Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoverzekering
Autoverzekering
Hai allen,
Heb het forum al doorspit en ik ben er bijna zeker van dat we de juiste verzekeringen hebben bij onze gehuurde auto, maar wil het ter controle toch even aan jullie voorleggen.
Dit staat bij de reservering vermeld:
What's Included
Unlimited Kilometres for ALL car groups , Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance ) , Local Taxes , Airport Surcharge
Volgens mij hebben we dan alles. Wat jullie?
En wat is jullie ervaring met het bijhiren van navigatie?
Heb het forum al doorspit en ik ben er bijna zeker van dat we de juiste verzekeringen hebben bij onze gehuurde auto, maar wil het ter controle toch even aan jullie voorleggen.
Dit staat bij de reservering vermeld:
What's Included
Unlimited Kilometres for ALL car groups , Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance ) , Local Taxes , Airport Surcharge
Volgens mij hebben we dan alles. Wat jullie?
En wat is jullie ervaring met het bijhiren van navigatie?
Re: Autoverzekering
Ja jullie hebben alles.
Niet huren, te duur, je kunt beter eentje daar kopen of je eigen meenemen of navigatie via je telefoon.
Niet huren, te duur, je kunt beter eentje daar kopen of je eigen meenemen of navigatie via je telefoon.
Dankjewel voor je snelle reactie, een bevestiging van je vermoeden is altijd fijn 
Heb je toevallig tips waar je navigatie voor een leuke prijs kunt kopen in Amerika?

Heb je toevallig tips waar je navigatie voor een leuke prijs kunt kopen in Amerika?
- Helenica
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik heb ook een pakket met deze verzekeringen. Alleen roadside assistance blijkt te ontbreken. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Is het makkelijk genoeg om zonder road side assistance iets te regelen in geval van pech? We zitten trouwens bij Dollar.
Foto Website: http://www.helenica.nl
Ik heb hieromtrent dezelfde vraag.
Ik wil een auto huren in Las Vegas
Via Autoeurope (broker) is dit veel goedkoper dan bij Dollar Rent rechtstreeks
Ik heb wel vragen omtrent de inbegrepen verzekeringen. Zijn deze voldoende ?
Bij Autoeurope spreken ze blijkbaar enkel over de wettelijke aansprakelijkheid en niet over de SLI/LIS.
Ik heb hen gemaild en blijkbaar zou deze toch inbegrepen zijn
En inderdaad wat met roadassistance als je die verzekering er niet bijneemt ? Hoeveel kost trouwens die verzekering ongeveer als je ze neemt terplekke ?
Heeft iemand ervaring met Dollar Rent Swensonstreet Las Vegas
Ik wil een auto huren in Las Vegas
Via Autoeurope (broker) is dit veel goedkoper dan bij Dollar Rent rechtstreeks
Ik heb wel vragen omtrent de inbegrepen verzekeringen. Zijn deze voldoende ?
Het Verzekeringspakket is inclusief:
BTW
Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop blijvend eigen risico (CDW) - met eigen risico
Diefstalverzekering (TP) - met eigen risico
Ongelimiteerde Kilometers
Bij Autoeurope spreken ze blijkbaar enkel over de wettelijke aansprakelijkheid en niet over de SLI/LIS.
Ik heb hen gemaild en blijkbaar zou deze toch inbegrepen zijn
Is Personal Accident (Bestuurder/Inzittenden) verzekering noodzakelijk ? Blijkbaar is dit niet inbegrepen.Dear valuable Customer,
Thank you for your request!
Dollar includes a SLI: Supplemental Liability Insurance (SLI): Included in rates . Provides
liability coverage up to USD 1.000.000,00 combined single limit per occurrence again third party
claims arising out of the use or operation of the vehicle for bodily injury or death of a third
party and property damage to anything outside the rental vehicle.
En inderdaad wat met roadassistance als je die verzekering er niet bijneemt ? Hoeveel kost trouwens die verzekering ongeveer als je ze neemt terplekke ?
Heeft iemand ervaring met Dollar Rent Swensonstreet Las Vegas
Je bent prima verzekerd.
Personal Accident is volgens mij gewoon je reisverzekering.
Als je vaak je sleutels vergeet of vergeet te tanken dan kun je overwegen. Mijn advies, niet doen.
Ik heb geen ervaring met de kosten als je het daar boekt.
Heb gekeken bij mijn boeking, bij Alamo kan ik het afsluiten voor 7 dollar per dag.
Personal Accident is volgens mij gewoon je reisverzekering.
Dan bespaar je wat dollar's.En inderdaad wat met roadassistance als je die verzekering er niet bijneemt
Als je vaak je sleutels vergeet of vergeet te tanken dan kun je overwegen. Mijn advies, niet doen.
Ik heb geen ervaring met de kosten als je het daar boekt.
Heb gekeken bij mijn boeking, bij Alamo kan ik het afsluiten voor 7 dollar per dag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben dit jaar bij Avis een wagen gehuurd, de nodige verzekeringen zijn inbegrepen.
Enkel dus ook die RSn of Roadside Satey Net, deze kost bij Avis 4,99$ per dag en daar dan nog eens 20% taks bij. Dus dan kom je in ons geval op een extra kost van om en bij de 140€.
Ik heb de vraag ook aan het reisbureau (Connections) gesteld. Zij zeggend at het niet echt nodig is. Maar wat ik me afvraag is, wat als je een lekke band hebt? Zit dit in je gewone verzekering of moet je dan gewoon het noodnummer van je autoverzekering bellen. En wat kost het laten maken van een lekke band in de states? Moet je dan toch overwegen om die bijkomende verzekering te nemen of is dit echt enkel maar voor die slordigheden zoals je sleutel kwijtspelen, zonder benzine vallen, etc?
Enkel dus ook die RSn of Roadside Satey Net, deze kost bij Avis 4,99$ per dag en daar dan nog eens 20% taks bij. Dus dan kom je in ons geval op een extra kost van om en bij de 140€.
Ik heb de vraag ook aan het reisbureau (Connections) gesteld. Zij zeggend at het niet echt nodig is. Maar wat ik me afvraag is, wat als je een lekke band hebt? Zit dit in je gewone verzekering of moet je dan gewoon het noodnummer van je autoverzekering bellen. En wat kost het laten maken van een lekke band in de states? Moet je dan toch overwegen om die bijkomende verzekering te nemen of is dit echt enkel maar voor die slordigheden zoals je sleutel kwijtspelen, zonder benzine vallen, etc?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat wissel je toch gewoon even zelfsofie1983 schreef:Maar wat ik me afvraag is, wat als je een lekke band hebt?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Controleer dan wel of het verwisselsetje in de auto ligt en kijk onder de auto of de reserveband er ook is op druk.
-
- Amerikafan
En laat je de lekke band dan maken of blijf je rondrijden met het reservewiel?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
De auto daarna gewoon omruilen bij één van de vestigingen 
Zie hier de bewuste dag uit ons verslag: http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... on-austin/

Zie hier de bewuste dag uit ons verslag: http://usatour2012.wordpress.com/2012/0 ... on-austin/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
-
- Amerikafan
@ SpaceAce
Heb je even je blog gelezen! Ik wist dus echt niet dat je je wagen kon inruilen voor een lekke band! Eigenlijk ben je hiervoor dus zowiezo verzekerd... dan zal die bijkomende dus echt enkel voor de "slordigheden" zijn!
Heb je even je blog gelezen! Ik wist dus echt niet dat je je wagen kon inruilen voor een lekke band! Eigenlijk ben je hiervoor dus zowiezo verzekerd... dan zal die bijkomende dus echt enkel voor de "slordigheden" zijn!
- Bushmaster
- Amerika-expert
Als je maar bij de grote verhuurstations naar binnen gaat (die op de internationale vliegvelden bijvoorbeeld),Ik wist dus echt niet dat je je wagen kon inruilen voor een lekke band!
daar hebben ze zoveel auto's dat je daar nog de auto kan ruilen omdat je bent uitgekeken op de kleur