Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets voor stage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
SigridvG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vliegtickets voor stage

Bericht door SigridvG »

Deze zomer vertrek in naar Amerika (Vancouver, WA) voor een stage van 5 maanden + 1 maand reizen. Ik ben van plan heen te vliegen naar New York, om daar eerst nog een weekje vakantie te houden met mijn vriend. Daarna wil ik zelf doorvliegen naar Portland.

Een enkele reis boeken is heel erg duur (2000 euro Amsterdam - NY tegen retour 1100). Ik weet nog niet wanneer ik terug ga en vanuit waar, dus een retour over lange tijd boeken is ook niet zo handig.

De vraag is nu, is het slim een retour AMS - NY te nemen en bij de terugvlucht niet op komen dagen, en vervolgens daar een terugticket te kopen? Eventueel kan ik mijn terugticket al wel van tevoren kopen als ik verplicht een terugticket moet hebben, maar nog steeds is een retour van KLM + een enkeltje terug van IcelandAir goedkoper dan direct een retour kopen bij KLM. Mijn voornaamste zorg is of ik geen problemen krijg met de douane daar als ik een retourticket heb, maar niet met de retourvlucht terug ga.

Concreet zijn mijn vragen dus:
- Moet je een terugticket kunnen tonen bij aankomst? (Ik heb een J-1 visum)
- Krijg je problemen met de douane o.i.d. als je niet je directe terugvlucht neemt?

Alvast bedankt!
Voor 5 maanden op stage in Vancouver, WA. Daarna een maand reizen!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegtickets voor stage

Bericht door US-fanboy »

SigridvG schreef: Concreet zijn mijn vragen dus:
- Moet je een terugticket kunnen tonen bij aankomst? (Ik heb een J-1 visum)
- Krijg je problemen met de douane o.i.d. als je niet je directe terugvlucht neemt?

Alvast bedankt!
Nee & nee.

Ben je lid van KLM Flying Blue ? Koop dan miles bij tot je genoeg hebt voor een enkele reis naar de VS. Er zit altijd wel een (in Award Miles) goedkope vlucht bij naar NYC of een stad daar in de buurt (Washington, Boston). Bijvoorbeeld vlieg je op dit moment voor 18750 Award Miles naar Washington DC. Je Koopt nu 16.000 (+ 4.800 extra) miles voor 416 euro.
Dan heb je dus een enkele reis naar Washington voor 416 euro. Voor minder dan 100 euro vlieg je van Washington naar NYC.
Enkele reizen boeken met Flying Blues kan zonder problemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat het toch wel lastig was om langs Immigrations te komen met een enkele reis?
Ik zou eens kijken of je niet een vlucht kunt boeken met een flexibele terugreisdatum. Dat zal duurder zijn dan een gewoon ticket maar wel goedkoper dan twee enkele reizen.
Mijn dochter heeft 2 jaar geleden een jaar in de VS gezeten en een retourticket geboekt. Ze wist wel dat ze in juni terug wilde vliegen maar geen exacte datum. Ze kon sowieso nog niet boeken voor juni omdat er voor die datum nog niet geboekt kon worden. Ze had toen een ticket waarbij ze gratis de retourdatum aan kon passen.
Je zou eens kunnen informeren bij een resibureau. Hoewel wij tegenwoordig de tickets online boeken hebben we dat via een reisbureau geregeld.

Marianne
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wat ik zou doen als ik jou was kijk even op http://travels.kilroyworld.nl/vliegtickets. Zij hebben ervaring hier mee en kunnen je wellicht aan een flexibel ticket helpen. Plus zij orienteren zich op studenten en backpackers enzo. Als je alsnog vragen hebt zou ik ze gewoon even bellen of als je in de buurt van Amsterdam zit een bezoekje brengen aan hun kantoor.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Martin & Marianne schreef:Ik dacht dat het toch wel lastig was om langs Immigrations te komen met een enkele reis?
.....
Marianne
Gebaseerd op ?

Waarschijnlijk verhalen hier op het forum, die het weer hebben van verhalen hier op het forum, etc. Maar niemand die het in de afgelopen 20 jaar heeft meegemaakt dat hij/zij is geweigerd op basis van het feit dat er geen retour-ticket was.
Het "lastig om langs Immigrations te komen met een enkele reis" is net zo hardnekkig als het "je moet een internationaal rijbewijs hebben in de VS" en "je moet je vlucht terug naar huis bevestigen, anders heb je kans dat je niet mee kan".
Allemaal zaken van heel lang geleden, maar allang geen hedendaagse praktijk meer.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Wat Big-mo schrijft, Kilroy reisburo. Daar kun je vliegtickets kopen met een open terug vlucht. Mijn dochter heeft daar 5 jaar geleden gebruik van gemaakt toen ze een half jaar college's gevolgd heeft Calgary daarna heeft ze nog 3 weken door Canada gereist met de amtrak trein van west naar oost.

gr Karin
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Marcel :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida