Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Detroit, ervaringen gevraagd.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eerstekeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstap in Detroit, ervaringen gevraagd.

Bericht door eerstekeer »

ok, hopen dat het lukt.

NOg even een domme vraag hoor. We hebben geboekt, maar op het eticket staat: KLM uitvoerd door Delta. Dan neem ik aan dat ik met een vliegtuig van Delta vlieg en dat ik bij de balie van KLM moet zijn als er iets is, of zie ik dat verkeerd? :oops:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad bij Delta.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

@frans H: wat een gedoe zeg. Vreselijk. Je moet wel een apart slag volk zijn wil je door de sollicitatieprocedure op een vliegveld komen :twisted: We zijn gewaarschuwd!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

eerstekeer schreef:ok, hopen dat het lukt.

NOg even een domme vraag hoor. We hebben geboekt, maar op het eticket staat: KLM uitvoerd door Delta. Dan neem ik aan dat ik met een vliegtuig van Delta vlieg en dat ik bij de balie van KLM moet zijn als er iets is, of zie ik dat verkeerd? :oops:
Je moet dan naar de balie van Delta Airlines. Delta zorgt er dan voor dat je kostenloos op de eerstvolgende vlucht waar plek vrij is wordt geboekt.
eerstekeer
Amerika-ontdekker

O ok, dan had ik het dus fout want ik dacht KLM, haha.

Bah mn hele voorpret vergaat me al. Al die enge verhalen over vervelende medewerkers bij immigrations. Al die vragen over werk, geld, wat nou als je ze niet het antwoord geeft wat zij willen horen? Dan kun je weer terug>?
eerstekeer
Amerika-ontdekker

sabrinacom schreef:@frans H: wat een gedoe zeg. Vreselijk. Je moet wel een apart slag volk zijn wil je door de sollicitatieprocedure op een vliegveld komen :twisted: We zijn gewaarschuwd!
Nou idd, beangstigd jou dat niet?
Zijn ze ook erg racistisch? Dus als je niet blank bent en uit Amsterdam komt dat zij alweer van het slechte uitgaan?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Valt allemaal mee jongens kom op ;)

Dit zijn de de gevallen waar het wat minder gaat. Voor de rest gaan er miljoenen mensen langs de balie zonder gekke dingen. Meestal is het "Wat komt u doen?" en klaar.
sabrinacom
Amerikafan

@eerstekeer: nou het beangstigt mij niet, maar ik ben wel blij dat ik weet dat op dit vliegveld (waarschijnlijk) meer dan gemiddeld strenge medewerkers zijn. Ben ik in ieder geval voor bereid. En het zal vast niet zo'n vaart lopen!
Jij ook veel succes en natuurlijk plezier, laat je niet bang maken!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Laat je nou niet afschrikken door de paar verhalen van mensen die een vervelende ervaring gehad hebben bij immigrations, ik ben er van de +/- 16 keer ook een keer uitgepikt voor extra controle, je beantwoord gewoon de vragen en verder niets bijzonders. Stel je erop in dat ze niet vriendelijk zijn, maar gewoon hun werk doen en dan kan het alleen maar mee vallen. :D

En racistisch zijn ze al helemaal niet, ik weet niet wat voor een beeld je hebt van Amerika, maar bij immigrations werken mensen van zo ongeveer alle rassen die er zijn op de wereld, blank, zwart en alles wat er tussen in zit. :wink:
eerstekeer
Amerika-ontdekker

Ok, ik zal me er niet te druk om maken. Misschien en hopelijk overbodig.
Ik kan niet wachten om echt in NY te zijn!
eerstekeer
Amerika-ontdekker

Mijn collega kreeg als vraag waarom ze niet getrouwd was met haar vriend terwijl ze wel samen een kind hebben :shock:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Hou het erop dat ik gewoon 2x pech heb gehad daar. Overigens lees je vaker negatieve ervaringen als positieve. Wie gaat er nu posten: ik ging door de douane / immigrations en had geen gezeur ! Ik heb verder nog nergens gezeur gehad met de USA binnenkomen.
eerstekeer
Amerika-ontdekker

Frans H schreef:Hou het erop dat ik gewoon 2x pech heb gehad daar. Overigens lees je vaker negatieve ervaringen als positieve. Wie gaat er nu posten: ik ging door de douane / immigrations en had geen gezeur ! Ik heb verder nog nergens gezeur gehad met de USA binnenkomen.
Ja daar heb je ook gelijk in!
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij zijn enkele jaren terug naar Detroit gevlogen en vonden het een relaxte luchthaven, gewoon de standaard vragen bij immigrations.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja, het is de hel. Dante's Inferno is niets ermee vergeleken. Sarcastisch lachende douane-ambtenaren die alvast de rubberhandschoenen en vaseline aan je laten zien terwijl je in de rij staat. Welke bewaakt is door schreeuwende, met lange stokken, bewapende officers die de blaffende herdershonden maar nauwelijks in bedwang kunnen houden. Ik wordt er nu soms nog schreeuwend wakker van, die ene keer overstappen in Detroit. Soms verdwenen er ook gewoon mensen uit de rij die ik nooit meer teruggezien heb.

Mijn persoonlijke enige ' ergernis' bij het overstappen in Detroit was dat die kerel een hele lange verhandeling met mij over de pracht en praal van de Grand Canyon wilde houden, terwijl ik niet al te veel overstaptijd had. Toen ik dat duidelijk maakte, mocht ik zelfs ook zo maar doorlopen met een 'have a nice holiday!'.
eerstekeer
Amerika-ontdekker

Arno schreef:Ja, het is de hel. Dante's Inferno is niets ermee vergeleken. Sarcastisch lachende douane-ambtenaren die alvast de rubberhandschoenen en vaseline aan je laten zien terwijl je in de rij staat. Welke bewaakt is door schreeuwende, met lange stokken, bewapende officers die de blaffende herdershonden maar nauwelijks in bedwang kunnen houden. Ik wordt er nu soms nog schreeuwend wakker van, die ene keer overstappen in Detroit. Soms verdwenen er ook gewoon mensen uit de rij die ik nooit meer teruggezien heb.

Mijn persoonlijke enige ' ergernis' bij het overstappen in Detroit was dat die kerel een hele lange verhandeling met mij over de pracht en praal van de Grand Canyon wilde houden, terwijl ik niet al te veel overstaptijd had. Toen ik dat duidelijk maakte, mocht ik zelfs ook zo maar doorlopen met een 'have a nice holiday!'.

:lol:
sabrinacom
Amerikafan

:clap: :lol: hoe verzin je het! Daar moet je iets mee doen :clap: :thumbup:
eerstekeer
Amerika-ontdekker

sabrinacom schreef::clap: :lol: hoe verzin je het! Daar moet je iets mee doen :clap: :thumbup:

wanneer vertrekken jullie Sabrina?
sabrinacom
Amerikafan

Oo, dat duurt helaas nog wel even! We gaan op zaterdag 27 april pas. Jij?
Edit: binnenkort zie ik. ik hoor het graag als je weer terug bent!
eerstekeer
Amerika-ontdekker

Ja zal ik doen!!

Ik kreeg net van mn schoonzusje eem mail met allemaal tips. Veel dingen die leuk zijn om te weten buiten de standaard bezichtigingen enz.Mocht je die nog willen dan kan ik em misschien wel doorsturen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer