Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Laredo »

Iemand ervaringen met rechtstreeks boeken bij Delta airlines? Moet ik daarbij nog ergens op letten?

Zoals hierboven al vermeld overweeg ik AMS-YVR en YVR-HNL en SEA-AMS rechtstreeks bij Delta te boeken. KLM biedt deze vluchten niet aan, of alleen met tussenlanding en wij vliegen graag rechtstreeks!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt gewoon boeken bij Delta, het maakt voor de vluchten helemaal niets uit of je bij KLM of Delta boekt, die zijn hetzelfde. Naar Vancouver vlieg je in ieder geval met KLM, Delta vliegt niet op die route.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb via Delta geboekt en kreeg de itenerary van KLM binnen...kan bij beide inloggen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Krijg je bij Delta, net als bij KLM wel eten en drinken op de binnenlandse vlucht?
Ik had een vlucht terug met een overstap van 46 minuten op Detroit, heb toch maar een latere vlucht genomen met 2.56u overstaptijd, 46 minuten lijkt me wel heel kort. Is Delta ook goed om mee te vliegen? Heen rechtstreeks met KLM.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee, je krijgt geen eten op de binnenlandse vlucht, je kunt het wel kopen, maar dat is erg duur, beter kun je dan een snack op het vliegveld kopen en mee aan boort nemen. Binnenlandse vluchten van Delta (en alle andere Amerikaanse maatschappijen) zijn niets bijzonders, bijna nooit een entertainment systeem en als het er wel is moet je er vaak voor betalen. Als je in een A-330 de oceaan over vliegt zit je prima bij Delta.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Volgens mij een boeing 777 de plas over, geboekt bij KLM, uitgevoerd door Delta.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ook prima hoor, de A-330 heeft een 2-4-2 stoelopstelling en de 777 een 3-3-3, beide hebben een uitgebreid entertainment systeem. Ik heb met de Delta A-330 een zeer prettige vlucht gehad 2 jaar geleden naar Atlanta, één van de beste vluchten ooit in economy.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

A330 vind ik ook de fijnste vliegtuigen ;-) ! Normaal gebruiken ze die standaard, in mijn ervaring, op de oude NWA route (dus Detroit, Minnaepolis, etc) ! Maar wellicht zijn ze hier ook aan het wijzigen natuurlijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Het was idd, eerst een A330 maar dan heb je maar 46 min. overstaptijd, leek me wat krap op Detroit, kon ook 2.56u. dus hebben we dat maar gedaan maar dan was het wel een 777.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Hoi,

We hebben tickets gevonden en denken dat dit een hele mooie prijs is! Totaal voor de 4 tickets ( 2volwassen en 2 kinderen) 3094 euro retour.
Vertek 28-6-2013 terug 25-7-2013. Vluchttijden:
Heen: FRA 13.10 uur aankomstPHL 16.05 uur vertrek PHL 17.55 uur aankomst LAX 20.59 uur.
Terug: SFO 08.40 uur aankomst PHL 17.11 uur vertrek PHL 20.30 uur aankomst FRA 10.20 uur.

Deze vlucht wordt uitgevoerd door US Airways, echter mijn partner geeft aan dat dit niet een hele beste vervoerder is! Mijn vraag is heeft iemand ervaring met US Airways?
Mochten we kiezen voor een andere maatschappij scheelt dit al snel minimaal 500 euro, is dit wel die 500 euro waard?

Wederom bedankt allemaal.

Marion
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij vonden USairways prima hoor, 2 x mee gevlogen, wel een keer een koffer kwijt maar die werd een paar dagen later netjes nagebracht, wij waren toen al een paar dagen onderweg met onze rondreis. Ik zag trouwens bij Cheaptickets voor US airways een hoger cijfer(reviews) dan KLM.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Halster schreef:Hoi,

We hebben tickets gevonden en denken dat dit een hele mooie prijs is! Totaal voor de 4 tickets ( 2volwassen en 2 kinderen) 3094 euro retour.
Vertek 28-6-2013 terug 25-7-2013. Vluchttijden:
Heen: FRA 13.10 uur aankomstPHL 16.05 uur vertrek PHL 17.55 uur aankomst LAX 20.59 uur.
Terug: SFO 08.40 uur aankomst PHL 17.11 uur vertrek PHL 20.30 uur aankomst FRA 10.20 uur.

Deze vlucht wordt uitgevoerd door US Airways, echter mijn partner geeft aan dat dit niet een hele beste vervoerder is! Mijn vraag is heeft iemand ervaring met US Airways?
Mochten we kiezen voor een andere maatschappij scheelt dit al snel minimaal 500 euro, is dit wel die 500 euro waard?

Wederom bedankt allemaal.

Marion
Zo goedkoop is dat niet hoor. Wij hebben een week of twee geleden voor AMS-LAS (29-6 / 22-7) 2234 euro voor 4 tickets betaald met British Airways.

Overigens vliegen wij altijd met de maatschappij die de goedkoopste tickets in combinatie met goede vluchttijden heeft. Zo hebben wij in 2012 bijvoorbeeld met United Airlines naar Las Vegas en Arkefly naar Orlando gevlogen. Vorig jaar met US Airways naar Lax en ik kan je vertellen dat het niet veel beter of slechter is dan al de andere maatschappijen waarmee we hebben gevlogen.
Tuurlijk zijn er verschillen, maar niets wat ons betreft een paar honderd euro verschil rechtvaardigt.
Het eten is is sowieso over het algemeen niet best en qua entertainment systeem zijn er wel verschillen maar wij nemen toch onze eigen tablet met films mee.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij betaalden voor 5 tickets zelfs minder, e 2850,-, maar volgens mij is de aanbieding van BA niet meer, dan is het keuzes maken, wacht je op nog een evt. aanbieding, misschien komen die nog gezien de crisis, echter vorig jaar werden ze alleen maar duurder, dus het blijft een gok, je kan altijd nog eens kijken bij chaser.nl, via die site had ik de aanbieding van BA, misschien kan je nog wat goedkoper?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik heb nog een vraagje ivm de cominatie trein vliegtuig.

Heb een rechtstreekske vlucht gevonden van LA naar schiphol en van daaruit met de trein naar antwerpen. Maar hoeveel tijd moet je tellen tussen de aankomst op schiphol en het vertrek van de trein?
In zaventem kunnen we meestel vlot buiten wandelen, maar wij zijn Belgisch, dus moeten wij dan op schiphol nog door een uitgebreidere controle of?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee hoor, je wordt net zo behandelt als elke andere Europeaan :wink: , als wij in Brussel landen maakt het ook geen enkel verschil. Wel duurt de bagage altijd erg lang op Schiphol, reken op minsten een uur vanaf het moment dat het vliegtuig land tot het moment dat je de hal inloopt.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oh oke, en de trein is dan gwn op wandelafstand ? Dus 2 u is normaal meer als genoeg ?

Dan heb ik nog een vraag, de vlucht wordt zowel onder klm als delta aangeboden, de henvlucht wordt namelijk door delta uitgevoerd en de teruchtvlucht door klm. Enigste verschil is dat er via klm de mogelijkheid is om de trein vroeger terug te nemen dan via delta. Nu is men vraag, maakt het een verschil of je eigenlijk onder naam van delta of klm de vlucht boekt? Is er een verschil op vlak van service? Kunnen bij beide op moment van boeking de stoelen vastgelegd worden?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het maakt geen enkel verschil bij wie je de boeking doet, alles is hetzelfde, je kunt met je boekingscode bij beide maatschappijen inloggen en je stoelen vastleggen.
Het treinstation ligt onder het luchthavengebouw, je hoeft alleen maar een roltrap af.
G.B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door G.B. »

ina schreef:Wij betaalden voor 5 tickets zelfs minder, e 2850,-, maar volgens mij is de aanbieding van BA niet meer
Klopt ... heb ik tot mijn ongenoegen vastgesteld ... na een paar dagen nadenken en vragen om een hogere limiet op de visakaart te zetten was ik er aan voor de moeite ... 2200 voor een retourtje AMS-LAS in hoogseizoen laten passeren ... is nogal zuur ... en aan de nieuwe prijzen hoeft het voor mij niet ... ik zal het noge even opvolgen maar denk dat ik dan maar andere plannen zal maken voor komende zomer ... :cry:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Evelien. schreef:Dan heb ik nog een vraag, de vlucht wordt zowel onder klm als delta aangeboden, de henvlucht wordt namelijk door delta uitgevoerd en de teruchtvlucht door klm. Enigste verschil is dat er via klm de mogelijkheid is om de trein vroeger terug te nemen dan via delta. Nu is men vraag, maakt het een verschil of je eigenlijk onder naam van delta of klm de vlucht boekt? Is er een verschil op vlak van service? Kunnen bij beide op moment van boeking de stoelen vastgelegd worden?
Bij Delta-vluchten kun je gelijk bij of na boeking stoelen vastleggen, bij KLM-vluchten vanaf 90 dagen tevoren (zo was het vorig jaar in ieder geval).
Hierbij maakt het niet uit of je bij Delta of bij KLM die vluchten geboekt hebt. Ik boek altijd bij Delta (omdat dat meestal goedkoper is dan boeken bij KLM, terwijl je op hetzelfde toestel terecht komt), en kreeg dan alsnog de etickets door KLM toegestuurd. En ik kon zowel op de delta- als de klm-site inloggen na boeking.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

de vlucht die ik had gezien was via de site van connections, via de site van klm of delta komt deze veel duurder uit. Als ik via de site van connections boek, kan ik mij dan erna direct aanmelden op de site van delta om mijn stoelen te kiezen?
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer