Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

internationaal rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: internationaal rijbewijs

Bericht door Harry »

mie schreef: (allez, eens uit de garage heeft hij wel het stuur overgenomen, maar dat was wel een risico eigenlijk).
Dit vind ik toch wel een hele domme actie, achteraf natuurlijk lekker praten als je geen ongeluk veroorzaakt hebt, maar je hebt gewoon onverzekerd rondgereden. Mocht je een ongeluk veroorzaakt hebben met lichamelijk letsel dan had je de rest van je leven daarvoor kunnen betalen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad, hoe naïef kan je zijn Mie! Zeker in een land als Amerika waar ze het "claimen" hebben uitgevonden is dit onverantwoord! Ook bij een aanrijding zonder lichamelijk letsel kan je voor geweldig hoge kosten komen te staan. Mét letsel (zoals Harry terecht schrijft) ben je helemaal aan de beurt. Het viel mij deze zomer op dat langs de weg veel reclame wordt gemaakt door advocatenbureaus om bij een aanrijding direct met hun te bellen. (No Cure, no Pay) Deze bedrijfjes gaan dus tot het uiterste!

Nooit meer doen dus!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Weet iemand hier een antwoord op?
Ik heb een Amerikaans rijbewijs, geen Nederlands, nooit gehad ook. Mag ik als ik in Nederland op vakantie ben autorijden? Ik heb op internet gezocht en vond alleen informatie over als je in Nederland gaat wonen met een buitenlands rijbewijs, maar niks over tijdelijk verblijf. Zou het misschien mogen met een internationaal rijbewijs van AAA?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Officieel, volgens de regels, kan er in Europa naar een internationaal rijbewijs gevraagd worden (omdat Amerikaanse rijbewijzen niet voldoen aan het format van de Weense conventie) maar wij hebben het niet en er is nog nooit naar gevraagd. In Europa kan iedereen een Engelstalig rijbewijs lezen en begrijpen, dus het zou een beetje raar zijn als daar moeilijk over wordt gedaan.
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Als ik een auto van een familielid leen en er gebeurt wat, hoe zou het dan met de verzekering zitten? Mijn Amerikaanse verzekering of die van m'n Nederlandse familielid?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

In Nederland is de auto verzekerd ongeacht wie de bestuurder is. Als jij er een keer in rijdt en er gebeurt wat, dan wordt eventuele schade dus gewoon gedekt door de Nederlandse verzekering. Als je er echter intensief gebruik van gaat maken, of de eigenaar leent jou zijn auto voor een bepaalde periode uit, dan zou ik even contact opnemen met de (Nederlandse) verzekering om zeker te weten dat het goed zit. Het is trouwens misschien sowieso verstandig om even contact op te nemen met de verzekering, omdat het om een buitenlands rijbewijs gaat.

Wat jouw Amerikaanse autoverzekering precies dekt, dat weet ik niet, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat die dekking over de landsgrenzen gaat.
btobben
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door btobben »

Totaal overbodig.... Geen geld aan uitgeven!
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Bedankt Dimona. De enige keren dat ik in Nederland wil rijden is als ik de "designated driver" ben. Ik ben de enige in m'n familie die niet drinkt, dus als we ergens heen gaan is het makkelijk als ik terug kan rijden. Maar ik zal het voor de zekerheid met m'n famlie's verzekering checken.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Ruud2004 schreef:Inderdaad, hoe naïef kan je zijn Mie! Zeker in een land als Amerika waar ze het "claimen" hebben uitgevonden is dit onverantwoord! Ook bij een aanrijding zonder lichamelijk letsel kan je voor geweldig hoge kosten komen te staan. Mét letsel (zoals Harry terecht schrijft) ben je helemaal aan de beurt. Het viel mij deze zomer op dat langs de weg veel reclame wordt gemaakt door advocatenbureaus om bij een aanrijding direct met hun te bellen. (No Cure, no Pay) Deze bedrijfjes gaan dus tot het uiterste!

Nooit meer doen dus!

Zo hadden wij het toen natuurlijk niet bekeken. Het was de eerste keer USA toen en we waren doodmoe en die gast van de garage was daarenboven een hatelijke onvriendelijke gast. Bovendien rijd ik gewoon niet graag en zeker niet met een automatische wagen in de USA ... Maar nee, dat zal ons niet meer gebeuren hoor!!!! :wink:
koentje3
Amerika-ontdekker

Bericht door koentje3 »

Vandaag ook Internationaal rijbewijs aangevraagd, gewoon voor de zekerheid. Die 19 euro kan me dan ook wel weer gestolen worden. Anders zul je zien dat ALS er iets gebeurt er in de verzekering of wat dan ook in de kleine lettertjes staat dat je een internationaal rijbewijs zou moeten hebben o.i.d.
metten11
Amerika-ontdekker

Bericht door metten11 »

Wij vertrekken binnen 2 weken naar Westkust voor de staten California, Nevada en Arizona.

Heb de bevestiging gekregen van ons verhuurbedrijf, Alamo, dat een Belgisch rijbewijs volstaat!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Maak lekker een sticky van mijn volgende post, want na 400 topics over Internationale rijbewijzen is het wel genoeg.

==================================================================

Jongens laten we nou over één ding duidelijk zijn. Het Europees rijbewijs(dus ook het Nederlands en het Belgisch rijbewijs) is geldig in heel Amerika. Dus je kan wel 500 bevestigingen vragen bij 700 autoverhuurders(wat overigens heel knap is) en dan krijg je elke keer weer een bevestiging terug dat het goed is.

Echter, de vraag is of jij zin hebt in een discussie met een politieagent in staat X die het net even niet door heeft dat jouw rijbewijs geldig is in de VS. Vaak gebeurt dit ook nog om 2 uur s'nachts in de stromende regen, dat zou je net zien. De beslissing om een International Rijbewijs(lees: vodje met vertaling) is aan jou.
metten11
Amerika-ontdekker

Bericht door metten11 »

Bedankt voor je helder antwoord Deja Vu.

Gelukkig ben ik héél sterk in het voeren van discussies :thumbup: :lol:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

ja maar ik heb hier ergens op het forum gelezen dat een kennis van een vriend van iemand alleen de auto meekreeg als je een internationaal rijbewijs had.
Dan heb je hem toch nodig ??

:shock:

En s' nachts om 2 uur lig ik in mijn bed, zeker als het stromend regent (en ook als het niet-stromend regent :o )
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ik heb ook ergens op het forum gelezen dat de broer van de zus van een vage oom van een kennis van een vriend van iemand dat ding bij zich had en dat er alleen maar om gelachen werd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En voor de volledigheid, als we ooit een sticky krijgen, in Georgia schijnt het dan weer wel verplicht te zijn, heeft iemand op dit forum ooit uitgezocht......
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jaaaa, Georgia weer, ik zat er al op te wachten :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nein! Nein! Nein! Ook in Georgia geldt die!

Klaar! Basta!
Gijs11
Amerikafan
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Gijs11 »

Hahaha mooi die discussie telkens weer :)
Even wat olie op het vuur gooien..

DRIVING LICENSES:
All drivers must posses a full, valid driving license. If your license is not in the English language then you will require an International Driving Permit (IDP) from your local licensing authority.

Geknipt en geplakt van USCarhire.com

Even voor de duidelijkheid.
Vorig jaar voor het eerst naar Amerika geweest gewoon met ons eigen rijbewijs zonder internationaal rijbewijs. Toen auto via Alamo en geen problemen gehad aan de balie.
Dit jaar ga ik wederom boeken via Sunnycars of USCarhire dus waarschijnlijk weer Alamo.
En ben ook dit jaar van plan om alleen mijn reguliere rijbewijs mee te nemen.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Gijs11 schreef:DRIVING LICENSES:
All drivers must posses a full, valid driving license. If your license is not in the English language then you will require an International Driving Permit (IDP) from your local licensing authority.
Toen ik hier mijn rijbewijs ging halen, moest ik mijn Europese rijbewijs laten zien. Het enige waar de dame achter het loket in geïnteresseerd was, waren de woorden "Driving Licence" op het rijbewijs. Toen ik haar wees waar dat stond, was het verder goed. De persoonsgegevens (naam, geboortedatum) spreken voor zich en hebben geen vertaling nodig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer