Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huurauto voor 6 personen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
robal
Amerika-ontdekker

huurauto voor 6 personen?

Bericht door robal »

Komende zomervakantie willen we door Amerika reizen met 6 volwassenen. Ik zie bij sommige gidsen dat er minivans zijn waar maar 4 volwassenen en 2 kinderen en 2 koffers in kunnen. Ik denk dat we wel wat meer bagage mee gaan nemen dan dat en ik ben bang dat we op de luchthaven staan en dat we niet in de auto passen.
Wie heeft ervaring met het huren van een grote auto voor 6 personen en kan mij vertellen welke type wij het beste kunnen huren?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: huurauto voor 6 personen?

Bericht door LittlePhoenix »

Wij zijn een gezin met 6 personen (kinderen zijn 12, 7, 3, en 19 maanden) en een minivan is inderdaad erg klein voor een roadtrip. Voor onze Honda Odessey hebben we een roofbox omdat we anders te weinig bagage mee kunnen nemen op lange reizen. Voor weekendjes weg en de gewone every day dingen is een minivan prima te doen met 6 personen. De Honda is lekker ruim op de achterste rij, als volwassene kan je daar best zitten. Maar de Dodge of de Chrysler kunnen krap zijn achterin.

Denk dat een fullsize SUV een betere keus is.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Een Chevrolet Suburban moet lukken. Wij (gezin van 6) hebben hem een tijdje gehad als huurauto en het is echt een enorme bak met riante bagageruimte. Wij hebben zelf een Toyota Siena maar daar passen zeker geen 6 full size koffers in. 5 trolleys en een grote rugzak gaat wel ruim, en dan kun je eventueel ook nog wat in het middenpad zetten.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik weet dat Michelly@ in 2011 ook met de ruimte zat met zes personen. Ze had een Dodge Durango meegekregen, maar had een roofbag besteld bij de dichtsbijzijnde Walmart,van Thule. Die is na afloop mee naar NL gekomen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die roofbag was inderdaad heel handig. In 2012 waren wij ook met z'n zessen. We hadden toen voordelig een upgrade naar een Chevrolet Suburban genomen. We hadden de roofbag toen niet nodig. We konden met wat passen en meten alles (incl. kampeerspullen) in de auto kwijt.

Elly
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben drie keer met ons zessen (gezin met volwassen kinderen) een rondreis gemaakt in de USA. Twee keer in een 8-persoons Toyota Sienna en een keer in een Kia Sedona. De Toyota Sienna beviel het best. Hier een foto van wat er in de kofferbak ging: 6 roltassen, klein koffertje en koelbox. De keuze van de auto hangt denk ik ook wel een beetje van de samenstelling van de groep af. Als gezin, of een hechte groep jonge vrienden, kruip je waarschijnlijk makkelijk in één auto. In andere gevallen kan ik me voorstellen dat je kiest voor twee auto's.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Wij zijn met 5, en hebben tot hiertoe altijd een minivan gehad. Daar kan je echter met 6 personen niet in. (owv de bagage) Wij leggen nl altijd2/3 van de achterbank neer,zodat er nog 1 stoel over is voor de 5de persoon. Op de plaats die zo vrij komt, kunnen we dan 2 valiezen rechtop plaatsen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Met zes volwassenen in één auto is wel erg krap. Je rijdt al snel een behoorlijk aantal kilometers en dan lijkt het mij niet prettig om zo op elkaars lip te zitten. Vwb het meenemen van bagage is al geschreven. Mijn advies, huur twee auto's!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
robal
Amerika-ontdekker

Bericht door robal »

Wat fijn dat jullie allemaal met ons meedenken. Ik zit te kijken naar een 8-persoons luxurieus minivan te kijken. We kunnen dan 2 plaatsen gebruiken voor de bagage. Ook het idee om twee auto's te huren is wel een optie. Ik zal nog een keer zoeken met jullie tips :thumbup:
We laten nog even weten wat het gaat worden. We gaan inderdaad wel een aardige tijd reizen.

Denver
Rocky Mountain NP
Cheyenne
Rapip City
Cody
West Yellowstone
Jackson Hole
SALT Lake city
Las Vegas
Bryce Canyon
Flagstaff
Page
Monument Valley
Durango
Colorado Springs

Het is pas in de zomer maar we staan alweer gigantisch te popelen!!!

Dank!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wat is precies een 8 persoons luxurious minivan?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Veel succes. Als je voor één auto gaat: niet teveel meenemen. Gewoon af en toe een bezoekje aan een laundry. Die heb je daar overal.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Met twee auto's kan ook handig zijn als jullie af en toe niet allemaal hetzelfde willen doen. Dan is opsplitsen een stuk makkelijker.
thieu1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door thieu1989 »

Wij hebben afgelopen zomer met z'n vijven gebruik gemaakt van een Dodge Grand Caravan en dat is net te doen, voornamelijk omdat je gewoon grote koffers bij je hebt. Wij hadden zes koffers/tassen en nog twee losse rugzakken vol met electronica. Vijf van de koffers konden in de kofferbak (zal kijken of ik nog een fotootje ervan kan vinden, want ik weet dat we die gemaakt hebben zodat we iedere keer wisten hoe we nou die koffers erin moesten proppen :lol: ). De overgebleven koffer ging in het "middenpad" tussen de twee stoelen in het midden, degene die op de achterbank zat kon daar dan lkkr z'n benen op leggen. De rugzakken gingen op de achterbank en 1 persoon kon daar dan dus naast zitten. Wat wel handig is zijn de bakken onder de stoelen, daar kun je nog veel spullen instoppen (zo hadden wij daar o.a. 24 flesjes water in, nieuwe schoenen, boodschappen, etc.). Nadeel is alleen dat je je ruimte rijk rekent, want aan het einde van de reis moeten ook alle spullen die in die bakken zitten weer mee terug naar NL en dus in de koffers...

Met z'n zessen wordt dit dus erg krap, of je moet weinig bagage meenemen en zorgen dat het altijd allemaal in de kofferbak kan, dan heb je genoeg ruimte voor zes personen. Nogmaals, al ik thuis ben zal ik even kijken of ik de foto kan vinden, dan heb je een beeld van wat er nou in zo'n kofferbak past.
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

Wij hadden in 2011 een Chevrolet Suburban (8 zitter). Deze was behoorlijk ruim. Zelf waren we maar met 5 personen.
Zie hier enkele foto's van de koffers en indeling in de auto.
Grz
Ton

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Inge schreef:Met twee auto's kan ook handig zijn als jullie af en toe niet allemaal hetzelfde willen doen. Dan is opsplitsen een stuk makkelijker.
Of als je een wandeling gaat maken waarbij je één auto bij het beginpunt zet en één auto bij het eindpunt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer