Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vluchturen gewijzigd
-
- Amerika-ontdekker
Vluchturen gewijzigd
Hoi allemaal,
Wij vertrekken binnen enkele dagen naar Florida, met onze 2-jarige peuter. Nu hebben we te horen gekregen dat onze vluchturen gewijzigd zijn. In plaats van 3u overstaptijd hebben we nu net geen 1.5u! Is dat wel doen op zo'n korte tijd? Ik neem aan dat we de bagage moeten ophalen en op een nieuwe band zetten ook tijdens de overstap?
We kunnen dit niet veranderen, tenzij we 800 euro extra betalen (wat me waanzinnig gek lijkt om te doen).
Wij vertrekken binnen enkele dagen naar Florida, met onze 2-jarige peuter. Nu hebben we te horen gekregen dat onze vluchturen gewijzigd zijn. In plaats van 3u overstaptijd hebben we nu net geen 1.5u! Is dat wel doen op zo'n korte tijd? Ik neem aan dat we de bagage moeten ophalen en op een nieuwe band zetten ook tijdens de overstap?
We kunnen dit niet veranderen, tenzij we 800 euro extra betalen (wat me waanzinnig gek lijkt om te doen).
- arnob1
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
- Contacteer:
Re: Vluchturen gewijzigd
waar is de overstap en met wie vlieg je. wat meer info helpt om te kijken of je het red of niet. gr. arno
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het ligt inderdaad aan de luchthaven of je je overstap haalt of niet. In principe kun je er vanuit gaan dat de maatschappij weet waar ze het over hebben, want zij zijn verantwoordelijk voor het halen van de tijden (er vanuit gaande dat je de vlucht in één keer als pakket hebt geboekt en niet als twee losse vluchten). Zij willen natuurlijk ook niet dat jij je vlucht niet haalt omdat het voor hen geld kost om jou op een andere vlucht te zetten. Maar meer info is noodzakelijk om goed advies te kunnen geven!Fiennemien schreef:Hoi allemaal,
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Als dit op de heenreis is dan kan het krap worden, als dit op de terugreis is dan is het geen probleem. Eventueel kan je contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.
-
- Amerika-ontdekker
We vliegen met United naar Orlando, met een overstap in Chicago O'Hare. Volgens het reisschema komen we aan in Terminal 5 en vertrekken we in Terminal 1.
We hebben al contact opgenomen met het reisbureau, maar zij zeggen dat ze er niets aan kunnen veranderen..
Moet je trouwens in het terugvliegen ook je bagage nog overzetten of komt die dan wel rechtstreeks mee terug?
We hebben al contact opgenomen met het reisbureau, maar zij zeggen dat ze er niets aan kunnen veranderen..

Moet je trouwens in het terugvliegen ook je bagage nog overzetten of komt die dan wel rechtstreeks mee terug?
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Neem even zelf rechtstreeks contact op met United en vraag of zij een oplossing kunnen bieden. Geef vooral aan dat je met een klein kindje reist, wellicht dat ze dan net wat behulpvaardiger zijn.
Op de terugweg hoef je de bagage niet opnieuw in te checken bij het overstappen. Deze gaat direct door naar de bestemming.
Op de terugweg hoef je de bagage niet opnieuw in te checken bij het overstappen. Deze gaat direct door naar de bestemming.
Eventueel op de luchthaven van Chicago aangeven dat je een korte tijd hebt voor de overstap, soms mag je dan met voorrang door de wachtrij. Ik acht de kans ook groter met een peuter op de arm. 

-
- Amerika-ontdekker
Het reisbureau beweerde dat ze met United gesproken hadden en dat ze niets konden veranderen omdat de minimum overstaptijd gerespecteerd is. Maar misschien als we rechtstreeks bellen dat het kan lukken? Normaal zitten we er niet zo mee in, maar ik heb natuurlijk geen zin om met een oververmoeide peuter uren te wachten op een nieuwe vlucht, zeker niet omdat we aanvankelijk genoeg overstaptijd hadden.
Gewoon rechtstreeks bellen. Niks van je reisburo aantrekken. Nee heb je en ja kan je krijgen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Goede adviezen zat lees ik. Inderdaad, even zelf naar de VS bellen en netjes uitleggen. Niets zelf omboeken (ook niet op advies van dat reisbureau!), dan kost het jouw geld ipv de luchtvaartmaatschappij.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Goede tip, nooit zelf omboeken!Ruud2004 schreef:Goede adviezen zat lees ik. Inderdaad, even zelf naar de VS bellen en netjes uitleggen. Niets zelf omboeken (ook niet op advies van dat reisbureau!), dan kost het jouw geld ipv de luchtvaartmaatschappij.
2010: Florida
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In dit geval kun je meestal gratis je vlucht wijzigen, maar je moet inderdaad even contact opnemen met de instantie waar je je ticket hebt geboekt ..
Als je ter plekke je vlucht mist, worden jullie alsnog op een andere vlucht gezet, zonder kosten
Als je ter plekke je vlucht mist, worden jullie alsnog op een andere vlucht gezet, zonder kosten