Betalingen met kredietkaarten houdt kant noch wal hier.
Een bloemlezing.
Al altijd met Visa kunnen betalen, muv benzinestations. Vorig jaar in NW USA geen probleem, zonder of met fake postcode, dat werkte.
Hier in Florida, noppes.
Betaal je met je bankkaart, kost het je €1 extra.
Code ingeven bij Visa betalingen, nog nooit moeten doen, wel al een paar keer gezien in de winkel dat de mensen voor mij betalen met Visa en hun nummer moeten opgeven. Een andere keer zelfs beiden, nummer ingeven en alsnog tekenen.
Komt mijn beurt, enkel tekenen.
En dan de leukste, al ettelijke keren de betaling gedaan zonder wat voor bewijs dan ook. (Nu ja, péage in Frankrijk werkt ook zo)
Dus geen code en geen handtekening.
En dan de vraag in sommige winkels om te betalen in $ of in € .
Wij hebben ook nooit problemen gehad, maar dit jaar loopt precies alles mis.
In de walmart werd mn mastercard niet geaccepteerd. Tanken is tot nu toe nog nooit gelukt aan de pomp. Geld afgehaald aan de atm in Gardiner. 200 dollar en maar 60 gekregen. Daar hebben we een receipt van, maar desondanks is de 200 wel van onze visa afgehouden. Nu dus weer een gedoe om dat recht te zetten.
Met de gewone maestro betalen is nog niet gelukt alhoewel die op wereldgebruik staat.
Het is hier ook goochelen met kaarten en hopen dat één er van werkt.
Raar want dat hebben we nog nooit meegemaakt.
edit : wij zijn bij AXA en Argenta, dus twee andere banken dan die van Frankie.
In het restaurant aan de Far View Lodge in Mesa Verde ook nog iets gek meegemaakt trouwens. Ik moest 26$ betalen, maar mijn kaart werd dus niet geaccepteerd zei de dienster. Dus heb ik het maar cash betaald om het snel op te lossen. Ik kijk een dag later op mijn Neteller account, het geld is wél van mijn kaart afgegaan. Ik heb dus dubbel betaald voor mijn avondeten
Wat een vreemde dingen maken jullie mee, zijn er ook Nederlanders die problemen hebben of zijn het alleen de Belgische banken waar de problemen zich voordoen? In december vorig jaar nog helemaal nergens last van gehad, altijd met de Amex kunnen betalen, ook aan de pomp met onze eigen postcode met een 0 ervoor.
@Fraa, die betaling in dat restaurant kun je via je creditcard maatschappij weer terug laten storten.
wij hebben op reis eigenlijk geen problemen gehad met de kaarten, een paar keer dat de kaartlezers aan de pompen een code wilden en de 90201 niet werd geaccepteerd, dan maar binnen gaan vragen bij de bediende
enige probleem dat wij hier hebben met de visa, is dat wij bij het terugvliegen naar belgenlandje gesukkeld hebben met vliegers (kapot, vertraging, ... ) en dat United ter compensatie onze upgrade voor economy plus teruggeboekt heeft naar de visakaart
het geld is echter nooit op de kaart gekomen, dus is het nu even zoeken hoe we dat geld gaan terugkrijgen, want het is toch wel een aardig sommetje voor twee personen
dafkapin schreef:enige probleem dat wij hier hebben met de visa, is dat wij bij het terugvliegen naar belgenlandje gesukkeld hebben met vliegers (kapot, vertraging, ... ) en dat United ter compensatie onze upgrade voor economy plus teruggeboekt heeft naar de visakaart
het geld is echter nooit op de kaart gekomen, dus is het nu even zoeken hoe we dat geld gaan terugkrijgen, want het is toch wel een aardig sommetje voor twee personen
Misschien kort door de bocht, maar heb je wel eens op je rekening gekeken van je kaart? Positief saldo wordt niet automatisch naar je betaal rekening overgemaakt maar staat vaak bovenop je limiet van je kaart. Je moet het dan handmatig terugboeken naar je eigen rekening.
Wellicht staat het er dus gewoon op!
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
Harry schreef:Nee hoor, ik neem hierbij wel aan dat hij geen handtekening heeft gezet.
Nee ik heb geen handtekening geplaatst, ze hebben mijn creditcard aangenomen, ze hebben hem geswiped and nadien kwam ze terug en zei ze dat de kaart het niet deed. Aangezien dat dus wel eens voorkomt & het al vrij laat was, heb ik het maar cash betaald. De dag nadien toen ik eenmaal in't volgende hotel was aangekomen, ging ik mijn Neteller account maar eens checken. Bleek dat het wél gelukt was, want ik zag een transactie voor hetzelfde bedrag en op dezelfde locatie. Raar dus, eens een mailtje sturen straks.
Ik loop overal direct naar binnen, zeg dat ik een EU creditcard heb (of een Dutch) en ze zetten de pomp open. Vorige keer deden ze daar telkens schichtig over (richting Cleveland) maar ik denk dat ze hier vaker met dit bijltje hebben gehakt. Altijd veel reacties op waar ik vandaan kom. Nederlandse creditcard trouwens (Mastercard, Visa werkt overigens net zo goed, ook al gebruikt).
Ik tank vaak bij Hess en daar zit op de pomp de optie "pay inside". Ik weet niet of dit bij andere pompen ook zo is. Maar als je voor die optie kiest, dan wordt de pomp geautoriseerd, kun je tanken en daarna binnen betalen.
Ik verblijf momenteel in Arizona en ook al ben ik vaak in de VS geweest, het blijft soms tobben met tanken per creditcard. Ja, tanken op krediet is meestal duurder maar ik verkies dat toch boven cash; wel zo handig om in de buitenlucht bij de automaat te betalen. Het 'postcodeprobleem' los ik soms op met 5 nullen in te voeren of 90210 te gebruiken, de welbekende postcode van Beverly Hills. Dit lukt bijvoorbeeld bij Shell en Conoco, bij Chevron weer niet. Dan rest niets anders dan bij de pompbediende vooruit te betalen binnen in ht tankstation.
Het is heel afhankelijk van de staat waarin je je bevindt. In Florida werken de postcode trucjes echt niet, opzich heel logisch want de reden dat je die postcode invoert is om te vergelijken met de gegevens die bij je kaart horen. Dan zou 90210 nooit moeten werken....
Echter lees ik vaker dat het in sommige staten gewoon wel werkt.
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
De afgelopen jaren ook soms wel en soms niet met CC aan de pomp kunnen betalen (met of zonder 90210).
Afgelopen voorjaar in Florida wilde het niet (meer). Maar met de reguliere Maestro pin-pas (Wereldpas Rabobank) ging het wel.
Bij betaling in winkels ook een paar keer de vraag gehad of ik in Euro's wilde afrekenen met CC. Bleek achteraf niet altijd de meest voordelige keuze te zijn geweest: de wisselkoers was vaak beroerder dan de koers + opslag van de CC maatschappij.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Harry schreef:Nee hoor, ik neem hierbij wel aan dat hij geen handtekening heeft gezet.
Nee ik heb geen handtekening geplaatst, ze hebben mijn creditcard aangenomen, ze hebben hem geswiped and nadien kwam ze terug en zei ze dat de kaart het niet deed. Aangezien dat dus wel eens voorkomt & het al vrij laat was, heb ik het maar cash betaald. De dag nadien toen ik eenmaal in't volgende hotel was aangekomen, ging ik mijn Neteller account maar eens checken. Bleek dat het wél gelukt was, want ik zag een transactie voor hetzelfde bedrag en op dezelfde locatie. Raar dus, eens een mailtje sturen straks.
Ik denk dat men geprobeerd heeft om je op te lichten
RNA schreef:Als het goed is betaal je geen opslag bij betalingen met je CC, alleen als je contant geld pint.
(Mijn) AmEx rekent wel een 2% wisselkoers commissie als je niet in Euro's afrekent. Maar omdat hun wisselkoers wat scherper is, kan Amex toch weer goedkoper uitkomen.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.