Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verschil camperverhuur maatschappijen USA
Verschil camperverhuur maatschappijen USA
Beste reizigers,
Na wat zoekwerk op internet, lijkt het er op dat er wel wat verschillen zitten tussen camperverhuurders in de USA.
Cruise America lijkt wat meer basic te zijn en Moturis was luxer.
Is er iemand met ervaring met verschillende verhuurders en klopt mijn perceptie, dat er luxeverschillen zijn? Dit zou in ieder geval de prijsverschillen kunnen verklaren.
Ik kom de volgende namen tegen:
Road Bear
Moturis
Cruise America
El Monte
Apollo
Hoe moet ik deze maatschappijen en met name hun campers inschatten?
Bedankt voor jullie advies!
Na wat zoekwerk op internet, lijkt het er op dat er wel wat verschillen zitten tussen camperverhuurders in de USA.
Cruise America lijkt wat meer basic te zijn en Moturis was luxer.
Is er iemand met ervaring met verschillende verhuurders en klopt mijn perceptie, dat er luxeverschillen zijn? Dit zou in ieder geval de prijsverschillen kunnen verklaren.
Ik kom de volgende namen tegen:
Road Bear
Moturis
Cruise America
El Monte
Apollo
Hoe moet ik deze maatschappijen en met name hun campers inschatten?
Bedankt voor jullie advies!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Verschil camperverhuur maatschappijen USA
Wij zijn inmiddels een aantal keren geweest en met verschillende maatschappijen. Er is veel over te zeggen, maar aan het einde heb je wel te maken met de prijs. Informatie is ook bij Tioga Tours of Travelhome opte vragen en verschillende offertes.
CA is een grote maatschappij met veel stations en veel campers. De campers zijn basic (geen slide outs en zo nog wat zaken) ook de inrichting is meer basic. Verder rijdt men langer door met deze campers. Dit wil niet zeggen dat het slecht is want er gaan nog steeds veel mensen mee op pad en tot tevredenheid. Toch lees je op internet wel redelijk wat verhalen over pech en ontbrekende onderdelen of gedoe. Maar ja als er zoveel campers rijden gaat er ook vaker wat mis. De prijs is een stuk vriendelijker dan de anderen. Wij kiezen er niet voor maar evenzoveel mensen wel. Soms is een grotere camper voordeliger dan en kleine... Wel meer benzine verbruik.
Apollo ken ik niet goed, ik heb wel stevigere prijzen gezien. Zit vn in het Westen.
Moturis hebben we 1keer mee gereden. Jongere campers en als ze zeggen Zwitserse kwaliteit, die misten wij, veel rammels, een rotmatras en gasfornuis kwam beetje van de muur. En zo nog van die dingen die niet zo geweldig waren. Je betaalt veel meer dan bij CA. Misschien hebben wij pech gehad .. Maar dat doet ons nu niet meer zo snel bij Moturis ( heet eigenlijk Camperworld) belanden. Ze hebben ook minder stations! De campers worden meen ik door henzelf opgebouwd op een chassis van een busje.
El Monte is ook een verhuurder die in de goedkopere range valt, hierbij heb je niet altijd vervoer naar het station inbegrepen en dat kan lekker oplopen als je een uur met de taxi moet. Rob en Annie gaan meestal met El Monte weg geloof ik.
Dan Road Bear, dit is de duurste in het segment. In de standaarduitrusting (broodrooster, koffieapparaat) zit dan wel al van alles dat bij CA extra moet worden aangeschaft. Je hebt vaak een slide out ( met grote kids wel heel fijn levert echt veel op binnen) en een luifel aan de camper. De campers worden korter gebruikt (zijn dus echt jonger) en komen uit een 'gewone' camperfabriek. Je ziet ze dan ook gewoon als privaat campers rijden(dat merk). Er zijn beperkt aantal verhuurstations en dat kan soms lastig zijn als je een plek van aankomst/vertrek wilt hebben. De prijzen liggen echt veel hoger. Wij hebben naar volle tevredenheid er een gebuikt.
Het is sms appels met peren vergelijken maar zoals gezegd, kijk naar wat je als budget hebt en of je het er voor over hebt..
Wij ergeren ons helemaal lam aan trillende kastjes opengaande laatjes en dat soort zaken.
Verschil in 4wk kan oplopen tot pakweg 1000 euro afhankelijk van periode en type camper.
Ga vooral bij de reisbureau's navragen hoe en wat, zowel op websites als op andere plekken.
CA is een grote maatschappij met veel stations en veel campers. De campers zijn basic (geen slide outs en zo nog wat zaken) ook de inrichting is meer basic. Verder rijdt men langer door met deze campers. Dit wil niet zeggen dat het slecht is want er gaan nog steeds veel mensen mee op pad en tot tevredenheid. Toch lees je op internet wel redelijk wat verhalen over pech en ontbrekende onderdelen of gedoe. Maar ja als er zoveel campers rijden gaat er ook vaker wat mis. De prijs is een stuk vriendelijker dan de anderen. Wij kiezen er niet voor maar evenzoveel mensen wel. Soms is een grotere camper voordeliger dan en kleine... Wel meer benzine verbruik.
Apollo ken ik niet goed, ik heb wel stevigere prijzen gezien. Zit vn in het Westen.
Moturis hebben we 1keer mee gereden. Jongere campers en als ze zeggen Zwitserse kwaliteit, die misten wij, veel rammels, een rotmatras en gasfornuis kwam beetje van de muur. En zo nog van die dingen die niet zo geweldig waren. Je betaalt veel meer dan bij CA. Misschien hebben wij pech gehad .. Maar dat doet ons nu niet meer zo snel bij Moturis ( heet eigenlijk Camperworld) belanden. Ze hebben ook minder stations! De campers worden meen ik door henzelf opgebouwd op een chassis van een busje.
El Monte is ook een verhuurder die in de goedkopere range valt, hierbij heb je niet altijd vervoer naar het station inbegrepen en dat kan lekker oplopen als je een uur met de taxi moet. Rob en Annie gaan meestal met El Monte weg geloof ik.
Dan Road Bear, dit is de duurste in het segment. In de standaarduitrusting (broodrooster, koffieapparaat) zit dan wel al van alles dat bij CA extra moet worden aangeschaft. Je hebt vaak een slide out ( met grote kids wel heel fijn levert echt veel op binnen) en een luifel aan de camper. De campers worden korter gebruikt (zijn dus echt jonger) en komen uit een 'gewone' camperfabriek. Je ziet ze dan ook gewoon als privaat campers rijden(dat merk). Er zijn beperkt aantal verhuurstations en dat kan soms lastig zijn als je een plek van aankomst/vertrek wilt hebben. De prijzen liggen echt veel hoger. Wij hebben naar volle tevredenheid er een gebuikt.
Het is sms appels met peren vergelijken maar zoals gezegd, kijk naar wat je als budget hebt en of je het er voor over hebt..
Wij ergeren ons helemaal lam aan trillende kastjes opengaande laatjes en dat soort zaken.
Verschil in 4wk kan oplopen tot pakweg 1000 euro afhankelijk van periode en type camper.
Ga vooral bij de reisbureau's navragen hoe en wat, zowel op websites als op andere plekken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wat een kletsverhaal over Moturis, de campers zouden op het chassis van een busje worden gebouwd, wat een onzin! Krijgen jullie soms korting bij Road Bear als je dit soort geroddel over de concurrentie verspreidt? Alle campers, ook die van Moturis en Road Bear worden in de buurt van Chicago gebouwd door professionele bedrijven.
Moturis is een prima maatschappij met uitstekende campers, die kwalitatief niet verschillen van de campers van Road Bear. Wij hebben ruime ervaring met beide maatschappijen, overigens heeft Road Bear ons een keer schandalig behandeld nadat onze zogenaamd 'nieuwe' camper van de weg af zwabberde vanwege versleten fuseekogels. Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ar#p775585
Moturis is een prima maatschappij met uitstekende campers, die kwalitatief niet verschillen van de campers van Road Bear. Wij hebben ruime ervaring met beide maatschappijen, overigens heeft Road Bear ons een keer schandalig behandeld nadat onze zogenaamd 'nieuwe' camper van de weg af zwabberde vanwege versleten fuseekogels. Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ar#p775585
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij hebben vijf keer prima campers en service gehad bij Road Bear, niets dan lof daarover. Twee keer bij Moturis, beide keren gewone A-klasse fabriekscampers. De eerste was een duidelijk kale, veel mindere luxe versie van die van Road Bear. Ook in de uitrusting ontbrak een en ander. Toen kozen we voor Moturis vanwege de locatie.
De tweede keer kon Road Bear niet drie A-klasse campers leveren in New York, dus weken we uit naar Moturis. Nooit, maar dan ook nooit meer! Drie campers met problemen en niet zo'n beetje ook. Lekkende slide-outs, losstaande bestuurderstoelen, kapotte ruitenwissersmotoren en meer dan 100 dollar belkosten om dat opgelost te krijgen. Zelf gaan winkelen in hun magazijn om hun uitrusting compleet te krijgen, omdat er geen jota van klopte per camper. Douchedeuren die eruit vielen, een niet-werkende generator en daarna ook nog eens een slechte afhandeling van de klachten. Ik krijg al kippenvel als ik de naam Moturis hoor.
Hun reactie? Tja, dingen die kapot zijn, repareren we aan het eind van het seizoen, daar is tussendoor geen tijd voor, maar we betaalden we vol tarief voor die campers in oktober en een klant die drie van hun duurste campers in een keer reserveert, wordt zo afgeserveerd!
Drie afgeragde, uitgeleefde campers, vier vakantiedagen vol met bellen, wachten op onderdelen en reparaties en een schamele 300 dollar compensatie. Klaar ben ik ermee!
De tweede keer kon Road Bear niet drie A-klasse campers leveren in New York, dus weken we uit naar Moturis. Nooit, maar dan ook nooit meer! Drie campers met problemen en niet zo'n beetje ook. Lekkende slide-outs, losstaande bestuurderstoelen, kapotte ruitenwissersmotoren en meer dan 100 dollar belkosten om dat opgelost te krijgen. Zelf gaan winkelen in hun magazijn om hun uitrusting compleet te krijgen, omdat er geen jota van klopte per camper. Douchedeuren die eruit vielen, een niet-werkende generator en daarna ook nog eens een slechte afhandeling van de klachten. Ik krijg al kippenvel als ik de naam Moturis hoor.
Hun reactie? Tja, dingen die kapot zijn, repareren we aan het eind van het seizoen, daar is tussendoor geen tijd voor, maar we betaalden we vol tarief voor die campers in oktober en een klant die drie van hun duurste campers in een keer reserveert, wordt zo afgeserveerd!
Drie afgeragde, uitgeleefde campers, vier vakantiedagen vol met bellen, wachten op onderdelen en reparaties en een schamele 300 dollar compensatie. Klaar ben ik ermee!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een rare reactie. Isis geeft hier haar persoonlijke ervaringen weer, veel meer kun je ook niet doen bij een dergelijke vraag. TS zal zelf een conclusie moeten trekken, wat best lastig zal zijn gezien de verschillende ervaringen in dit en andere topics.PieterP schreef:Wat een kletsverhaal over Moturis, de campers zouden op het chassis van een busje worden gebouwd, wat een onzin! Krijgen jullie soms korting bij Road Bear als je dit soort geroddel over de concurrentie verspreidt?
Jij krijgt korting bij Moturis?

Marianne
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hallo Mirko,
Ik denk dat er geen slechte verhuurder zit tussen diegene die je noemt.
Het is ook belangrijk waar je naar op zoekt bent We hebben graag een A-klasse camper met slide out. Dan valt Cruise America af bijv. Ook de locatie is belangrijk, niet alle verhuurders zitten op alle locaties.
Wij hebben gehuurd bij El Monte en Moturis, beide naar tevredenheid. Eén keer motor pech gehad met een Moturis, maar ik denk dat dat overal kan gebeuren. Is prima verholpen.
Dus kijk wat je wensen zijn, maak eens een offerte op de site bij Travelhome, dan kun je de verschillen in prijs zien, en vooral wat je krijgt voor die prijs.
Ik denk dat er geen slechte verhuurder zit tussen diegene die je noemt.
Het is ook belangrijk waar je naar op zoekt bent We hebben graag een A-klasse camper met slide out. Dan valt Cruise America af bijv. Ook de locatie is belangrijk, niet alle verhuurders zitten op alle locaties.
Wij hebben gehuurd bij El Monte en Moturis, beide naar tevredenheid. Eén keer motor pech gehad met een Moturis, maar ik denk dat dat overal kan gebeuren. Is prima verholpen.
Dus kijk wat je wensen zijn, maak eens een offerte op de site bij Travelhome, dan kun je de verschillen in prijs zien, en vooral wat je krijgt voor die prijs.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad ervaringen ook de informatie die ze bij Campingworld aan ons vertelden! Nee ik krijg geen korting bij RB, ik zal het als geintje zien. De campers van Moturis/Campingworld zijn niet zo zeer slechter kwa opbouw. Maar ze worden specifiek voor campingworld gebouwd en je zult ze niet in bezit zien van particulieren. De campers van RB zijn ook gewoon te koop. Wellicht hebben wij met die camper ook gewoon pech gehad, maar NL ers die we aan einde tegenkwamen hadden een compleet weggezakt gasfornuis en onze keuken kwam van de 'muur'.Martin & Marianne schreef:Wat een rare reactie. Isis geeft hier haar persoonlijke ervaringen weer, veel meer kun je ook niet doen bij een dergelijke vraag. TS zal zelf een conclusie moeten trekken, wat best lastig zal zijn gezien de verschillende ervaringen in dit en andere topics.PieterP schreef:Wat een kletsverhaal over Moturis, de campers zouden op het chassis van een busje worden gebouwd, wat een onzin! Krijgen jullie soms korting bij Road Bear als je dit soort geroddel over de concurrentie verspreidt?
Jij krijgt korting bij Moturis?![]()
Marianne
Enfin voor ons was het een mindere ervaring en aangezien het toch geld kost zou ik eerder afwegen tussen CA en RB. Heel verschillend, ook qua prijs.
Bij ervaring met een verhuurstation kun je de ene keer geluk en andere keer pech hebben. Net wie je treft al zou dat niet mogen. Soms is men flexibel soms niet....
En Pieter het maakt me niet uit waar TS zijn camper boekt. Het is net wat je belangrijk vindt. Dat maakte ik volgens mij wel duidelijk.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De A-klasse campers die wij van Moturis hadden waren wel gewone fabriekscampers, maar wel compleet afgeragd en uitgeleefd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij huren dit jaar voor de zesde keer bij Roadbear. Het is dan ook de enige maatschappij waar wij ervaring mee hebben. Maar die ervaring is wel iedere keer goed. Vriendelijk personeel bij de afhaalstations. Wij hebben nog nooit een probleem gehad ergens mee, of een dusdanig probleem dat we daarvoor de verhuurder nodig hadden. Zolang als het mogelijk is zullen we bij Roadbear blijven huren. Het enige nadeel is dat ze weinig verhuurstations hebben, dat zou een reden kunnen zijn om een keer bij een ander te huren.
Wij hebben maar 1x een camper gehuurd, en dat was bij CA. Inderdaad, het rammelde nogal, onderhoud was niet super, maar ook geen echte problemen gelukkig. Hoe dan ook hadden we geen keus, we wilden huren vanaf Houston, en dat was de enige aanbieder daar. Ik zou het dus ook zo weer doen, je hebt niet altij echt keuzevrijheid.
Wij hebben in Australie wel een Apollo camper gehuurd, was 1 van de goedkopere, en de camper was inderdaad iets minder nieuw en luxe dan de meeste concurrenten. Er was echter absoluut niets mis mee (behalve de verstopte scherpe punt waar dochter de eerste avond op viel zodat we de halve nacht op de eerste hulp door konden brengen
), erg blij dat we niet meer hadden betaald. Maar geen idee hoe ze in de VS zijn.
Kijk ook goed naar de indeling van de camper, en bijvoorbeeld de lengte van de bedden. Wij reizen met jonge kinderen, en dan is die indeling best belangrijk. Het is nl. handig als je 's avonds nog ergens kan zitten lezen ofzo terwijl de kinderen toch in een rustig en donker hoekje kunnen slapen. Maar als je met z'n 2en reist zullen dat soort dingen ook weer minder spelen.
Al met al zijn er zoveel factoren die meespelen, de beste lkeuze is voor iedereen verschillend. Daarnaast kun je altijd pech of geluk hebben.
Wij hebben in Australie wel een Apollo camper gehuurd, was 1 van de goedkopere, en de camper was inderdaad iets minder nieuw en luxe dan de meeste concurrenten. Er was echter absoluut niets mis mee (behalve de verstopte scherpe punt waar dochter de eerste avond op viel zodat we de halve nacht op de eerste hulp door konden brengen

Kijk ook goed naar de indeling van de camper, en bijvoorbeeld de lengte van de bedden. Wij reizen met jonge kinderen, en dan is die indeling best belangrijk. Het is nl. handig als je 's avonds nog ergens kan zitten lezen ofzo terwijl de kinderen toch in een rustig en donker hoekje kunnen slapen. Maar als je met z'n 2en reist zullen dat soort dingen ook weer minder spelen.
Al met al zijn er zoveel factoren die meespelen, de beste lkeuze is voor iedereen verschillend. Daarnaast kun je altijd pech of geluk hebben.
Terug in Texas!
Wij huren komende zomer van Moturis x31-s, deze is de v-31s gaan vervangen. Hierdoor kunnen deze campers in juli nooit ouder zijn dan anderhalf jaar, en dan durf ik de gok wel te wagen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben bij Moturis gehuurd en geen enkel probleem gehad. Was mooie, erg nette camper. Zo zie je maar weer hoe de ervaringen kunnen verschillen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij komen de meest negatieve verhalen van de verhuurlocatie New York City (Tappan) als het gaat om Moturis. Hopelijk is het op andere plaatsen én inmiddels 4 jaar later gewoon beter als destijds.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik zal ook maar weer eens reageren, wij huren meestal bij Cruise America/Canada (7 of 8 keer) en hebben altijd nieuwe moderne campers gehad, afgelopen zomer ook weer een nieuwe, met 5000 km (Cruise Canada) op de teller. De campers hebben geen slide out maar dat missen wij niet omdat we met z'n tweeen genoeg ruimte hebben in een C25.
Nooit geen echte problemen met deze campers gehad. Om de 5000 km krijgt de camper van ons een onderhoudsbeurt en dat geld krijgen we bij het inleveren terug van Cruise. Als er iets stuk gaat onderweg, laten we het gelijk maken en krijgen altijd (zonder discussie) het uitgegeven geld terug bij het inleveren van de camper.
We hebben een keer bij Canadream gehuurd, die camper was ook goed en nieuw, en een keer bij Road Bear, maar die was een stuk minder van kwaliteit.
Nooit geen echte problemen met deze campers gehad. Om de 5000 km krijgt de camper van ons een onderhoudsbeurt en dat geld krijgen we bij het inleveren terug van Cruise. Als er iets stuk gaat onderweg, laten we het gelijk maken en krijgen altijd (zonder discussie) het uitgegeven geld terug bij het inleveren van de camper.
We hebben een keer bij Canadream gehuurd, die camper was ook goed en nieuw, en een keer bij Road Bear, maar die was een stuk minder van kwaliteit.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Wij hebben vorige zomer bij cruise america 2 campers gehad, en ik denk dat we pech hebben gehad. Twee compleet afgeragde, gammele oude dingen met heel veel kilometers op de teller. We hebben er veel problemen mee gehad. Allerlei defecten, kastjes kapot, airco kapot, gescheurde oude matrassen, lampen die naar beneden kwamen vallen, etc. Wel jammer, want het heeft onze eerste camperervaring behoorlijk gekleurd.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
O ja, de eerste keer vomd ik het opblaasbed bij Moturis prettig. De tweede keer liep het steeds langzaam leeg en werd ik 's morgens op een harde plank wakker. Met pijn in al mijn botten.
Wij huren nu voor de 4e keer een camper van moturis. De campers bevallen prima, motorisch nooit problemen gehad. Uitrusting ook altijd prima voor elkaar. 1 keer geen broodrooster op voorraad, we hebben er toen zelf een aangeschaft en het bedrag volledig terug gekregen. Ophaallocatie San Fransisco en Salt Lake City. De luchtbedden die in de matrassen zaten, zodat je de hardheid kunt aanpassen, worden niet meer gebruikt, dit gaf te vaak problemen werd ons verteld. De camper bij Moturis kan al vroeg worden opgehaald inclusief transfer.
Road Bear camper is destijds slecht bevallen, plastic op de vloerbedekking voor in de wagen. Het gasfornuis en de magnetron moesten worden ontmanteld tijdens het rijden, omdat alles verschrikkelijk rammelde , gelukkig kun je hier wat aan doen. Helaas de airco floot ook tijdens het rijden en dat konden we niet compenseren door de radio want deze was stuk. Camper zag er verder prima uit, maar bijkomende zaken waren dus vervelend.
We hebben daarnaast ook drie keer een camper in Canada gehuurd, bij Canadream, ook een prima verhuurbedrijf.
Road Bear camper is destijds slecht bevallen, plastic op de vloerbedekking voor in de wagen. Het gasfornuis en de magnetron moesten worden ontmanteld tijdens het rijden, omdat alles verschrikkelijk rammelde , gelukkig kun je hier wat aan doen. Helaas de airco floot ook tijdens het rijden en dat konden we niet compenseren door de radio want deze was stuk. Camper zag er verder prima uit, maar bijkomende zaken waren dus vervelend.
We hebben daarnaast ook drie keer een camper in Canada gehuurd, bij Canadream, ook een prima verhuurbedrijf.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Waarom heb je dat onderweg allemaal niet laten maken? En waarom accepteer je een camper waar gescheurde matrassen inzitten? Dat kan je zien als je ze ophaalt, toch?iertje007 schreef:Wij hebben vorige zomer bij cruise america 2 campers gehad, en ik denk dat we pech hebben gehad. Twee compleet afgeragde, gammele oude dingen met heel veel kilometers op de teller. We hebben er veel problemen mee gehad. Allerlei defecten, kastjes kapot, airco kapot, gescheurde oude matrassen, lampen die naar beneden kwamen vallen, etc. Wel jammer, want het heeft onze eerste camperervaring behoorlijk gekleurd.
Laat het een les zijn voor de volgende keer, alles is onderweg te repareren en je krijgt echt je geld terug. Ook het onderhoud moet je zelf doen onderweg, kost je hooguit een halfuurtje, dar zijn speciale stations voor, dat staat allemaal in je manual. Lees die goed! En kijk de camper goed na voor je ermee vertrekt van de ophaal locatie. Rij een rondje om de locatie heen en ga terug als iets je niet bevalt.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sommige dingen merk je pas als je onderweg bent. Ruitenwissers die het begeven bijvoorbeeld. Na veel bellen zelf een bedrijf opgezocht die ze kon repareren, mes op de keel bij Moturis, die vonden dat we dat in Tappan bij hen moesten laten doen. Dat zou dus twee vakaniedagen kosten aan heen en weer rijden. Uiteindelijk gerepareerd met onderdelen van een oude truck die bij de garage stond in Lancaster.
Drie dagen later: weer stuk. Andere reparateur, want wij zaten inmiddels in Kentucky. Donderdag onderdelen besteld, vrijdagmiddag binnen, op zaterdag en zondag de werkplaats dicht. Komt u maandag maar terug. Eh ... Ja, dus niet, we moeten verder. Onderdelen in de camper van onze vrienden gestopt, was zo'n groot pakket dat het bij ons niet eens in de onderluiken paste.
Dus gebeld bij welke Campingworld ze later die week tijd hadden op onze route. OK, blijft droog, dus Roanoke, Virginia. Gebeld voor afspraak. Antwoord: wij repareren geen rentals. Wat???? Moturis en Campingworld is toch één bedrijf? Pissig gebeld en gemaild naar Moturis New York en naar Tioga Tours. Toen kon het dus wel. Weer een dag die camper kwijt en ondertussen waren we al twee weken op stap, terwijl die ruitenwissers dag 1 al stuk gingen.
Lekkende slide-outs, lekke luchtbedden, wiebelende losstaande stoelen (ook van de bestuurder), docuhedeuren die eruit vielen, allemaal pas gemerkt onderweg en dus volgens Moturis pas nodig om te repareren aan het eind van het seizoen.
Ze moeten zoiets gewoon maken als een camper terugkomt van een verhuur en niet meegeven aan de volgende huurder. En dat geldt ook voor andere verhuurders. Dingen kunnen onderweg kapot gaan, zoals die ruitenwissers, maar amdere dingen zijn gewoon al kapot en dat los je op voor je zo'n camper weer verhuurt.
Onderweg dingen laten repareren? Man, wat een tijd en ergenis dat kost!
Drie dagen later: weer stuk. Andere reparateur, want wij zaten inmiddels in Kentucky. Donderdag onderdelen besteld, vrijdagmiddag binnen, op zaterdag en zondag de werkplaats dicht. Komt u maandag maar terug. Eh ... Ja, dus niet, we moeten verder. Onderdelen in de camper van onze vrienden gestopt, was zo'n groot pakket dat het bij ons niet eens in de onderluiken paste.
Dus gebeld bij welke Campingworld ze later die week tijd hadden op onze route. OK, blijft droog, dus Roanoke, Virginia. Gebeld voor afspraak. Antwoord: wij repareren geen rentals. Wat???? Moturis en Campingworld is toch één bedrijf? Pissig gebeld en gemaild naar Moturis New York en naar Tioga Tours. Toen kon het dus wel. Weer een dag die camper kwijt en ondertussen waren we al twee weken op stap, terwijl die ruitenwissers dag 1 al stuk gingen.
Lekkende slide-outs, lekke luchtbedden, wiebelende losstaande stoelen (ook van de bestuurder), docuhedeuren die eruit vielen, allemaal pas gemerkt onderweg en dus volgens Moturis pas nodig om te repareren aan het eind van het seizoen.
Ze moeten zoiets gewoon maken als een camper terugkomt van een verhuur en niet meegeven aan de volgende huurder. En dat geldt ook voor andere verhuurders. Dingen kunnen onderweg kapot gaan, zoals die ruitenwissers, maar amdere dingen zijn gewoon al kapot en dat los je op voor je zo'n camper weer verhuurt.
Onderweg dingen laten repareren? Man, wat een tijd en ergenis dat kost!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit onderhoud hoeven plegen onderweg. Alleen regelmatig het oliepeil controleren.
Het plastic op de vloeren van de Roadbear campers is trouwens al jaren niet meer zo. Tegenwoordig ligt er linoleum op de vloeren.
Kleine dingen die kapot gaan onderweg, en dan heb ik over bijvoorbeeld een lekkende waterslang, vervangen wij ook zelf en geven bij terugkomst de bon aan Roadbear. Dit wordt altijd zonder problemen vergoed.
Het plastic op de vloeren van de Roadbear campers is trouwens al jaren niet meer zo. Tegenwoordig ligt er linoleum op de vloeren.
Kleine dingen die kapot gaan onderweg, en dan heb ik over bijvoorbeeld een lekkende waterslang, vervangen wij ook zelf en geven bij terugkomst de bon aan Roadbear. Dit wordt altijd zonder problemen vergoed.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8121 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties