Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto huren met 2de chauffeur -25; op voorhand vastleggen?
Auto huren met 2de chauffeur -25; op voorhand vastleggen?
Hallo iereen,
dit jaar gaan mijn vriend en ik het Zuid-Westen verkennen; spannend!
Nu had ik al vanalles opgezocht ivm het huren van auto. Ikzelf ben ouder dan 25 jaar, dus geen probleem voor het huren van auto voor mij. Maar mijn vriend wordt dit jaar 25, dus wanneer wij in Amerika zijn, is hij nog net geen 25...
Ik heb al eens gekeken bij usareisen.de naar het speciaal programma voor chauffeurs onder de 25 jaar, maar dit is toch een serieuze meerprijs van ongeveer 300 euro! Nu vroeg ik mij af of het in ons geval interessant is om een gewoon pakket te nemen (zonder de optie -25) en gewoon in amerika te kijken of ze extra aanreken voor de extra chauffer (die dan nog net geen 25 is..)
Enige tips?
Nu had ik al vanalles opgezocht ivm het huren van auto. Ikzelf ben ouder dan 25 jaar, dus geen probleem voor het huren van auto voor mij. Maar mijn vriend wordt dit jaar 25, dus wanneer wij in Amerika zijn, is hij nog net geen 25...
Ik heb al eens gekeken bij usareisen.de naar het speciaal programma voor chauffeurs onder de 25 jaar, maar dit is toch een serieuze meerprijs van ongeveer 300 euro! Nu vroeg ik mij af of het in ons geval interessant is om een gewoon pakket te nemen (zonder de optie -25) en gewoon in amerika te kijken of ze extra aanreken voor de extra chauffer (die dan nog net geen 25 is..)
Enige tips?
Re: Auto huren met 2de chauffeur -25; op voorhand vastleggen
Tip, lees dit topic door: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=40181
Loop geen risico's met verzekeringen. Hij zal als extra bestuurder op het huurcontract gezet moeten worden, en dan vragen ze om z'n rijbewijs.
Loop geen risico's met verzekeringen. Hij zal als extra bestuurder op het huurcontract gezet moeten worden, en dan vragen ze om z'n rijbewijs.
- Bushmaster
- Amerika-expert
ik zou daar niet op gokken. Kans is aanzienlijk dat jij de hele vakantie zult moeten rijden.
De <25 jaar opties zijn bij de Amerikaanse verhuurders zeer dun gezaaid,
en met al die automatische systemen is de kans 0,0 dat ze het niet zullen opmerken, dat er één bestuurder nog geen 25 is.
(persoonlijk zou ik dat zeker zelf ook op voorhand al melden).
De <25 jaar opties zijn bij de Amerikaanse verhuurders zeer dun gezaaid,
en met al die automatische systemen is de kans 0,0 dat ze het niet zullen opmerken, dat er één bestuurder nog geen 25 is.
(persoonlijk zou ik dat zeker zelf ook op voorhand al melden).
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Lees ook een shet topic door van iemand die dacht dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen, toch is gaan rijden, zondar dat te hebben opgegeven en daarna bij een ongeval betrokken was; geen uitkering van de verzekering en als er slachtoffers te betreuren zijn, je leven lang betalen
Mijn advies: Of je regelt het vooraf; of je rijdt niet

Mijn advies: Of je regelt het vooraf; of je rijdt niet
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Gaat het wel worden als je het gaat regelen op de manier die je voorstelt en er gebeurt ietsMarijke P schreef:Hallo iereen,
.......

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon die 300 euro betalen, ik ben zelf zeker niet de moeilijkste in het overtreden van regeltjes van verhuurders, maar dit is gewoon een te dure gok.
Je zal maar iemand invalide rijden, en de rest van je leven moeten betalen, dan is 300 euro toch een koopje?
En ter plaatse bijboeken is vermoedelijk duurder, zoals alles dat ter plaatse is........

Je zal maar iemand invalide rijden, en de rest van je leven moeten betalen, dan is 300 euro toch een koopje?
En ter plaatse bijboeken is vermoedelijk duurder, zoals alles dat ter plaatse is........

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees nergens dat TS van plan is om met 2 bestuurders te rijden zonder dat netjes te regelen. De vraag is of het in de VS te regelen is en of dat verstnadig is.
Je kunt altijd kijken of het ter plekke te regelen is, en als dat niet kan, of het is te duur, dan rij je alleen. Als je echt beiden wilt rijden zou ik het hier regelen en die 300 dollar voor lief nemen. In je eentje rijden is geen probleem, tenzij je hele lange rijdagen gepland hebt.
Marianne
Je kunt altijd kijken of het ter plekke te regelen is, en als dat niet kan, of het is te duur, dan rij je alleen. Als je echt beiden wilt rijden zou ik het hier regelen en die 300 dollar voor lief nemen. In je eentje rijden is geen probleem, tenzij je hele lange rijdagen gepland hebt.
Marianne
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25

Hm... Ik las niet de vraag of het in de VS te regelen was, maar de vraag of ze, zonder tevoren te regelen, in de VS konden afwachten of de vraag zou komen over de 2e bestuurder of dat ze het zouden wagen.
In beide gevalen is er antwoord gegeven op de vraag :
Nee, ze kunnen beter geen 2e bestuurder doen, zonder het te regelen met de verhuurder en ... het is vantevoren beter te regelen dan wanneer je daar bent

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ter plaatse voor Underage betalen is bijna altijd duurder. Alamo rekent $25 per dag extra (excl. tax).
Dus reken zelf maar uit..
NIET betalen voor Underage betekent dat je vriend NIET mag rijden. Hij zal z'n rijbewijs moeten laten zien dus daar komen ze altijd achter.
Dus reken zelf maar uit..
NIET betalen voor Underage betekent dat je vriend NIET mag rijden. Hij zal z'n rijbewijs moeten laten zien dus daar komen ze altijd achter.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jouw vraag verwart mij, en mij niet alleen blijkens de andere reacties. Wat wil je nu precies? Gewoon de auto meenemen en jouw vriend aanmelden als 2e chauffeur, hopende dat er geen extra kosten bijkomen? Of alleen jouzelf als chauffeur aanmelden en dan je vriend toch laten rijden? Onverzekerd, met alle gevolgen en risico's van dien? Of nog iets anders?Marijke P schreef:Nu vroeg ik mij af of het in ons geval interessant is om een gewoon pakket te nemen (zonder de optie -25) en gewoon in amerika te kijken of ze extra aanreken voor de extra chauffer (die dan nog net geen 25 is..)
In geval 1: JA, dat ziet men en daar rekent men extra voor. En vermoedelijk meer dan als je het hier regelt.
In geval 2: NIET DOEN. En zijn hier 2 topics van mensen die onverzekerd rondreden en een ongeluk kregen.
In geval 3: Gaarne de vraag specificeren.
Allen bedankt voor jullie eerlijke reacties
, dit heeft voor ons veel duidelijk gemaakt.
We gaan mijn vriend als extra underage chauffeur aanmelden van hieruit, want het daar doen zal blijkbaar duurder zijn.

We gaan mijn vriend als extra underage chauffeur aanmelden van hieruit, want het daar doen zal blijkbaar duurder zijn.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Marijke P: verstandig besluit 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-