Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Midsize SUV bij Alamo huren via drive-usa.eu

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Midsize SUV bij Alamo huren via drive-usa.eu

Bericht door Hans_Belgium »

Folow the signs to the Alamo counter, lees ik toch duidelijk hoor.
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Zit de balie van Alamo zowiezo in de garage op RSW?
Ik ben er alleen een keer vandaan gevlogen, dus weinig ervaring mee.

Hans, kan je jouw ervaring delen? Of iemand?

*edit* net op tripadvisor gelezen dat alles idd in één gebouw zit. Bagageclaim, dan naar buiten naar rentals.
Naja, rsw is rustig. Weinig intercontinentaal verkeer, vorig jaar waren we de enige uitgaande vlucht naar Europa.
Dan maar een paar keer 'no thank you' zeggen...
Hans_Belgium
Amerikakenner

weimar schreef:Zit de balie van Alamo zowiezo in de garage op RSW?
Ik ben er alleen een keer vandaan gevlogen, dus weinig ervaring mee.

Hans, kan je jouw ervaring delen? Of iemand?

*edit* net op tripadvisor gelezen dat alles idd in één gebouw zit. Bagageclaim, dan naar buiten naar rentals.
Naja, rsw is rustig. Weinig intercontinentaal verkeer, vorig jaar waren we de enige uitgaande vlucht naar Europa.
Dan maar een paar keer 'no thank you' zeggen...
Als je buiten komt bij RSW aan de overkant van de overdekte straat zie je de Rental Car offices, ze zitten daar allemaal tesamen in 1 gebouw, je daar aanmelden met je papieren, rijbewijs en credit card.
Geen roadside nemen, als ik je dat zou kunnen aanraden, is toch maar geldklopperij en geen upgrade nemen, dan zullen ze je contract uitdraaien, goed lezen zou ik zeggen, dan zullen ze je naar de garages sturen waar alle auto's per categorie geparkeerd zullen staan, daar 1 in je categorie uitnemen en naar de uitgang rijden, je rentalcontract laten zien en off you go.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Pascal schreef:
Hans uit Koekelare schreef: Als je een rijbewijs hebt voor de categorieën C,D dan is ie maar maximum 5 jaar geldig ivm de medische schifting en staat dat gespecifieerd op je rijbewijs.
Ja, voor die categorieën dan, maar je B is in België op de oude rijbewijzen nog onbeperkt geldig. Zelfs indien je andere categorieën zouden komen te vervallen omdat je de medische schifting niet laat verlengen.
Op de nieuwe, in bankkaartformaat, is dit ook teruggebracht tot 10 jaar.
Zowel mijn man als ik hebben inderdaad nog een oud rijbewijs, zo'n papieren kaartje. En die zijn dus onbeperkt geldig. Beide dateren van eind jaren 90. Een geldigheidstermijn van tien jaar aanhouden zoals voor de nieuwe rijbewijzen, betekent dat ze allebei al vervallen zouden moeten zijn, dus dat biedt in ons geval geen oplossing... Misschien de uiterste mogelijke datum (ergens in 2045, denk ik) bij Alamo opgeven dan maar?
Memories...
Hans_Belgium
Amerikakenner

Kan je ook doen :thumbup:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Je zou Alamo ook even kunnen bellen...
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Arno schreef:Je zou Alamo ook even kunnen bellen...
Zal ik zeker doen, als ik er niet uit kom... ;)
Maar de kans leek me reëel dat iemand hier op het forum raad zou weten.
Memories...
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

MiniMe schreef:
Arno schreef:Je zou Alamo ook even kunnen bellen...
Zal ik zeker doen, als ik er niet uit kom... ;)
Maar de kans leek me reëel dat iemand hier op het forum raad zou weten.
Antwoord van Alamo:
"Als internationale klant kunt u geen gebruik maken van Save Time, u moet zich bij aankomst naar de balie begeven."
Tja...
Memories...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

loop naar de Alamo gedeelte en probeer het bij een self-checkin kiosk. Zijn dezelfde dingen die ook op een vliegveld staan maar dan voor rental cars. Dan krijg je ook een contract en kan je meteen naar de garage.

edit: dit heb ik zelf nooit gedaan, maar ik lees dit wel eens in blogs(van Mattrob bijvoorbeeld)
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Ik ga sowieso het Rental Pickup Assistance Form vooraf invullen, dat helpt wellicht ook al om alles vlotter te laten verlopen,..
Memories...
Hans_Belgium
Amerikakenner

Ja, dan zit je sowieso in hun systeem met je gegevens.
EvaCi
Amerika-newbie

Bericht door EvaCi »

wie kan mij vertellen welke auto de meeste beenruimte heeft? de kinderen zijn 1.85 lang, en ik wil wel dat ze normaal kunnen zitten...alvast bedankt voor jullie reaktie!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon ter plaatse de kids achterin plaats laten nemen. Je huurt geen merk maar een type.
En wellicht vinden de kids een auto met iets minder ruimte wel om andere redenen helemaal cool :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
EvaCi
Amerika-newbie

Bericht door EvaCi »

helaas...zo werkt dat toch niet? je krijgt te horen wat je huurt, je krijgt sleutels en suc6 verder...ik heb een midsize SUV geboekt, maar ik ben even naar ford-dealer gegaan om in een Ford te zitten. Daar passen we niet in hoor...dus eigenlijk wil ik weten wat voor auto meer beenruimte heeft als een Ford Escape. (of verstelbare achterbank??) zodat ik meteen bij ophalen van sleutels kan onderhandelen...wie weet hoeveel beenruimte welke auto heeft? is daar een lijstje van??
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

EvaCi schreef:helaas...zo werkt dat toch niet? je krijgt te horen wat je huurt, je krijgt sleutels en suc6 verder...ik heb een midsize SUV geboekt, maar ik ben even naar ford-dealer gegaan om in een Ford te zitten. Daar passen we niet in hoor...dus eigenlijk wil ik weten wat voor auto meer beenruimte heeft als een Ford Escape. (of verstelbare achterbank??) zodat ik meteen bij ophalen van sleutels kan onderhandelen...wie weet hoeveel beenruimte welke auto heeft? is daar een lijstje van??

Omboeken naar een standaard Suv/minivan of ter plekke proberen een goedkope upgrade te krijgen als het toch niet past.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

MiniMe schreef:Antwoord van Alamo:
"Als internationale klant kunt u geen gebruik maken van Save Time, u moet zich bij aankomst naar de balie begeven."
Tja...
Een beetje late reactie, maar wel raar dan dat ze het bij bevestiging van een boeking wel aangeven:
Ik heb eind januari geboekt via Alamo.co.uk en in de mail met de bevestiging van de boeking staat dat ik gebruik kan maken van Save Time, met een link erbij.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

EvaCi schreef:helaas...zo werkt dat toch niet? je krijgt te horen wat je huurt, je krijgt sleutels en suc6 verder..
ligt er dus maar net aan wáár je huurt. Op grote luchthavens is het 'wilt u een upgrade, wilt een roadside plus, gaat u maar naar de garage en zoekt u het zelf maar uit (in de juiste rij)'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Klopt
Vorige maand hadden we een Standard SUV bij Dollar en we konden kiezen wat er stond.
Wij kozen de laatste Jeep Cherokee (op dat moment).

Nu heb ik bij Alamo gehuurd (voor 3 april in LAX)) en we zullen zien wat we krijgen.
We hopen terug de Jeep want het is echt een aangename wagen om mee te rijden.

Vooral in LA wil ik niet rondrijden met een Economy want ze kunnen er helemaal niet rijden !
En de combinatie, rijden met wat regen, dan weet je het wel.
Standard SUV is echt het minimum voor mij safety wise.

Groeten,

Kingair
DaMeastro
Amerika-ontdekker

Bericht door DaMeastro »

Na veel wikken en wegen uiteindelijk gisteren een mid-size SUV gehuurd bij National via drive-USA.de
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer