Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
naam verwisseld op ticket aanvraag
naam verwisseld op ticket aanvraag
Ik heb voor het hoogseizoen een ticket gekocht van duitsland naar west usa via een Amerikaanse reisbureau.
Nu kwam ik erachter dat ik mijn tussenvoegsel heb ingevuld bij middle name. dus "de" bij "Jan de Groot" heb ik ingevuld bij middle naam en achternaam is dan "Groot"
naam op ticket is Groot, jan de
Ik lees dat tussenvoegsels vaak geen problemen vormen als deze bij je voornaam of achternaam staat. Maar ik kan niet vinden als je de namen hebt omgewisseld.
Nu heb ik KLM gebeld en die geven aan dat het een probleem zou kunnen zijn bij het inchecken en bij de douane. Ze raden mij aan om mijn naam aan te laten passen.
Nu heb ik het reisbureau gebeld en die geven aan dat het geen probleem is. Daarnaast geven ze aan dat het een ticket is waarbij de naam niet gewijzigd mag/kan worden.
Weet iemand hoe dit precies zit?
Nu kwam ik erachter dat ik mijn tussenvoegsel heb ingevuld bij middle name. dus "de" bij "Jan de Groot" heb ik ingevuld bij middle naam en achternaam is dan "Groot"
naam op ticket is Groot, jan de
Ik lees dat tussenvoegsels vaak geen problemen vormen als deze bij je voornaam of achternaam staat. Maar ik kan niet vinden als je de namen hebt omgewisseld.
Nu heb ik KLM gebeld en die geven aan dat het een probleem zou kunnen zijn bij het inchecken en bij de douane. Ze raden mij aan om mijn naam aan te laten passen.
Nu heb ik het reisbureau gebeld en die geven aan dat het geen probleem is. Daarnaast geven ze aan dat het een ticket is waarbij de naam niet gewijzigd mag/kan worden.
Weet iemand hoe dit precies zit?
Re: naam verwisseld op ticket aanvraag
Een Amerikaans reisbureau heeft wsl geen kaas gegeten van voorvoegsel-problematiek, dus ik zou niet op hun advies durven afgaan. Ik zou bovendien niet prettig op reis gaan met een ticket waarop een naamfoutje staat. Kun je niet proberen het direkt met KLM te regelen?
KLM geeft aan dat ze niks mogen aanpassen aan deze reservering omdat deze via een reisbureau gemaakt is. Dus dat is helaas geen optie
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Als ze het niet kosteloos willen/kunnen aanpassen dan zou ik er gewoon mee op reis gaan. Mocht het een probleem worden dan zit je aan de kosten van het veranderen van een ticket vast maar dat zit je anders ook.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Voorwaarden van Ticket is: Name changes are not permitted
Als ik zeer zeker weet er niet doorkom, dan kan ik nieuwe (goedkope) tickets zoeken. Ik ben namelijk bang, omdat het in het hoogseizoen is dat er torenhoge prijzen worden gerekend bij een nieuw ticket. en helaas hebben we allemaal dezelfde achternaam en gaat het dus om meer tickets.
Als ik zeer zeker weet er niet doorkom, dan kan ik nieuwe (goedkope) tickets zoeken. Ik ben namelijk bang, omdat het in het hoogseizoen is dat er torenhoge prijzen worden gerekend bij een nieuw ticket. en helaas hebben we allemaal dezelfde achternaam en gaat het dus om meer tickets.
Laatst gewijzigd door Dude op 05 apr 2013, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig om een bovenstaand bericht helemaal te quoten.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig om een bovenstaand bericht helemaal te quoten.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lastige situatie. Persoonlijk zou ik het erop wagen maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat risico niet wilt nemen.
Zou nog een keer met het reisbureau praten en zeggen dat het je echt niet lekker zit, misschien kunnen ze nog iets voor je doen.
Zou nog een keer met het reisbureau praten en zeggen dat het je echt niet lekker zit, misschien kunnen ze nog iets voor je doen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vervelende situatie, ik zou in deze afgaan op het advies van KLM, uiteindelijk zal het misschien meevallen, maar ik zou zelf de gok niet nemen, toch jammer als iedereen vliegt en jij thuis moet blijven!
Dan moeten we tenminste wel allemaal thuisblijven omdat we allemaal met hetzelfde probleem zitten.
Ik zou ook het liefste onze namen aanpassen maar het reisbureau geeft aan dat in de voorwaarden staat "naam wijzigen niet toegestaan" dus dan wordt het nieuwe tickets kopen.
Ik zou ook het liefste onze namen aanpassen maar het reisbureau geeft aan dat in de voorwaarden staat "naam wijzigen niet toegestaan" dus dan wordt het nieuwe tickets kopen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pffff, voor het hele gezin nieuwe tickets boeken is wel heftig. Is het een directe vlucht?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog eens een keertje op reis wilt gaan het komende jaar, dan zou je nu wat duurdere tickets kunnen kopen die 'changealble and refundable' zijn. (kijk de juiste details even na). Moest het zijn dat het je toch lukt met die 1ste tickets, dan heb je de nieuwe nog achter de hand, of kan je (een deel) van je geld terugkrijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het reisburo is "eigenaar" van de reservering totdat je ingecheckt hebt. Helaas is KLM daar nogal onbuigzaam in. Wat je kunt doen is de dag voordat je vertrekt online inchecken en voor de vlucht naar de KLM balie op het vliegveld gaan.
Dan kunnen ze ineens wel een naamswijziging doorvoeren. Reken op een 75 euro aan kosten per ticket (en ook daar zijn ze onbuigzaam in). Ik weet 't uit ervaring
Dan kunnen ze ineens wel een naamswijziging doorvoeren. Reken op een 75 euro aan kosten per ticket (en ook daar zijn ze onbuigzaam in). Ik weet 't uit ervaring

En wat heb je bij Esta ingevuld?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
is inderdaad een optie maar de goedkoopste die ik kan vinden zijn 900 euro, voor 150 euro changeable. en geen plannen om dit jaar nog een verre reis te maken.kastelke schreef:Als je nog eens een keertje op reis wilt gaan het komende jaar, dan zou je nu wat duurdere tickets kunnen kopen die 'changealble and refundable' zijn. (kijk de juiste details even na). Moest het zijn dat het je toch lukt met die 1ste tickets, dan heb je de nieuwe nog achter de hand, of kan je (een deel) van je geld terugkrijgen.
Dus na online inchecken is klm "eigenaar"? dan kunnen ze eventueel bij inchecken mijn naam aanpassen als ze moeilijk doen. Kan je iets meer vertellen wat er bij jou aan de hand was?US-fanboy schreef:Het reisburo is "eigenaar" van de reservering totdat je ingecheckt hebt. Helaas is KLM daar nogal onbuigzaam in. Wat je kunt doen is de dag voordat je vertrekt online inchecken en voor de vlucht naar de KLM balie op het vliegveld gaan.
Nog niks, die moet ik nog aanvragen. Ik was van plan om mijn juiste gegevens in te vullen. Hoezo deze vraag?6foot6 schreef:En wat heb je bij Esta ingevuld?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Niet bij incheckbalie, maar aan de ticketbalie.foutje schreef:Dus na online inchecken is klm "eigenaar"? dan kunnen ze eventueel bij inchecken mijn naam aanpassen als ze moeilijk doen. Kan je iets meer vertellen wat er bij jou aan de hand was?US-fanboy schreef:Het reisburo is "eigenaar" van de reservering totdat je ingecheckt hebt. Helaas is KLM daar nogal onbuigzaam in. Wat je kunt doen is de dag voordat je vertrekt online inchecken en voor de vlucht naar de KLM balie op het vliegveld gaan.
Mijn vrouw heet Petra en in haar paspoort Petronella. Nooit eerder verkeerd ingevuld, maar afgelopen jaar een keer wel.
KLM kon/wilde de naam niet wijzigen omdat tickets niet rechtstreeks bij hen geboekt waren. Buro waar we geboekt hadden gaf aan dat de naam niet gewijzigd kon worden (klinkt misschien bekend

Ow ja.... KLM gaf aan dat het een probleem ZOU kunnen geven als ik de naam niet zou wijzigen.
Dus eigenlijk precies hetzelfde als bij jou. En ik denk dat we zonder problemen overal doorheen zouden zijn gekomen, maar ja.... Je wilt het risico niet lopen he

Naam veranderen na inchecken? Ik denk niet dat dat dan nog kan. Zie ook deze informatie. Herstel: ik zie dat dat bij sommige maatschappijen dan nog wel kan. Toch zou ik proberen het via het reisbureau op te lossen. Vervelend zoiets. Ik hoop dat het goed komt, want zo'n vergissing is snel gemaakt en het lijkt erop dat vliegmaatschappijen daar goed van profiteren.Na online inchecken kon het de volgende dag wel bij de ticketbalie op Schiphol. Wel ff 75 euro betalen voor 2 minuten werk
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat is een lastige situatie.
Ik zou dit oplossen met het reisbureau. Je hebt tenslotte geboekt bij het reisbureau.
Wij hebben dit een paar jaar gelden gehad dat op mijn vliegticket mijn officiële voornaam verkeerd stond.
Wij haalden de tickets ook geboekt bij het reisbureau. Het reisbureau had mijn officiële voornaam goed doorgegeven aan de toeroperator. Uiteindelijk had de toeroperator de fout gemaakt en zij hebben er voor gezorgd dat ik een vliegticket met mijn juiste officiële voornaam kreeg.
Succes en ik hoop dat dit goed voor je opgelost wordt.
Ik zou dit oplossen met het reisbureau. Je hebt tenslotte geboekt bij het reisbureau.
Wij hebben dit een paar jaar gelden gehad dat op mijn vliegticket mijn officiële voornaam verkeerd stond.
Wij haalden de tickets ook geboekt bij het reisbureau. Het reisbureau had mijn officiële voornaam goed doorgegeven aan de toeroperator. Uiteindelijk had de toeroperator de fout gemaakt en zij hebben er voor gezorgd dat ik een vliegticket met mijn juiste officiële voornaam kreeg.
Laatst gewijzigd door Susie one op 06 apr 2013, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- bedeve
- Amerika-expert
@ KLM probleem: Facebook. Na openbare posting wordt gevraagd prive info te sturen. In no time geregeld!
@ Door de middle name te gebruiken klinkt de naam anders.
Maar is hier wel sprake van een naams aanpassing zoals bij die fonetisch prachtige Petronella ?
Ve Be de
@ Door de middle name te gebruiken klinkt de naam anders.
Maar is hier wel sprake van een naams aanpassing zoals bij die fonetisch prachtige Petronella ?
Ve Be de
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nee, wij hebben een overstap in atlantaKatja schreef:Pffff, voor het hele gezin nieuwe tickets boeken is wel heftig. Is het een directe vlucht?
Nu is het alleen mijn schuld, als het reisbureau een fout had gemaakt was het makkelijk geweest. Nu staat er in hun voorwaarde dat naamwijzigingen niet mogen.US-fanboy schreef:foutje schreef:
Niet bij incheckbalie, maar aan de ticketbalie.
Mijn vrouw heet Petra en in haar paspoort Petronella. Nooit eerder verkeerd ingevuld, maar afgelopen jaar een keer wel.
KLM kon/wilde de naam niet wijzigen omdat tickets niet rechtstreeks bij hen geboekt waren. Buro waar we geboekt hadden gaf aan dat de naam niet gewijzigd kon worden (klinkt misschien bekend). Na online inchecken kon het de volgende dag wel bij de ticketbalie op Schiphol. Wel ff 75 euro betalen voor 2 minuten werk
![]()
Ow ja.... KLM gaf aan dat het een probleem ZOU kunnen geven als ik de naam niet zou wijzigen.
Dus eigenlijk precies hetzelfde als bij jou. En ik denk dat we zonder problemen overal doorheen zouden zijn gekomen, maar ja.... Je wilt het risico niet lopen he
Dit zou een hele mooie oplossing zijn. Net klm gebeld. DIe geven aan dat ze misschien inderdaad op vliegveld een naam willen aanpassen maar dat kunnen ze niet garanderen.Misschien moest ik dan een nieuw ticket kopen. Ik snap niet dat ze niet gewoon kunnen zeggen of het wel of niet mogelijk is.
Hoe ben jij hier achtergekomen? had klm dat aangegven?
Susie one schreef:Dat is een lastige situatie.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
No name changes slaat er eigenlijk op dat er geen in de plaatsstelling mogelijk is, maw je mag je ticket niet over laten nemen door een andere persoon.
Dat dit door de luchtvaartmaatschappijen wordt gebruikt tegen personen die een kennelijke typefout hebben gemaakt ks kwalijk.
Helaas zelf 1x meegemaakt dat ik tijdens de terugreis ineens problemen kreeg bij het inchecken. Had per ongeluk niet de meisjesnaam van mijn vrouw opgegeven maar de getrouwde naam.op de heenweg bleek dit geen probleem te zijn.
Afijn wij al in paniek naar de balie van United....werd het zonder gezeur en kosten meteen aangepast.
Kan dus toch....als ze een goede bui hebben.
Edit...dit is overigens ergens begin 2000 gebeurd, misschien is het nu anders
Dat dit door de luchtvaartmaatschappijen wordt gebruikt tegen personen die een kennelijke typefout hebben gemaakt ks kwalijk.
Helaas zelf 1x meegemaakt dat ik tijdens de terugreis ineens problemen kreeg bij het inchecken. Had per ongeluk niet de meisjesnaam van mijn vrouw opgegeven maar de getrouwde naam.op de heenweg bleek dit geen probleem te zijn.
Afijn wij al in paniek naar de balie van United....werd het zonder gezeur en kosten meteen aangepast.
Kan dus toch....als ze een goede bui hebben.
Edit...dit is overigens ergens begin 2000 gebeurd, misschien is het nu anders
Daar moet staan wat er van je paspoort uitgelezen wordtfoutje schreef:Nog niks, die moet ik nog aanvragen. Ik was van plan om mijn juiste gegevens in te vullen. Hoezo deze vraag?6foot6 schreef:En wat heb je bij Esta ingevuld?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2100 Weergaves
-
Laatste bericht door MariskaUSA
-