Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door HarlockSSX »

Zijn er mensen die ervaring hebben met overstap in Reykjavik ?
Ik zie sms mogelijkheden vluchten maar met een overstaptijd van 1u15 in heen- en een uurtje op terugweg.

Dit lijkt mij kort maar is dat ook tekort ?
Indien jij van Brussel of Amsterdan vertrekt wordt jouw baggage reeds doorgestuurd of moet jij in Reykjavik opnieuw inchecken ? Meestal in't verleden altijd tussenvlucht in US gedaan waardoor jij sowieso moest baggage uit- en in checken maar wat met een Europese tussenstop ?

Idd veel mogelijkheden bij BA nu (met zelfde vraag maar dan in LHR)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ja. In september nog een overstap gemaakt in Reykjavik. Je hebt voldoende tijd voor het overstappen. Het vliegveld is klein en overzichtelijk.

Koffers worden doorgestuurd naar je eindbestemming. (heen en terug)

Overstappen in LHR ging bij ons soepel in 2012. Maar er zijn ook ander verhalen. Wij konden overstappen in dezelfde terminal. Dit scheelt ook. Als je met BA vliegt kun je ervan uit gaan dat je aankomt en vertrekt bij Terminal 5.

Koffers hetzelfde en worden doorgestuurd.

Let op: het moet natuurlijk wel 1 boeking zijn.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Rejkjavik is een hele kleine luchthaven, dus tijd genoeg om over te stappen. Wij moesten zelfs terug opstappen naar België in e die zo klein is, dat ze geen enkele stoel stond. :lol:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Vandaag de constructie met de trein vanaf Brussel of Antwerpen via Amsterdam naar Amerika geboekt bij Connections.
De vluchten worden uitgevoerd door Delta.
In september heen op Phoenix en terug vanaf Las Vegas voor 665 euro pp + 1x boekingskost van 24 euro.

Heen en terug vanuit Brussel met één tussenstop kon ook voor slechts 30 euro meer.
De totale reistijd zou gelijk zijn maar de uren die ik nu heb zijn gunstiger.

Alhoewel de Connections actie binnen enkele weken verwacht wordt heb ik toch al geboekt gezien de mooie prijs en de mooie vluchturen.
Veel goedkoper zal het m.i. niet worden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

lsl schreef:Vandaag de constructie met de trein vanaf Brussel of Antwerpen via Amsterdam naar Amerika geboekt bij Connections.
De vluchten worden uitgevoerd door Delta.
In september heen op Phoenix en terug vanaf Las Vegas voor 665 euro pp + 1x boekingskost van 24 euro.

Heen en terug vanuit Brussel met één tussenstop kon ook voor slechts 30 euro meer.
De totale reistijd zou gelijk zijn maar de uren die ik nu heb zijn gunstiger.

Alhoewel de Connections actie binnen enkele weken verwacht wordt heb ik toch al geboekt gezien de mooie prijs en de mooie vluchturen.
Veel goedkoper zal het m.i. niet worden.
Mooie prijs, maar was je ook niet verplicht om huurauto of hotel te boeken via hun? Wij hadden ook prijs gevraagd (hadden slechtere prijs en 1 of 2 stops vluchten op en af LA) maar moesten in combinatie auto of hotel boeken.
Nu hebben we een rechtstreekse vlucht uit dusseldorf naar la voor 700 pp en onze auto is pakken goedkoper. Bij hun was het ruim 500 euro voor een kleine auto en nu betalen we 470 euro voor een standurd SUV. Gaat om 17 dagen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Inderdaad, 3 nachten hotel of een week autohuur is verplicht bij te boeken (of achteraf).
Dit jaar had ik ook zo de tickets naar Denver en terug vanuit San Francisco geboekt en de 3 nachten in Las Vegas via Connections geboekt, was de goedkoopste oplossing.
De 3 hotelnachten scheelde maar 60 euro in het totaal, dus in praktijk 30 euro pp bij op de vluchtprijs.
Voor volgend jaar ga ik het waarschijnlijk weer zo doen, de 3 nachten in Las Vegas zijn nu 44 euro duurder, dus 22 euro pp bij op de vluchtprijs, wat de tickets m.i. nog niet duur maken voor mooie vluchturen en overstaptijden.
Daarbij komt de luxe dat je geen lange rit naar Amsterdam of Dusseldorf moet rijden en dat je zelfs niemand moet lastig vallen om je naar Zaventem weg te brengen, je stapt "gewoon" op de trein in Antwerpen :-)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Kings
Amerika-ontdekker

Bericht door Kings »

Ik ben al enkele weken aan het zoeken naar een goedkope connectie tot de Oost kust van de USA.
We willen een road trip doen van New York tot Miami.

De goedkoopste verbinding die ik gevonden had ging ook tot deze 2 steden (gezocht tot Boston, Philadelphia, Washington)
En ook vanuit Miami (ipv Orlando). Dit met vertrek vanuit Dusseldorf en periode 28/29 juni - 20/21 juli 2014.

We zijn bereid onze reis aan te passen aan de luchthaven.

Tot enkele dagen geleden was de prijs 725 euro (1 tussenstop en 14u reistijd) airfrance.
Sinds vandaag zitten de prijzen rond 800 euro (rechtstreeks vluchten via airberlin die nu beschikbaar zijn).

Ik zit dus met de eeuwige boekvraag:

- Denken jullie dat er goedkopere alternatieven zijn (vertrek of terugkomst andere luchthaven ?)

- Zullen andere airlines ook nog nieuwe of bijkomende vluchten plannen ? En zakken dan de prijzen ?

- Zijn er nog vroegboekacties op komst ? We boekten vorige reizen via Connections.

- Nu boeken of wachten ? (is zowat voor iedereen de vraag).
katrienenluc
Amerikakenner

heb even snel voor je gekeken en kom uit van 29juni tem 21 juli heen en terug Miami 651 euro bij Air France.
Zou ik boeken en niet wachten. Andere steden zijn duurder.
Het is wel een heel eind hoor van Miami naar NY (en terug!). Hebben jullie genoeg tijd daarvoor?
Kings
Amerika-ontdekker

Bericht door Kings »

De bedoeling is om 'one way' te reizen ...
Dus van NY naar Miami. (en niet terug)
katrienenluc
Amerikakenner

ok! ik dacht al....
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

Ik heb ook een vraag; heeft iemand ervaring met overstappen in Minneapolis? We hebben ons oog voor de terugvlucht laten vallen op een vlucht van KLM/Delta vanaf Denver, via Minneapolis naar Amsterdam. De overstaptijd is slechts 55 minuten, is dit te doen met twee kinderen, die dan 7 en 9 jaar oud zijn? (Kunnen wel goed rennen :) .Of is dit gewoon te kort?

Bedankt voor jullie reactie,

Bianca
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Bitje schreef:Ik heb ook een vraag; heeft iemand ervaring met overstappen in Minneapolis? We hebben ons oog voor de terugvlucht laten vallen op een vlucht van KLM/Delta vanaf Denver, via Minneapolis naar Amsterdam. De overstaptijd is slechts 55 minuten, is dit te doen met twee kinderen, die dan 7 en 9 jaar oud zijn? (Kunnen wel goed rennen :) .Of is dit gewoon te kort?

Bedankt voor jullie reactie,

Bianca
Niet helemaal vergelijkbaar maar wij zijn deze zomer overgestapt (inbound) op St. Paul, met onze kids van 6 en 9, en hadden daar een krappe 2 uur voor. Dat was meer dan genoeg om door alle controles te gaan, de koffers door te zetten, te eten, sanitaire stops te doen, én nieuwe boardingpassen te regelen. In jullie geval heb je geen last van de douaneondervraging en het overzetten van je bagage. Dat scheelt veel tijd. Ik zou denken dat het haalbaar is. Wij vonden St Paul erg overzichtelijk en relaxed.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

55 minuten op Minneapolis is meestal goed te doen. Mijn man had deze week 45 minuten en bleek van de ene gate naar de naastgelegen gate te moeten om over te stappen, dan is zelfs 5 minuten genoeg :lol: .

Groeten,
sandra
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij binnenkomende internationale vlucht betwijfel ik of 55min haalbaar is.
Bitje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bitje »

Maar we vliegen van Denver naar Minneapolis. Dan zouden we toch niet door customs ed hoeven?
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Je geeft aan dat dit voor de terugvlucht naar NL is. Dan hoef je niet weer door customs. Je zou even na kunnen kijken welke terminal je aankomt vanuit Denver en wat dan, met de info die er nu is, de gang van zaken is. Wel of niet van terminal veranderen. Soms is het inderdaad binnen dezelfde terminal en dan gaat het prima.
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dan is het geen probleem nee, maar was niet duidelijk dat het de terugvlucht betrof.

Ter info:
Binnenkort start bij Connections de grote actie “Big Deals”. Deze actie start vanaf 15 november 2013 en loopt tot 2 december 2013. Vliegtickets zullen aan zeer scherpe prijzen verkocht worden. Daarnaast krijgen klanten extra korting op hotels, rondreizen, excursies, huurwagens en reisaccessoires.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bitje schreef:Ik heb ook een vraag; heeft iemand ervaring met overstappen in Minneapolis? We hebben ons oog voor de terugvlucht laten vallen op een vlucht van KLM/Delta vanaf Denver, via Minneapolis naar Amsterdam. De overstaptijd is slechts 55 minuten, is dit te doen met twee kinderen, die dan 7 en 9 jaar oud zijn?
Bianca
Ik heb eind mei ook een delta vlucht van Denver naar Minneapolis en vanuit daar naar Amsterdam gehad en had ook maar 5 min nodig. De gate lag precies tegenover de gate waar ik binnenkwam. Het gaat pas een 'probleem' worden als je vlucht vanuit Denver vertraging heeft!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Stan.Gobien schreef: Binnenkort start bij Connections de grote actie “Big Deals”. Deze actie start vanaf 15 november 2013 en loopt tot 2 december 2013. Vliegtickets zullen aan zeer scherpe prijzen verkocht worden.
Dan hoop ik maar dat er mooie aanbiedingen naar Seattle bij zijn :) :).

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

En hopen dat de vliegtickets ook boekbaar zijn in de zomervakantie!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer