Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Besteden van United Airlines MileagePlus punten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Besteden van United Airlines MileagePlus punten

Bericht door Arends1989 »

Dag daar,

Vorige zomer heb ik met United gevlogen en zodoende bijna 20.000 punten bij elkaar gesprokkeld. Nu ik deze zomer opnieuw met United zal vliegen hoopte ik deze punten te kunnen besteden. Ik loop echter tegen het volgende aan:

- Ik kan mijn stoel niet upgraden omdat ik hier eerst een abonnement ter waarde van $499.00 voor moet hebben aangeschaft.
- Wanneer ik een overnachting in een hotel wil boeken staat er aangegeven dat dit niet mogelijk is. Een specifieke reden ontbreekt.
- Het is niet mogelijk om een product (bijvoorbeeld iPod, parfum, zonnebril) aan te schaffen omdat ik niet in de US of Canada woon.
- Ook het boeken van een huurauto van deze punten is niet mogelijk. Ook hier ontbreekt een specifieke reden.
- De punten verlopen alweer op 31/12/2013.

Waar ik eerst dacht dat ik wel wat leuks bij elkaar had gespaard, blijkt dus dat ik er weing/niets mee kan. :blink:

Zijn er forumleden met soortgelijke ervaringen? Zijn er nog mogelijkheden met de punten die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
1250
Amerika-expert

Re: Besteden van United Airlines MileagePlus punten

Bericht door 1250 »

Je hebt ongeveer 32,000 miles, dan... Daarmee kan je net geen enkele reis Europa - US boeken... Je zou er evt over kunnen denken om een retour binnen Amerika met je miles te kopen..
Maar je hebt nog wel langer dat je miles goed zijn, als je deze zomer vliegt.. dan zijn ze minstens 12 maanden vanaf dat moment nog geldig.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Arends1989
Amerikakenner

1250 schreef:Maar je hebt nog wel langer dat je miles goed zijn, als je deze zomer vliegt.. dan zijn ze minstens 12 maanden vanaf dat moment nog geldig.
En dat is het hem net.. Ik heb voor het laatst gevlogen in de zomer van 2012 en vlieg in April 2014 pas weer. Ik zou daardoor over de verloopdatum heen gaan.

Ik had gehoopt dat de punten langer geldig zouden blijven door een nieuwe boeking, maar helaas.

Vandaar mijn zoektocht naar een mogelijkheid om ze te spenderen voor ik ze kwijt ben.
Germari
Amerika-newbie

Bericht door Germari »

Je kunt ook 1000 mijl bijkopen, is vandaag nog in de aanbieding bij United. Dan zijn al je mijlen weer geldig vanaf vandaag voor 18 maand.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik ben ook geen fan van Mileageplus. Je kan er net niks mee als je maar 1x per jaar vliegt.
Dit in tegenstelling to de miles van BA. Je kan de hele familie als je wilt aan 1 account koppelen en zo heb je al heel snel genoeg punten voor hotelboekingen e.d. Al een paar keer met veel plezier gebruik van gemaakt.
Arends1989
Amerikakenner

Oja, het overzetten van punten kan bij United ook.. maar dat kost 10$ per 1000 punten. Wanneer ik de punten van mijn ouders wil overzetten kost me dat $400.

Via Twitter heb ik maar eens een berichtje naar United verzonden. Benieuwd waar ze mee komen.

Afgelopen zomer boden ze trouwens 40.000 punten aan ter compensatie voor een forse vertraging. Blij dat ik toen voor optie 2, een voucher van $350, heb gekozen! :mrgreen:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik kan mijn stoel niet upgraden omdat ik hier eerst een abonnement ter waarde van $499.00 voor moet hebben aangeschaft.
Was ook in mijn gedachten om een stoelupgrade naar first te maken met mijn punten maar waar vind je dat er eerst een abonnement nodig is?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Arends1989
Amerikakenner

Was ook in mijn gedachten om een stoelupgrade naar first te maken met mijn punten maar waar vind je dat er eerst een abonnement nodig is?
Dat kun je op deze pagina terugvinden.

Upgraden naar First krijg ik aangeboden voor 20.000 Miles + $550.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Arends1989 schreef:Oja, het overzetten van punten kan bij United ook.. maar dat kost 10$ per 1000 punten. Wanneer ik de punten van mijn ouders wil overzetten kost me dat $400.

Via Twitter heb ik maar eens een berichtje naar United verzonden. Benieuwd waar ze mee komen.

Afgelopen zomer boden ze trouwens 40.000 punten aan ter compensatie voor een forse vertraging. Blij dat ik toen voor optie 2, een voucher van $350, heb gekozen! :mrgreen:

Ik wil niet vervelend zijn maar als je die 40,000 genomen had, zou je nu genoeg hebben gehad voor een award ticket van 60,000. Scheelt je een ticket dat meer waard is dan die $350.

Award programs zijn leuk als je redelijk tot veel vliegt. Uiteraard is het altijd de moeite waard om ze te sparen. Voorheen kon je een deel van je ticket met miles betalen en een deel met geld. Money & Miles tickets. Volgens mij doen ze dat nu niet meer bij United. Dit doen ze nu weer wel bij Delta met een max. van $500. Kost wel 50,000 punten. Bij United is een award ticket 60,000 punten. Ik zou er gewoon een paar bijkopen om ze geldig te houden en dan opsparen tot je een award ticket kunt boeken!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Arends1989
Amerikakenner

Aquell schreef:Ik wil niet vervelend zijn maar als je die 40,000 genomen had, zou je nu genoeg hebben gehad voor een award ticket van 60,000. Scheelt je een ticket dat meer waard is dan die $350.

oooohke... daar was ik niet van op de hoogte :lol:

Misschien dat ik er inderdaad dan maar een paar bij koop om ze "in leven" te houden. In April vlieg ik naar Miami (met die voucher voor een, naar mijn mening, mooie prijs van €320) en daar spaar ik ook weer ongeveer 20.000 punten mee.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan ook in bepaalde online winkels iets kopen en punten krijgen, op die manier verleng je ook de levensduur.
Ik heb zelf vorig jaar iets gekocht bij Shoebuy.com, miles weer 18 maanden extra geldig op een vrij goedkope manier.
KnightDoppler
Amerika-ontdekker

Bericht door KnightDoppler »

Je kunt ze ook aan het Rode Kruis doneren. Ze waren bij mij al verlopen toen ik daar achter kwam.
Arends1989
Amerikakenner

KnightDoppler schreef:Je kunt ze ook aan het Rode Kruis doneren. Ze waren bij mij al verlopen toen ik daar achter kwam.
Dat vind ik zonde. Ik koop aan het eind van het jaar miles bij en blijf lekker sparen.

EDIT: Het doneren blijkt inderdaad een goede optie. Zojuist heb ik 500 miles afgestaan aan Disabled Sports USA.

Mijn verloopdatum is nog niet aangepast, zal wel wat vertraging in zitten.
Laatst gewijzigd door Arends1989 op 09 jul 2013, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat doet het rode kruis ermee? Ik zie dan ineens een man in een rode kruis outfit op rij 22 stoel A zitten :lol:
ploon
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door ploon »

er moet eens in de 2 jaar (of 1.5 jaar) "activiteit" op je account zijn, dat kan ook een donatie aan een goed doel zijn. een paar maanden terug heb ik een klein aantal punten gedoneerd aan een goed doel en vervolgens blijft de rest van je punten weer 2 jaar geldig.
Pim van Loon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer