Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen vanaf London stukken goedkoper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
TMFlash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vliegen vanaf London stukken goedkoper

Bericht door TMFlash »

Wij zijn op dit moment aan het plannen voor een rondreis naar de USA. Al zoekende naar goedkope tickets komen we bij extreme verschillen:

Multi-city:
vlucht 1 Amsterdam - Memphis
vlucht 2 Memphis - Denver
vlucht 3 Las Vegas - Amsterdam
Totaalprijs EUR 1.392,00 pp

Voor dezelfde multi-city vlucht zouden we vanaf London Heathrow EUR 744,00 pp betalen.
Via Easyjet kunnen voor EUR 110,00 een ticket Amsterdam - London - Amsterdam regelen.
Toch een verschil van ruim EUR 500,00 pp. Met z'n tweetjes een besparing van EUR 1.000.
Daar kun je nog een leuke paar dagen in London voor inplannen :)

Hebben meer reizigers deze optie (ooit) overwogen ??
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vliegen vanaf London stukken goedkoper

Bericht door Njit »

Alleen wel rekening houden met de volgende feiten:

1. Easyjet vliegt niet op London Heathrow. Je zult dus vanaf Luton/Gatwick/Stansted een transfer moeten doen. Houd er ook rekening mee dat als Easyjet of je transfer te laat is voor de aansluitende vlucht dat je dan pech hebt.

Afbeelding

2. Easyjet mag je maar beperkte bagage meenemen. Voor ruimbagage dien je te betalen. Zie http://www.easyjet.com/nl/uw/baggage
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
TMFlash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TMFlash »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar toch vind ik het prijsverschil schrikbarend! Een dagje of weekendje eerder naar London is dan op zich wel een optie. Het bijbetalen van extra bagage kost denk ik geen EUR 1.000,00.
GYMF
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door GYMF »

Is een vlucht met KLM ams-londen heathrow-ams geen optie? Wij hebben iets soortgelijks afgelopen juli gedaan. We hadden goedkope tickets gevonden met de route Valencia-New York-Londen Heathrow (met Air France/Delta) voor € 410 en hadden apart geboekt Ams-barcelona / Londen Heathrow-Amsterdam (via KLM) voor € 159. Wij zijn overigens eerst 5 dagen in Spanje geweest voordat we doorvlogen naar New York. Op de terugweg konden we onze bagage direct doorlabelen naar Amsterdam, ondanks dat we aparte tickets hadden, maar beide vluchten waren wel van het Skyteam (delta/klm/air france). Uiteraard loop je dan wel een risico als de eerste vlucht vertraagd is, maar bij ons ging dat goed omdat we 3 uur overstaptijd hadden (en in dezelfde terminal bleven). Je kunt ook een overnachting nemen, dan heb je dat risico niet. Zou ik het weer doen? Hangt helemaal van de prijs af, want het liefst vertrek ik 'gewoon' vanaf Amsterdam. Maar met een gezin met 4 personen, kan het verschil aardig oplopen.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Zelf speur ik al een tijd naar betaalbare tickets vanaf Londen naar Las Vegas voor het komende hoogseizoen. Inderdaad met het idee dat ik dan met EasyJet of Ryanair vanuit Amsterdam vertrek. Helaas is die optie tot nu toe duurder. Begrijp niets van die verschillen. Opeens dacht ik dat ik een goede prijs had gevonden met vertrek vanaf Manchester. Bleek ik per ongeluk de optie "Manchester, Boston" te hebben gekozen :oops:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Waarom vertrek je niet vanuit Dusseldorf? Is tijdens mijn zoektocht naar tickets richting Las Vegas in het hoogseizoen steeds het goedkoopste geweest. Scheelt ook weer zoeken naar goede tickets richting Londen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Heb zo de zenuwen als ik van het ene naar het andere vliegveld moet overstappen, en dat is zo met de vluchten vanuit Düsseldorf. Maar inderdaad, als er zich niets beters voordoet, ga ik ervoor. Scheelt aanzienlijk in prijs.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Dusseldorf - Las Vegas via Londen is idd goedkoper dan enkel Londen - Las Vegas :blink:

Overstap valt wel mee met taxi schuttledienst. Maar tis inderdaad iets meer stress, voor zo'n 300 euro pp :wink:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik heb hem daarom zo geboekt dat ik zowel heen als terug eerst een overnachting in Londen heb voor het volgende traject. Juist omdat ik geen stress wilde hebben of ik het allemaal wel zou redden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een andere optie is om vanaf Rotterdam met british Airways naar Heathrow te vliegen, hoef je in Londen niet te verplaatsen naar een ander vliegveld, en je kan vaak direct boeken naar je eindbestemming met startpunt Rotterdam.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Daar heb ik ook naar gekeken, alleen liggen de vliegprijzen dan wel ineens weer een stuk hoger.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

hmm vind je prijs wel extreem ik geboekt via de site van American airlines : Amsterdam Londen. Londen San Francisco. Retour Denver - Londen Londen Amsterdam uitgevoerd door British A voor 730 pp Periode Juni 2014 Zou dus nog eens goed rondkijken
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

Het hangt heel erg van de bestemming en de beschikbaarheid af, ik woon 30 min van Heathrow en heb dus af en toe voordeel maar de APD (passagiersbelasting) is soms voor ons veel hoger dan vanaf een "mainland" vlucht (zoals AMS-LHR-LAX of BRU-LHR-JFK)
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer