Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van JFK naar Queens - Jamaica

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

van JFK naar Queens - Jamaica

Bericht door infinityland »

Wij verblijven in New York in een appartement in Jamaica / Queens.
Ik heb de verhuurder van het appartement gevraagd wat de beste manier was om bij het appartement te komen.
De opties waren OV of taxi

OV:
JFK Airtrain + Bus wat ongeveeer 20 dollar voor 2 personen zou kosten maar we wel een uur onderweg zouden zijn

Taxi:
een yellow cab die volgens de verhuurder ongeveer 20-25 dollar zou moeten kosten

Ik neig naar de laatste optie (Want veel gemakkelijker en minder uitzoeken en sjouwen met koffers)
maar ik vroeg me af of de prijs indicatie een beetje reeël is?
Ik ben nogal een planner en probeer ons budget zo een beetje in de hand te houden :wink:
Laatst gewijzigd door infinityland op 25 feb 2014, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Re: van JFK naar Queens - Jamaica

Bericht door Bennogr »

Voor dat soort redelijk korte ritjes zou ik een taxi nemen. Die $20-$25 klinkt redelijk, JFK ligt tenslotte in Queens, dus zo ver zal het niet zijn. Ik heb laatst $40 betaald voor een rit van LaGuardia naar achterin Brooklyn (hoefde niet zelf te betalen gelukkig). En Brooklyn is een fors stuk verder dan JFK - Queens.

Ik zou maar 'luxe' doen en gewoon een taxi nemen, je zit immers redelijk lang in dat vlieguitg opgevouwen en dan nog in de rij voor immigratie en douane. Let wel op: er is een officiele wachtrij voor de taxi's (die overigens allemaal kanarie-geel zijn). De persoon die je in de taxi 'duwt' (en een soort uniform aanheeft) geeft je ook een papiertje met het taxinummer erop, goed voor als je iets vergeet in de taxi.

Laat je niet verleiden door mensen die 'wel even' een taxi voor je zullen 'regelen.' Een echte taxi is dus geel, heeft een nummer op het dak en heeft een meter. Altijd vragen of ze die aanzetten, want alleen voor ritjes naar Manhattan is er een vast tarief.

Je kunt overigens in de taxi ook met een kredietkaart betalen (of misschien zelfs een Nederlandse pinpas -- heb dat nooit geprobeerd, maar zou best wel eens mogelijk moeten kunnen). Ook makkelijk, staat ook het nummer van de taxi op.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

dankjewel voor je snelle reactie!
Dan denk ik dat we maar voor "luxe" gaan ;) aangezien ik toch al geen held ben met de verbindingen van het ov haha (vriendlief gelukkig wel)

indd de luxe na zo'n lange vlucht is het dan wel waard, het scheelt dat we via Dublin vliegen en dus daar al door de amerikaanse customs gaan! als het goed is zouden we op JFK (na de bagage) zo kunnen doorlopen.

Ik ga er in elk geval op letten dat we in een echte taxi stappen, heel handig dat we meteen met creditcard kunnen betalen.
Nu lees ik ook veel verhalen over de fooi die je "moet" geven, loopt heel erg uit een welk bedrag "goed" is. Heb je daar toevallig nog een tip voor?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik hoop wel dat jullie apt in Queens in de buurt van de subway zit???
Zelf heb ik een aantal keer in een hotel in Queens gezeten en de rit per subway was alles behalve moeilijk en duur .... ik zat er binnen een half uur ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

we moeten 5-10 min lopen voor de subway :)
al zie ik dat er voor het appartement een busstop is…. Begrijp ik het nu goed dat je, als je een unlimited metro card koopt voor een week, je dan gratis de bus kan nemen welke je naar de subway brengt (als je maar binnen twee uur van de bus op de metro stapt?)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

huh .... binnen 2 uur?
nee hoor, de unlimited metrocard geldt gewoon zowel op bussen als op de subway
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ah dan heb ik dat verkeerd begrepen! dankjewel!
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door johnvb »

Heb verleden jaar 35 dlr. betaald voor JFK- hotel In Queens. Snel en betrouwbaar. Het was al avond en donker en je loopt toch te slepen met al je bagage.

Tip: we zijn al 8 x in de Vs geweest en nooit bang geweest maar de laatste metro 's nachts naar Queens nemen we niet meer. Veel zwervers en bendes bij de uitgang. Nergens op gereageerd en verder niets gebeurd maar was wel ff spannend☺.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

bedankt voor je reactie! We zorgen dat we gewoon lekker "optijd" weer terug zijn in ons appartement ;-)
wij komen ook in de avond aan en ik zie het niet zitten om dan nog met bagage te moeten slepen dus het wordt sowieso de taxi! :thumbup:
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

mocht iemand dezelfde vraag ooit hebben:
Met een yellowcab waren we 21 dollar kwijt op de heenweg
terug met een bestelde auto 22 dolar :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen