Die vakken heeft de 27ft Roadbear camper ook. Ik weet niet hoe dat zit bij de kleinere camper.Ook de kleinere vakken aan de zijkant (buitenkant) vond ik heel handig zodat niet alle boodschappen door het grote achterluik vlogen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dilemma!! bij welke verhuurmaatschappij camper huren?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: dilemma!! bij welke verhuurmaatschappij camper huren?
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk inderdaad dat t heel persoonlijk is welke maatschappij je kiest. Daarbij moet je ook een beetje gelukt hebben. Dat merk je wel aan de verhalen hier. Geen een maatschappij is perfect maar gelukkig is ook niet bij een maatschappij alles slecht. Fijn om te lezen dat niet iedereen slechte ervaringen heeft met Moturis. Daara ik in okt namelijk mee 

18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hebben nu voor juni- juli 2012 een camper van Road Bear 27-30" S. Dus met Slide-out.
Wij zijn benieuwd.
Wij zijn benieuwd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Beste
Ik lees hier een aantal interessante dingen met betrekking tot het huren van een camper. Ik merk ook dat de laatste post al een eind terug is gedaan. Wij zouden begin 2014 naar de usa gaan en een camper huren. Is CA echt nog zo slecht of moturis? Wij hebben via Tioga een prijsvoorstel gekregen voor beide. Alleen lijken ze beiden geen goede keuze. Wie help me verder
Mvg
Michael
Ik lees hier een aantal interessante dingen met betrekking tot het huren van een camper. Ik merk ook dat de laatste post al een eind terug is gedaan. Wij zouden begin 2014 naar de usa gaan en een camper huren. Is CA echt nog zo slecht of moturis? Wij hebben via Tioga een prijsvoorstel gekregen voor beide. Alleen lijken ze beiden geen goede keuze. Wie help me verder
Mvg
Michael
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben vorig jaar een Moturus E23 gehuurd en totaal geen spijt gehad. Persoonlijk zou ik als de prijs zo goed als gelijk is tussen CA en Moturus, voor Moturus kiezen. Veel CA campers gezien onderweg en ik vond onze toch echt luxer/netter, qua interieur en exterieur. Volgens mij is het ook zo dat op de kwaliteitsladder CA onder Moturus zit. Ook meer kans op een jongere camper dacht ik. Service was ook goed, maar we hebben geen echte problemen gehad, dus kunnen daar niet echt over oordelen.
-
- Amerika-ontdekker
@Isis hoe is deze camper bevallen? Wij zullen deze aankomende zomer 17 dagen huren tussen LV en SFIsis schreef:Hebben nu voor juni- juli 2012 een camper van Road Bear 27-30" S. Dus met Slide-out.
Wij zijn benieuwd.
Heb je nog tips voor ons mbt aan te schaffen spullen voor onderweg?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben dan Isis wel niet maar kan hier denk ik wel antwoord opgeven 
Roadbear heeft 3 modellen in dit formaat. De Freelander, de Leprechaun en de Fourwinds. Alle drie hebben een andere indeling en een ander formaat. Wij hebben 3 jaar de Freelander gekregen, deze is 28 ft. Prima camper met slide-out en luifel. Vorig jaar een Leprechaun mee gekregen (op verzoek), deze is 30 ft heeft een andere indeling dan de Freelander (de freelander is het model wat je op de website van Roadbear ziet). Eveneens een prima camper, helemaal als je van TV kijken houdt
(er zit een gigantisch scherm in het aanrecht weggewerkt.) Hier staan foto's van deze camper.
Wij vonden de Leprechaun te groot, die meter meer merk je net bij bijv. het zoeken naar een parkeerplaats. Dit jaar hebben we het verzoek gedaan voor een Fourwinds, gewoon omdat we nu dat model wel eens willen proberen. Mocht er geen fourwinds beschikbaar zijn dat krijgen we weer een Freelander.
Verder kopen wij stoeltjes ipv huren, en meestal een goede koekenpan met anti-aanbaklaag. Verder een BBQ of een rooster wat we op de aanwezige bbq's op de campgrounds kunnen leggen.

Roadbear heeft 3 modellen in dit formaat. De Freelander, de Leprechaun en de Fourwinds. Alle drie hebben een andere indeling en een ander formaat. Wij hebben 3 jaar de Freelander gekregen, deze is 28 ft. Prima camper met slide-out en luifel. Vorig jaar een Leprechaun mee gekregen (op verzoek), deze is 30 ft heeft een andere indeling dan de Freelander (de freelander is het model wat je op de website van Roadbear ziet). Eveneens een prima camper, helemaal als je van TV kijken houdt

Wij vonden de Leprechaun te groot, die meter meer merk je net bij bijv. het zoeken naar een parkeerplaats. Dit jaar hebben we het verzoek gedaan voor een Fourwinds, gewoon omdat we nu dat model wel eens willen proberen. Mocht er geen fourwinds beschikbaar zijn dat krijgen we weer een Freelander.
Verder kopen wij stoeltjes ipv huren, en meestal een goede koekenpan met anti-aanbaklaag. Verder een BBQ of een rooster wat we op de aanwezige bbq's op de campgrounds kunnen leggen.
Wij gaan in juni, 1e keer USA, met een roadbear 19=22 ft. One way, ( LV -SF, dus hoop dat we evengoed een goede camper meekrijgen)
Ik heb ergens gelezen dat extra handdoeken prettig is, ( ik neem oude mee en laat die achter).
IK neem ook een goed mes mee ( in ruimbagage natuurlijk
) Aldi had onlangs 2 keramische messen voor 8 euro met hoesje. Blijven vlijmscherp.
Handje vol knijpers en een lijntje lijkt me ook handig, of zit dat bij de camper?
Ik heb ergens gelezen dat extra handdoeken prettig is, ( ik neem oude mee en laat die achter).
IK neem ook een goed mes mee ( in ruimbagage natuurlijk

Handje vol knijpers en een lijntje lijkt me ook handig, of zit dat bij de camper?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee, dit zit niet bij de camper. Dus kan zeker handig zijn. Let wel even op de regels van de camping. Je mag niet altijd een lijntje spannen buiten. Maar in de camper kan het ook handig zijn. Ik heb ooit zo'n elastisch lijntje gekocht, met aan beide kanten een haak, kan je (bijna) overal aan vast maken.rian schreef:Handje vol knijpers en een lijntje lijkt me ook handig, of zit dat bij de camper?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Vorig jaar een brandnieuwe camper van Cruise America gehuurd. Prima bevallen. Storing onderweg aan de afvoer van het toilet. Werd perfect en zeer snel opgelost. Zal vast weer een camper bij CA huren in de toekomst.
Mee eens. Wij hebben ervaring met beide, en vonden Moturis inderdaad ook luxer en netter dan CA. Maar het CA netwerk is uitgebreider, wat een voordeel kan zijn als er iets is met je camper.Sassya schreef:Persoonlijk zou ik als de prijs zo goed als gelijk is tussen CA en Moturus, voor Moturus kiezen. Veel CA campers gezien onderweg en ik vond onze toch echt luxer/netter, qua interieur en exterieur. Volgens mij is het ook zo dat op de kwaliteitsladder CA onder Moturus zit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben afgelopen jaar een E 23 gehuurd bij moturis in Seattle(tacoma) zeer goed bevallen de eerste camper die wij hebben gehuurd zonder rammeltjes afgelopen jaar hadden ze geen verstelbare bedden meer maar het was net zo goed als in een hotel.
Wij nemen altijd handdoeken mee die wij weggooien en ook een hoeslaken voor het bed (de losse lakens die bijgeleverd worden verschuiven iedere keer)
Waarom wij Moturis hebben genomen ipv CA omdat wij in Canada erg veel oude afgeragde campers tegenkwamen en ook op de campgrounds mensen spraken die erg over hun CA of CC hoorden klagen.
De E23 was erg keurig afgewerkt (uiteraard niet te vergelijken met een europesche camper zoals een Hymer)ziet er altijd wel een beetje gedateerd uit maar de Amerikanen houden nou eenmaal van veel hout en groot en grof .
Service Moturis was goed ook prijs/kwaliteit dus volgend jaar weer maar dan vanuit San Francisco.
Bertus
Wij nemen altijd handdoeken mee die wij weggooien en ook een hoeslaken voor het bed (de losse lakens die bijgeleverd worden verschuiven iedere keer)
Waarom wij Moturis hebben genomen ipv CA omdat wij in Canada erg veel oude afgeragde campers tegenkwamen en ook op de campgrounds mensen spraken die erg over hun CA of CC hoorden klagen.
De E23 was erg keurig afgewerkt (uiteraard niet te vergelijken met een europesche camper zoals een Hymer)ziet er altijd wel een beetje gedateerd uit maar de Amerikanen houden nou eenmaal van veel hout en groot en grof .
Service Moturis was goed ook prijs/kwaliteit dus volgend jaar weer maar dan vanuit San Francisco.
Bertus
Wij hebben vorig jaar een 23-26 ft road bear gehuurd en dat is prima bevallen. De camper was dik in orde.
We werden echter boven op de Tioga pas aangereden door een veel te hard rijdende Zwitser, met als gevolg dat het hele ruit er uit lag.
Van road bear los angeles hebben wij toen geen hulp gekregen en ze waren telefonisch slecht bereikbaar. Ze hebben ons behoorlijk in de ellende laten zitten.
Zelfs de ranger van yosemite sprak er schande van.
We hebben de camper onderweg zelf laten maken, maar toen we de camper weer kwamen inleveren, werden we opgewacht als een stel misdadigers. Niet leuk allemaal.
Wij hebben melding gemaakt van het voorval bij tioga tours,waar we onze reis geboekt hadden.
Gelukkig waren wij via tioga goed verzekerd en had het voorval geen financiele gevolgen.
Dus wat road bear betreft: prima camper, maar zeer slechte service in tijd van nood!
We werden echter boven op de Tioga pas aangereden door een veel te hard rijdende Zwitser, met als gevolg dat het hele ruit er uit lag.
Van road bear los angeles hebben wij toen geen hulp gekregen en ze waren telefonisch slecht bereikbaar. Ze hebben ons behoorlijk in de ellende laten zitten.
Zelfs de ranger van yosemite sprak er schande van.
We hebben de camper onderweg zelf laten maken, maar toen we de camper weer kwamen inleveren, werden we opgewacht als een stel misdadigers. Niet leuk allemaal.
Wij hebben melding gemaakt van het voorval bij tioga tours,waar we onze reis geboekt hadden.
Gelukkig waren wij via tioga goed verzekerd en had het voorval geen financiele gevolgen.
Dus wat road bear betreft: prima camper, maar zeer slechte service in tijd van nood!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ben bijna nooit op forum meer dus vandaar verlate reactie.@Isis hoe is deze camper bevallen? Wij zullen deze aankomende zomer 17 dagen huren tussen LV en SF
Heb je nog tips voor ons mbt aan te schaffen spullen voor onderweg?
Wij hebben het met deze camepr echt super gehad. Veel stiller dan de Moturis 25 die we in 2010 meehadden.
RB levert echt degelijkere campers en de opbouw is ook anders; echt een camper.. hoe ik dat moet uitleggen. Bij Moturis vertelden ze dat het een gewoon wagentje is dat ze zelf opbouwen. BIj RB zijn het campers die ook gewoon door particulieren bij fabriek besteld worden.
Liefst zouden we als we weer gaan RB huren maar dat kan niet overal en er hangt een prijskaartje aan.
Bij CA kun je echt pech hebben met de motor of inetrieur omdat ze er veel langer mee doorrijden (de prijzen zijn lager). RB moet in veel kortere tijd zijn geld terug verdienen.
Wat was er bij MOturis mis....; slechte matrassen ondanks dat het pas 4 mnd oud was. rammel in alle ramen, de zijkant van de keuken kwam los van het keukentje, het gas fornuis trilde als een gek, de horren trillen vaak wel. Hier een link naar een filmpje wat we deden voor vertrek.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanschaf van spullen niks bijzodners... gewoonde gebruikelijke spullen. Er zat geen BBQ bij .. die (weber) stond (mazzel) wel bij het verhuurbedrijf van een ex huurder.Er zijn wel lijstjes voor boodschappen op forum te vinden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Jeetje wat vervelend zeg. Je zit toch al niet te wachten op dit soort gebeurtenissen in je vakantie, maar als het gebeurt hoop je dat het goed wordt opgelost. Gelukkig hebben wij vorig jaar andere ervaringen met RB gehad. Ook wij stonden aan de kant van de weg met pech. Gebeurde halverwege de ochtend (in het weekend), rond 7 uur 's avonds hadden we een nieuwe camper. Toen waren we weggesleept, nieuwe camper vanuit LV naar ons toegebracht en konden we weer verder. Weet eigenlijk niet of het te maken heeft met de vestiging waar je hebt gehuurd (?), ik dacht dat we toen een algemeen hulp-nummer moesten bellen. Maar ja, is alweer een jaar geleden he, dus weet het niet meer...Van road bear los angeles hebben wij toen geen hulp gekregen en ze waren telefonisch slecht bereikbaar. Ze hebben ons behoorlijk in de ellende laten zitten.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 764 Weergaves
-
Laatste bericht door daisydpl
-
- 5 Reacties