Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deze zomer chaos verwacht op Londen Heathrow

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bello
Amerikakenner

Deze zomer chaos verwacht op Londen Heathrow

Bericht door bello »

http://www.telegraph.co.uk/travel/trave ... roach.html

Wij waren in maart al bijna te laat bij onze vlucht die 2,5 uur later zou vertrekken. De luchthaven geeft zelf ook toe dat het deze zomer, waar voor de Olympische Spelen ruim een half miljoen extra mensen worden verwacht, 'drukker zal zijn dan normaal' :roll:

Elke keer als we naar Amerika vliegen en de goedkoopste optie (of de prettigste tijden) blijkt via Heathrow te zijn, proberen we toch nog even verder te zoeken. Prima vliegveld als je eenmaal bij je gate bent (zeker de nieuwste terminals, met mooie restaurants en veel leuke winkels), maar die rijen zijn elke keer weer bizar.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Deze zomer chaos verwacht op Londen Heathrow

Bericht door US-fanboy »

Afgelopen 3 jaar via Heathrow gevlogen en onze ervaringen zijn compleet tegengesteld aan die van jou.
Met 5 kwartier overstaptijd hebben we geen problemen gehad.
We konden rustig aan doen en moesten zelfs gewoon wachten voordat er geboard kon worden voor de vlucht naar de States.

Het zal deze zomer zeker wat drukker worden, maar wilde toch wel wat tegengas geven aan jouw verhaal dat de rijen daar altijd 'bizar' zijn.

Maar ieder het zijne natuurlijk :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De ene keer gaat het vlot maar de andere keer zijn er wel degelijk waanzinnig lange rijen bij security die heel langzaam gaan.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

we zijn er vrijdag met een overstap dus we zullen het zien ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Bericht door GO66 »

Hoewel Heathrow een groot en druk vliegveld is valt het mee voor overstappers. De drukte en lange rijen zijn vooral als je het land in wil.

Vorige week naar Chicago gevlogen via Heathrow (met BA). Op heenreis hebben we nachtje in Londen gedaan en we stonden binnen een half uur buiten met koffers. Op de terugreis bleef ik in Satteliet C van Terminal 5 en was binnen 5 minuten er doorheen.
Maandje geleden naar Shanghai, ook via Heathrow met BA. Op heenreis ook weer nachtje in Londen en deze keer kostte het ons wel 2 uur om door de paspoortcontrole te komen. Op de terugweg in één keer door en ook toen ging het in een paar minuten.

Deze zomer vliegen we naar Miami met BA en ik heb geen enkele zorg over het overstappen in Terminal 5, als je niet het land in wil gaat dat heel soepel.

Geniet dus gewoon van de goede aansluitingen en sercvice van BA en wees niet bezorgd over Heathrow!!!!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik denk dat het veel uitmaakt of je in dezelfde terminal blijft. Wij moesten in maart van T5 naar T3 en dat was zeker geen pretje. We deden er uiteindelijk precies zo lang over als de reis ervoor, toen we de midden in de zomer de *kuch* briljante route Schiphol > London City > London Heathrow > JFK hadden geboekt. Voor minder dan 500 euro gevlogen, dus dat scheelde aanmerkelijk, maar echt handig was het niet :)

Nou ja, zelfs onze driejarige is een relaxte reiziger, maar voor wie niet houdt van transferbussen, anderhalf uur schuifelen in diverse rijen en steeds tassen en jassen in- en uitpakken, die neme deze zomer beter een rechtstreekse vlucht, of minstens een met een overstap in dezelfde terminal. Wij kiezen voor goedkoop & fijne vluchttijden, maar wel met overstap en dan hier komen klagen :mrgreen:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
talla84
Amerika-ontdekker
Partner van: Ghanzel
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door talla84 »

Ik ben zelf vorig jaar vanaf Amsterdam via Heathrow naar New York gevlogen. De heenweg was een eitje. Kwamen rond 17.00 uur aan en binnen kwartier stonden we bij de volgende gate.
Op de terug weg was wel een stuk dramatischer. Kwamen vroeg in de ochtend aan. Gate zat een heel stuk verderop. En de rijen voor douane en bagagecontrole waren bizar. De overstaptijd van 1,5 uur hadden we zeker nodig. Op het nippertje gehaald.
2011 Rondreis Noord-Oost Amerika 2012 Rondreis Diepe Zuiden Amerika
2014 Rondreis Zuid-West Amerika 2015 Rondreis NYC en New England
2015 Orlando2017 Rondreis Florida
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Geen problemen gehad op heathrow (zelfs met wisselen terminals), we konden prima doorlopen en de rijen waren nooit lang! Viel 100% mee!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

talla84 schreef:Ik ben zelf vorig jaar vanaf Amsterdam via Heathrow naar New York gevlogen. De heenweg was een eitje. Kwamen rond 17.00 uur aan en binnen kwartier stonden we bij de volgende gate.
Op de terug weg was wel een stuk dramatischer. Kwamen vroeg in de ochtend aan. Gate zat een heel stuk verderop. En de rijen voor douane en bagagecontrole waren bizar. De overstaptijd van 1,5 uur hadden we zeker nodig. Op het nippertje gehaald.
Ik heb dezelfde ervaring. De heenweg van AMS-LHR-MIA was goed te doen met 2,5 overlay op LHR. Veels teveel tijd zelfs... Maar afgelopen zaterdagmorgen ben ik terug gekomen vanaf JFK en op LHR had ik 1.10 uur overlay en dat was heeeeeeel erg kort. Echt op het nippertje gehaald!!! En ik hoefde alleen maar van T2 naar T1... Dankzij het grondpersoneel via een prioritylane naar de douane want anders had ik het niet gehaald!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer