Er is gewoon wettelijk vastgelegd .
Dus of je het nou schade, vervelend of wat ook noemt, het is gewoon wettelijk vastgelegd dat de maatschappijen een vergoeding moeten uitbetalen.Heb ik ook recht op een vergoeding?
Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:
EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.
Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog, een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval. Dat heet overmacht. Hierdoor kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding. Maar u hebt nog steeds recht op verzorging. Ook bij overmacht. Kijk hier voor meer informatie over uw rechten bij vertraging of annulering van uw vlucht bij overmacht:
Is er schade nee, heeft er iemand hinder van? vaak niet (vooral s'nachts niet) maar betalen moet je toch want dat is nou eenmaal de wet.
En als ik de wet niet na kom door niet te betalen komen ze ook bij mij op de stoep dus simpel als dit kan het niet.
HET IS DE WET...EN DIE MOET IEDEREEN (OOK VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJEN) NAKOMEN.....PUNT.
dat was de enige reden waarom ik dit berichtje geplaatst heb om te vragen of andere reizigers ook tegen deze vreselijke starre maatschappijen aanlopen die zich simpel weg te groot achten om zich niet aan de wet te hoeven houden
note MOD (Carine) : scheldwoorden en persoonlijke aanvallen zyn uit dit bericht verwijderd.