Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Bericht door Hans_Belgium »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA Reisen
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Ford Escape 2013
Wanneer: 17/07 tot 01/08
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, alle opties behalve navigatie, leuke auto met voldoende power en een verbruik van 8,7l/100km met 4WD.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Type gehuurd: Full size SUV
Gereserveerd bij: Exit reizen
Opgehaald in: Phoenix
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Wanneer: 7 juli 212
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen, wel aangeboden. Een Lincoln Navigator voor 10 dollar per dag extra.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen, er stonden geen andere Full size SUV's.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Vooral ingegeven omdat de Tahoe geen echte leren stoelen had maar een soort skyleer, dit zweet enorm en vooral als je in een warm gebied zit zoals waar wij zaten, was dit niet prettig. Bovendien zit er in dit soort auto's een grote motor, maar als je berg op moet, dan verdwijnt alle snelheid uit de auto. Verder een redelijke auto, maar ook niet meer dan dat, weinig luxe.
TGhoos
Amerika-newbie

Bericht door TGhoos »

Type gehuurd: Premium SUV (Chevrolet Suburban or similar)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: http://www.avis.be
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Wanneer: 08/07/2012 - 27/07/2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Upgrade aangeboden: Cadillac Escalade voor amper 45 dollar per dag, dus vriendelijk geweigerd
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen en voorgereden
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 - dergelijke grote auto heeft veel dorst, zeker als je hem vol steekt met 6 volwassenen en bagage. Maar dit is eigen aan de auto en bijgevolg geen minpunt. Had pijn in het hart toen ik hem de 27ste terug moest inleveren.

Foto:
Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Gereserveerd bij: American Estates
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 02/07/2012 - 23/07/2012
Upgrade genomen : nee / was gratis. Upgrade aangeboden: ja bij balie, maar geweigerd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Mochten kiezen, maar er was niet veel keuze. Stonden 3 auto's. Toen naar man gelopen om te vragen of er nog meer was. Die wees naar de Dodge Journey die net gewassen binnen gereden werd. Was een klasse hoger zei hij en hij vroeg of we die goed vonden. Die wilden we wel, dus de man een tip gegeven. Upgrade was dus gratis.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10. Erg fijne auto die ruim is en heerlijk rijdt. Het verbruik viel reuze mee. Koffers konden mooi naast elkaar staan in de kofferbak (3 grote en 1 trolley). Ruimte genoeg dus.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Type gehuurd: Standaard SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz (met ANWB korting)
Opgehaald in: Los Angeles LAX
Afgeleverd in: Los Angeles LAX
Meegekregen: Chevrolet Traverse LTZ AWD
Wanneer: 15 juli - 2aug 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ook niet aangeboden
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 (zowel Hertz als voor auto).
Bij Hertz beetje gezeur gehad over achternaam. Bij de “S” van Straten of bij de “v” van van. Dat heeft 20 minuten geduurd voor ze dat snapte en dat het gecorrigeerd was in het systeem. Geen poging tot upgrades of verzekeringen. De auto hebben we geboekt onder de catagorie Standard SUV, maar in die categorie had je bij Hertz 2 opties. Een Ford Explorer (or similar) of voor € 50,- meer een 7 persoons Traverse. Voor deze laatste gekozen (€ 798,- pre-paid met ANWB korting). Volgens label bleek de Traverse toch tot de Fullsize te horen. Prima auto in de meest luxueuze LTZ trim met AWD. Miste alleen een NAVI, maar die hadden we zelf bij ons. Leukste opties waren achteruitrijcamera, elektrische achterklep (echt handig) en airco in de stoelen (heerlijk), apart regelbare airco links/rechts maar ook achter en aparte radiobediening achter (voor dochter). Met de derde rij stoelen plat ruimte zat voor 3 grote koffers, rolstoel en kleine dingen en nog veel over. Tussen captain chairs op tweede rij paste precies een coolbox. Versnellingsbak had in bergen soms moeite met vinden van juiste verhouding. Bij uitrijden van Death Vally (richting Lone Pine) op steil stuk bergafwaarts voor een manual versnelling gekozen ivm remmen op motor. Geen last van hoge motor temperaturen. Muv in DV altijd constant op 210F. De 3.6 liter V6 met 288 PK vonden we verrassend zuinig. Ondanks bergachtig gebied en altijd airco aan een gemiddeld gebruik gehad van 1:10 km/l (23,6 MPG). 4380 km mee gereden. Auto is eigenlijk meer een soort grote cross over, dan een echte SUV. Ziet er ook iets minder stoer uit dan z’n tweelingbroer van GMC. Is wel een populaire huurauto aan het worden, want rond Bryce en Zion zag je er heel veel van rijden (met verhuur-barcode stickertje).

Bij ophalen was auto vol afgetankt, maar had vreemd genoeg meer miles (300) op de teller dan dat op de bon stond. Ook was hij niet helemaal schoon en had hij een kleine schade links voor onder de bumper. Bij inleveren telefoon en bril laten liggen in auto, maar ondanks melding niets meer van gehoord.

Aanrader voor een volgende keer ? Absoluut !

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Type gehuurd: Standaard SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: drive-usa.de
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Seattle Airport
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee
Wanneer: Juni 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Bij de balie ging de vrouw behoorlijk over haar huig dat ik een papiertje van drive-usa.de had waarop stond dat ik geen interesse had voor aanvullende verzekeringen en road service. Vooral de afwijzing van road service viel bij haar slecht omdat het geen "verzekering" is maar een aanvullende service. Ze klom hoog in de boom en ging haar manager inlichten. Leuk verhaal, maar daar heb ik dus verder niks mee te maken ;-)
Nadat ze tot rust was gekomen werd ze erg aardig moet ik eerlijk zeggen en ze waarschuwde mij nog om niet gelijk de weg op te gaan omdat er net een storm aan de gang was rondom Miami. In de garage aangekomen liet ik het contract zien en de man wist de perfect car voor mij. Ik zag eigenlijk ook geen andere auto's staan in mijn klasse en hij wees mij de Jeep Grand Cherokee toe. Nu zou dit niet mijn eigen keus zijn geweest maar als er niet anders is ok... Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er 45 dagen in gereden en het is verder een prima auto. Best wel zuinig, gemiddeld 24.7 MPG op 9340 gereden miles volgens de boardcomputer en daar zitten ook ritten in de bergen zoals de Rocky's bij in, en hij rijdt heerlijk. Nadelen vond ik de trekkracht in de bergen (erg weinig kracht "onderin") en het spartaanse interieur (eenvoudige uitvoering). Verder zit er een prima geluid in de muziekinstallatie maar geen USB ingang voor een iPod. Wel een AUX ingang en SIRIUS satelliet radio (geen navigatie). Er zitten meerdere 12 volt aansluitingen in (1 in de console, 1 onder in de armsteun en 1 in de bagageruimte. In de achterbak passen prima 3 grote koffers naast elkaar en een 3 tal kleinere handbagage koffers/laptoptassen. De rijdersstoel is elektrisch verstelbaar in hoogte lengte zithoek enz. De bijrijdersstoel niet, alleen mechanisch en heeft niet de mogelijkheden die de rijdersstoel wel heeft. De Cruise Control werkt goed en is makkelijk te bedienen. Airco is met draaiknop te bedienen en helaas geen climate control. Of ik deze auto weer zou kiezen als ik het mocht? Ik denk het niet. Ik zou de volgende keer eerder gaan voor een GMC, FORD of Chevrolet in deze klasse maar een verkeerde auto is het niet.
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
leonardo
Amerika-ontdekker

Bericht door leonardo »

Type gehuurd: full-size SUV en Premium SUV gekregen
Verhuurder: AVIS
Opgehaald in: Vancouver
Afgeleverd in: Vancouver
Wanneer: 13-07-2012 t/m 09-08-2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Niet nodig, kregen hem zo mee :D
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: voor ons een dikke 10+ aangezien ik mijn zinnen had gezet op een Premium en gekregen ook, zonder iets te vragen. Geweldige auto met maar 479 km op de teller, dus gloedje nieuw. Alles wat je maar kan bedenken zat er in. Kleine opsomming: verwarmde stoelen en stuur, lederen bekleding, electrisch verstelbare stoelen, achteruitkijkcamera in spiegel, eigenlijk te veel om op te noemen. Een heerlijk 5,3 liter V8 met 320 pk motor die redelijk zuinig was. Ruim 7000 km gereden zonder problemen. Beetje overdreven voor met z'n tweetjes :lol: maar ruimte genoeg aangezien deze auto voor 8 personen is en een ruime kofferbak heeft.
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

Gereserveerd bij: USA reisen
Opgehaald in: Washington DC, Dulles
Afgeleverd in: Washington DC, Dulles
Meegekregen: Ford Escape 2013
Wanneer: 20 juli t/m 6 aug 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, wel aangeboden tegen betaling, netjes geweigerd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid, maar er stond maar één Hyundai Santa Fé. Ik heb een beetje gezeurd dat ik toch echt liever een andere auto wilde - had me helemaal verheugd om weer Ford te rijden en toen besloot de manager een kijkje te nemen in de wasstraat en kwam na enkele minuten voorrijden met een splinternieuwe, vers gewassen zwarte Escape met maar 800 mijl op de teller.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: dikke 10, wij waren zo blij met die manager, hij had echt mijn dag gemaakt door met de nieuwe Ford Escape te komen. Hij reed heerlijk, had Sirius en allerlei mooie snufjes en extraatjes. Ik moest echt even wat wegslikken toen we hem na 18 dagen weer inleverden.
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Meegekregen: Ford Edge Limited 2013
Wanneer: 26 juli - 29 augustus 2012
Keuzemogelijkheid of toegewezen: eerst een Hyundai Santa Fe toegewezen, nadat deze gebreken vertoonde de volgende ochtend teruggegaan en toen een keuze uit hele rij SUV's.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een dikke 10, alle opties zaten in deze auto. Hij had een 4WD en een gemiddeld verbruik van 24 MPG (dit berekent ie voor je). Daarnaast hadden we de limited edition, wat inhield dat we leren bekleding (met stoelverwarming) hadden, achteruitkijkcamera, cruise control, Sirius radio, etc.
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
huubbomhof
Amerika-ontdekker

Bericht door huubbomhof »

Type gehuurd: FULLSIZE SUV (Chev. Tahoo.)
Gereserveerd bij: Alamo.de
Opgehaald in: Orlando INT APT
Afgeleverd in: Orlando INT APT
Meegekregen: Chev. suburban
Wanneer: april 2012
Upgrade genomen((hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen(gratis): ja
Keuzemogelijkheid of toegewezen: gratis upgrade ivm geen Fullsize suv aanwezig
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: veel vermogen, alle koffers (voor 6 personen) passen gewoon in de kofferbak :) en extreem veel ruimte :)

NOTE: We hadden de fullsize suv gehuurd voor 2 weken (400 euro). De balimedewerkster probeerde ons steeds een upgrade aan te smeren (de Suburban) eerst koste het 400 $ extra.. dus gewoon het dubbele voor wat we betaald hadden ;)
Daarna met de manager praten.. 180$ was het volgende voorstel.. wij wilden geen grotere auto maar de medewerster had het er maar steeds over dat het niet zou passen met zoveel koffers.. "wij gaan wel met de taxi" naar het hotel om de koffers te vervoeren..
Na veel gebrom en gemopper zonder upgrade de auto maar eens ophalen, wat verrassend, de Fullsize suv's waren er niet meer..
Dus toen gratis een upgrade naar de Suburban :).. Jammer dat ze het niet gewoon eerlijk vertellen dat hij er niet meer is.

Maargoed veel plezier van gehad :thumbup:
AmericanNoob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door AmericanNoob »

Type gehuurd: Full Size SUV
Gereserveerd bij: eautohuur.nl
Opgehaald in: San Diego
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Nissan Armada
Wanneer: van 4 t/m 18 juni
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade, ook niet aangeboden gekregen omdat dit de grootste klasse was op dit station
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, er was maar 1 Full Size beschikbaar
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: dikke 9; echt een prima auto, met veel ruimte en een prima geluidssysteem (BOSE) tevens beschikte deze auto over een automatische kofferbaksluitsysteem, iets wat ik nog niet eerder tegen was gekomen maar wat wel super makkelijk was. Ook de achteruitrijcamera was een uitkomst op deze auto, gezien de afmetingen.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Type gehuurd: Fullsize SUV (klasse Tahoe)
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Ford Expedition
Wanneer: 29/07 - 16/08
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja, zonder bijbetaling
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7, extreem grote auto, we konden de koffers plat neerleggen in de achterbak. Auto rijdt 1 op 6,4...

Bij aankomst kregen we de bestelde Tahoe toegewezen maar dit was er een met een derde zitrij. Die bank kan je weliswaar opklappen maar dan moet je nog best wel proppen om de koffers er in te krijgen. Die twee opgeklapte stoelen nemen nog best wat ruimte in. Vervolgens ben ik een beetje pissig geworden omdat ik meer bergruimte had verwacht en toen hebben ze me die Expedition maar gegeven, daarvan is de kofferruimte iets groter dan een Suburban. Een Suburban is wel iets mooier en luxer; een Expedition is vooral heel erg lelijk maar er zaten wel goeie all terrain banden onder en 4wd met lage gearing dus dat was wel handig om eens een stukje dirtroad mee te pikken. Al met al zijn we in die 2,5 week wel vrienden geworden. Oh ja, een ding waar ik me vreselijk aan irriteerde is dat het rempedaal zo hoog zat (zelfs als ik met de elektrische afsteling de pedalen helemaal omlaag had gezet. Je moest echt je been een eind optillen om hem op de rem te zetten en dat is met name lastig bij lange afdalingen (zoals de Moki Dugway); dan krijg je een lam been.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Verhuurder: Dollar
Opgehaald in: San Francisco (SFO)
Meegekregen: Dodge Nitro 4x4
Wanneer: 21/08 (vandaag!) tot 11/09
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 6. Ik heb de auto vanmorgen pas opgehaald, dus de waardering is nog erg prematuur. Maar de eerste indruk is een zesje. Waarschijnlijk vanwege de one-way kon ik niet zelf kiezen maar kreeg ik deze Dodge Nitro uit 2011 met 43.000 mijl op de teller toegewezen. Uitrusting is redelijk spartaans; er zit nog net cruise control, airco en een autoradio in. Meest storende zijn (nu al) de achteruitkijkspiegels met een dode hoek waar een truck in past en het hoge geluidsniveau van de banden tijdens het rijden (de auto rijdt wel soepel, geen trillingen of zo maar de banden -of overbrenging- maken veel lawaai).

* Note mod (Marco): de opvolgende berichten naar aanleiding van dit bericht zijn afgesplitst en zijn hier terug te vinden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=43722
Laatst gewijzigd door Frasi op 23 aug 2012, 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Type gehuurd: Compact (klasse b)
Gereserveerd bij: Hertz.com
Opgehaald in: Miami International airport
Afgeleverd in: Miami international airport
Meegekregen: Toyota Corolla
Wanneer: 10 July - 8 Augustus
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Er stond een klasse c auto voor mij klaar
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 5.5. De airco was matig, koelde niet echt goed af, duurde ook 5 minuten voordat die uberhaupt koele lucht begon te blazen. Auto had maar 7700 mijl op de teller, buitenkant was goed (geen krassen of deuken), maar zag er van binnen al uit als een met 100.000, er zaten overal nog haren en vlekken op de bekleding. Dit kon echt wel beter naar mijn mening.

Foto's:
http://i.imgur.com/NECbZ.jpg?1
http://i.imgur.com/eSNkO.jpg?1
http://i.imgur.com/QzMBr.jpg?1
http://i.imgur.com/rXE4B.jpg?1
http://i.imgur.com/cxdLQ.jpg?1
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Type gehuurd: Full size car
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Las Vegas
Meegekregen: Chevrolet Impala
Wanneer: 20 september - 3 oktober 2011
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Alle toeters en bellen aanwezig. Alsmede BOSE sound, en schuif-kanteldak, en een hoop ruimte. Echter de auto in SF omgeruild, daar de remmen niet goed werkten. Dit was geen probleem. De full-size was er niet meer, dus kreeg de Ford Crown Victoria toegewezen. Volgens dollar een upgrade. Zo mogelijk nog meer kofferruimte. Wel een erg grote auto, en vond de chevy toch beter.
Groet,
Frans
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Type gehuurd: Minivan
Gereserveerd bij: http://www.usrentacar.co.uk
Wanneer: 2 tm 22 aug 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): met 20 dollar biljet op de parkeerplaats upgrade genomen :-)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf kiezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9

Minivan besteld, Chrysler Town and Country stond al voor de deur klaar (Dollar Express member!). Maar zag in mijn ooghoek een maagdelijk witte Chevrolet Suburban staan. De parkeerplaatsmedewerker twijfelde even, want het was zijn eerste dag. Maar het 20 dollar biljet dat ik hem liet zien, hielp ineens. Ja het was geen probleem.
Een 9 als rapportcijfer, vanwege het verbruik. 1 op 7,5. Maar verder een heerlijke kar voor 3 weken Amerika. Het apparaat was amper 2 weken oud, leer, Bose, iPod aansluiting, four wheel drive. Geweldig. Geen bochtenridder, maar dat is ook lastig met 2400 kilo schoon aan de haak...
En een ruimte, niet normaal. Onze volledige 4 persoonsbaggage stak niet boven de raampje uit, en dan kon er nog iemand ruim in de kofferbak zitten.
Inleveren ging probleemloos, alleen de eerste tank werd afgerekend.
Omdat ik Dollar Express member was, kon ik vanaf de balie zo doorlopen naar de parkeerplaats, geen gezeur over upgrades, navigatie, etc.
horst263
Amerika-newbie

Bericht door horst263 »

Type gehuurd: Luxury
Gereserveerd bij: http://www.hertz.com
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Infiniti FX35 met 2000 miles op de teller
Wanneer: April 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen nadat het gereserveerde type niet beschikbaar was

Een heerlijke luxe auto voor 2 personen. De binnenruimte valt gezien het formaat wel iets tegen, zeker als je met z'n vieren zou zijn en ook ergonomisch is het als je iets langer bent, 1.92 niet top qua zicht rondom. Maar goed, niet heel erg belangrijk, want wat een dikke auto is dit!!! Navigatie was dubbel, Hertz Neverlost zat vast ingebouwd bovenop de standaard Infiniti touchscreen navigatie. Ook een volledig geïntegreerde Ipod aansluiting en satelliet radio zorgden voor een perfecte auto voor een roadtrip van 4000 miles.
Bijlagen
Infiniti FX35
Infiniti FX35
Laatst gewijzigd door horst263 op 28 aug 2012, 14:25, 4 keer totaal gewijzigd.
horst263
Amerika-newbie

Bericht door horst263 »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: http://www.hertz.com/
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Buick Enclave
Wanneer: September 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, auto stond klaar in het Hertz Gold vak

Een heerlijke comfortabele reisauto met de nodige luxe. Lederen bekleding, panorama dak, electrische kofferbak, remote starter.
Wellicht wat groot als je met 2 personen bent, echt zeeën van ruimte. Formaat is vergelijkbaar met onze Audi Q7.
De Enclave valt normaal gesproken dan ook in de 7 persoons standard SUV klasse.
Auto stond bij aankomst direct klaar, dus wederom goede service van Hertz.
Bijlagen
Buick Enclave
Buick Enclave
wolgertje
Amerika-newbie

Bericht door wolgertje »

Type gehuurd: Midsize suv
Gereserveerd bij: check24.de
Opgehaald in: Boston
Afgeleverd in: Boston
Meegekregen: Jeep Patriot
Wanneer: 17 juli tot 15 augustus
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen, werd wel gevraagd voor 12 euro per dag
Keuzemogelijkheid of toegewezen: geen keuze, auto werd voorgereden en sleutel werd afgegeven en voor de rest moest je het zelf uitzoeken
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Bijna nieuwe auto met iets meer dan 4000 miles op de teller, fijne auto, genoeg vermogen en uitrusting zoals cruisecontrol, 4x4, alles elektrisch, verbruik ongeveer 1 op 11,5. Voldoende ruimte voor ons gezin met twee pubers van 15 en 17 jaar.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Gereserveerd bij: usareisen.de (Under Age pakket)
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Jeep patriot
Wanneer: 14 juli - 20 augustus
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid. Er stond een hele rij Midsize SUV's die we mochten proefrijden. Er waren vooral veel Jeeps, geloof ook nog een Ford en Chevrolet.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9. De patriot zat en reed fantastisch. Enige kleine minpuntje was de wat eenvoudige indeling van de auto (weinig opbergvakken) en het ontbreken van een temperatuurmeter. Anderzijds vonden we die eenvoud ook fijn, daardoor wisten we binnen 5 minuten alles te bedienen. Top soundsysteem, makkelijkste cruise control die ik ken en super rijcomfort. Optrekken ging wat langzaam, maar dat komt denk ik omdat ik thuis een snelle Audi gewend ben. De bagage voor 2 personen pastte perfect dankzij het platleggen van de achterbank. Voor meer personen was het te klein geweest. Vond het echt naar om hem in te leveren, had hem het liefst mee naar huis genomen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer