Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

National en alamo car Sale of foutje??

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Lanka 3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: National en alamo car Sale of foutje??

Bericht door Lanka 3 »

Ja, bij het uitrijden bij de booth, vertelde de vriendelijke dame dat ze ons niet kon uitchecken vanwege de Expedia voucher! Dus netjes in z'n achteruit en terug naar de counter. Verder verliep alles soepeltjes, slechts 500 mijl op de teller, dus echt een spiksplinter nieuwe auto.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Heeft er al iemand met een rechtstreekse National boeking en het Emerald pasje de gratis 2e bestuurder opgegeven bij het uitrijhokje ?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Gisteren in SFO airport de auto opgehaald. Het ging een beetje vreemd. Eerst langs de balie, zoals op de voucher stond, en de EC-pas laten zien. De lady in charge vroeg naar rijbewijs en cc, gaf alles terug en stuurde ons naar de Emerald Aisle. Daar stond alleen nog een Nissan Rogue, waar we niet zoveel zin in hadden. Een medewerker haalde ergens anders een Chevy Equinox vandaan (dachten we), verder was er niets. Die dus maar genomen. Het was donker, laat en we waren moe. Vanmorgen zagen we pas dat het een Captiva is.
Toen door naar het loket, waar de man er niets van begreep. Uiteindelijk kregen we de auto mee met een volle tank maar zonder dat we ook maar ergens een handtekening gezet hebben. We kregen wel een printje mee, vanmorgen zag ik dat daar het bedrag dat in euro's op de voucher stond nu in $$ was omgezet .....nog goedkoper dus!

Is een Captiva goed om zes weken mee te trekken, en af een toe een niet al te slechte dirt road mee te rijden? We hebben dit al wel eens gedaan met een Kia Sportage, dat beviel goed. Maar de Equinox die we vorig jaar hadden was super, we zouden dus nog kunnen proberen om te ruilen. Aan de andere kant, we hebben geen reden om te klagen met zo'n prijs!!!

Saskia
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Een Captiva valt onder midsize, je hebt een standard (klasse hoger) geboekt. Je kan hem omruilen, maar voor die prijs...... zou ik het lekker laten doen. De Captiva is ook een prima wagen!

Overigens krijg je de huurauto ALTIJD met een volle tank mee, je moet er alleen even op letten dat je hem ook weer aftankt voordat je hem inlevert. (Behalve als op de bon pre-paid fuel staat)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Ja, ik denk dat we het maar mooi zo laten. Tenzij morgen blijkt dat onze kampeerspullen er niet in passen (we moeten ze nog kopen).

Ik weet dat je altijd een volle tank meekrijgt, maar de man achter het loket wilde ons die prepaid leveren. Daar hebben we dus vriendelijk voor bedankt, we tanken hem zelf wel vol als we hem terugbrengen. Ze rekenen behoorlijke prijzen namelijk.

Het blijft een bizar verhaal allemaal, maar wel heel netjes van National dat ze het zo afgehandeld hebben!

Iedereen die nog gaat: fijne vakantie!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Voor prepaid fuel rekenen ze eerlijke prijzen hoor, maar het addertje zit hem in het feit dat je altijd terugbrengt met nog wat fuel in. Tenzij je gaat duwen :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor mij zou de prepaid voor een midsize Jeep Compass $65 hebben gekost. In de auto die ik meehad zat echter een superkleine tank. Mijn max tankbedrag (op de schandalige prijs bij Denver airport na) was $38. Vind dat nogal een verschil.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ja, ze rekenen niet alleen de kale benzine prijs maar verwerken daarin bovendien de kosten om een mannetje dit te laten doen. Je bent vaak duurder uit dus....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Stan.Gobien schreef:Voor prepaid fuel rekenen ze eerlijke prijzen hoor, maar het addertje zit hem in het feit dat je altijd terugbrengt met nog wat fuel in. Tenzij je gaat duwen :lol:
Ik heb weblogs gelezen dat mensen 1km voor het verhuurbedrijf maar even 5 dollar zijn gaan tanken want dat ging niet goed :lol:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Bij National stond: prepaid $4,16; bij niet vol inleveren $ 6,16 per gallon.....
wendy1
Amerika-ontdekker

Bericht door wendy1 »

Ik heb 2 maanden geleden mijn Alamo Insider pasje opnieuw opgevraagd omdat ik mijn oude pasje kwijt ben. We hebben deze nodig voor de gratis 2e bestuurder. Nu hebben ze 2 maanden geleden een pasje verstuurd, welke ik na 4 weken wachten nog niet ontvangen had. 3 weken geleden weer een nieuw pasje aangevraagd, maar tot op vandaag nog steeds geen pasje ontvangen...

Ik heb wel het insidernummer, maar zullen ze moeilijk gaan doen aan de balie als ik niet daadwerkerlijk het pasje kan laten zien??
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

heb dat kaartje zelf afgeprint nadat ik het gemaakt had op hun site ... ik heb zelfs niet gevraagd om iets op te sturen ... ze hebben toch alleen maar uw naam en ummer nodig
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Vanochtend in Key West bij National de auto gehaald.
Wat raar was dat ik een Toyota mee kreeg en ik twijfelde al want de dames hadden het erover dat ze maar 1 SUV hadden.
Ik heb een intermediate SUV gekregen ipv een SUV.

Ik ben weer naar binnen gelopen en even navraag gedaan maar ze hadden maar 1 SUV en die was van Enterprise autoverhuur.

Opeens hadden ze wel een SUV , Dodge Journey, maar ik twojfel of dat wel een SUV is en los daarvan rij ik die thuis al.
Het ging een beetje sneaky en ondanks EC membership was 2e bestuurder 10 dollar , en toen opeens gratis ??? ;)

Al met al rommelig, de toyota is groot zat en was 3/4 volgetankt (staat op de bon) maar het ging een beetje raar.

Luxe problemen :)

Ps : $3,95 prepaid fuel tarief, niet gedaan

. On key west is de gallon prijs 3,84, hier key largo 3,56
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ook hier goed nieuws, bij aankomst op Tampa even langs de balie gegaan zoals aangegeven. Was volgensmij helemaal niet nodig, ze keek even in het systeem; vroeg of ik iets wilde wijzigen en vertelde dat ik mijn auto kon gaan ophalen. Ik mocht kiezen uit de Emerald Isle of natuurlijk de standard SUV.
Er waren geen standards meer en de auto's uit de Emerald Isle vond ik niks. Van een medewerker mocht ik ook kijken bij Alamo in de standard SUV rij, hier stonden er helaas ook maar 2 en ook deze waren niet echt naar mn zin.

Wel zag ik een leuke auto bij de premium SUV's staan, een Chevrolet Traverse LT. Volgensmij is dit ook een standard SUV dus aan een medewerker daar gevraagd of ik deze mee mocht nemen. Was eerst moeilijk want het zou een klasse hoger zijn, maar toen ik vertelde dat ik Emerald Member was mocht ik hem ineens meenemen. Bij de checkout geen problemen, vroeg of ik prepaid fuel wilde of dat ik hem zelf ging aftanken.
Bon gekregen, precies het lage bedrag zoals geboekt! :thumbup:

Afbeelding
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ook gisteren in Miama auto zonder vragen mee. Toevoegen 2e bestuurder (spouse) hoefde niet: als je Emerald nummer gekoppeld is aan je boeking is je echtgenoot automatisch ook berijder. Fuel $ 3,64. En dat we hem leeg kunnen inleveren en dat waarschijnlijk niet doen is voor hen verdiensten en voor ons het gemak dat we zonder af te tanken die auto kunnen terugbrengen. Een hagelnieuwe, superdeluxe Chrysler Town and County meegekregen. Helemaal blij.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

RNA schreef: Wel zag ik een leuke auto bij de premium SUV's staan, een Chevrolet Traverse LT. Volgensmij is dit ook een standard SUV dus aan een medewerker daar gevraagd of ik deze mee mocht nemen.
Volgens deze site is het inderdaad een premium.

Mooi bak toch!
Fijne vakantie :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Rij er nu ook mee, helemaal top, riant veel ruimte, 3e rij stoelen of mega veel bagage ruimte. Vier grote koffers gewoon op een rijtje met handvat rechtop naast elkaar en dan nog handbagage koffers ervoor.

Rijdt ook super op dirt roads, heb er o.a. al de Cathedral Valley loop 58 mijl terrein mee gereden met vrouw en 2 dochters.
Heb 'm op LAX opgehaald. Dat allemaal voor weinig :)

Gr,
HarryH
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef: Heb 'm op LAX opgehaald. Dat allemaal voor weinig :)
Hoi vakantieganger,
Wat was je SUV keuze op LAX ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Standard SUV geboekt, na boeken gelijk Emerald member geworden et voila, kon de Chevy Traverse zo meenemen.
Verder waren er enkel kleinere, zelfs mid-size, SUVs beschikbaar - niets naar onze voorkeur.
Geen Grand Cherokee o.i.d. en geen enkele AWD.

Daar was volgens de Emerald meneer in LAX "geen vraag naar op LAX".
Heb 'm in Las Vegas omgeruild omdat de cruise control het niet goed deed.
Daar was meer keuze incl. AWD dan op LAX.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Helaas weer terug na 3,5 week Amerika.

Om het hele autohuur verhaal af te ronden:

-auto in Las Vegas opgehaald zonder problemen met de 'goedkope prijs van 260 dollar voor 3,5 week'. --> Chrysler Town & Country (voorzien van alle luxe)
-helaas motorproblemen in Sedona op 4 juli. Helaas was er door het 4th of July weekend geen vergelijkbare auto te krijgen. Voor 2 dagen een Jeep Compass meegekregen.
-op 6 juli de Jeep in Flagstaff omgeruild. Na wat aandringen mocht ik kiezen uit alle beschikbare auto's. Ik heb gekozen voor een Dodge Durango Crew (super fijne auto). Verder kreeg ik 2 dagen korting op de autohuur en mocht ik de auto met een lege tank inleveren (al snel 90 dollar aan benzinebesparing)
-vandaag creditcard afrekening ontvangen: 177 euro :lol: (inclusief de 2 dagen korting)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer