Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vervoer in New York

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sajoti
Amerika-newbie

vervoer in New York

Bericht door sajoti »

Ik ga komend zomer met mijn dochters naar New York. Ik denk erover om een city pass aan te schaffen. Is dit verstandig, wat is de beste manier van aanschaffen, online in Nederland of ter plaatse in New York, en is het daarnaast ook verstandig om nog een hop on hop off kaart erbij te bestellen. Er is mij ook aangeraden om een metrokaart voor 1 week aan te schaffen. Al met al lijkt dit me dit een beetje dubbel.
Gr Tineke
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: vervoer in New York

Bericht door Montyrulezz »

Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wilt doen.
Wij zijn vorig jaar in juni 1 weekje geweest en hebben bewust geen city pass aangeschaft omdat het voor ons goedkoper was om zo de entree te betalen. Dat hebben dan wel via Viator.com gedaan wat ook weer scheelde.

Verder hebben wij toen ook een metrokaart voor 1 week aangeschaft, kostte geloof ik 36 dollar. Daar hebben we heel Manhattan mee doorkruist.

Wij hebben van te voren bekeken waar we overal naartoe wilden en wat we allemaal wilden doen en er bewust niet voor gekozen om met een hop on hop off bus te gaan.
Dus het ligt er een beetje aan wat jullie zelf willen.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
De Buurman
Amerika-ontdekker

Bericht door De Buurman »

unlimited metrokaart kost 31 dollar en is te gebruiken in bus en metro (niet in new jersey).
Jeroenski
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jeroenski »

Echt ideaal de Unlimited Metro Card!
Goedkoop en snel reizen
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Hop On Hop Off (ook wel: hoho) is niet echt een vervoersmiddel, maar vooral een toeristenmanier om van de ene attractie naar de ander te komen ....
Zelf ben ik daar niet dol op, maar anderen vinden het een prima ding om te doen. Het lijkt me inderdaad duur om beiden te doen ...

Ik stem ook voor een metrocard (hoe oud zijn je dochters? onder een bepaalde maat kunnen ze nog gratis). De subway is een heerlijk vervoersmiddel, snel en efficient en een wereld op zich met artiesten en heel veel kunst ....
http://www.nycsubway.org/perl/artwork

deze kende ik nog niet:
http://www.nycsubwaytour.com/

de halte van 8th AVe X 14 street is zeker een van de leukste ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
HansH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door HansH »

Wij hebben dus ook een City Pass met Hop on Hop off gekocht voor 2 dagen in juni jl. Zeker geen spijt van gehad. Gekocht via internet toen we al in NYC waren. Met een code af te halen op diverse punten in de stad. Er stond wel een flinke rij wachtenden maar het verliep redelijk snel in een minuut of 20. De City Pass en Hop on Hop off bus zijn niet aan elkaar gekoppeld. Wij hebben de eerste dag de HoHo-Bus gebruikt om de stad te verkennen. Veel te zien en de gids aan boord vertelde van alles over de stad en bezienswaardigheden, ook over de geschiedenis. Ook veel wetenswaardigheden die niet in een reisgids staan. De 2e dag een combinatie van de bus en musea en attracties en de 3e dag de metro in combinatie met musea, attracties. Het grote voordeel van de pass vonden wij dat entree inclusief is (daar betaal je natuurlijk ook voor) en jezelf niet steeds de vraag hoeft te stellen of het entreegeld wel/niet de moeite waard is. Want los van elkaar lopen de diverse entreegelden behoorlijk op.

Rondvaart met de watertaxi, Empire state Building, fietsen in Central Park, Radio City Music Hall (inclusief een interview met een Rockette) waren zeker de moeite waard. Alles bij elkaar haal je de kosten van zo'n kaart er wel uit. Het is een investering maar hoevaak bezoek je NYC?

Of je de pass nu wel of niet gebruik... veel plezier in NYC. :D
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

volgens mij heb jij het over de NY pass en niet de citypass?
daar zit namelijk wel degelijk verschil tussen ...(in prijs en in het aantal attracties dat je ermee kunt bezoeken)
http://www.citypass.com/new-york
http://www.newyorkpass.com/En/

oh, en let wel, de tijdelijke aanbieding is er sowieso non-stop, dus laat je daar niet door opjagen .... even alles op je gemak bestuderen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sajoti
Amerika-newbie

Bericht door sajoti »

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb wel in de gaten dat hoho niet echte noodzaak is. Ik wist niet dat je niet kon reizen in New Jersey met de metro card en dat is wel een plaats waar we heen willen dus kunnen we daar ook rekening mee houden.
Ik zit nog wel een beetje met de aanschaf van de passen. Mijn Engels lezen is niet zo goed :oops: en aangezien het de eerste keer is dat ik naar Amerika ga, wil ik jullie om raad vragen. Wat is beter, goedkoper etc. Bij de ene pas krijg je korting op 6 attracties, maar bij de andere heb ik op 10 attracties gratis entree en daarnaast op heel veel attracties korting?? Mijn bedoeling is om eerst 15 dagen te gaan rondrijden van Jenison (Michigan) naar Memphis en daarna 8 dagen New York verkennen. k wil dus zoveel mogelijk attracties bezichtigen in New York. Mocht er nog iemand tips hebben voor het eerste gedeelte van mijn trip ( Jenison-Chicago-Louisville-Nashville-Memphis) dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Thanx so far Sajoti :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

weet je, die passen worden natuurlijk in eerste instantie ontworpen om geld aan te verdienen (lees: de meeste mensen halen ze er niet uit)
Maar, als je er eenmaal eentje hebt, is het wel makkelijk ... je hoeft niet weer steeds te overwegen of je ergens nog geld voor hebt, het staat op de kaart, dus je kunt het gewoon doen ....
Met 2 dochters is het wel een behoorlijke investering... je moet zelf even tellen of je denkt dat je het ding eruit haalt ....

overigens: bij Macy krijg je als toerist sowieso 10% korting (haal een pasje bij de klantenservice, korting niet geldig op dure juwelen e.d. , alleen op gewone dingen als kleding)

mochten er speciale stukken Engelse tekst zijn waar je niet uitkomt, post het dan hier of PM me even, dan helpen we je daarmee ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
HansH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door HansH »

meyem schreef:volgens mij heb jij het over de NY pass en niet de citypass?
Je hebt gelijk. Niet op gelet. Ik vond het in ieder geval een goede investering zo'n NY pass. Veel gezien en inderdaad nooit het gevoel gehad van 'we moeten' maar 'we mogen' . Dit najaar willen we weer naar NYC en dan nemen wederom met de NY pass. We hebben namelijk nog veel te zien. Wat een stad!!
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
Isaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Isaatje »

Kijk ook eens naar de Go Select Pas http://www.smartdestinations.com/new-yo ... yc-p1.html Die hebben wij afgelopen najaar gebruikt. Je zet er de bezienswaardigheden op die je wil doen. ( Hoe meer hoe goedkoper ) Je stelt de pas dus zelf samen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Bij aanschaf van een nieuwe metrocard betaal je tegenwoordig 1$ extra voor de plastic kaart waarmee je reist. Deze toeslag geldt niet zodra je een bestaande metrocard oplaadt.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, ik moet me er nog eens in verdiepen of en hoe je een unlimited metrocard op kan laden ..... (ik ga tenslotte 2,5 week, straks :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Opladen van een metrocard is eenvoudig: OF telkens een nieuwe kaart uit de machine halen (en per kaart $1 extra betalen). OF je oude kaart in de machine duwen en de aanwijzingen op het scherm volgen (creditkaart/pinpas in de machine en op de juiste knopjes/plaatsen op het scherm drukken).

Als je echt lang in New York blijft, kun je je metrocard ook aan een krediet/debit kaart koppelen, waardoor er telkens geld op je kaart gestort wordt als het saldo laag wordt. Heb je altijd voldoende geld op je kaart.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

de NYPass kan je eventueel ook al via de site downloaden en dat staat er ook in het nederlands in; heb die gedownload en doorgestuurd naar mijn zus die niet goed engels kent ... :thumbup:
christophe 1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door christophe 1983 »

Hallo,

Wij gaan eind maart 2014 een week naar New York. Ik weet al dat ik de unlimited 7days kaart moet kopen voor met de metro te reizen.

Mijn vraag is:

Wij zijn met 2 ( ik en mijn vriendin ). Kunnen wij samen gebruik maken van de metrokaart, of moeten wij elk apart 1 kopen om samen te reizen?.

Ik vermoed het 2de :)

grtz

Christophe
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als jij eerst gaat reizen (station ingaan, reizen, station uitgaan) en daarna de kaart per koerier aan je vriendin laat bezorgen kunnen jullie beide met dezelfde kaart reizen.
Als jullie tegelijk reizen dan heb je allebei een eigen kaart nodig.

Uit nieuwsgierigheid : waarom zou je denken dat je met 2 personen op 1 vervoersbewijs kan reizen ? Kan dat in Nederland dan ook ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer