Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DreCube
Amerika-newbie

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf 2010

Bericht door DreCube »

Type gehuurd: Compact, bijvoorbeeld Ford Focus
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: cheapcars.nl
Opgehaald in: Houston, IAH
Afgeleverd in: Houston, IAH
Meegekregen: Ford Focus Sedan
Wanneer:
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze tussen een Ford Focus of Nissan Sentra. Ik kende de Sentra, niet heel bijzonder. De Focus ken ik heel goed, rij zelf ook in Focus. Lekker makkelijk en herkenbaar dacht ik, ik pak de Focus wel.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Focus is prima auto, maar de uitrusting was wat kaal. Geen clima, geen sunroof, geen parkeersensoren, etc. Daarbij stond het stuur wat scheef bij rechtuit rijden en halverwege de reis brandde het bandenspannings controlelampje. Banden nagekeken en kon er niets verkeerds aan zien. Meest vervelende was toch wel de automaat, deze was denk ik toe aan een onderhoudsbeurt, want deze schokte nogal bij wegrijden.

Foto: auto op Galveston Island

Afbeelding
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Type gehuurd: Midsize/Compact car
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Arke Fly Drive
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Minivan, Chrysler Town & Country
Wanneer: 14 februari - 28 februari 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): genomen, waren alleen nog minivans, alle andere auto's waren op.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze tussen minivans
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8/9 alles zat er op en aan, reed 1 op 10, voor 2 personen wel iets groot.
Afbeelding
[/url]
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Type gehuurd: Midsize/Compact car
Gereserveerd bij: Arke Fly Drive
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Minivan, Dodge Grand Caravan
Wanneer: 14 februari - 24 februari 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen, waren alleen nog minivans, alle andere auto's waren op.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze tussen minivans
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 mooie nieuwe auto met 2100 mijl op de teller, voor 2 personen wel te groot.

Ik kon het bericht van Bostonlover dus bijna kopiëren, dezelfde aankomstdatum en dezelfde vlucht. Alleen een andere auto uitgekozen. Alleen begrijp ik nu dat jij ervoor moest betalen, BL?
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Type gehuurd: Intermediate SUV (Ford Escape)
Gereserveerd bij: Nettravel te Doorn
Opgehaald in: Seattle, WA
Afgeleverd in: Seattle, WA
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: Mei 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis een upgrade gekregen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen, maar mij hoor je niet klagen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 - Erg mooie auto met een 4L v6 Motor waardoor we er erg goed mee uit de voeten konden. Achteraf erg blij met de 4x4 en de L-stand.
Het afhalen ging ook heel soepel. Geen gezeur om verzekeringen en dergelijke.

Afbeelding

Afbeelding
Mariov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mariov »

Type gehuurd: fullsize suv
Gereserveerd bij: Sunnycars
Opgehaald in: Chicago ORD
Afgeleverd in: Chicago ORD
Meegekregen: Chevrolet Tahoe LT
Wanneer: juni 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): voorstel tot premium gekregen maar vriendelijk geweigerd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: vriendelijk toegewezen door de baliemedewerker. "Do you like the gray Tahoe at the door? Here are the keys. It's cleaned, full and has only 1500 miles on the clock." :D
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 8. Zeer goede, ruime wagen met een zalige V8 maar jammer dat de 2 opgeklapte zetels van de 3de rij veel plaats innemen. 4 grote koffers gingen er maar net in. Daardoor krijgt hij een extra minpuntje.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Fort Lauderdale, FLL
Afgeleverd in: Fort Lauderdale, FLL
Meegekregen: Jeep Compass
Wanneer: 30 April 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, ingecheckt met Savetime, alles afgewezen wat werd aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid uit een Jeep Compass, Nissan Murano of Ford Escape. Gekozen voor de Compass omdat hij slechts 4000 mijl had gereden. De Nissan vond ik niet mooi en de Ford was niet goed schoongemaakt.

Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 2. Het was een Compass uit de meest sobere klasse. Een auto zonder toeters en bellen. De motor was slechts een vier cilinder en bijzonder sloom. In het stadsverkeer in en rond Miami viel het nog mee, maar toen de rondreis naar de Keys en vandaar naar Cocoa Beach begon, heb ik me dood zitten ergeren aan het gebrek aan vermogen. Om in te halen diende het gaspedaal door de bodem te worden gedrukt om vaart te maken.

Toen ik vandaag langs de vestiging van National en Alamo in Cape Canaveral reed, was ik er klaar mee. Ik heb de auto ingeleverd met een smoes dat er allerlei lampjes branden en ik er geen vertrouwen meer in had. Moeiteloos werd de auto omgeruild en kon ik een Hyundai Tucson meenemen.

Deze auto bevalt een heel stuk beter. Voldoende power en uitgerust met een goed audiosysteem, camera bij het achteruitrijden en deels leren bekleding. Minpuntje was dat ik de Jeep net had volgegooid en de Hyundai bijna leeg was. Als we terug in Nederland zijn of bij het inleveren nog even achteraan.

Foto Jeep Compass:

Afbeelding

Foto Hyundai Tucson:

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Hotwire
Opgehaald in: Denver (vliegveld)
Afgeleverd in: Denver (vliegveld)
Meegekregen: Hyundai Santa Fe
Wanneer: 9 mei 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, wel aanbod gekregen om voor $20 een upgrade te nemen naar een Buick Enclave (niet genomen want het formaat van de Santa Fe was prima voor ons (vier volwassenen voor een rit naar Taos, NM)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid, maar keuze was erg beperkt: twee Santa Fe's, en een Mazda CX5 (die me persoonlijk wat klein lijkt voor een Standard SUV)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 6 - de Santa Fe heeft mooie lijnen, en het interieur is ook best prettig. Voor langere ritten vond ik de stoel wat aan de hard kant, en ook de hoek van de stoel ten opzichte van de pedalen was voor mij niet prettig waardoor je als je veel moet gasgeven en remmen het in je heup gaat voelen. De passagiers achterin klaagden over hoe hard oneffenheden in het wegdek werden doorgegeven, en vonden ook de hoek van de rugleuning en de hoofdsteunen onprettig. De kofferruimte was behoorlijk groot, en ook het interieur was behoorlijk ruim voor vier volwassenen. Echter, de motor valt ontzettend tegen. Een 2,4 liter motor is echt niet sterk genoeg. In de heuvelachtige gebieden moest hij heel hard werken, en vaak twee versnellingen terugschakelen en de motor hoog in de 5000 toeren gooien om geen snelheid te verliezen - en dan heb ik het nog niet eens over meer bergachtige gebieden, of accelereren om in te halen. Het had in flink bergachtige gebieden onveilige situaties op kunnen leveren. We hadden niet veel bagage bij ons omdat we maar twee nachten gingen, maar met vier volwassenen en bagage voor twee, drie of vier weken is de motor erg aan de zwakke kant als je de bergen in wilt gaan. Voor stadsverkeer is het prima, maar de 2,4l motor voldoet niet in de bergen. Hierdoor werd het rijden op momenten erg frustrerend, zeker omdat de automaat ook vaak pas veel te laat terugschakelde; met handmatig schakelen kon ik beter de snelheid erin houden dan op de automaat. Mooie ruime auto, perfect voor vlakkere gebieden, en misschien voor maximaal twee personen, maar niet ideaal voor vier personen en veel bagage.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Orlando airport
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 22 maart 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee, online ingecheckt en kon zo doorlopen naar de garage.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid tussen een Ford Escape, Jeep Compass en een groot aantal Hyunda's nog iets. In eerste instantie gekozen voor de Ford Escape, maar kwam er vlak voor ik de snelweg op zou rijden achter, dat raampje niet dicht ging, dus snel teruggereden en omgeruild. Kon toen kiezen uit een rij Dodge Journeys, ook daar in eerste instantie de verkeerde gekozen (gordel niet in beweging te krijgen), maar uiteindelijk met een flinke vertraging toch met een andere goed functionerende Dodge Journey weggereden.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: de auto krijgt een 8. Reed prima, voldoende vermogen en een heerlijk ruime kofferbak, maar wel een redelijke basisuitrusting, zonder achteruitrijcamera en de lampen gingen ook niet automatisch uit (ik werd steeds teruggefloten). Hij lustte ook een flink slokje benzine!
Was gezien mijn ervaring bij aanvang echter niet onder de indruk van de kwaliteit van de controle op de auto's bij Alamo Miami.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Type gehuurd: Premium (PDAR)
Verhuurder: Dollar rent-a-car
Gereserveerd bij: eBookers.nl
Opgehaald in: Newark, NJ
Afgeleverd in: Newark, NJ
Meegekregen: Dodge Charger
Wanneer: 17 april t/m 8 mei
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, ook niet gevraagd.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit Volvo, Hyundai, of de Charger...duhh...moeilijke keuze :wink:
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 (snel aan de beurt, snel geholpen, geen gezeur, snel op weg). De auto op zich was wel vet (ruim 35.000 miles op de klok). OK, natuurlijk weer een SE (basis) uitvoering. Geen navigatie bv.,maar onze Tomtom met nieuwe USA-map deed het prima. Prima audiosysteem: iPod aansluiten op USB en daarna te bedienen via stuur en touch screen. Gedurende 3 weken gemiddeld 1 op 10,3 gereden. Iets minder dan 5.000 km gereden, ongeveer € 300,- aan brandstof er doorheen gejaagd ... valt mee toch?

Foto's:
Dodge Charger.
Dodge Charger.
Volgende keer toch maar een SUV? (dit was na 2 weken :-)
Volgende keer toch maar een SUV? (dit was na 2 weken :-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Type gehuurd: Jeep Grand Cherokee (Standard SUV)
Gereserveerd bij: Alamo Brits
Opgehaald in: Fort Myers
Afgeleverd in: Fort Myers
Meegekregen: GMC Terrain
Wanneer: 19 april 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid, stuk of 15
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 uitstekend bevallen, gloednieuw, leren bekleding, schuifdak, helemaal goed
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Type gehuurd: standard SUV
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Calgary
Afgeleverd in: Calgary
Meegekregen: VW Tiguan
Wanneer: 28-2 tot 12-3-2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, wel navigatie gratis gekregen, omdat deze standaard in deze wagen zat. Geen extra verzekering genomen. Tijdens de huurperiode wel schade gekregen door opvliegende stenen. Hiervan een melding gemaakt en moesten toen nog 69 dollar betalen. Maar door omstandigheden is dat kwijtgescholden. Alleen met -35 startte hij wat slecht :lol:
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 punten. Prachtige wagen met genoeg ruimte voor twee personen en bagage.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Type gehuurd: Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig
Verhuurder: Dollar Rent A Car
Gereserveerd bij: ebookers.nl
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Chrysler Town & Country
Wanneer: 10-31 oktober 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit een stuk of 6 Dodge Grand Caravan en deze Chrysler
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; heerlijke auto, behoorlijk compleet en ruim. Een aantal dagen met 5 volwassenen en ons dochtertje van toen 13 maanden op pad geweest. Toen was het wel proppen om alle bagage mee te krijgen, maar het is gelukt, misschien hadden we ook wel te veel bij ons ...
Ik zal proberen om nog een foto te plaatsen van de laadruimte achter de derde rij, omdat ik daar toch nog wel eens vragen over zie op het forum. Met een grote koffer, een buggy en een reisledikantje, is het dus nog lang niet vol ;-)

Foto:
Bijlagen
1.jpg
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Michiell
Amerika-newbie

Bericht door Michiell »

Type gehuurd: Standard 2/4 door automatic A/C
Gereserveerd bij: http://www.alamo.co.uk
Opgehaald in: Orlando - MCO
Afgeleverd in: Orlando - MCO
Meegekregen: Dodge Avenger 2.4 aut
Wanneer: 13-05-2014 - 24-05-2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid (Alamo Save Time)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: keuze uit een rij standaardmodellen met onder andere VW Passat, Kia, Hyundai en Dodge. Gekozen voor de Dodge Avenger omdat dit een Amerikaanse auto is.
Miles bij ophalen: 10792, miles bij inleveren: 12238.

Tip voor als je een auto huurt op MCO en deze weer met een volle tank wil/moet inleveren: rij vanaf MCO in noordelijke richting de 436 op. Na +/- een mile heb je aan de linker kant tankstation WAWA, 6500 South Semoran B, Orlando, FL32822. 1 Gallon Regular $3,399 (i.p.v. ruim 5 dollar bij het tankstation dat een paar 100 meter dichter bij MCO ligt).
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Gereserveerd bij: Alamo/brits
Opgehaald in: Salt Lake City
Afgeleverd in: Salt Lake City
Meegekregen: Chevy Equinox
Wanneer: 14 mei 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: nee; auto stond klaar. Ik had blijkbaar 4wd geboekt en kreeg daarom deze auto. Er stonden nog wel wat midsize SUV's ( allemaal Captiva's).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 voor de auto, baliemedewerkster vroeg of ik nog een upgrade wilde, maar deed niet moeilijk toen ik zei dat deze auto voor mij alleen wel groot genoeg was. Ze zei zelf dat ik alle verzekeringen al had en hooguit Roadsite assistence of een navigatie als extra kon nemen, maar dat heb ik afgewezen: ik heb zelf een TomTom met USA kaart en Roadsite assistence hoef ik niet.

Foto:

Afbeelding

Foto is genomen op de parkeerplaats bij Lewis Falls waar de sneeuw nog hoog lag ;-)
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Type gehuurd: Luxury
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen:Cadillac SRX 3.6
Wanneer: 12 mei 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Aangeboden Roadside ass. 1x afgewezen, daarna niet meer over doorgegaan. Er was geen Luxury klasse aanwezig. Hij zei dat er alleen een Crossover Cadillac SRX was.
Ik had liever een ATS, CTS (of XTS) die ze in de folder hebben staan bij National, eventueel konden we ook een BMW 3 serie meenemen, maar dat was een 4 cilinder zei hij.
We hadden geen tijd om te wachten, dus werd het de SRX.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 8; het is niet moeders mooiste, maar hij reed wel lekker.
300pk+ op alleen de voorwielen is niet de beste keuze van Cadillac.
Verder zat er van alles op: Ultraview sunroof, achteruitrijcamera, lederen bekleding, achterbak openen en sluiten met afstandsbediening, elektrisch opbergvakje in het dashboard; alleen geen navigatie!???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Type gehuurd: Fullsize SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition
Wanneer: 19 mei 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Aangeboden navigatie, afgewezen. Aangeboden Roadside ass. afgewezen, waar gaat u allemaal heen? want dan kunt u beter Roadass. nemen, weer afgewezen. Daarna vroeg ze of we een upgrade wilden naar een Cadillac Escalade voor maar $35 per dag, Afgewezen. Toen ging ze een beetje tikken op dr toetsenbord.....aaah u heeft geluk ik mag u de upgrade aanbieden voor $20 per dag, nee dank u. Weet u het zeker want dan heeft u ook navigatie. Nee dank u, we hebben zelf een navigatie bij ons.....dan krijgt u een Dodge Durango. Het papierwerk is afgehandeld dus wij naar de garage. Hier stond dus helemaal geen Durango en een splinternieuwe Ford Explorer reed net weg. Er stonden alleen nog een paar Chevy's Tahoe en Suburban. De vrouw in de garage had duidelijk geen plezier in haar werk en zei dat we de Suburban moesten nemen. We waren met zn tweeen en vonden dit een beetje overdreven :shock: We vroegen de vrouw of we ook een Tahoe mochten, nee deze zijn gereserveerd ....yeah right. De Suburban was erg standard en zag er verouderd uit. Ik zag nog een werknemer en vroeg of hij niet een andere auto had voor ons. Hij zei ja hoor neem maar een van die Tahoe's. Ik vroeg heb je geen Ford Explorer? Hij zei "do you want a Ford" en voor ik het wist sprong hij in een auto en reed weg, na 2 minuten kwam hij terug racen met een Ford Expedition. Deze man was duidelijk trots op zn werk, de vrouw die ons eerder had geholpen keek nog even vuil naar ons maar ik lachte vriendelijk terug. :lol:
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. De auto had alles wat er op kon zitten van airco in de stoelen tot automatische 3de stoelen rij. Benzineverbuik is niet leuk maar onvermijdelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Type gehuurd: Fullsize SUV
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: Denver
Meegekregen: GMC Acadia
Wanneer: 16 mei
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen werd best wel gepusht omdat er in mijn klasse niks stond.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Bij aankomst zag ik al dat er heel weinig stond, een paar Suburbans, nog wat pick-ups en dan nog wat kleine suv's. Dus ik dacht wel dat ik waarschijnlijk een Suburban zou toegewezen krijgen, wat best wel groot zou zijn voor 2, maar ik heb het graag wat ruimer en when in rome.... Achter de balie staat een overvriendelijke jongedame die geweldig haar best doet om een upgrade te verkopen aan een prijs waar ik zelfs niet naar geluisterd heb. Na alles af te wijzen mogen we naar de parking waar iemand ons begeleid. Daar kon ik kiezen tussen een Hyundai Santa Fe en iets wat lijkt een kleine rode clownswagen te zijn (heb niet naar het merk gekeken). Mijn vrouw, die totaal niks kent van auto's, ziet zelfs direct dat we bestolen worden. Aangezien ik zag dat er toch maar heel weinig keuze was en na 24 uur wakker zijn weinig zin had om een discussie aan te gaan, heb ik de Santa Fe maar genomen met in mijn gedachten "morgen nieuwe wagens, nieuwe kansen". De morgen nadien terug gereden en gevraagd of ze mij eigenlijk mijn wagen wouden geven waar ik had voor betaald, de medewerker keek even buiten en na 5 minuten stonden we terug met hem buiten en hadden keuze tussen een paar Suburbans, nog 2 andere modellen en een GMC Acadia. Op aanraden van de medewerker de Acadia genomen en waren heel aangenaam verrast. De wagen was volledig uitgerust, lederen interieur, gps, achteruitrijd camera, satellietradio, kofferbak automatisch open en toe, enz... De wagen had nog geen 1000 miles.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; de motor mocht iets pittiger, ik dacht dat hij iets van een 13 liter verbruikte gemiddeld. Best wel tevreden.
jdeinum
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jdeinum »

Gereserveerd bij: ebookers.nl
Opgehaald in: San Diego
Meegekregen: Chevrolet Captiva
Wanneer: 08 mei 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: er stonden 8 auto's waaruit we mochten kiezen. 2 Captiva's, 2 Jeep Compass, 2 Buick Encore, Toyota Rav4 en een Jeep Patriot. De Captiva's waren het grootst met de meeste ruimte in de kofferbak, dus deze genomen, die andere Captiva was ook wit maar heel basic zonder meegespoten bumpers.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Alamo: gewoon goed (8), ze vroegen wel voor een uprade, roadside assistance en navigatie, maar als ik nee zei, werd er niet doorgezeurd. Captiva: lekkere auto, heeft ons 3 weken lang overal heengebracht. Stond maar 4200 miles op en was 2 maanden oud. Alleen soms in de bergen had hij wat moeite. De auto kreeg ook een 8.

Foto's:
captiva2.JPG
captiva.jpeg
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Tizzy90
Amerika-ontdekker

Bericht door Tizzy90 »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Expedia.de
Opgehaald in: Newark airport
Afgeleverd in: Ronald Reagan airport
Meegekregen: Honda Civic (2012)
Wanneer: 2 juni t/m 5 juni
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, prima wagen met een zuinig verbruik (1l=18km op lange stukken). Ruime auto voor twee personen met 1 grote koffer, 2 trolleys, 2 rugtassen en een koeltas. Nadeel is dat de hoedenplank (vergeleken met onze NL auto) vrij hoog zat. Vriend had daardoor niet altijd even goed zicht wat er achter hem gebeurde.
Liesje25
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje25 »

Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: rentalcars.com
Opgehaald in: Los Angeles Airport (LAX)
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Chevrolet Equinox LTZ
Wanneer: 20/5 - 16/6
Keuzemogelijkheid of toegewezen: vrije keuze, uit 2 x Toyota RAV4, 3 x Ford Escape, KIA Sorento en 3 x Chevrolet Equinox LTZ
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 8; leren bekleding, cruisecontrol, elektrisch openen/sluiten van kofferbak (met afstandbediening), goede radio met iPod-aansluiting (via USB), 3 x 12V-aansluiting. Lekker ruim voor 2 personen. Koffers en losse tassen in de achterbak, koelbox tussen bestuurdersstoel en achterbank in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer