Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deel vlucht overslaan mogelijk?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Deel vlucht overslaan mogelijk?

Bericht door moon29 »

Hallo,

Nog maar een kleine 3 maanden en dan gaan we beginnen aan onze rondreis vanuit en eindigend in Las Vegas.
Onze vluchten:
Dusseldorf -London Stansted + London Gatwick - LV
LV - London Gatwick + London Stansted - Dusseldorf

Nu vroeg ik me af het mogelijk is om (zonder problemen) de vluchten tussen Dusseldorf en London Stansted niet te doen en dus met de auto naar London te rijden.

Weet iemand hier of dat mogelijk is? Of wordt dat gezien als niet op komen dagen en krijgen we dan problemen met London Gatwick - Las Vegas?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Monique
mtl
Amerika-expert

Re: Deel vlucht overslaan mogelijk

Bericht door mtl »

Nee dat is absoluut onmogelijk. Je moet echt het hele traject afleggen. Zo niet dan eindigt je vakantie al op Gatwick.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Deel vlucht overslaan mogelijk?

Bericht door sharon-vb »

Mij lijkt dat dit niet mogelijk is.
Er zijn een aantal soortgelijke topics, die gaan over in België op de trein stappen naar Amsterdam.
Ook dan kan je niet zomaar de treinreis overslaan.
Ik weet zo niet meer hoe het topic heet, probeer het eens met de zoekfunctie.

Gr. Sharon.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

op de terugweg kun je een laatste stukje soms wel overslaan (die treinrit naar Brussel, of zo) .... maar dan moet je wel met een smoes zorgen dat je je koffers ook eerder krijgt .... in dit geval heb je niets aan die optie, den ik
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Waarom wil je vanaf Londen reizen, moon29?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dit was de reden denk ik
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50159

Als het twee aparte boekingen zijn dan kan het anders niet.
Maar in dit geval is het toch 1 boeking lijkt me.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

De reden:
heen is op zich wel relaxed, we vliegen in de middag van Dusseldorf naar London Stansted, daar pakken we taxi naar hotel naast vliegveld London Gatwick en de volgende ochtend vliegen we rond 11 uur naar Vegas vanaf Gatwick.

Maar terug lijkt het me wel zeer vermoeiend (het is onze eerste reis waarbij we zo ver gaan vliegen, dus we hebben er geen ervaring mee): LV - London Gatwick, dan zodra we onze koffers hebben naar London Stansted, daar wachten (waarschijnlijk zo'n 2,5 uur denk ik) dan naar Dusseldorf vliegen en dan nog naar huis rijden (uur).
Het leek me terug veel relaxter om meteen bij aankomst op Gatwick in onze eigen auto te kunnen stappen in plaats van in de taxi en zelf naar huis te rijden. Dan zijn we er eerder en minder gedoe.

De koffers op terugweg krijgen lijkt me overigens niet zo'n probleem, daar we van luchthaven moeten wisselen in Londen, dus de koffers gaan niet automatisch op de volgende vlucht maar moeten we toch zelf vervoeren. Dus als we op stansted niet komen opdagen lijkt me het probleem niet meer. Maar de heenweg blijkbaar dus wel.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

maar van London naar huis rijden (in NL???), dat is toch ook nog een hele onderneming?
en anders: die laatste tak kun je mogelijk overslaan .... moet je zelf je koffers van het ene naar het andere vliegveld sjouwen? Dan zou ik een easyjet vlucht naar ASD boeken :mrgreen:

ja, op de heenweg mag je niet zomaar halverwege op komen dagen .... dit zijn goedkopere tickets .... ze willen dat je dan ook de ongunstige route neemt, anders zou iedereen dat gaan boeken en maar de helft vliegen ....
Laatst gewijzigd door meyem op 20 apr 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Wasabi1964
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 300

Bericht door Wasabi1964 »

Uit eigen ervaring
Stukje overslaan vervalt je hele ticket ,ook de terug reis , op heenweg naar las Vegas heb ik het laatste stuk van la naar las Vegas de huurauto gepakt , gevolg was dat ik een compleet nieuw ticket moest kopen ,
Geen aanrader dus

Succes
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

behalve dus als je de laatste arm overslaat, dat levert geen problemen op (mits je bij je koffers kan)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Stap 1: we gaan het internet zitten afzoeken tot het uiterste om te besparen op de vluchten, op zich niets mis mee.

Stap 2: we boeken een vlucht met verschillende etappes, onder meer een wisseling van luchthaven in Londen. Dit zou zeker niet mijn eerste keus zijn, maar als je voor jezelf beslist de keuze te maken teneinde geld te besparen, waarom niet.

Stap 3: We beklagen ons onze keus en kijken of we er een mouw kunnen aanpassen. Volgens mij eigen schuld, dikke bult. Het is niet dat iemand anders je hier mee opzadelt, dat heb je zelf gekozen.

Maar goed, los van het feit of het kan of niet; lijkt het dan echt interessant om met de wagen tot Londen te rijden en terug ? Als je na een intercontinentale vlucht van een uur of 12 in Londen komt, even de wagen in voor een paar uurtjes ? Los van de kosten dan, want die wagen moet ook het kanaal over.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik interpreteerde dit niet echt als klagen ... maar goed ...
het parkeren van de auto kost ook nog eens veel geld, ik stem nog steeds voor easyjet :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Meyem, ik heb het niet over klagen maar "beklagen", maw er achteraf spijt van hebben om die keuze gemaakt te hebben.

Ik dacht ook aan het parkeren, maar als ze naar Dusseldorf rijden moeten ze daar natuurlijk ook parking betalen, dus maakt dat misschien het verschil niet echt.

In ieder geval lijkt het mij vermoeiender om met de wagen + boot of trein terug te komen dan met het vliegtuig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou ook een easyjet vlucht boeken voor de terugreis. Mocht je die door vertraging niet halen dan heb je altijd nog de vlucht naar Düsseldorf achter de hand.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Op je heenreis is dit absoluut niet mogelijk, als je het eerste deel van een vlucht niet doet, is het een no show en vervalt je hele ticket. Op je terugvlucht kan het wel, maar hoe ga je je wagen dan naar Londen brengen?? De volgende keer, betaal dan wat meet voor een iets duurdere vlucht, en enjoy thee ride
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

mtl schreef: Mocht je die door vertraging niet halen dan heb je altijd nog de vlucht naar Düsseldorf achter de hand.
met de service die daar eventueel bij hoort .... slim ^_^
maar dan kun je dus niet met de auto naar Dusseldorf ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

harryvanrooy schreef:De volgende keer, betaal dan wat meet voor een iets duurdere vlucht, en enjoy thee ride
ja, daar ben ik zelf ook redelijk voor om ... maar ja, ik reis alleen, dus de besparing is meestal niet indrukwekkend :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Uiteindelijk is het eigenlijk het beste om gewoon het hele ticket te gebruiken als je van plan bent met de auto naar de luchthaven te rijden. Je kan op de terugreis wel in Londen uitstappen en eventueel naar Amsterdam vliegen maar dan staat je auto nog in Düsseldorf. Volgende keer maar voor een paar tientjes meer vanaf Schiphol vliegen. 8)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Jouw idee om een stuk van je ticket over te slaan komt overeen met zgn. "Ad Latjes" constructie. Een slimme zakenman die groot was geworden met "Cross-bordertickets en later door KLM de nek om is gedraaid. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Latjes

Je hebt het je wel lastig gemaakt voor een eerste grote reis. Vertrekken vanuit Düsseldorf, via LGW naar de VS (dat gaat nog), maar op de terugweg in GB ook nog van luchthaven wisselen?

Ook een leuk stukje van Ad Latjes: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... drid.dhtml
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nou, als TS mar een uur hoeft te rijden vanaf Dusseldorf naar huis, dan is dat waarschijnlijk dichter bij dan Schiphol. Dus dat het ticket van/naar Dusseldorf is en niet Schiphol lijkt me het punt niet.
Dusseldorf is geweldig, vanaf daar maar 40 minuten rijden naar mijn ouders, tegenover minstens 2 uur vanaf Schiphol. En dan ook een wat kleiner vliegveld, waar alles wat sneller gaat. Toen we in India woonden vlogen we bij voorkeur op Dusseldorf, maar helaas zijn die verbindingen voor ons nu niet goed.

Maar, dan woont TS dus vrij oostelijk, en is het juist vanaf Londen nog wat verder reizen. Ik moet er niet aan denken om vanaf Londen, na een intercontinentale vlucht, terug te moeten rijden/varen met de auto. Dan toch veel liever doorvliegen naar Dusseldorf. En dat daar dan nog een wisseling van vliegveld bij komt, dat is natuurlijk je eigen keuze geweest.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer