Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren <25 jaar (WEL 5 JAAR MIJN RIJBEWIJS!)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mathijss
Amerika-newbie

Auto huren <25 jaar (WEL 5 JAAR MIJN RIJBEWIJS!)

Bericht door Mathijss »

Hallo,

Ik ga in september een maand naar Amerika. Ik ga een auto huren ( ik heb nog niet bepaald bij welke autoverhuur bedrijf ).
Ik ben op verschillende websites geweest en ik moet elke keer een behoorlijke toeslag betalen omdat ik onder de 25 jaar ben.
Ik ben 23 jaar en heb in juni 5 jaar mijn rijbewijs. Maakt dit iets uit in Amerika dat ik 5 jaar mijn rijbewijs heb? Ik vind het zelf
redelijk onzinnig om zoveel extra te moeten betalen terwijl ik al vijf jaar lang meedoe in het verkeer.
Verder hoor ik graag tips over waar jullie je auto hebben gehuurd, ik wil natuurlijk zo goed en goedkoop mogelijk uit zijn! :thumbup:

Hoop snel wat te horen!!
GR
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Auto huren - 25 jaar (WEL 5 JAAR MIJN RIJBEWIJS!)

Bericht door sachasenne »

Hoe lang je je rijbewijs hebt speelt idd geen rol.
Het selectiecriteria is enkel leeftijd.

Je zal dus sowieso meer moeten betalen.

Veel leden huren bij usareisen.de of eautohuur.
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het aantal jaren dat jij al rijdt maakt niets uit, enkel jouw leeftijd. usareisen.de (of haar Engelstalige variant drive-usa) is een goede voor underage (<25 jaar) een auto huren.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Gelukkig niet zeg, je zal maar aan zo'n criteria moeten voldoen, dan kunnen een hoop mensen geen auto huren als ze niet kunnen aantonen hoe lang ze het rijbewijs bezitten of genoeg rij ervaring hebben!
(In de meeste landen is het overigens wel zo dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs moet hebben om een auto te huren...)

En ook in NL is het verzekern van een auto <24 duurder dan als je een auto verzekerd >25...

Kijk gewoon eens rond bij usareisen.de en helaas moet je de toeslag voor lief nemen....
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dreamz schreef:Gelukkig niet zeg, je zal maar aan zo'n criteria moeten voldoen, dan kunnen een hoop mensen geen auto huren als ze niet kunnen aantonen hoe lang ze het rijbewijs bezitten of genoeg rij ervaring hebben!
Het heeft natuurlijk geen zin om deze discussie te voeren want de regels zijn nu eenmaal zo, maar ergens is het natuurlijk wel krom dat iemand dan 6.5 jaar z'n rijbewijs heeft een stuk meer moet betalen omdat die persoon <25 is, dan bijvoorbeeld iemand van 30 die net z'n rijbewijs heeft gehaald.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En dan nóg is het onzin... bedoel, iemand die met zijn 19 jaar een rijbewijs heeft gehaald en dan een angst ontwikkeld, heeft nog geen rij-ervaring ontwikkeld.
Dan heeft die persoon met zijn 30 al 11 jaar zijn rijbewijs maar nooit gereden...

Dus als de regel wordt 'zoveel jaar je rijbewijs bezitten', dan zou de één met zijn 30 jaar (en net zijn rijbewijs) meer moeten betalen, dan de ander met zijn 30 jaar (en al 11 jaar zijn rijbewijs, maar geen rij-ervaring). Terwijl degene die net zijn rijbewijs heeft wellicht beter rijdt dan de ander met 11 jaar zijn rijbewijs in bezig, omdat juist diegene een angst heeft met rijden. Al zal diegene dan absoluut ook niet gaan rijden in Amerika, gok ik zo :lol: Maar stel dat diegene juist net weer zijn rijden heeft opgepikt. Net een half jaar weer bezig is met rijden, angst is weg...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

tosca schreef:
Dreamz schreef:Gelukkig niet zeg, je zal maar aan zo'n criteria moeten voldoen, dan kunnen een hoop mensen geen auto huren als ze niet kunnen aantonen hoe lang ze het rijbewijs bezitten of genoeg rij ervaring hebben!
Het heeft natuurlijk geen zin om deze discussie te voeren want de regels zijn nu eenmaal zo, maar ergens is het natuurlijk wel krom dat iemand dan 6.5 jaar z'n rijbewijs heeft een stuk meer moet betalen omdat die persoon <25 is, dan bijvoorbeeld iemand van 30 die net z'n rijbewijs heeft gehaald.
Nee dat is niet krom. Statistisch gezien maakt iemand onder de 25 jaar veel meer brokken dan 25 jaar en ouder. JE zit gewoon in een risicogroep.
Probeer in Nederland maar eens een snelle auto te verzekeren als je nog jong bent. Niet te betalen.
Frankdj
Amerika-ontdekker

Re: Auto huren <25 jaar (WEL 5 JAAR MIJN RIJBEWIJS!)

Bericht door Frankdj »

Ik ben inmiddels de 25 gepasseerd, maar ik heb tijdens mijn reizen in Californie 4x een auto gehuurd en nooit de toeslag hoeven betalen. Dit was drie keer bij verschillende 'lokale' auto huur toko's in San Francisco & San Diego, en een keer bij Hertz. Je moet gewoon een beetje geluk hebben, want bij sommige websites hoef je geen leeftijd in te vullen, maar word dit pas bij de lokale dealer afgerekend als jij de auto op komt halen. Vaak hebben ze er dan geen erg in, en zit je al in de auto voordat ze je ergens naar gevraagd hebben. Je moet dus ook wat geluk hebben, maar ga er maar vanuit dat ze die extra kosten niet voor niets doen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Noem het maar geluk hebben, het zou heel goed kunnen dat je al die keren onverzekerd hebt rondgereden. :?
Frankdj
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankdj »

Harry schreef:Noem het maar geluk hebben, het zou heel goed kunnen dat je al die keren onverzekerd hebt rondgereden. :?
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij staat die toeslag los van de verzekering die je afsluit. Je betaald gewoon voor een verzekering, punt uit. De extra kosten voor bestuurders onder de 25 zijn gewoon een makkelijke manier voor autoverhuurders om even te cashen afgaande op het feit dat jongere bestuurders meer schade maken. Ik heb toen nog een keer een lekke band gehad bij Hertz, en dit viel toen gewoon onder de verzekering en ik had na een telefoontje gepleegd te hebben binnen 25 minuten een nieuwe band eronder liggen zonder extra kosten oid.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Toch lijkt het me niet erg handig om het hier op het forum te promoten. Ik kan me zo voorstellen dat het bij serieuze aanrijdingen met letsel aan een derde partij wel degelijk voor problemen kan zorgen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij staat die toeslag los van de verzekering die je afsluit.
Nou bij deze dan.
je kan de verzekeringen niet los zien van de "regels" die verhuurmaatschappijen stellen.
de grote autoverhuurders, hebben namelijk de auto's helemaal "niet" verzekerd.
Deze zijn allemaal z.g. "self insured", wat inhoud dat ze zelf een "bak" geld reserveren voor schades.
Ga tijdens één van de lange ritten maar eens op zoek in het dashboard kastje, daar zal je en verklaring vinden die bij de auto hoort, en die de auto "vrijstelt" van een verzekering.
E.e.a. is gewoon wettelijk geregeld, en het is niet zo dat ieder bedrijf dit op eigen houtje kan gaan doen.

Een lekker band zal daarom voor de verhuurmaatschappij dan ook geen enkele aanleiding geven om de leeftijd van de bestuurder te gaan checken. Gaat het om een aanzienlijke (letsel)schade, dan komt de afdeling schade-management, van de verhuurder, wel van de luie stoel af.
Frankdj
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankdj »

Harry schreef:Toch lijkt het me niet erg handig om het hier op het forum te promoten. Ik kan me zo voorstellen dat het bij serieuze aanrijdingen met letsel aan een derde partij wel degelijk voor problemen kan zorgen.
Het gaat niet over promoten, ik zie hier alleen maar mensen zeggen dat "de toeslag erbij hoort", en "dat je het maar voor lief moet nemen", en ik licht gewoon even een andere kant van het verhaal toe door middel van mijn eigen ervaring hiermee. Een discussie werkt van twee kanten lijkt me.
Bushmaster schreef: Nou bij deze dan.
je kan de verzekeringen niet los zien van de "regels" die verhuurmaatschappijen stellen.
de grote autoverhuurders, hebben namelijk de auto's helemaal "niet" verzekerd.
Deze zijn allemaal z.g. "self insured", wat inhoud dat ze zelf een "bak" geld reserveren voor schades.
Ga tijdens één van de lange ritten maar eens op zoek in het dashboard kastje, daar zal je en verklaring vinden die bij de auto hoort, en die de auto "vrijstelt" van een verzekering.
E.e.a. is gewoon wettelijk geregeld, en het is niet zo dat ieder bedrijf dit op eigen houtje kan gaan doen.

Een lekker band zal daarom voor de verhuurmaatschappij dan ook geen enkele aanleiding geven om de leeftijd van de bestuurder te gaan checken. Gaat het om een aanzienlijke (letsel)schade, dan komt de afdeling schade-management, van de verhuurder, wel van de luie stoel af.
Het is denk ik verstandig inderdaad voor de topicstarter om dit even uit te zoeken, maar mijn persoonlijke mening is gewoon dat de 'under-25-fee' een cashcow is. :roll: Als je in het leger zit mag je namelijk ineens wel met een auto rijden onder de 25, en bij veel verhuur maatschappijen (die bijvoorbeeld niet op het vliegveld zitten, maar in de stad) kun je zelfs onderhandelen over de leeftijd, omdat ze moeten concurreren. Daarnaast mag je in de VS al rijden vanaf je 16e, dus die 25 jaar is ook nergens een wettelijke leeftijd, het is niet zo dat je ineens 'minder verzekerd' bent als je jonger bent.
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Ik heb afgelopen januari in Arizona ook bij Hertz een auto kunnen huren zonder de underage toeslag te betalen.
Gewoon zonder reservering bij een kleine locatie van Hertz binnen in een AAA service point binnen gelopen, en de medewerkster daar bood me helemaal uit zichzelf aan om de underage fee te waiven, plus ze gaf me AAA korting en nog een andere korting waar ik eigenlijk geen recht op had :thumbup:

Zal denk ik ook wel met de locatie te maken hebben. De kans dat ze zoiets voor je doen zal bij een klein kantoortje waar de hele dag maar één persoon zit (en ze niet veel met toeristen te maken hebben) waarschijnlijk een stuk groter zijn dan wanneer je de auto bij het vliegveld ophaalt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

tosca schreef: Het heeft natuurlijk geen zin om deze discussie te voeren want de regels zijn nu eenmaal zo, maar ergens is het natuurlijk wel krom dat iemand dan 6.5 jaar z'n rijbewijs heeft een stuk meer moet betalen omdat die persoon <25 is, dan bijvoorbeeld iemand van 30 die net z'n rijbewijs heeft gehaald.
Waarom is dat krom? Het is pure statistiek (en betrouwbare gegevens over de relatie tussen schade en het aantal jaar dat iemand z'n rijbewijs heeft, bestaan niet).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dreamz schreef: (In de meeste landen is het overigens wel zo dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs moet hebben om een auto te huren...)
Dat kun je ook niet altijd aantonen. Ik heb daar trouwens ook nog nooit van gehoord.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

dimona schreef:Dat kun je ook niet altijd aantonen. Ik heb daar trouwens ook nog nooit van gehoord.
Van de website van Avis:
Hoe lang moet ik een rijbewijs bezitten om te kunnen huren bij Avis?

De minimum leeftijd om een auto bij Avis in Nederland te huren is 21 jaar. Tevens dient u minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

De minimum leeftijd om een auto te huren verschilt per land. Op deze site of via ons Contact Centre, tel: 088 - 2847 000 kunt u hierover meer informatie verkrijgen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Frankdj schreef:Ik ben inmiddels de 25 gepasseerd, maar ik heb tijdens mijn reizen in Californie 4x een auto gehuurd en nooit de toeslag hoeven betalen. Dit was drie keer bij verschillende 'lokale' auto huur toko's in San Francisco & San Diego, en een keer bij Hertz.
Maar je had wel alle verplichte verzekeringen dus? Aangezien - meestal - de verzekeringen er niet standaard bij zitten als je de auto pas huurt in Amerika (en niet vanuit Nederland).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

tosca schreef:
De minimum leeftijd om een auto bij Avis in Nederland te huren is 21 jaar. Tevens dient u minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

Interessant. Avis USA heeft deze policy niet voor zover ik kan nakijken. Ik snap ook nog steeds niet hoe iemand als ik zou kunnen aantonen dat ik mijn rijbewijs al langer dan een jaar heb (heb het hier in de VS afgelopen december gehaald).

:offtopic: In de AVIS terms and conditions vond ik overigens ook dit:

Can someone else drive the car that I rent?
The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission:
Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
The above additional drivers are considered "authorized drivers" and need not be present at the time of rental, nor do they need to sign an additional driver form.

Heeft weliswaar niets te maken met de aanvankelijke vraag van TS, maar leek me toch interessant om even te delen.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wellicht heb ik dan een domme opmerking, maar op mijn rijbewijs staat de datum dat ik m behaald heb...... Op die manier kun je toch aantonen of kan het verhuurbedrijf toch zien, hoe lang je in het bezit bent van een rijbewijs?!
Let op, ik bezit een NL rijbewijs, ik weet dus niet voor BE of USA rijbewijzen of dat ook genoemd staat.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer