
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstap luchthaven Londen
- Family5
- Amerikakenner
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 15:15
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Re: overstap luchthaven Londen
Dat klopt. Ik bedoelde het meer als voorbeeld dat de luchtvaartmaatschappij niet blij is met de constructie van het reisbureau. Het was niet echt mijn bedoeling om paniek te zaaien 

-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:48
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Re: overstap luchthaven Londen
Als je reis bestaat uit meerdere "legs", ben je in principe verplicht om die allemaal uit te voeren. De opbouw van de ticketprijs houdt immers rekening met de voorwaarde dat je het hele pakket kiest, en gebruikt.
Stel je vliegt van A naar B, en dan verder naar C en tenslotte naar D.
Als je A, B of C niet uitvoert, zal je als passagier geweigerd worden voor de vluchten die daar nog op volgen. Dat geldt trouwens niet alleen voor een vliegreis, maar zelfs voor een eventuele treinreis die daarmee gelinkt is. Zo werden passagiers in het verleden geweigerd omdat ze een treinticket hadden van "elk station in België" naar Schiphol, om vervolgens met KLM een verre reis te maken. In plaats van de trein die in het ticket voorzien was, hadden ze de auto genomen naar Schiphol. Ze werden vervolgens geweigerd voor hun vlucht. Dit is geëindigd in een rechtszaak die nogal wat stof liet opwaaien in de sector, maar onthou de les : je moet je houden aan de vluchten die in je ticket voorzien zijn, of je kan geweigerd worden.
Als je in het bovenstaande voorbeeld echter gevlogen hebt van A, via B naar C, en dan beslist om niet verder te vliegen van C naar D, kan de maatschappij daar niets aan doen.
Je pogingen om een gedeelte van je ticketprijs (van C naar D) terug te claimen, zullen echter niets opleveren.
Geen zwarte lijsten.
Ik werk zelf al 20 jaar in de luchtvaart. In het algemeen geldt één gouden regel, en wie reist moet die voorgoed onthouden: het is de eindverantwoordelijkheid van de passagier, en niemand anders dan de passagier zelf, dat hij zich op tijd aanbiedt voor zijn reis. Wat er ook mis loopt op weg naar de luchthaven : lekke band met de auto, probleempje met de trein, wekker is niet afgelopen door algemene stroomuitval, de taxichauffeur was een piraat, de brug was gedraaid, ... het blijft jouw verantwoordelijkheid. Op deze regel geldt één uitzondering : wanneer je meerdere aansluitende vluchten reserveert in dezelfde booking, is het de verantwoordelijkheid van de eerste luchtvaartmaatschappij van A naar B, om je op tijd af te leveren zodat je ook de volgende vlucht van B naar C kan uitvoeren. Als je vlucht vertraagd is, regelen de maatschappijen dat onder elkaar.
Het is ook de verantwoordelijkheid van de passagier dat hij voldoet aan alle voorwaarden en beschikt over alle documenten die nodig zijn voor de reis. Vliegtuigticket, boarding pass, paspoort, visum, ESTA, enz... Om dezelfde reden heb je geen enkel verhaal tegen een autoverhuurder wanneer je bij het afhalen van je auto niet over een paspoort of rijbewijs beschikt.
Vervelende regeltjes, maar je wil echt niet de kost geven aan de passagiers die elk jaar hun reis zien in rook opgaan omdat ze hier een steek lieten vallen.
Prettige reis !
Stel je vliegt van A naar B, en dan verder naar C en tenslotte naar D.
Als je A, B of C niet uitvoert, zal je als passagier geweigerd worden voor de vluchten die daar nog op volgen. Dat geldt trouwens niet alleen voor een vliegreis, maar zelfs voor een eventuele treinreis die daarmee gelinkt is. Zo werden passagiers in het verleden geweigerd omdat ze een treinticket hadden van "elk station in België" naar Schiphol, om vervolgens met KLM een verre reis te maken. In plaats van de trein die in het ticket voorzien was, hadden ze de auto genomen naar Schiphol. Ze werden vervolgens geweigerd voor hun vlucht. Dit is geëindigd in een rechtszaak die nogal wat stof liet opwaaien in de sector, maar onthou de les : je moet je houden aan de vluchten die in je ticket voorzien zijn, of je kan geweigerd worden.
Als je in het bovenstaande voorbeeld echter gevlogen hebt van A, via B naar C, en dan beslist om niet verder te vliegen van C naar D, kan de maatschappij daar niets aan doen.
Je pogingen om een gedeelte van je ticketprijs (van C naar D) terug te claimen, zullen echter niets opleveren.
Geen zwarte lijsten.
Ik werk zelf al 20 jaar in de luchtvaart. In het algemeen geldt één gouden regel, en wie reist moet die voorgoed onthouden: het is de eindverantwoordelijkheid van de passagier, en niemand anders dan de passagier zelf, dat hij zich op tijd aanbiedt voor zijn reis. Wat er ook mis loopt op weg naar de luchthaven : lekke band met de auto, probleempje met de trein, wekker is niet afgelopen door algemene stroomuitval, de taxichauffeur was een piraat, de brug was gedraaid, ... het blijft jouw verantwoordelijkheid. Op deze regel geldt één uitzondering : wanneer je meerdere aansluitende vluchten reserveert in dezelfde booking, is het de verantwoordelijkheid van de eerste luchtvaartmaatschappij van A naar B, om je op tijd af te leveren zodat je ook de volgende vlucht van B naar C kan uitvoeren. Als je vlucht vertraagd is, regelen de maatschappijen dat onder elkaar.
Het is ook de verantwoordelijkheid van de passagier dat hij voldoet aan alle voorwaarden en beschikt over alle documenten die nodig zijn voor de reis. Vliegtuigticket, boarding pass, paspoort, visum, ESTA, enz... Om dezelfde reden heb je geen enkel verhaal tegen een autoverhuurder wanneer je bij het afhalen van je auto niet over een paspoort of rijbewijs beschikt.
Vervelende regeltjes, maar je wil echt niet de kost geven aan de passagiers die elk jaar hun reis zien in rook opgaan omdat ze hier een steek lieten vallen.
Prettige reis !
Laatst gewijzigd door janvdc4 op 04 jun 2014, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:48
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Re: overstap luchthaven Londen
Als je reis bestaat uit meerdere "legs", ben je in principe verplicht om die allemaal uit te voeren. De opbouw van de ticketprijs houdt immers rekening met de voorwaarde dat je het hele pakket kiest, en gebruikt.
Stel je vliegt van A naar B, en dan verder naar C en tenslotte naar D.
Als je A, B of C niet uitvoert, zal je als passagier geweigerd worden voor de vluchten die daar nog op volgen. Dat geldt trouwens niet alleen voor een vliegreis, maar zelfs voor een eventuele treinreis die daarmee gelinkt is. Zo werden passagiers in het verleden geweigerd omdat ze een treinticket hadden van "elk station in België" naar Schiphol, om vervolgens met KLM een verre reis te maken. In plaats van de trein die in het ticket voorzien was, hadden ze de auto genomen naar Schiphol. Ze werden vervolgens geweigerd voor hun vlucht. Dit is geëindigd in een rechtszaak die nogal wat stof liet opwaaien in de sector, maar onthou de les : je moet je houden aan de vluchten die in je ticket voorzien zijn, of je kan geweigerd worden.
Als je in het bovenstaande voorbeeld echter gevlogen hebt van A, via B naar C, en dan beslist om niet verder te vliegen van C naar D, kan de maatschappij daar niets aan doen.
Je pogingen om een gedeelte van je ticketprijs (van C naar D) terug te claimen, zullen echter niets opleveren.
Geen zwarte lijsten.
Ik werk zelf al 20 jaar in de luchtvaart. In het algemeen geldt één gouden regel, en wie reist moet die voorgoed onthouden: het is de eindverantwoordelijkheid van de passagier, en niemand anders dan de passagier zelf, dat hij zich op tijd aanbiedt voor zijn reis. Wat er ook mis loopt op weg naar de luchthaven : lekke band met de auto, probleempje met de trein, wekker is niet afgelopen door algemene stroomuitval, de taxichauffeur was een piraat, de brug was gedraaid, ... het blijft jouw verantwoordelijkheid. Op deze regel geldt één uitzondering : wanneer je meerdere aansluitende vluchten reserveert in dezelfde booking, is het de verantwoordelijkheid van de eerste luchtvaartmaatschappij van A naar B, om je op tijd af te leveren zodat je ook de volgende vlucht van B naar C kan uitvoeren. Als je vlucht vertraagd is, regelen de maatschappijen dat onder elkaar.
Het is ook de verantwoordelijkheid van de passagier dat hij voldoet aan alle voorwaarden en beschikt over alle documenten die nodig zijn voor de reis. Vliegtuigticket, boarding pass, paspoort, visum, ESTA, enz... Om dezelfde reden heb je geen enkel verhaal tegen een autoverhuurder wanneer je bij het afhalen van je auto niet over een paspoort of rijbewijs beschikt.
Vervelende regeltjes, maar je wil echt niet de kost geven aan de passagiers die elk jaar hun reis zien in rook opgaan omdat ze hier een steek lieten vallen.
Prettige reis !
Stel je vliegt van A naar B, en dan verder naar C en tenslotte naar D.
Als je A, B of C niet uitvoert, zal je als passagier geweigerd worden voor de vluchten die daar nog op volgen. Dat geldt trouwens niet alleen voor een vliegreis, maar zelfs voor een eventuele treinreis die daarmee gelinkt is. Zo werden passagiers in het verleden geweigerd omdat ze een treinticket hadden van "elk station in België" naar Schiphol, om vervolgens met KLM een verre reis te maken. In plaats van de trein die in het ticket voorzien was, hadden ze de auto genomen naar Schiphol. Ze werden vervolgens geweigerd voor hun vlucht. Dit is geëindigd in een rechtszaak die nogal wat stof liet opwaaien in de sector, maar onthou de les : je moet je houden aan de vluchten die in je ticket voorzien zijn, of je kan geweigerd worden.
Als je in het bovenstaande voorbeeld echter gevlogen hebt van A, via B naar C, en dan beslist om niet verder te vliegen van C naar D, kan de maatschappij daar niets aan doen.
Je pogingen om een gedeelte van je ticketprijs (van C naar D) terug te claimen, zullen echter niets opleveren.
Geen zwarte lijsten.
Ik werk zelf al 20 jaar in de luchtvaart. In het algemeen geldt één gouden regel, en wie reist moet die voorgoed onthouden: het is de eindverantwoordelijkheid van de passagier, en niemand anders dan de passagier zelf, dat hij zich op tijd aanbiedt voor zijn reis. Wat er ook mis loopt op weg naar de luchthaven : lekke band met de auto, probleempje met de trein, wekker is niet afgelopen door algemene stroomuitval, de taxichauffeur was een piraat, de brug was gedraaid, ... het blijft jouw verantwoordelijkheid. Op deze regel geldt één uitzondering : wanneer je meerdere aansluitende vluchten reserveert in dezelfde booking, is het de verantwoordelijkheid van de eerste luchtvaartmaatschappij van A naar B, om je op tijd af te leveren zodat je ook de volgende vlucht van B naar C kan uitvoeren. Als je vlucht vertraagd is, regelen de maatschappijen dat onder elkaar.
Het is ook de verantwoordelijkheid van de passagier dat hij voldoet aan alle voorwaarden en beschikt over alle documenten die nodig zijn voor de reis. Vliegtuigticket, boarding pass, paspoort, visum, ESTA, enz... Om dezelfde reden heb je geen enkel verhaal tegen een autoverhuurder wanneer je bij het afhalen van je auto niet over een paspoort of rijbewijs beschikt.
Vervelende regeltjes, maar je wil echt niet de kost geven aan de passagiers die elk jaar hun reis zien in rook opgaan omdat ze hier een steek lieten vallen.
Prettige reis !
Re: overstap luchthaven Londen
Bij sommige ticketvoorwaarden zie ik soms ook een no show fee/charge staan.
Kan dit ook in rekening worden gebracht? Of kan dit helemaal niet?
Of geldt dit meer als je de eerste leg niet maakt en in mindere mate voor je laatste leg?
Kan dit ook in rekening worden gebracht? Of kan dit helemaal niet?
Of geldt dit meer als je de eerste leg niet maakt en in mindere mate voor je laatste leg?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht