Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar Car Rental verzekering

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Dollar Car Rental verzekering

Bericht door Mrvanilla »

Even een kort vraagje:

Met onderstaande verzekeringen kan ik overal luid en duidelijk NEE zeggen tegen dat wat er mij door de baliemedewerker wordt aangesmeerd? Je leest wel eens op blogs verhalen van mensen die onnodig nog rare verzekeringen betalen en zo voor honderden dollars het schip ingaan. Alvast dank!

Wat is inclusief
Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen , Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaven toeslag , Premium locatie toeslag , Eerste tank benzine , Extra bestuurders (25 jaar of ouder) , Binnenlandse veiligheidstoeslag.

In het engels:
Unlimited Kilometres for ALL car groups , Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection ) , Local Taxes , Airport Surcharge , Premium location fee , Initial Tank of Fuel , Additional Drivers (aged 25 years or over) , Homeland Security Fee
Groetjes,
Daniel
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Dollar Car Rental verzekering

Bericht door Hinko »

Ja, je kunt nee zeggen
Of no
Of nein
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dank, thanks en danke schön!
Groetjes,
Daniel
Jack09
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jack09 »

Is een 2e bestuurder bij Dollar locatie Las Vegas ook inclusief?
ik heb gehoord dat het per locatie kan verschillen en soms niet incl. is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tweede bestuurder is standaard in Californië, en ik meen dat laatst iemand heir vrtelde dat in Nevada de tweede bestuurder standaard is, mits je getrouwd bent, maar of dat klopt, ik heb geen idee.
Ik ben sowieso niet getrouwd, en buiten Cali betalen we altijd bij.
Supernova
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Supernova »

Dit staat op de site van Alamo over de 2e bestuurder:

Additional Driver
What is your policy regarding additional drivers?

· All additional drivers must meet all rental qualifications.

· Must appear at the rental counter with the primary renter.

· Must present a valid driver's license.

· Must sign the rental agreement.

· An additional daily fee may apply for any Additional Drivers. Click Here to see additional driver requirements and information on the fee.

The additional driver can only be added to the contract at the pick up location.

Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter qualifications are met.

Ik twijfel nu zelf ook of ik de naam van mijn vrouw moet doorgeven gezien de :"Note" onderaan "allow the spouse to be an automatic authorized driver"
2004 - California, Nevada, Utah, Arizona
2013 - California, Nevada, Utah, Arizona
2015 - Florida, Georgia, North/South Carolina, Tennessee, Virginia, West Virginia, Pennsylvania, Maryland, New Jersey, New York, Delaware, Washington DC
2016 - .......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het niet zeker weet, waarom dan niet opgeven voor de zekerheid?

Marianne
Supernova
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Supernova »

Dan kost het $10 per dag x 21..... wel een mail van Alamo gehad dat de 2e bestuurder gratis is als je member bent maar die $10 komt er gewoon bij op je rekening..... ik mail Alamo wel voor de zekerheid.
2004 - California, Nevada, Utah, Arizona
2013 - California, Nevada, Utah, Arizona
2015 - Florida, Georgia, North/South Carolina, Tennessee, Virginia, West Virginia, Pennsylvania, Maryland, New Jersey, New York, Delaware, Washington DC
2016 - .......
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb er specifiek naar gevraagd en heb dus geen extra kosten voor de tweede bestuurder. Heb wel een zgn. Premium pakket. Wellicht dat dat er mee te maken heeft.
Groetjes,
Daniel
jari83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jari83 »

Ik wil ook een auto huren rechtstreeks bij Dollar... Alleen kan ik geen verzekeringen regelen bij boeking. Het lijkt alvast zo. Extra inlichtingen aan de balie... maar zo heb ik geen enkel idee wat een goeie verzekering mij kost.
Lijkt me toch belangrijk.
Als ik zou huren bij bv. autoeurope... dan staat er expliciet bij dat een aantal verzekeringen zijn inbegrepen.
Iemand een idee wat volledige verzekering extra kost, of hoe ik het toch onmiddellijk bij boeking geregeld krijg?
dank
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt beter niet rechtstreeks huren bij Dollar.com, het is beter een huurauto te regelen via een Europees tussenpersoon, de benodigde verzekeringen zitten er dan altijd bij. Rechtstreeks huren in Amerika en daar de verzekeringen regelen is veel en veel duurder.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ligt er aan waar je bij Dollar boekt én waar jij woont. Boek je bij Dollar ergens in Europa, dan zijn de verzekeringen vaal al inbegrepen. Als Europeaan ter plaatse in de VS je autohuur verzekeren is duur!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie