Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto huur... HELP!!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
lauwietje
Amerika-newbie

auto huur... HELP!!

Bericht door lauwietje »

Hallo allemaal!

In Mei 2014 ga ik samen met een vriendin een maand naar Californië.
Ten tijde van de reis zijn wij beide onder de 25.

Nu willen we een auto gaan huren en moeten uiteraard meer betalen, zelf zat ik te denken aan Alamo.nl maar las ook veel over USA-reisen.de iemand hier ervaringen mee?
is €1579 een redelijke prijs voor een intermediate SUV? (alamo.nl)

Gelijk nog een vraag,
Moeten we terplekke nog een bedrag per dag betalen voor de auto of zit dat bij het "under age" pakket in?
Dit antwoord vond ik niet in het forum :wink:

alvast bedankt! :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: auto huur... HELP!!

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!!

Velen hier huren hun auto via een broker waaronder rentalcars.nl of usa-reisen.de (= drive-usa.de). Doorgaans tot grote tevredenheid. Usa-reisen staat wat dat betreft als betrouwbaar en goedkoop bekend. Ik heb er zelf ook al een aantal keren mijn auto gehuurd. Prima service.

€1579 klinkt me redelijk stevig aan de prijs, zelfs voor under-age.
De zomerprijzen van usa-reisen.de zijn nog niet bekend maar een snelle check leert dat dit in februari/maart maar €1339 hoeft te kosten.
I.s.m. Alamo hebben zij vaak erg scherpe prijzen voor under-age rentals. Dus nog even wachten tot mid november ook hun zomerprijzen bekend worden.
Bij deze brokers kan je vaak kosteloos annuleren, dus komt er ergens anders iets goedkoper voorbij kan je je prijs laten aanpassen of annuleren.

Doorgaans betaal je alles aan de broker (usa-reisen), waardoor je met de voucher ter plekke niets meer hoeft bij te betalen. Enige uitzondering kán zijn dat je de eerste tank benzine nog moet afrekenen (daarna kan je de auto met lege tank inleveren op het einde van je reis).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je titel klinkt als een noodkreet, maar je hebt nog tijd genoeg voor de autohuur.
Ik heb persoonlijk geen idee wat zo'n -25 pakket aan extra kosten meebrengt, maar ik vind €1579 erg prijzig. Aangezien ik bv. de laatste keer voor 24 dagen 'maar' €680 heb betaald bij drive-usa.com. (het Hinko tarief kwam helaas pas later..)
Zoals Frasi ook al aangaf zijn de prijzen bij deze broker voor vanaf 1 april 2014 nog niet bekend (komen ergens deze maand), maar ik denk dat je wel iets goedkoper uit moet kunnen zijn.

Of je nog iets bij gaat moeten betalen hangt af van wat je allemaal gaat doen. In California is bv de 2e bestuurder altijd gratis en tussen California, Nevada en Arizona betaal je geen dropoff kosten. Lever je de auto bijvoorbeeld in Salt lake City in dan zul je idd nog wat bij moeten betalen. Verder kun je nog kiezen of je een volle tank van te voren wilt betalen, of dat je dat niet doet en vlak voor het inleveren de tank volgooit. (vaak is dit wel het goedkoopste)

Ik weet niet waar je aan je reis begint, maar als je bv in San Francisco begint zou je de 1e dagen in de stad geen auto nodig hebben...dit scheelt al wat dagen autohuur. Afhankelijk van waar je de auto inlevert zou je de auto ook al eerder in kunnen leveren.

Overigens, als je goedkoper uit wilt zijn zou een full-size auto ook goed genoeg zijn voor 2 personen. Ik had vorig jaar voor een route tussen LA en Las Vegas ook een full size auto (dus geen SUV) en uiteindelijk reden we zonder extra kosten weg in een Dodge Grand Caravan 2.0... er stond overigens ook niet veel anders. Buiten een beetje aanpappen met zo'n mannetje/vrouwtje van het verhuurbedrijf is ook nooit verkeerd overigens, zolang je je binnen niets extra's laat aansmeren.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals gezegd worden de prijzen van usareisen.de in de loop van november bekend. Voor zover ik weet heb je met het under age pakket ook altijd Super Inklusiv Plus en dat betekent dat extra bestuurder en een tank benzine zijn inbegrepen. Je hoeft ter plekke dan niets bij te betalen, behalve eventuele drop off kosten. En natuurlijk moet je ook bijbetalen als je ter plaatse Road Side Assistance of een upgrade naar een duurdere auto neemt. Grote kans dat er geprobeerd zal worden om die te verkopen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jonne
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonne »

Kijk ook eens op alamo uk, deze tarieven zijn zeer gunstig ! Ik wacht voorlopig ook nog op de tarieven van USA reisen maar vrees dat deze niet zo voordelig zijn als Alamo UK.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

PSVwally schreef: Ik heb persoonlijk geen idee wat zo'n -25 pakket aan extra kosten meebrengt, maar ik vind €1579 erg prijzig. Aangezien ik bv. de laatste keer voor 24 dagen 'maar' €680 heb betaald bij drive-usa.com. (het Hinko tarief kwam helaas pas later..)
:mrgreen:

@Jonne, Bedoel je http://www.alamo.co.uk/brits? Want die is nog iets goedkoper dan http://www.alamo.co.uk/ :)
lauwietje
Amerika-newbie

Bericht door lauwietje »

PSVwally schreef: Buiten een beetje aanpappen met zo'n mannetje/vrouwtje van het verhuurbedrijf is ook nooit verkeerd overigens, zolang je je binnen niets extra's laat aansmeren.
Ik heb inderdaad gehoord dat je kan upgraden voor een leuk bedrag,
Wat bedoel je met "binnen niks laten aansmeren" zitten er risico's aan het upgraden?

Bedankt allemaal voor de reacties! erg hulpvol. :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat buiten upgraden lukt niet altijd en bij iedereen hoor, laat ik daarin duidelijk zijn. Laat je binnen geen upgrade voor $50 per dag aansmeren of roadsafe...tenzij je dat zelf wilt natuurlijk, dan moet je het nemen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

lauwietje schreef:Ik heb inderdaad gehoord dat je kan upgraden voor een leuk bedrag,
Wat bedoel je met "binnen niks laten aansmeren" zitten er risico's aan het upgraden?
Bij de meeste verhuurders (Alamo, Dollar) werken de baliemedewerkers op commissiebasis. Dus zij verdienen extra van alles wat je ter plekke nog kunnen aansmeren.
Dus upgrades naar een grotere auto, GPS huur, Road side Assistance, etc.
Een bekende truc is je te vragen of je belangstelling hebt voor Merk A, model B. Dit is dan een auto uit een duurdere categorie dan je hebt gereserveerd. Stem je in, heb je jezelf een betaalde upgrade gekocht. Houd je vast aan een auto uit de categorie volgens je reservering, heb je alsnog kans deze grotere auto te krijgen (afhankelijk van beschikbaarheid).

Ben dus kritisch aan de balie en neem alleen wat je ook echt wilt hebben (en laat de totaalprijs uitrekenen incl alles).
Als je echt een grotere auto wilt, is het doorgaans gunstiger deze ook zodanig te reserveren. Anders kan je ook proberen in de parkeergarage aan te pappen met de medewerker daar om een grotere auto mee te krijgen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Lisette__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lisette__ »

Zo'n twee jaar geleden was mijn reismaatje ook -25. Wij hebben toen zo'n 450 euro extra moeten betalen voor het -25 pakket.
Best prijzig als je bedenkt dat de totale huurprijs, inclusief dat pakket, neerkwam op zo'n 950 euro voor 19 dagen.

Auto gehuurd via USA Reisen. Goede ervaring!
Jonne
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonne »

@Hinko

Inderdaad , UK Brits is nog 10% voordeliger + additional drivers ! Bedankt voor de tip, heb ondertussen al geboekt gezien de condities ook beter waren dan USA Reisen.de.
jack van de vin
Amerika-ontdekker

Bericht door jack van de vin »

veel te veel ik heb gisteren bij allamo via http://www.alamo.co.uk brits een midesize suv voor 26 dagen 517 engelse ponden betaald.
mij lijkt jou prijs aan de hoge kant probeer deze site maar eens groetjes jack
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer