Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verzekeringen autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Verzekeringen autohuur

Bericht door Edne »

Hallo,

Ik kon geen specifieke informatie vinden in een apart forum, dus als ik nu iets dubbel plaats; bij voorbaat excuses!

Volgende week vertrek ik naar Amerika en heb ik een 4x4 Jeep gehuurd om te gaan offroaden. Nu is er één ding dat ik er gewoon niet in krijg en dat zijn de verzekeringen.
Wat betekent nu precies wat? CDW/LDW? Liability, Third Party Insurance, LSI? Ik snap het niet meer. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat de verschillen zijn tussen de verzekeringen en welke verplicht zijn c.q. handig vanwege de aansprakelijkheid? Ik lees zoveel verschillende dingen..

Alvast bedankt!
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Verzekeringen autohuur

Bericht door Hinko »

kort de bocht kun je zeggen dat LDW = CDW

CDW en LDW zijn schadeverzekeringen + diefstal. Geen eigen risico in VS (Technisch gezien zijn het volgens mij niet eens een verzekeringen maar goed. :wink: )
SLI, LIS, of hoe het ook word genoemd zijn aansprakelijkheidsverzekeringen, tot 1 miljoen dollar
UMP, Uninsured and Underinsured Motorist = aanvullende verzekering in geval van letsel of overlijden door onverzekerde of na ongeval doorgereden tegenpartij. Dit zit vaak bij een SLI in.

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakant ... g-huurauto

Huur je via de veel genoemde site's op dit forum dan heb je altijd:
CDW / LDW
SLI
UMP

En dit voldoende.

En verdere info over aanvullende verzekeringen en een overzicht van website's vind je hier
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je schrijft dat je gaat off roaden, dan maakt het niet zoveel uit hoe je verzekerd bent, de verzekering geldt niet bij off road rijden. Dat doe je op eigen risico.
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Hinko schreef:kort de bocht kun je zeggen dat LDW = CDW

CDW en LDW zijn schadeverzekeringen + diefstal. Geen eigen risico in VS (Technisch gezien zijn het volgens mij niet eens een verzekeringen maar goed. :wink: )
SLI, LIS, of hoe het ook word genoemd zijn aansprakelijkheidsverzekeringen, tot 1 miljoen dollar
UMP, Uninsured and Underinsured Motorist = aanvullende verzekering in geval van letsel of overlijden door onverzekerde of na ongeval doorgereden tegenpartij. Dit zit vaak bij een SLI in.

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakant ... g-huurauto

Huur je via de veel genoemde site's op dit forum dan heb je altijd:
CDW / LDW
SLI
UMP

En dit voldoende.

En verdere info over aanvullende verzekeringen en een overzicht van website's vind je hier
Ik ga je links doorlezen, dank!
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Harry schreef:Je schrijft dat je gaat off roaden, dan maakt het niet zoveel uit hoe je verzekerd bent, de verzekering geldt niet bij off road rijden. Dat doe je op eigen risico.
Excuus, ik had duidelijker moeten zijn. Om bovenstaande reden huur ik juist een 4x4 bij een offroad maatschappij. Dus náást mijn gewone huurauto. Om te offroaden dus haha.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Inderdaad Harry, had die off road niet eens gelezen :oops:

Waar heb je die jeep gehuurd?
Ik heb in Moab een dag een Jeep gehuurd om off road te gaan. Voor 35 dollar, volgens mij, kocht ik een CDW met eigen risico dacht ik. Dit was dan speciaal voor non US.

Bedoel jij ook zoiets of gaat het om een reguliere huur?

Edit: je geeft zelf al antwoord. Mijn eerder post was bedoelt voor reguliere autohuur niet voor offroad.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat maakt het inderdaad wel anders ja, maar ook dan blijft er vaak wel een hoog eigen risico over wat je niet af kunt kopen. Mijn man heeft een paar jaar geleden in Moab een Jeep gehuurd en er was ondanks de verzekering nog een eigen risico van $ 3000.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Kan niet zo snel een recente post vinden wel eentje uit 2009

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p319029
Michel8
Amerika-ontdekker

Bericht door Michel8 »

Waarom zou je een aansprakelijkheidsverzekering kiezen? Je hebt toch een WA verzekering (met werelddekking?)? Die gaat bij mij tot 2,5 mln.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Goede vraag.
Motorrijtuigen, het type waar wij het over hebben, zijn uitgesloten in je aansprakelijkheidsverzekering.

De aansprakelijkheid zit bij ons in je autoverzekering.
En die heeft weer geen dekking op een huurauto.
Daarom heb je voor je autohuur een aansprakelijkheidsverzekering nodig.
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Hinko schreef:Inderdaad Harry, had die off road niet eens gelezen :oops:

Waar heb je die jeep gehuurd?
Ik heb in Moab een dag een Jeep gehuurd om off road te gaan. Voor 35 dollar, volgens mij, kocht ik een CDW met eigen risico dacht ik. Dit was dan speciaal voor non US.

Bedoel jij ook zoiets of gaat het om een reguliere huur?

Edit: je geeft zelf al antwoord. Mijn eerder post was bedoelt voor reguliere autohuur niet voor offroad.
Bij Canyonland Jeeps, ook in Moab dus. Het gaat mij inderdaad om dat non-US stukje.
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Harry schreef:Dat maakt het inderdaad wel anders ja, maar ook dan blijft er vaak wel een hoog eigen risico over wat je niet af kunt kopen. Mijn man heeft een paar jaar geleden in Moab een Jeep gehuurd en er was ondanks de verzekering nog een eigen risico van $ 3000.
Ja, dat begreep ik inderdaad al. Maar liever een eigen risico van $3000 dan voor een miljoen ;-)
Hinko schreef:Kan niet zo snel een recente post vinden wel eentje uit 2009

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p319029
Dank je!
Hinko schreef:Goede vraag.
Motorrijtuigen, het type waar wij het over hebben, zijn uitgesloten in je aansprakelijkheidsverzekering.

De aansprakelijkheid zit bij ons in je autoverzekering.
En die heeft weer geen dekking op een huurauto.
Daarom heb je voor je autohuur een aansprakelijkheidsverzekering nodig.
Precies en ik ga er niet van uit dat ik het nodig heb, maar liever geen risico ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer