Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchtwijziging: Annuleren en nieuwe tickets?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Benjani
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vluchtwijziging: Annuleren en nieuwe tickets?

Bericht door Benjani »

In mei van dit jaar gaan wij (met zijn 4en) een rondreis door het Zuidwesten doen, en wij hebben daarvoor al lange tijd geleden vliegtickets geboekt via Cheaptickets.nl bij KLM, vluchten worden uitgevoerd door Delta.

Deze week kreeg ik per mail een melding van een vluchtwijziging. Onze aansluitende vlucht (Detroit - Phoenix na AMS-Detroit) is nu een aantal uren later. Ik moet deze vluchtwijziging accorderen zodat de nieuwe reis definitief staat.

Echter, als we het vernieuwde tijdschema niet accepteren, vervalt (althans volgens de dame van Cheaptickets.nl) waarschijnlijk de boeking en wordt deze kosteloos geannuleerd en komt dus al het betaalde geld terug.

En daar zit het interessante in, wij hebben achteraf veel te snel de vliegtickets gekocht, als ik nu op cheaptickets.nl vergelijk kan ik voor ruim € 200 p.p. minder eenzelfde of een vergelijkbare reis boeken.
Ik ruik dus geld :)

Nu is mijn vraag, heeft hier toevallig iemand ervaring met een dergelijke wijziging en bijbehorende kosteloze annulering?
Ik zit te twijfelen over het risico dat de oorspronkelijke boeking ineens toch niet kosteloos geannuleerd wordt, en we dus met dubbele tickets zitten.

Ik vind echter een totale besparing van bijna € 1.000 op de reis wel de moeite waard.

Alvast bedankt voor reacties!
mtl
Amerika-expert

Re: Vluchtwijziging: Annuleren en nieuwe tickets?

Bericht door mtl »

Twee dingen: allereerst zou ik heel goed de boekingsvoorwaarden doornemen. Ten tweede is het niet altijd zeker dat je na annulering goedkopere tickets kan krijgen. Denk dus heel goed na voordat je annuleert.
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

Ik zou inderdaad proberen te annuleren, en als je het geld daadwerkelijk weer op je rekening hebt zit je safe. Dan opnieuw boeken :thumbup:
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

Zal vermoedelijk in de voorwaarden staan, maar als Cheaptickets dit meld en je hebt dit zwart op wit (bv in de mail of een brief), dan zou ik annuleren en opnieuw boeken. helemaal als je ook zeker bent dat de huidige ticketprijzen goedkoper zijn.

Ik ken cheaptickets niet uit ervaring, maar je hebt toch betaald aan Cheaptickets? Als zij dan zeggen dat als jij de wijziging niet accepteerd, je je volledige bedrag terugkrijgt......dan lijkt mij dat dat zo is. Mogelijk moet je wel even kijken naar de termijn waarin je je geld terug kunt verwachten.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

heb ik gedaan .door tijdswijziging konden we de aansluitende vlucht niet meer halen .zijn toen overgezet op een eerder vlucht naar londen maar die land opeen ander vliegveld dan devlucht naar amerika . kwamen dus en met langere overstap en ook nog eens taxikosten tussen de 2 vliegvelden.

toen kwam ba met de fantastische prijzen voor juli . nieuwe tickets geboekt, voordeel 900 euro in totaal en oude boeking kosteloos geannuleerd
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Benjani
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Benjani »

Bedankt voor de reacties.

Ik ga Cheaptickets eens bellen en om een schriftelijke bevestiging vragen, je moet er natuurlijk niet aan denken dat het niet doorgaat en je met dubbele tickets zit!
pietnoeck
Amerika-newbie

Bericht door pietnoeck »

HI,

Maak net hetzelfde mee.
Geboekt bij United voor Hawaii, in Chicago 2.20 overstaptijd, goed te doen dus.
Nu, 14 dagen later zie ik bij controle boeking dat de vlucht vanuit Chicago naar LAX bijna 2 u verfvroegd is en plots maar 25 minuten meer voor de connectie.
Niet te doen dus.

Wat doe ik nu best ? Afwachten want nog geen mail gehad van hen. Ik boekte rechtstreeks bij United.
Of nu al bellen en annuleren en andere ticktes boeken bij andere maatschappij nu de prijzen nog betaalbaar zijn ?

Wat zijn je rechten als reiziger als maar zomaar de uren veranderd ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoeveel connecterende vluchten hebben ze nog nadat jullie landen op Chicago? (diezelfde dag of de dag erna)
Als ze maar 3 keer per week die vlucht maken, dan kan je natuurlijk sneller in de problemen komen dan wanneer ze 3 vluchten per dag doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wanneer vliegen jullie?
United wijzigt vluchten regelmatig.
Als je bv pas in juli vliegt kan het gerust zijn dat als je nu belt en de vluchten worden gewijzigd, ze een maand later weer ineens gewijzigd op je scherm verschijnen.
Je kan hen gewoon bellen en dan worden de vluchten aangepast. Zeker in het geval van onmogelijke overstapuren.
Zo ging het bij mij in ieder geval.
Groetjes,
Carine
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij ons precies hetzelfde, United wijzigt zeer vaak vluchten en toestellen, zeker nu het zomerschema nog niet bekent is.

Ik zou dus even bellen met United voor de mogelijkheden, als je zelf al andere vluchten uitzoekt praat het wel makkelijker. Je loopt zoals Carina al aangeeft dit nog een paar keer te moeten doen. :D
pietnoeck
Amerika-newbie

Bericht door pietnoeck »

Vlucht is op 21-08, van Bru naar Chicago en dan van Chicago met een tussenstop in LAX naar Maui.
Er zijn geen andere vluchten meer naar Maui die dag, tenzij eentje via SFO met ook al korte overstaptijden.

Kan je ook gewoon een refund vragen, want als ze de ganse tijden veranderen en je er dan toch niet geraakt dan zijn de prijzen van de andere maatschappijen al terug zeer hoog.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer