Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst vliegen, en ook nog eens alleen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sabine_k
Amerika-newbie

Voor het eerst vliegen, en ook nog eens alleen

Bericht door sabine_k »

Hallo allemaal,

31 Mei 2014 vertrek ik voor 8 weken naar Santa Barbara, hier ga ik een Engelse taalcursus volgen.
Nou is dit allemaal al geregeld en rest mij nog een ding, mijn vliegticket.

Nou heb ik nog nooit eerder gevlogen, dus weet ik ook echt niet waar ik op moet letten bij het boeken van een vliegticket.
Ik ben nu druk bezig met zoeken, en heb op vliegtickets.nl wel iets moois gevonden, maar heb geen flauw idee of het eigenlijk wel wat is.

Ik vlieg met American Airlines.
Mijn vlucht vertrekt vanaf Schiphol naar Londen Heatrow (deze vlucht wordt verzorgt door Britisch Airways), ik heb hier een overstap tijd van 3u 15m.
Vervolgens vlieg ik met American Airlines naar LA (mijn eindbestemming)

Voor de terugweg geldt precies hetzelfde, alleen dan met een overstaptijd van 3u 40m.

Nou zijn eigenlijk mijn vragen voor jullie,
Hebben jullie ervaring met vliegtickets.nl. American Airlines, Britisch Airways?
Heb ik genoeg overstap tijd?
En natuurlijk of jullie nog tips, op of aanmerkingen hebben.

Ik hoop dat ik alles een beetje goed heb uitgelegd en dat jullie me kunnen helpen.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Voor het eerst vliegen, en ook nog eens alleen

Bericht door Arends1989 »

Britisch Airways is mij in het verleden goed bevallen. Nette crew, prima eten en drinken.

3 uur de tijd om over te stappen is voldoende. Heatrow is naar mijn mening een chaotisch vliegveld. De securitycheck is gigantisch druk en vrij krap opgezet.

Nergens zorgen over maken, komt helemaal goed! :thumbup:
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Wat is mooi? Kan je meer informatie geven mbt de tijden van vertrek, aankomst en natuurlijk de prijs.

BA en AA zijn betrouwbare maatschappijen en 3 uur overstap zowel heen als terug is ruim voldoende.
sabine_k
Amerika-newbie

Bericht door sabine_k »

Ebelix schreef:Wat is mooi? Kan je meer informatie geven mbt de tijden van vertrek, aankomst en natuurlijk de prijs.

BA en AA zijn betrouwbare maatschappijen en 3 uur overstap zowel heen als terug is ruim voldoende.

Sorry voor de ondeduidelijkheid.
Alleen ik kan de vlucht nergens meer vinden, de vlucht had nog 3 plaatsen, kan het zijn dat deze gewoon geboekt zijn?
Echter was de prijs rond de 750 (volgens mij is dit een beetje het gemiddelde).
En vertrok de vlucht om 11:40 vanaf Schiphol, en kwam rond een uur of 17:00 in LA aan.

Ik heb wel dezelfde vlucht gevonden, maar dan met 2u overstap tijd. Is dit ook genoeg?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kan inderdaad zijn dat die vlucht uitverkocht is als je die niet meer kan vinden.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

2 uur overstaptijd moet ook lukken. Zijn wel mooie vluchttijden.
sabine_k
Amerika-newbie

Bericht door sabine_k »

Ik heb geboekt!

Hier mijn vluchtschema

Heenvlucht
American Airlines - Vlucht AA 6435
Vertrek: 31/05/2014 - 10:30 uur Amsterdam (AMS)
Aankomst: 31/05/2014 - 10:45 uur Londen,Heathrow (LHR)

American Airlines - Vlucht AA 137
Vertrek: 31/05/2014 - 14:00 uur Londen,Heathrow (LHR)
Aankomst: 31/05/2014 - 17:15 uur Los Angeles, ca (LAX)

Terugvlucht
American Airlines - Vlucht AA 136
Vertrek: 26/07/2014 - 19:50 uur Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst: 27/07/2014 - 14:20 uur Londen,Heathrow (LHR)

British Airways - Vlucht BA 442
Vertrek: 27/07/2014 - 18:00 uur Londen,Heathrow (LHR)
Aankomst: 27/07/2014 - 20:10 uur Amsterdam (AMS)

Hebben jullie nog wat tips m.b.t. bagage e.d.?
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Tips betreffende bagage...

Je stapt over in Europa, dat voorkomt dat je je koffer tijdens het overstappen van de band moet halen en opnieuw moet inchecken. Je kan hem nu op Schiphol afgeven en de grote oversteek maken, zonder dat je je druk hoeft te maken om je ruimbagage.

Meer bijzonders kan ik zo niet even bedenken :wink:
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Ik zou ook aanraden om je koffer niet met een slot af te sluiten. Gewoon dicht doen zodat ze je koffer kunnen doorzoeken als men denkt dat het nodig is.
En hou je aan het aanbevolen gewicht, anders kom je flink aan het bijbetalen.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Wat leuk ,mijn dochter heeft vorig schooljaar in Santa Barbara gezeten . Indien je vragen mocht hebben ....
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Montyrulezz schreef:En hou je aan het aanbevolen gewicht, anders kom je flink aan het bijbetalen.
Ik heb het idee dat ze de laatste tijd strenger zijn geworden. Je ziet vaker mensen bij het inchecken in hun koffer graven om spullen te verdelen tussen koffers of over te hevelen naar handbagage. Thuis wegen lijkt me een goed plan :thumbup:

Alleen vliegen is goed te doen hoor. Mijn eerste reis naar de VS (een congres in Dayton, Ohio, of all places) vond ik ook best spannend, maar ging prima. Ik kreeg zelfs een 'Welcome to America!' toegewenst van een medereiziger toen we in de shuttle van O'Hare zaten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je nog nooit gevlogen hebt snap ik dat het spannend is. Maar eigenlijk is het heel makkelijk. Zorg dat je ruim van te voren op het vliegveld bent. Een 1e keer heb je misschien nog wat moeite om alles te vinden, maar volg de borden en je zult zien dat het allemaal vrij simpel is. In het vliegtuig zou ik even goed de veiligheidsbriefing van de stewardessen bekijken. Een volgende keer let je daar al wat minder op (al ben ik zelf wel iemand die even controleerd waar de dichtstbijzijnde nooduitgang zit bijvoorbeeld.
Waar je je niet op kunt voorbereiden is de eerste keer turbulentie. Dat is iets waar je je misschien even doorheen moet worstelen, maar aan de andere kant is er weinig aan te doen behalve kalm blijven. Het hobbelt wat maar normaal gesproken niet meer dan dat.

Hoe ga je overigens van LAX naar Santa Barbara? Leuke stad vind ik dat trouwens, genoeg te beleven.
sabine_k
Amerika-newbie

Bericht door sabine_k »

Dankjewel voor alle reacties.

Ik wordt opgehaald door iemand van mijn organisatie op het vliegveld, en die brengt me direct naar mijn gastgezin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer