Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur 2 personen - Premium of SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Zielco
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Autohuur 2 personen - Premium of SUV

Bericht door Zielco »

Hallo allemaal! Wij gaan in september van NY naar Miami rijden. Nu twijfel ik erg over de keuze van een huurauto. Ik ben al 3 keer in de VS geweest en heb daar altijd rondgereden in een SUV (jeep grand cherokee, Tahoe etc.) voor werk. Nu gaan we met zijn tweetjes en vraag ik mij af of een premium auto (chrysler 300 bijv.) het echte Amerika gevoel ook geeft :). Ik wil geen compacte auto huren omdat tijdens 3200km reizen wel wat comfort nodig is. SUV en premium kost ongeveer hetzelfde ben ik achtergekomen (1000-1100eu voor 20 dagen incl one way fee en extra bestuurder).

Heeft iemand ervaring met zowel SUV als Premium auto's in de VS? Is een SUV ruimer en comfortabeler dan een Premium? Of is een SUV vooral groter, duurder in verbruik en goedkoper afgewerkt/minder comfortabel?

Alvast bedankt voor de moeite om mijn stukje te lezen.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Autohuur 2 personen - Premium of SUV

Bericht door Roosuithoorn »

Hallo,

Tot voor een paar jaar geleden huurden wij altijd een gewone auto. We hebben toen een keer een upgrade gekregen naar een Chrysler 300. Wij vonden deze toen heel groot en luxe. Nu we echter in een SUV gereden hebben (vorig jaar een Jeep Grand Cherokee) willen we alleen nog maar een SUV. Ik ben nogal klein en ik vind het heerlijk om lekker hoog te zitten. In een SUV kan ik veel beter van de omgeving genieten, ik zie gewoon meer.
Voor de rest denk ik dat het een kwestie van smaak is. Beide auto's rijden uitstekend en zijn van allerlei luxe extra's voorzien.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Zielco
Amerika-newbie

Bericht door Zielco »

Hoi Roos, bedankt voor de snelle reactie. Dat je in een SUV gewoon meer van de omgeving ziet had ik nog niet bij stilgestaan! Dat is zeker een pluspunt om mee te nemen :)
Roosuithoorn
Amerikafan

Graag gedaan. Wij rijden in september van Washington naar Orlando. Dus we kunnen onderweg naar elkaar zwaaien :)
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
ingerverhoef
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ingerverhoef »

Het lijkt mij toch heel persoonlijk. Vind je het bijvoorbeeld leuk om zomaar een weggetje in te slaan? Dat vind ik zelf wat makkelijker met een SUV, ivm hogere clearance (weet het woord even niet in NL :blink: ) Vorig jaar hebben wij met z'n 2en een midsize SUV gehuurd en kregen een Toyota RAV mee. Niet bepaald een USA gevoel zoals jij beschrijft. Maar voor dat gevoel heb ik de auto niet nodig :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Clearance = Bodemspeling ! :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

1x Dodge charger gehuurd voor 3 weken en ca 5000km was goed bevallen, ruime auto, afwerking iets minder.
Ouderwetse automaat en enorme dode hoek aan zijkant.

2e keer US gratis upgrade gekregen naar 2010 grand cherokee :thumbup: , is ons zo goed bevallen de extra ruimte en vooral
Het overzicht op verkeer en omgeving dat we niet meer anders willen.

Afgelopen jaar bijna full options 2013 grand cherokee met de nieuwe 8 traps automaat meegekregen :)
Behoorlijk zuinig (1:9 in de stad en 1:11 lange stukken) voor zo'n grote auto.
Wat heerlijk om zo rond te reizen. Voor ons is het de ca 200 euro tov fullsize auto's meer dan waard.
Zielco
Amerika-newbie

Bericht door Zielco »

Bedankt voor de reacties allemaal!
Wij hebben gekozen voor een SUV. Het is nog ver weg, maar toch maar vast een boeking vastgezet; annuleren en wijzigen als er betere tarieven langskomen kan altijd nog! Voor 900eu een Equinox of gelijkwaardig (hertz.nl met kortingscode), 18 dagen en van NY naar Miami/Lauderdale valt mij overigens nog alles mee na lang zoeken (de one way toeslag is een echte killer voor de prijs maar ach :P).

@roos; zelfde tijd op vakantie en we wonen allebei in Hoorn? Wel heel toevallig!

Inbegrepen in het tarief
2 weken
4 extra dagen

Inclusief
Luchthavenbelasting
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSPORTATION FACILITY CHARGE AND DOMESTIC SECURITY FEE
Energy Toeslag
Achterlatingskosten
Onbeperkt mijl inclusief
Exclusief
Persoonlijke Verzekering (PI)
Premuim Emergency Roadside Service
Fuel
Toeslag Extra Bestuurder
Subtotaal autohuur 903.59 EUR
Roosuithoorn
Amerikafan

Misschien moet je ook nog even kijken bij alama.co.uk. Wij waren net iets goedkoper uit.
Ik kom trouwens niet uit Hoorn, maar uit Uithoorn. Sorry :)
Zielco
Amerika-newbie

Bericht door Zielco »

Alamo uk en de duitse opties hier op het forum genoemd kwamen allemaal duurder uit, op dit moment. Misschien de komende maanden nog een deal, is nu ook wel erg vroeg.

Uithoorn is ook mooi :)
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Wat betreft "beter uit- / overzicht" vanuit een SUV moet je ook een beetje geluk hebben. Wij hadden de laatste keer een Jeep Grand Cherokee in een extreem kale uitvoering (wist niet dat ze zó kaal geleverd konden worden…) en die had geen hoogte verstelling voor de stoelen (zowel bestuurder als bijrijder). Mijn vrouw is ook vrij klein en die heeft dus de hele reis tegen het dashboard opgekeken en zelf rijden was voor haar helemaal onmogelijk :evil:
No guts, no glory!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er worden speciaal voor de verhuur hele kale uitvoeringen geproduceerd, en Chevrolet maakt nog steeds de Captiva alleen voor de verhuur.
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Harry schreef:Er worden speciaal voor de verhuur hele kale uitvoeringen geproduceerd
Zo'n vermoeden had ik ook al. Daar tegen over hoor je ook wel voorbeelden van het tegenovergestelde; huur auto's incl navi, achteruitrijcamera, sunroof, elektrische stoelverstelling met geheugen, luxe stereo, verwarmde stoelen/stuur enz.
Zou ik wel interessant vinden om daar eens een overzicht van te zien. Is dit typisch voor bepaalde verhuurders of juist alleen voor bepaalde locaties of staten?
Onze "kale" Grand Cherokee was van Dollar op SFO. Toegegeven, we hadden wel een zeer goede huurprijs maar ik had graag iets meer betaald voor bv die hoogte verstelbare stoelen….
No guts, no glory!
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Hansi1959 schreef:
Harry schreef:Er worden speciaal voor de verhuur hele kale uitvoeringen geproduceerd
Zo'n vermoeden had ik ook al. Daar tegen over hoor je ook wel voorbeelden van het tegenovergestelde; huur auto's incl navi, achteruitrijcamera, sunroof, elektrische stoelverstelling met geheugen, luxe stereo, verwarmde stoelen/stuur enz.
Zou ik wel interessant vinden om daar eens een overzicht van te zien. Is dit typisch voor bepaalde verhuurders of juist alleen voor bepaalde locaties of staten?
Onze "kale" Grand Cherokee was van Dollar op SFO. Toegegeven, we hadden wel een zeer goede huurprijs maar ik had graag iets meer betaald voor bv die hoogte verstelbare stoelen….
Wij hadden vorig jaar ook op SFO ook een Grand Cherokee, maar dan van National. En die was juist superdeluxe! Er zat standaard navigatie in (onze eigen tomtom was werkeloos deze keer :D ), in hoogte verstelbare, lederen stoelen en inderdaad mét geheugen (erg handig aangezien ik een stuk kleiner ben dan mijn man, 1x instellen (inclusief radiozender die op dat moment op stond!) en je hoeft daarna niet meer moeilijk te doen). De stoelen waren ook elektrisch te verwarmen. Achteruitrij-camera, sunroof (groot!). Satelietradio (Sirius XM). Nog nooit zo'n luxe auto gehad :o
Hansi1959
Amerikafan

Bericht door Hansi1959 »

Kijk, dat is nu handig om te weten!
Zou leuk zijn om het uitrustingsniveau te vermelden in het topic; "auto gehuurd? Welke kreeg je mee?"
Lijkt me een extra stukje gereedschap bij het maken van een keuze.
Het zou me niet verbazen als met name Dollar als "kale" verhuurder uit de bus zou komen gezien de vaak lage(re) prijzen.
No guts, no glory!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer