Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

cabrio of suv?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
spun21
Amerika-ontdekker

cabrio of suv?

Bericht door spun21 »

wij gaan van eind augustus tot eind september een rondreis maken van LA>SF>LV.

nu zat ik eraan te denken om een cabrio te huren,
we zijn met 2 personen dus voor de bagage gaat het wel.

maar is het op veel plekken niet fijner om met de airco aan te rijden in de plaats van het dak open?

wat zijn jullie ervaringen?
Hockey
Amerika-expert

Re: cabrio of suv?

Bericht door Hockey »

LA en LV zijn bloedheet in die periode, dus een cabrio betekent wegbakken. SF wil daarentegen nogal eens tegenvallen qua temperatuur. Cabrio's zijn leuk voor films en gematigder temperaturen, maar in LA en LV zou ik er nee tegen zeggen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 25 apr 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Cabriolet heerlijk langs de kust en in bv Yosemite. Niet in woestijngebieden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb zelf al meerdere keren een cabrio gehuurd.

Het kan in het zuidwesten inderdaad erg warm (te warm) zijn om met een open dak te rijden. Vaak had ik 'm 's ochtends en 's avonds lekker open en op het heetst van de dag en op de Interstates deed ik 'm dicht. Ook wel in de file gestaan en dan is de hete brandende zon geen pretje. :wink:

Toch zou ik zo weer een cabrio huren. Je moet gewoon rekening houden met het feit dat je 'm af en toe dicht doet i.v.m. de hitte.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Benneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Benneke »

TUURLIJK cabrio !!
Zorg wel dat je een Mustang hebt , de Sebring is niet leuk , zéér weinig ruimte in koffer als kap open is !
Voor overdag zorg je gewoon voor een petje en zonnecreme voor in uw nek ;-) !
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Cabrio!!! En dan inderdaad (via Hertz) een Mustang, niet zo'n nepper.

We hebben in vier weken die kap best een paar keer dicht gehad: een enkele keer vanwege regen en een enkele keer vanwege hitte (Death Valley). Dan druk je op het kap omhoog knopje, zet de airco aan (ja, een goede cabrio heeft ook fijne airco) en tuffen maar. 's Avonds als het kouder werd lieten we de kap eraf, maar wel lekker de verwarming aan voor warme benen :thumbup:

Het zijn onze beste herinneringen, 's avonds over The Strip en 's ochtends met opkomende zon door Monument Valley. Een suv is dan maar suf.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een Chrysler Sebring heet nu Chrysler 200 convertible.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik heb wel geen cabrio maar wel een giga groot zonnedak waardoor je de zon ook op de bol hebt. Een cabrio gevoel geeft het echter niet. Dat wil ik later nog eens bij hebben. Porsche Boxter of zo
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ned in MO schreef:ik heb wel geen cabrio maar wel een giga groot zonnedak waardoor je de zon ook op de bol hebt. Een cabrio gevoel geeft het echter niet. Dat wil ik later nog eens bij hebben. Porsche Boxter of zo
in plaats van een Porsche Boxter heb ik deze aan geschaft.

Afbeelding
spun21
Amerika-ontdekker

Bericht door spun21 »

mmmm ik ben er nog niet uit,

hoe kan je zeker zijn dat je een mustang hebt?
hertz is vrij duur, ik had hem ook een stuk goedkoper gevonden..

maar er staat altijd bij een mustang of soortgelijk..
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je hebt nul zekerheid dat je een Mustang meekrijgt. Tenzij je deze specifiek bij Hertz bij de funcollection huurt.
Voprig jaar zomer had ik via Autoeurope een Hyundai Sonata (nieuwe model) gehuurd bij Dollar op LAX. Nou ja, or similar. Ook op de website van Dollar stond Hyundai Sonata or similar. Kom ik daar, hebben ze enkel Amerikaanse auto's, en helemaal geen Hyundai's. Dus ...... kans is groot dat er helemaal geen Mustang staat als jij daar aankomt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Is ook leuk color1. Alleen moet er wel wat meer vermogen onder de kap zitten. Als je echter vraagt of ik die van jou zou willen hebben zou ik toch geen nee zeggen hoor :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer