Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleuter van vier in kinderzitje?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Denver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Kleuter van vier in kinderzitje?

Bericht door Denver »

Hallo,
Wij, mijn man, ik en onze vier jaar oude dochter, vliegen 15 juni as naar Las Vegas en hebben daar ook een auto gehuurd. Ik heb alleen geen kinderzitje erbij gehuurd en nu hoorde ik zojuist van iemand, dat dat nog wel eens een groot probleem kon opleveren.

Het punt is dat ze hier ook al eigenlijk niet meer in een echt stoeltje zit, maar op zo'n verhoging, eigenlijk meer omdat ze dan lekker uit het raam kan kijken :thumbup: Zou dat voldoende zijn voor daar? Ik bedoel, kan ik het van thuis meenemen ( in het vliegtuig bijvoorbeeld) of moeten het speciale modellen zijn? Ik baal hier wel een beetje van eigenlijk :roll:

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Groetjes Denver...
dimona
Amerika-expert

Re: Kleuter van vier in kinderzitje?

Bericht door dimona »

Je kunt gewoon je eigen zitverhoger meenemen, geen probleem.
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

Dank je voor de reactie Dimona. Weet je toevallig of het echt verplicht is voor een vierjarige die verder prima zelf kan zitten. Anders hoef ik hem ook niet mee te slepen. :mrgreen:

Grtz
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De regels verschillen iets per staat, maar ik weet vrij zeker dat een kinderzitje voor een 4-jarige overal verplicht is. Het veiligheidsaspekt van een zitverhoger is overigens dat de heupgordel ook echt over de heupen loopt, en niet over de buik (wat bij een aanrijding tot inwendig letsel kan leiden) én dat de schoudergordel niet langs de nek loopt.

Ik vind het trouwens nauwelijks extra moeite om een zitverhoger mee te nemen. Je checkt zo'n ding gratis in; wij nemen altijd een goedkope mee, die we gewoon los, zonder tas eromheen inchecken. Eenmaal ter plekke zet je hem in je huurauto en klaar ben je. Minder gedoe dan iets huren of bij de dichtstbijzijnde Walmart zo'n ding gaan kopen.
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

BA schijnt, na één en ander gegoogled te hebben, nogal strikt te zijn met hun car seats policy. Geen seats boven de drie jaar en zeker geen booster, onder andere wegens gebrek aan een 5-punts gordel. Erg irritant allemaal iig.

Ik denk dat ik dan maar óf probeer de booster in de bagage te frummelen, óf er één voor 13$ bij de Walmart op te pikken.

In ieder geval bedankt voor je reacties! :thumbup:

Grtz
Denver
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Gewoon in een koffer doen, in het vliegtuig gebruiken mag idd niet.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je hoeft hem dus niet in je bagage te frummelen; autozitjes komen bovenop je normale bagage allowance (en als je hem in een koffer propt, dan moet die koffer dus ook weer open als je je huurauto oppikt).

Inchecken als bagage is sowieso handiger dan het ding mee te moeten slepen naar het vliegtuig (en weer terug).
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

Boven op de bagae allowance? Dat klinkt goed! Dan gaan we dat gewoon proberen.
Ik heb inderdaad ook geen zin ermee te slepen.

Ik had er gewoon even niet bij nagedacht, maar op reis en vliegen met kinderen betekent toch hier en daar een kleine aanpassing: zoals het inkorten en vereenvoudigen van voorheen ellenlange bergtochten, het niet meer kunnen bezoeken van bepaalde evenementen of gelegenheden, hotelkamers met extra bedden, geen attracties waar kinderen niet 'gewenst' zijn.
Daartegenover zijn er natuurlijk talloze positieve punten en onvergetelijke ervaringen met zo'n dreumes :clap:

Grtz Denver
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Check ook even lengte en gewicht.

Het is natuurlijk prachtig als je moppie uit het raam kan kijken en hoger zit, maar is het veilig?
In Nederland zijn er strikte eisen aan gewicht en lengte van een kind om wel of niet zonder stoel/verhoger te mogen zitten.

Dit geldt in USA ook net zo. Wat Dimona zegt, het verschilt per staat. Volgens mij moet er echt een linkje staan naar een overzicht van alle staten.

In het Kinderen topic geloof ik.
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DERK »

hier een mooi overzicht voor de USA en Canada

http://clekinc.com/pdfs/clek_safety_sea ... ide_EN.pdf

heb even onze staten nagelezen die we aandoen in augustus en omdat het zo ver uit elkaar ligt van regelgeving moeten we er voor onze beide kinderen (10 & 6) er één voorzien
wij nemen deze keer twee verhogers mee (piepschuim/isomo) .. vorige keer onze grote autostoelen meegenomen (ook in het vliegtuig), veel gezeul, maar uiteindelijk toch wel handig gebleken
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DERK schreef:hier een mooi overzicht voor de USA en Canada

heb even onze staten nagelezen die we aandoen in augustus en omdat het zo ver uit elkaar ligt van regelgeving moeten we er voor onze beide kinderen (10 & 6) er één voorzien.
Waar ga je heen dan? Volgens mij is er geen enkele staat in de VS die kinderstoel-eisen stelt voor kinderen ouder dan 8?
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

dimona schreef:
DERK schreef:hier een mooi overzicht voor de USA en Canada

heb even onze staten nagelezen die we aandoen in augustus en omdat het zo ver uit elkaar ligt van regelgeving moeten we er voor onze beide kinderen (10 & 6) er één voorzien.
Waar ga je heen dan? Volgens mij is er geen enkele staat in de VS die kinderstoel-eisen stelt voor kinderen ouder dan 8?
:?: Misschien alleen Wyoming, waar kinderen onder de 8 in een zitje moeten en dan is er nog de gewichtsindicatie in veel staten, van 60 lbs.

Het zou wel prettig zijn als de staten iets samenhangender en universeler zouden kunnen zijn in algemeen beleid, zoals dit soort dingen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zat net even door dat lijstje te kijken, en als je aanhoudt dat alle kinderen van 8 jaar en jonger een age-appropriate kinderzitje hebben, dan zit je in het hele land goed. In sommige staten mag je op jongere leeftijd al zonder kinderzitje reizen, of is een kinderzitje niet nodig als je kind een bepaalde lengte of bepaald gewicht heeft bereikt, maar met die 8 jaar zit je altijd safe.
DERK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DERK »

hij is tegen dan 10, maar nog geen 57" (145cm)

Utah zegt:
law requires children through age 7 and less than 57 in. in height to use an appropriate child safety seat

is dit een EN of een EN/OF verhaal?
http://derkgoesusa.wordpress.com

Afbeelding

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DERK schreef:hij is tegen dan 10, maar nog geen 57" (145cm)

Utah zegt:
law requires children through age 7 and less than 57 in. in height to use an appropriate child safety seat

is dit een EN of een EN/OF verhaal?
Dit is de letterlijke tekst uit het Utah driver handbook:

NOTE: A child who is under EIGHT (8) years of age and is 57 inches tall or taller is exempt from the requirement to be in a child restraint device and shall use a properly adjusted and fastened safety belt.

Elk kind jonger dan 8 moet dus een kinderzitje hebben, tenzij het kind 57 inches of langer is.
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Wij hebben toen onze kinderen kleiner waren altijd de kinderzitjes meegenomen in zo'n grote canvas tas met rits die je vaak op de markt voor een paar euro koopt. Meestal loopt de tas na een paar reizen wel wat schade op maar ach, ze kosten dan ook bijna niets en ze dienen alleen om je stoeltje een beetje te beschermen.

De eerste keer was onze jongste een half jaar en toen hebben we een heel comfortabele buggy met handdoeken en dergelijke gebruikt voor het vliegveld, in het vliegtuig hadden we zo'n baby basket aan de muur en de maxi cosy was in zo'n canvas tas mee met de bagage. Daarna hadden we van die zitjes, die je met de gordels in de auto vast zet maar waar in het zitje zelf gordels zitten voor je kindje. Ook die gingen prima (nog net) in zo'n tas.
Daarna hadden van die boosters met rugleuning waar de het rug deel makkelijk los kon klikken van het zit deel. Zit deel namen we ook nog wel eens mee in het vliegtuig maar het rug deel uiteraard niet.
Onze kinderen zijn vrij groot maar we hebben de stoeltjes toch lang gebruikt en toen ze de stoeltjes niet meer nodig hadden hebben we nog een jaar zo'n gordelverlager gebruikt. Dat is een soort hoesje waar je autogordel doorheen haalt en wat ter hoogte van de buik van je kind zit. Het zorgt ervoor dat de schoudergordel netjes over de schouder van je kind loopt en dat die niet in z'n nek zit.

Het is inmiddels al weer een aantal jaartjes geleden dat we kinderzitjes nodig hadden maar we hebben altijd heel veel plezier gehad van onze eigen zitjes en er ook nooit iets extra's voor hoeven betalen bij het inchecken
Ik weet dat veel mensen de stoeltjes ter plekke kopen maar wij gaven er de voorkeur aan om ze zelf mee te nemen. Je haalt ze uit je eigen auto op het vliegveld, stopt ze in zo'n tas, checkt ze in met de bagage en op plaats van bestemming gaat de tas boven op de koffers op zo'n bagagekarretje en zo weer de huur auto in. Totaal geen moeite en je hebt direct je eigen stoeltje bij de hand.
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

Niet alleen is het verplicht maar soms zijn auto's zo "diep"dat het voor een kind onmogelijk is om uit het raam te kijken . Voor onze dochter van 10 jaar hebben we zelfs nog een booster gekocht omdat ze echt niet naar buiten kon kijken ( ze is nou eenmaal niet zo lang ) en ontzettend misselijk werd steeds.Ze vond het vreselijk genant maar was er later toch erg blij mee
gymnastics; just do it !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer