Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Openbaar vervoer Miami-cruisehaven Ft Lauderdale

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Openbaar vervoer Miami-cruisehaven Ft Lauderdale

Bericht door Girl_2004 »

Weet iemand misschien of er enige vorm van openbaar vervoer is van de cruisehaven Ft. Lauderdale naar het vliegveld van Miami. Wij gaan cruisen in januari en hebben nog geen vervoer geregeld. Als we er zijn is het vroeg genoeg.
Nu hoorde ik dat er een treinverbinding zou zijn. Ik kan hier niets van vinden. Degene die dit meldde wist het ook niet zeker...heb je wat aan....

We moeten ook nog vervoer vinden vanaf ons airporthotel in Miami naar de cruisehaven. Wie o wie ?
Het is natuurlijk eenvoudig om een taxi te nemen, maar ik ben benieuwd naar enige vorm van ander vervoer,

groetjes
Nel
Groetjes, Nel
mtl
Amerika-expert

Re: Openbaar vervoer Miami-cruisehaven Ft Lauderdale

Bericht door mtl »

OV tussen Miami en Fort Lauderdale is echt geen optie. Er zijn vrijwel geen rechtstreekse bussen tussen beide plaatsen. Wel kan je met het ene OV naar de rand van de andere stad reizen en daar overstappen op het andere OV maar dat is heel ingewikkeld en tijdrovend. Ik zou dus alternatief vervoer zoeken. Er is wel een trein tussen beide plaatsen maar die rijdt heel infrequent en stopt zeker niet bij de cruisehaven.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Girl_2004 schreef: Nu hoorde ik dat er een treinverbinding zou zijn. Ik kan hier niets van vinden. Degene die dit meldde wist het ook niet zeker...heb je wat aan....
Ik was niet degene die het over de treinverbinding had, maar gezien je boosheid durf ik niks meer te zeggen.... :blink:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

US-fanboy schreef:
Girl_2004 schreef: Nu hoorde ik dat er een treinverbinding zou zijn. Ik kan hier niets van vinden. Degene die dit meldde wist het ook niet zeker...heb je wat aan....
Ik was niet degene die het over de treinverbinding had, maar gezien je boosheid durf ik niks meer te zeggen.... :blink:

Haha...was iemand uit m'n kennissenkring :thumbup:
Groetjes, Nel
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Je cruise maatschappij biedt transfers aan vanuit Miami naar FLL en andersom, denk dat dit de makkelijkste manier is.

Andere opties:

- Taxi
- Auto huren (er zit een drop off punt bij de cruiseterminal)
- Miami Airport Shuttle $44 geloof ik naar Port Everglades PER PERSOON!
- Floridasunshineshuttle zoek op Miami to Port Everglades, is rond de $110 geloof ik (totaal).
- OV (best veel gedoe en overstappen)

en JA, er is zeker een trein van Miami naar Fort Lauderdale, de silver service palmetto. Gewoon via Amtrak

Stel je vraag anders even op het forum van Cruisecritic.com, er zijn vast héél veel mensen die ook dit probleem hebben gehad. :thumbup:
Veel dingen wist ik omdat ik er zelf ben geweest, maar simpel op google intypen geeft me ook heel wat info hoor... :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Girl_2004 schreef: Haha...was iemand uit m'n kennissenkring :thumbup:
:D
In dat geval kun je hier wat recensies lezen over SAS shuttleservice.
Hier is de site van SAS.

Op Cruisecritic heb ik begrepen dat je inderdaad beter een taxi of shuttle kunt nemen.

Met welke cruiseline ga je cruisen ?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben er ooit een auto gehuurd en die vlak bij de terminal ingeleverd.
Bij de drop off location rijdt een shuttle busje af en aan naar de cruise terminal.
Was hartstikke makkelijk.
Terug hebben we de service van de boot gebruikt rechtstreeks naar het vliegveld.
Er staan ook legio taxi's te wachten bij vertrek.
Een shuttle boeken bij Mears is ook een optie ligt er een beetje aan met hoeveel personen je bent of het goedkoper is dan via cruise maatschappij.

http://www.mearstransportation.com/spec ... uise-port/
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

US-fanboy schreef:Met welke cruiseline ga je cruisen
Wij gaan met Princess Cruises onze allereerste cruise doen. Van ons hotel naar de boot zou het volgens het reisbureau op € 53 p.p. uitkomen en ze raden ons aan om dit ter plekke te regelen, vandaar mijn zoketocht naar info.
Groetjes, Nel
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Staceybeesie schreef:Terug hebben we de service van de boot gebruikt rechtstreeks naar het vliegveld.
Hoi Petra, hoe heb je die service van de boot geregeld ? Kon je dat op de boot boeken ?
Groetjes, Nel
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Die kan je al vooraf boeken door in te loggen op de website van de cruisemaatschappij, je vindt dit onder het kopje waar je ook je excursies tijdens de cruise en andere amenities kunt boeken.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Wij hebben begin dit jaar ook gewoon een auto gehuurd. Wij vonden dit toen heel gemakkelijk en je hebt de vrijheid om zelf nog te doen waar je zin hebt (even shoppen, iets gaan eten, even naar miami beach, ...)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Staceybeesie
Amerika-expert

RNA schreef:Die kan je al vooraf boeken door in te loggen op de website van de cruisemaatschappij, je vindt dit onder het kopje waar je ook je excursies tijdens de cruise en andere amenities kunt boeken.
Ja precies. Je kan dit online tegenwoordig al regelen. Met het vervoer is het veelal geen probleem of er nog plaats is. Er staan zoveel bussen bij de terminal.
Maar excursies (en vooral die op gunstige tijden) zitten al snel vol.
Dus als je die wilt gaan doen zou ik van te voren alvast eens kijken.

Je kan online ook je preferentie voor de etenstijden aan boord door geven. Dus of vroege of late ziting.
De vroege zit al heel snel vol vaak. Er is ook any time dining dus dat je gewoon een tafeltje krijgt, maar rond 6 uur is daar vaak een wachterij. Je kan dan beter de vroege zitting kiezen en wat later heen gaan :-)

Waar gaat de cruise heen Nel?
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

De voorkeuren voor dinertijd is al opgegeven toen we boekten en de excursies kunnen we al van tevoren via ons account doen. Alleen kan ik niets vinden over vervoer van de Port naar Miami Intl. Airport.
Ik heb al wel op de verschillende sites gekeken (bedankt StaceyB voor de links). Mijn technisch Engels is nog niet zo dat ik nu meteen kan vinden wat ik zoek.
Vanaf de luchthaven waar we dag dag tevoren begin van de avond aankomen, worden we opgehaald met de shuttle van het hotel, maar zij hebben geen vervoer naar de cruishaven. Om nu een auto te gaan huren om 's morgens van het hotel naar de cruisehaven te rijden vinden we geen idee.

We gaan nog even doorzoeken, tenslotte hebben we nog ruim 5 maanden.

Thx alvast...
Groetjes, Nel
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Waar gaat de cruise heen Nel?
we hebben de Westelijke Caribbean : Ft Lauderdale, Antigua, Barbados, St Kitts, Maagdeneilanden, Grand Turk.......
Groetjes, Nel
Staceybeesie
Amerika-expert

Mooie route hoor! Lijkt me erg leuk. St. Kitts vonden wij heel erg mooi.
Virgin islands was ook mooi maar al een stuk toeristischer dan St. Kitts.
Op de Virgin islands hebben we wel veel Stingrays gezien. Was wel een mooi gezicht toen.
Vond het wel een beetje eng, maar ook wel bijzonder.

Je moet inloggen bij Princess onder je boekings code en dan kijken bij de excursies.
Daar stonden de transfers voorheen.
Als het via het hotel wil lukken is dat wel makkelijker ja. Wij waren er twee dagen van te voren en toen was de auto wel makkelijk.
Ga je met de Crown Princess?
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Met de Emerald
Groetjes, Nel
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Als je een auto zou huren, dan doe je dit wel niet 's morgens maar wel wanneer je aankomt op de luchthaven en dan rij je met de auto zelf naar het hotel. (wanneer kom je aan in MIA?) Dit kost je zowiezo maar 1 dag huur, dus qua kostprijs is dit meestal de goedkoopste optie en wij het heel leuk om 's avonds nog even naar miami beach te rijden om een cocktail te gaan drinken. En de volgende ochtend zijn we eerst nog naar een outlet shopping gereden vooraleer we naar de cruisehaven reden.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

We zijn eruit :

aankomst Miami - vervoer naar hotel : gratis shuttle van het hotel
Miami hotel - vervoer naar Port Everglade : shuttle busje geregeld door het hotel voor € 80 voor onze party van 4 personen
Port Everglade - Miami Intl. Airport : shuttle van the Sunshine Company, die staan op de kade in grote hoeveelheden :wink: prijs hetzelfde.

Iedereen bedankt voor de reacties en wat mij betreft kan dit topic worden gesloten moderator.

groetjes
Nel
Groetjes, Nel
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Kijk, opgelost! Overigens weet ik niet of je mijn post gelezen had, maar de trein is er wel degelijk. :wink:

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer