Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bijbetalen naast elkaar te zitten in het vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

bijbetalen naast elkaar te zitten in het vliegtuig

Bericht door sachasenne »

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... ucht.dhtml

Wat gaat dit geven als mensen niet bijbetalen en hun peuters/kleuters verspreid over het vliegtuig zitten?
Ik vraag me af wat ze dan gaan doen.
Groetjes,
Carine
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: bijbetalen naast elkaar te zitten in het vliegtuig

Bericht door Iris_1982 »

Belachelijk
Ik kan uit het artikel niet opmaken of je nou áltijd moet betalen voor naast elkaar zitten of een stoel bij het raam, of alleen als je dat ver van tevoren al vast wilt leggen.

In dat laatste geval zeg ik namelijk: gewoon massaal niet aan mee doen dan kan iedereen bij het inchecken alsnog uit het hele vliegtuig kiezen :-)
Wij konden vorig jaar ook bij het boeken bij Malaysia Airlines ook tegen betaling al een stoel vastleggen.
Deden we dat niet, dan konden we pas een stoel kiezen bij het inchecken 36 uur van tevoren (en dus niet betalen).
Wij hebben uiteraard voor dat laatste gekozen en er was plek genoeg om uit te kiezen.
Hetzelfde verhaal bij Transavia laatst.

Maar als ze ook bij het 24-uur van tevoren inchecken al geld gaan vragen voor bepaalde stoelen, tsja....dan wordt het echt vervelend.
Bij KLM betaal je tegenwoordig ook voor een "rij met 2 stoelen". Dat bieden ze dan zogenaamd aan als een comfortservice. Zo van: "wilt u lekker met zijn tweeen zitten? boek dan voor slehcts 30 euro een stoel in een rij van 2"
Terwijl je die vroeger gewoon sowieso gratis kon aanklikken,. Echt heel irritant.

Maar ja de luchtvaart gaat langzaamaan bergafwaarts. Nog even en je betaalt 800 euro voor een ticket enkel en alleen om aan boord te mogen stappen.
Gebruik van het toilet, een maaltijd, een stoel, een bagagevak, een glaasje water en gebruik van een seatbelt moet je dan betalen :roll:
Frankdj
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankdj »

Bij eerdere vluchten kon ik ook altijd pas stoelen kiezen bij het inchecken, maar ik heb nu een vlucht geboekt met United Airlines, en daar kun je met je reserveringsnummer alvast stoelen reserveren vanaf het moment dat je het ticket gekocht hebt (gewoon via hun website inloggen). Ik kan alleen drie weken van tevoren al niet eens meer 3 stoelen op rij krijgen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Iris_1982 schreef: Bij KLM betaal je tegenwoordig ook voor een "rij met 2 stoelen". Dat bieden ze dan zogenaamd aan als een comfortservice. Zo van: "wilt u lekker met zijn tweeen zitten? boek dan voor slehcts 30 euro een stoel in een rij van 2"
Terwijl je die vroeger gewoon sowieso gratis kon aanklikken,. Echt heel irritant.
Dat dachten we ook dit jaar dat we moesten betalen, maar het is voor ons nog steeds gratis (gelukkig).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ze hebben ook een poll bij het artikel. Waarin de meeste mensen gelukkig aangeven dat ze dan wel een andere maatschappij kiezen. Zijn ze gek geworden, bij die luchtvaartmaatschappijen?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik begrijp zulke maatregelen toch niet. Volgens mij zitten de meeste mensen hier écht niet op te wachten. En uiteindelijk creëer je toch het omgekeerde effect. Er moet maar 1 maatschappij zijn die het weer afschaft en dan wilt toch iedereen daar bij boeken, niet?

Het is een beetje zoals bij Ryanair. Daar moet je ook betalen voor zoveel dingen die normaal inbegrepen zijn in de prijs. Betalen voor je bagage, betalen voor een stoel, ... Tegenwoordig hoor je toch meer en meer mensen zeggen dat ze er niet meer mee willen vliegen, net door al die extra's.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wij hebben al in september 2011 geboekt bij Icelandair voor april/mei 2012 en ik kon op dat moment alle stoelen (4 vluchten) al vast leggen :thumbup:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

sachasenne schreef:
Wat gaat dit geven als mensen niet bijbetalen en hun peuters/kleuters verspreid over het vliegtuig zitten?
Ik vraag me af wat ze dan gaan doen.
Wij (familie van 6) konden laatst - maanden van te voren! - alleen nog kiezen voor twee stoelen naast elkaar; de rest van de stoelen was verspreid over het vliegtuig. Bij het inchecken kregen we echter toch gewoon netjes twee rijtjes van drie achter elkaar. Ik vermoed dat luchtvaartmaatschappijen zelf een hoop stoelen vastzetten om niet in de problemen te komen, want het lijkt me ondenkbaar dat ze jonge kinderen over het vliegtuig gaan verspreiden.

Ik vind het helemaal niet raar dat luchtvaartmaatschappijen geld vragen voor preferred seating. De service is de laatste 10 à 20 jaar behoorlijk uitgekleed, maar kijk eens even naar de tarieven: als je een beetje handig boekt, betaal je maar een paar tientjes voor een buitenlandse vlucht. Je kunt het vervolgens zelf met bagage, voorkeursstoelen en maaltijden net zo duur maken als je wilt. Voor niks gaat de zon op, zei mijn vader vroeger altijd 8)
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

ff :offtopic:

[quote="dimona"
: als je een beetje handig boekt, betaal je maar een paar tientjes voor een buitenlandse vlucht. Je kunt het vervolgens zelf met bagage, voorkeursstoelen en maaltijden net zo duur maken als je wilt. Voor niks gaat de zon op, zei mijn vader vroeger altijd 8)[/quote]

Dan heb je het vast niet over in het hoogseizoen een ticket naar de States boeken... € 1150,-- p.p. is niet bepaald 'voor niets gaat de zon op'...
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Even ter illustratie: in 1985 vloog ik met mijn eerste zelfverdiende geld op en neer van Amsterdam naar Genève. De prijs van dat ticket was toen 300 gulden en dat was echt het allergoedkoopste ticket dat ik toen kon krijgen. Anno 2012 kun je voor minder dan 50 euro op en neer.

Helaas weet ik niet meer wat ik in 1994 neerlegde voor een retourtje Amsterdam-Los Angeles, maar het zou me niets verbazen als dat toen ook duurder was dan nu.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In 1990 betaalde ik ongeveer 1700 gulden voor een KLM retoer naar Montreal. Ik boekte in mei en vertrok in juli.
Om bij het onderwerp te blijven: best wel begrijpelijk dat airlines overal geld voor willen zien. Je kan immers als je het goed aanpakt voor een bodemprijs vliegen. En wil je extra's dan betaal je gewoon bij.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vliegen naar (of vanuit) Canada is meestal duurder dan vliegen naar de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

"Families die met het vliegtuig op reis gaan en naast elkaar willen zitten, zullen daar in de toekomst misschien extra voor betalen. Want in de VS is dat sinds vorige zomer op heel veel binnenlandse vluchten al een feit. Wie aan het raam wil zitten of aan de gang, moet daar meer betalen"

Eerste zin van artikel, vraag me af waarop de reporter zich baseert om te zeggen dat we in te toekomst misschien ook extra moeten betalen, lijkt me enkel speculatie. En vind sommige van de reacties op artikel ook gewoon overdreven.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, volgens mij trekt de journalist ook wat overhaaste conclusies. Als je stoelen wilt vastleggen, zie je dat de gang - en raamstoelen vaak al gereserveerd zijn, en alleen de middelste stoelen nog over zijn. Dat maakt het bij het inchecken dus erg lastig om voor families een rijtje te vinden. Ik vind het eigenlijk best logisch dat ze die stoelen duurder maken en het lijkt me eigenlijk niet direkt in het nadeel van mensen die in familieverband vliegen.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

sachasenne schreef: Wat gaat dit geven als mensen niet bijbetalen en hun peuters/kleuters verspreid over het vliegtuig zitten?
Ik kan je wel vertellen hoe het er uitziet als die (jengelende) kleine dan naast ons zit :oops:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

EvdB schreef: Ik kan je wel vertellen hoe het er uitziet als die (jengelende) kleine dan naast ons zit :oops:
Nou, vanuit jengeloogpunt kan het best een hele verbetering zijn als kinderen niet meer naast hun ouders kunnen zitten. Naast een vreemde jengelen ze doorgaans een stuk minder :D
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Goed idee. De laatste keer naar Florida hebben we ons nichtje meegenomen om op de kids te letten, te helpen iig. Als ze straks onze kids in het midden zetten tussen zakenreizigers en frequent flyers komt het helemaal goed :D

Een keer dit gehad bij Ryanair. Toen onze dochter van net twee (met al wel behoorlijke vliegervaring) tijdens take-off aan de wandel ging werd er even later toch wat geschoven met passagiers.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad, ik denk dat dat zichzelf wel oplost :lol:
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »