Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ESTA
Mag ik je er op wijzen dat ESTA geen visum is? Je plaatste dit topic bij 'Tijdelijke Visa', maar ESTA is enkel een reistoestemming, geen vergunning om tijdelijk in de US te mogen verblijven. Het gaat hand-in-hand met het reizen onder het Visa Waiver Program (wat dus ook geen visa is, maar juist aanduidt dat je geen visum aan moet vragen). Je bent lang niet de eerste die zich daar in vergist hoor.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Hallo allemaal!
Ik heb een vraag over ESTA. Volgens mij wordt hierboven al een deel van het antwoord gegeven, maar ik stel toch mijn vraag want dit is mijn eerste keer naar Amerika dus ben nog een beetje onzeker
Deze zomer vliegen we eerst naar Toronto, vanuit daar nemen we een auto naar New York. We steken de grens over bij Niagara Falls. Vanuit New York vliegen we met een overstap in Toronto terug naar Nederland. Hebben we hiervoor een ESTA nodig, ja of nee?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Ik heb een vraag over ESTA. Volgens mij wordt hierboven al een deel van het antwoord gegeven, maar ik stel toch mijn vraag want dit is mijn eerste keer naar Amerika dus ben nog een beetje onzeker

Deze zomer vliegen we eerst naar Toronto, vanuit daar nemen we een auto naar New York. We steken de grens over bij Niagara Falls. Vanuit New York vliegen we met een overstap in Toronto terug naar Nederland. Hebben we hiervoor een ESTA nodig, ja of nee?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

hallo,
Ik wil al heel lang graag een keer in Amerika op vakantie.
Nu fok ikzelf honden en zit er een fokker in Amerika waar ik graag een keer heen wil en dit wil koppelen aan een vakantie.
Echter zit ik met een aantal dingen waar ik totaal niet wijs uit wordt.
Het betreft het esta.
Ik heb een strafblad en heb voor mijn 18e 3 maanden jeugd detentie gehad.
en op mijn 22e heb ik 1 dag op het poltiebureau gezeten
en ben vaker verhoord als getuige en heb ben wel eens bij een ruzie betrokken geweest.
de laatste 3 jaar ben ik overigens geheel niet meer met politie in aanraking geweest.
Overigens waren de delicten geen zware delicten.
Hoe en wat moet in nu doen om tog naar Amerika op vakantie te gaan.
En kan mij de toegang geweigerd worden doordat ik in het verleden met politie en justitie in aanraking ben geweest?
Kan het zijn dat als ik een esta aanbvraag doe en heen reis ik alsnog door de douane geweigerd wordt zo ja wat zijn de gevolgen.
Het is puur vakantie en bezoek aan een kennel in Amerika omdat Amerika al van kinds agf aan echt een land is waar ik heel graag heen wil.
m.v.g
Ik wil al heel lang graag een keer in Amerika op vakantie.
Nu fok ikzelf honden en zit er een fokker in Amerika waar ik graag een keer heen wil en dit wil koppelen aan een vakantie.
Echter zit ik met een aantal dingen waar ik totaal niet wijs uit wordt.
Het betreft het esta.
Ik heb een strafblad en heb voor mijn 18e 3 maanden jeugd detentie gehad.
en op mijn 22e heb ik 1 dag op het poltiebureau gezeten
en ben vaker verhoord als getuige en heb ben wel eens bij een ruzie betrokken geweest.
de laatste 3 jaar ben ik overigens geheel niet meer met politie in aanraking geweest.
Overigens waren de delicten geen zware delicten.
Hoe en wat moet in nu doen om tog naar Amerika op vakantie te gaan.
En kan mij de toegang geweigerd worden doordat ik in het verleden met politie en justitie in aanraking ben geweest?
Kan het zijn dat als ik een esta aanbvraag doe en heen reis ik alsnog door de douane geweigerd wordt zo ja wat zijn de gevolgen.
Het is puur vakantie en bezoek aan een kennel in Amerika omdat Amerika al van kinds agf aan echt een land is waar ik heel graag heen wil.
m.v.g
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nee, ESTA is voor reizigers die per vliegtuig of boot reizen. Je krijgt bij de grens voor $6 een groen I-94 in je paspoort, dat je bij het verlaten van het land weer af moet geven.
Fijne vakantie.
Fijne vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Old Faithful
- Amerika-expert
Die vraag is zo niet te beantwoorden, denk ik. Het is afhankelijk van waarvoor je veroordeeld en/of aangehouden bent en zelfs dan kan het nog moeilijk zijn om te beoordelen wat "een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad" is.
De vraag die hier waarschijnlijk relevant is, luidt:
Er is al vaker over geschreven op het forum: http://forum.allesamerika.com/search.ph ... mit=Zoeken
Succes.
De vraag die hier waarschijnlijk relevant is, luidt:
Bron: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *
Er is al vaker over geschreven op het forum: http://forum.allesamerika.com/search.ph ... mit=Zoeken
Succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Duidelijk, bedankt voor de hulp!
Ik ben niet in het bezit van een creditcard maar ben wel van plan in de herfst naar de VS af te reizen voor 6 weken vakantie, kan ik dan het land inkomen en op de luchthaven cash betalen voor ESTA of ben ik dan de sjaak?
Nee, een esta moet je vooraf aanvragen, en hebben voordat je op het vliegtuig stapt. Een optie zou zijn om naar Canada te vliegen en vanaf daar over land de VS binnen te komen. Dan hoef je geen esta aan te vragen, maar moet je aan de grens zo'n formuliertje kopen, wat bij mijn weten cash betaald kan worden. Doch ik heb hier geen ervaring mee.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dag Rob, zonder ESTA wordt je niet eens in het vliegtuig toegelaten..
Maar ik zou als ik jou was voor die zes weken in Amerika zo wie zo een CC aanvragen. de CC wordt in Amerika gebruikt zoals wij hier onze pinpas gebruiken, dus werkelijk overal voor.
Je hebt hem ook voor de autohuur nodig, tenzij je honderden dollars aan cash borg wil storten..
Maar ik zou als ik jou was voor die zes weken in Amerika zo wie zo een CC aanvragen. de CC wordt in Amerika gebruikt zoals wij hier onze pinpas gebruiken, dus werkelijk overal voor.
Je hebt hem ook voor de autohuur nodig, tenzij je honderden dollars aan cash borg wil storten..
Never give up!
Vraagje, ik wil in November graag in de VS en daarna Midden Amerika gaan reizen.
Nu kwam ik een goedkoop round trip ticket tegen voor San Francisco wat ik graag wil boeken,
maar ik vroeg me af, als ik nu eerst max 90 dagen in de VS reis op een ESTA en dan Midden Amerika ga doen,
en daarna enkel de VS terug binnen wil om dus die terugvlucht in San Francisco te gaan nemen, mag dat?
Ik ben ook wel aan het kijken om eventueel mijn terugvlucht vanuit ergens in Midden Amerika te nemen, maar ook deze
maken vaak een tussenstop in de VS.
Nog een extra vraagje, moet ik voor ik de VS binnen ga, zoiezo zorgen dat ik al een ticket om het land te verlaten op zak heb?
Punt is namelijk dat ik nog niet weet waar ik het land precies ga verlaten en waar ik in Midden Amerika ga beginnen, hangt
er een beetje vanaf hoe één en ander loopt op mijn reis. Allicht willen ze wel graag zien dat ik toch een ticket het land uit geboekt heb,
dus boek ik dan best eender welke goedkope vlucht het land uit, ook al neem ik die allicht nooit? Of eentje die ik nog kan annuleren ofzo?
Nu kwam ik een goedkoop round trip ticket tegen voor San Francisco wat ik graag wil boeken,
maar ik vroeg me af, als ik nu eerst max 90 dagen in de VS reis op een ESTA en dan Midden Amerika ga doen,
en daarna enkel de VS terug binnen wil om dus die terugvlucht in San Francisco te gaan nemen, mag dat?
Ik ben ook wel aan het kijken om eventueel mijn terugvlucht vanuit ergens in Midden Amerika te nemen, maar ook deze
maken vaak een tussenstop in de VS.
Nog een extra vraagje, moet ik voor ik de VS binnen ga, zoiezo zorgen dat ik al een ticket om het land te verlaten op zak heb?
Punt is namelijk dat ik nog niet weet waar ik het land precies ga verlaten en waar ik in Midden Amerika ga beginnen, hangt
er een beetje vanaf hoe één en ander loopt op mijn reis. Allicht willen ze wel graag zien dat ik toch een ticket het land uit geboekt heb,
dus boek ik dan best eender welke goedkope vlucht het land uit, ook al neem ik die allicht nooit? Of eentje die ik nog kan annuleren ofzo?
Nee, je bent niet verplicht om een retour- of uitreisticket bij je te hebben, maar de 90-dagen regel maakt wel dat je niet terug kunt vliegen via de VS. Je kunt overwegen om een visum aan te vragen.
En als ik nu gewoon maar 88 dagen blijf die eerste keer ipv 90, kan het dan wel of is dat te simpel bekeken?
En ok dat ticket het land uit is niet verplicht, dat is al mooi, maar ga ik geen problemen krijgen als ik het moet gaan uitleggen bij de controle om het land binnen te geraken?
En ok dat ticket het land uit is niet verplicht, dat is al mooi, maar ga ik geen problemen krijgen als ik het moet gaan uitleggen bij de controle om het land binnen te geraken?
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
88 dagen kan ja, en ja je zult zeker vragen krijgen als je geen retour ticket hebt. Zorg dus dat je een goed kloppend verhaal hebt wat controleerbaar is!

Ik kan je niet garanderen dat je geen problemen zult krijgen, helaas. Je bent niet verplicht om een retourticket te hebben, maar hoe meer zekerheid jij kunt verschaffen omtrent je vertrek des te beter. In geval van een twijfelende Immigrations officer zal het wellicht helpen om een zekere uitreisdatum te kunnen produceren, maar het is volgens mij niet zo dat je gegarandeerd vragen krijgt als je geen retourticket kunt laten zien.EdithF86 schreef:En als ik nu gewoon maar 88 dagen blijf die eerste keer ipv 90, kan het dan wel of is dat te simpel bekeken?
Die 88 dagen gaan je niet helpen. Eenmaal in Midden-Amerika blijven de dagen doortellen, dus je gaat daar alsnog over je 90 dagen heen. Pas als je terug naar Europa bent gegaan, beginnen de 90 dagen opnieuw te tellen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet precies weet waar Midden-Amerika ophoudt in het woordenboek van de Amerikanen. Ik lees regelmatig dat het gaat om het Caribisch gebied; wat ik met zekerheid weet, is dat bezoekjes aan Mexico, Jamaica en de Antillen je in ieder geval geen nieuwe ESTA-periode opleveren.
You are eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program (VWP) if you:
Intend to enter the United States for 90 days or less for business, pleasure or transit
Have a valid passport lawfully issued to you by a Visa Waiver Program country
Have authorization to travel via the Electronic System for Travel Authorization
Arrive via a Visa Waiver Program signatory carrier
Have a return or onward ticket
Travel may not terminate in contiguous territory or adjacent islands unless the traveler is a resident of one of those areas
Intend to enter the United States for 90 days or less for business, pleasure or transit
Have a valid passport lawfully issued to you by a Visa Waiver Program country
Have authorization to travel via the Electronic System for Travel Authorization
Arrive via a Visa Waiver Program signatory carrier
Have a return or onward ticket
Travel may not terminate in contiguous territory or adjacent islands unless the traveler is a resident of one of those areas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Op welke site heb je dat gevonden?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Old Faithful
- Amerika-expert
De 90 dagen van het Visa Waiver Program lopen alleen door bij een kort bezoek aan Canada, Mexico of een nabijgelegen eiland. Reis je naar een ander gebied, dan kun je je je volgens mij gewoon weer aan de grens melden voor toestemming om het land binnen te komen voor een nieuwe periode van 90 dagen. Je zult de Immigration Officer dan moeten overtuigen van je goede bedoelingen om het land weer op tijd te verlaten. Ik denk dat een ticket voor vertrek enkele dagen later daarbij zou kunnen helpen. Helaas kan niemand je garantie geven.EdithF86 schreef:Vraagje, ik wil in November graag in de VS en daarna Midden Amerika gaan reizen.
Bron: http://travel.state.gov/visa/temp/witho ... tml#canadaTrips to Canada, Mexico, or nearby Islands
If you are admitted to the United States under the VWP, you may take a short trip to Canada, Mexico, or a nearby island and generally be readmitted to the United States under the VWP for the remainder of the original 90 days granted upon your initial arrival in the United States. Therefore, the length of time of your total stay, including the short trip, must be 90 days or less. See the Customs and Border Protection (CBP) website.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13154 Weergaves
-