Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

RV Kopen in de USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
JVA78
Amerika-ontdekker

RV Kopen in de USA

Bericht door JVA78 »

In de lente van volgend jaar plan ik met mijn Amerikaanse vriendin een rondreis van 3 maanden in de VS.

Hiervoor zouden we een RV kopen (niet huren) zodat we die achteraf gewoon opnieuw kunnen verkopen en we nog een deel van het geld kunnen recupereren.

Zij woont gewoon in de VS, dus we kunnen dat gewoon op haar naam kopen veronderstel ik. Maar hoe zit dat eigenlijk met de verzekering. Als zij een verzekering neemt, mag ik daar dan ook gewoon mee rijden? Of moet ik een aparte verzekering nemen?

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort zaken eigenlijk.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: RV Kopen in de USA

Bericht door Katja »

Autoverzekering in Amerika zijn vaak voor de persoon en niet voor het voertuig. Ik denk dus dat het voor een RV net zo is. Maar er zijn wel maatschappijen waar je het voortuig kunt verzekeren. Ik kan helaas even niet op de naam komen van degene die ik in gedachten heb maar er zal vast wel iemand komen die dat wel weet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je vriendin zou bij een paar verzekeraars even kunnen informeren naar de mogelijkheden. Ik zou je zo niet durven zeggen of het wordt toegestaan. Toen wij hier vorig jaar een auto wilden verzekeren, kon dat alleen onder de voorwaarde dat beide bestuurders binnen 6 maanden een Maryland drivers licence haalden. Maar tegelijkertijd deed de verzekering van de leasemaatschappij van onze andere auto helemaal niet moeilijk over rijbewijzen. Gewoon even navragen dus, want ik kan me voorstellen dat er bij zoiets als een camper, waar maar een beperkte periode per jaar gebruik van wordt gemaakt, ook nog eens andere regels gelden dan bij personenauto's.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

By the way: denk niet te licht over het kopen van een camper. Campers kunnen zeer veel verborgen gebreken hebben die je vakantie behoorlijk kunnen verpesten. Wij hebben ooit een nieuwe camper gekocht en het heeft wel een jaar geduurd voordat alles eindelijk naar wens functioneerde. In Nederland en Duitsland wordt door veel instanties geadviseerd om een camper voorafgaand aan de koop bij een tüv-station te laten keuren, vooral vanwege de veiligheid (lekkende gasleidingen bijvoorbeeld, of versleten schokdempers) en problemen met lekkage (komt zeer veel voor en is lastig te verhelpen). Als je geen eerdere ervaring hebt met huurcampers, dan zou ik je afraden om er één te kopen, omdat je dan waarschijnlijk niet goed weet waar je op moet letten.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Naam waar ik niet op kwam is progressive.
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

Katja schreef:Autoverzekering in Amerika zijn vaak voor de persoon en niet voor het voertuig. Ik denk dus dat het voor een RV net zo is. Maar er zijn wel maatschappijen waar je het voortuig kunt verzekeren. Ik kan helaas even niet op de naam komen van degene die ik in gedachten heb maar er zal vast wel iemand komen die dat wel weet.
Bedankt voor de antwoorden iedereen.

Als ik bovenstaande lees, wil dat dan ook zeggen dat ik niet met mijn vriendin haar auto mag rijden in de VS?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

JVA78 schreef:Als ik bovenstaande lees, wil dat dan ook zeggen dat ik niet met mijn vriendin haar auto mag rijden in de VS?
Ik zou het in ieder geval niet proberen zonder daarover van te voren contact op te nemen met de verzekering. Het klopt niet dat de verzekering op naam is, maar het is wel van belang dat (frequente?) bestuurders op de polis worden genoemd. In Nederland is het soortgelijk geregeld en zou ik ook niet zonder meer iemand met een buitenlands rijbewijs in mijn auto laten rijden.
heppie
Amerika-newbie

Bericht door heppie »

beste jva78, afgelopen jaar heb ik met m'n vriendin en baby eenzelfde reis gemaakt door de US, alleen hebben wij een camper in Canada gekocht. De speurtocht die jullie nu maken hadden wij vorig jaar. Als je meer specifieke vragen e.d. hebt mag je rustig mailen naar h e d z e r k e u l e n k e u l e n apestaartje hotmail punt com (zonder spaties en rarigheid natuurlijk).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Misschien de vragen gewoon hier stellen en hier ook antwoorden?

Zo hebben andere leden er ook wat aan. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En is iedereen heppie........ Sorry heppie, ik bedoel happy. :wink:
Groet,

Old Faithful
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

Dang!

Het blijkt onmogelijk te zijn een RV te verzekeren voor een gemengd Amerikaans - Belgisch koppel.

Waren we allebei buitenlanders: geen probleem.
Waren we allebei Amerikanen: geen probleem.

Maar een gemengd Amerikaans - Belgisch koppel, waarvan de ene in de VS, en de andere in België woont blijkt een enorm probleem te zijn.

Een serieuse tegenvaller!!!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Dan toch maar huren, en niet recuperen.

Overigens denk ik dat er via omwegen toch mogelijkheden zouden moeten zijn.
Zo lees ik dat leden van hier een RV huren van particulieren, waarbij de RV toch verzekerd is.
Misschien daar even op zoeken en kijken hoe de eigenaren van die RVs dat regelen.
Niets staat je vriendin in de weg om te kijken of ze een RV kan kopen en aan jou kan verhuren.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

JE vriendin verzkert zichzelf tegen RV schade en liability voor zichzelf en jij verzekrt je ook tegen liability.

Ik kan hier in amerika een voertuig kopen. Jij kan dat voertuig verzekeren alsmede je liability.
Gebeurt er wat dan ben ik niet aansprakelijk. Moet alleen van jouw verzekeraar de centjes voor voertuigreparatie vangen.
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

ned in MO schreef:JE vriendin verzkert zichzelf tegen RV schade en liability voor zichzelf en jij verzekrt je ook tegen liability.

Ik kan hier in amerika een voertuig kopen. Jij kan dat voertuig verzekeren alsmede je liability.
Gebeurt er wat dan ben ik niet aansprakelijk. Moet alleen van jouw verzekeraar de centjes voor voertuigreparatie vangen.
Bedankt voor je antwoord.

Kan je dit wat verduidelijken aub. Wat is liability? Ben totaal niet thuis in het verzekeringsjargon, en al zeker niet in het engels.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Aansprakelijkheid naar derden toe.
Stel dat je van de weg raakt en je rijdt een winkel waardoor de winkelier 6 maanden zijn winkel moet sluiten en geen inkomen heeft of je rijdt iemand overhoop en die krijgt een dwarslesie en nooit meer kan werken..

Dat zijn ander soort schades (vaak veel hoger dan de schade die je aan een andere auto toebrengt)

Daarom hoeftr de amerikaan bij het huren van een auto vaak geen extra verzekering te hebben omdat de insurance die hij op zichzelf en op zijn wagen heeft hem zullen dekken. Hij is dus persoonlijk verzekerd.
De nederlander verzekert de inzittende, waarbij het niet uitmaakt of ik in jouw auto rijd of jijzelf. Jouw verzekering verzekert mij op dat moment.
Nadeel is dat als ik jou auto aan pooeir rijdt jij mij weer aansprakelijk moet stellen om evt schade te herclaimen
karin317
Amerika-ontdekker

Bericht door karin317 »

dimona schreef:Campers kunnen zeer veel verborgen gebreken hebben die je vakantie behoorlijk kunnen verpesten.
2 jaar geleden hebben wij 3 maanden met een camper in Australië rond gereden en om bovenstaande reden hebben wij de camper gehuurd en niet gekocht.
Gelukkig maar, want wij hebben problemen gehad met het elektra. Nu werd dit "gewoon" opgelost door de verhuurder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer