Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

upgrade wagen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stephen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

upgrade wagen

Bericht door Stephen »

Hallo,

Via Connections hadden we onze tickets en huurauto geboekt voor Amerika (binnen 2 weken vertrekken we :thumbup: )
is het nu mogelijk om via het reisbureau of in Las Vegas (waar we landen) een upgrade te doen voor een jeep ? ipv een gewone Ford die we nu hebben?

alvast bedankt,
Stephen
Dude
Moderator

Re: upgrade wagen

Bericht door Dude »

Ja dat kan, makkelijk zelfs want ze zullen het wellicht zelf voorstellen. Neem niet meteen het eerste aanbod aan, meestal krijg je wel een betere deal als ze je zien twijfelen. Zeg eerst dat je het toch wat te duur vind maar eventueel wel interesse hebt in een upgrade als er wat van de upgradeprijs afgaat.

Zelf zou ik het terplaatse regelen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Indien je een upgrade zou aannemen vergeet dan niet dat bij de meerprijs van bvb 15 $ per dag ook nog diverse taxen bijkomen (sales tax, airport recovery tax, ...) !
Zo kunnen die 15 $ per dag op een reis van 14 dagen toch oplopen naar 240 $ extra, voor 3 weken is het al 360 $ !

Wil je dat niet dan kun je de upgrade weigeren en hopen dat er in de garage of op de parking een vriendelijke werknemers is die je ook zonder bijbetalen een upgrade wil meegeven.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je een upgrade wil, waarom regel je dat dan niet nu al?
Stephen
Amerika-ontdekker

Bericht door Stephen »

Hockey schreef:Als je een upgrade wil, waarom regel je dat dan niet nu al?
komt dat goedkoper uit?

Kan dit in reiskantoor nog? ik moet toch week voor afreis mijn documenten en tickets afhalen
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mijn ervaring is dat het ginder beter te onderhandelen is. Hier zit je vast aan de prijs die ze aanrekenen.
Ik kreeg in 2008 in LA een betere korting dan ik online kreeg op voorhand (ik had voor vertrek gekeken wat een upgrade zou kosten)
In 2012 kreeg ik een upgrade naar een grand cherokee als ik road assistance nam, wat maar 5,99$/dag was. Een normale upgrade was 12$ exl taxen.

Maar als je gerust wil afreizen kan je meer betalen en het van hier uit regelen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Stephen schreef: Kan dit in reiskantoor nog? ik moet toch week voor afreis mijn documenten en tickets afhalen
Het lijkt me wel zo handig om dit bij het reisbureau te vragen.

Als je echt een andere auto wilt, regel het dan van te voren. Als het je niet veel uitmaakt, dan kun je het ter plekke bekijken. Het kan zijn dat ze geen auto in jouw categorie hebben. Als je dan de aangeboden upgrade weigert zullen ze je een gratis upgrade moeten geven. Maar om daar op te gokken is te riskant. Je loopt dan het risico dat er geen auto uit een andere categorie is of dat je veel meer betaalt.
Ik weet niet wat een "gewone" ford is en wat voor auto je graag zou willen hebben, maar als ze merken dat je graag iets anders wilt gaat het vast een kostbare grap worden. Je hebt het blijkbaar niet over een iets grotere categorie, maar over een heel andere categorie.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom heb je niet direct een grotere auto gehuurd dan, dat je nu wilt upgraden? Bij mij probeerde ze een upgrade bij Alamo in LA. Eerst voor 'slechts' $50 per dag, wat uiteindelijk terugging naar $25 dollar per dag. Vond dat niet bepaald een goede deal en dus niet gedaan.
Stephen
Amerika-ontdekker

Bericht door Stephen »

Kosten drukken he :roll: , en het als overdreven zien van grote auto te nemen,
maar nu bedacht he...
Stephen
Amerika-ontdekker

Bericht door Stephen »

Ik geloof dat Connections met AVIS werkt.

Ik zie op aanbod AVIS website dat ik qua "4x4" eigenlijk enkel Ford Escape kan kiezen.
de volgende is een gigantische 4x4 :-)

Hoe zit dat eigenlijk met verbruik? mensen al een Ford Focus genomen of een Ford edge?

of zijn daar ter plekke nog ander modellen?

http://www.avis.be/avisonline/be-nl/avi ... avis_vloot (je zal wel nog Amerika, Nevada moeten selecteren)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alle getoonde modellen zijn voorbeelden; je huurt een auto uit een bepaalde categorie, niet een bepaald model.
Voor het verbruik kun je aan de hand van de voorbeeldmodellen eens googelen. Maar het lijkt me voor de hand liggend dat een grotere auto (veel) meer verbruikt.

Een gratis upgrade van een Focus naar een Escape kun je wel vergeten. Als die Escape (of vergelijkbaar) echt is wat je wilt, wijzig dan hier en nu je auto. Dan weet je zeker dat die beschikbaar is straks en hoef je niet met een slaperig hoofd in het Engels te gaan onderhandelen.

Marianne
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Stephen schreef:Ik geloof dat Connections met AVIS werkt.

Ik zie op aanbod AVIS website dat ik qua "4x4" eigenlijk enkel Ford Escape kan kiezen.
de volgende is een gigantische 4x4 :-)

Hoe zit dat eigenlijk met verbruik? mensen al een Ford Focus genomen of een Ford edge?

of zijn daar ter plekke nog ander modellen?

http://www.avis.be/avisonline/be-nl/avi ... avis_vloot (je zal wel nog Amerika, Nevada moeten selecteren)

De klasse na de Ford Escape zal een 'Standard SUV' zijn? Dat is formaat Santa Fe, BMW X5 geloof ik. Dat is niet zo gigantisch hoor, zeker niet voor USA begrippen.
Natuurlijk is een Ford Focus (normale personenauto) or similar zuiniger dan welke SUV dan ook. Maar e.e.a is wel afhankelijk van rijstijl, belading en route.

Wat ik zo een beetje van SUV's weet is dat het verbruik onderling niet zoveel verschilt. Ik lees hier verhalen over Hyundai's Santa Fe die met een 2.4 liter motor (de 'kleinste') ook de 1:10 nog niet halen en moeite hebben met comfortabel door de bergen rijden. Ik zou dan, zeker met een brandstofprijs van nog geen €0.75 de liter (Ruim de helft minder dan hier, dus een auto mag veeeel meer verbruiken, dan rijd je nog steeds goedkoper dan in NL met een Renault Twingo :) ) liever een auto hebben die 1:7 doet met genoeg vermogen. Hoe meer vermogen je hebt, hoe minder je gebruikt en in deellast loopt de motor dan relatief zuinig.
Verwacht van een Ford Edge (4 cilinder Ecoboost of 3.5 6 cilinder) geen wereldschokkende verbruikscijfers. Maar als je die klasse wilt, zou ik het er niet om laten.

Ik zou me om het verbruik dus sowieso niet zo druk maken. Dat is typisch Nederlands omdat wij hier van die absurde prijzen kennen :) Is daar even anders.

Succes!
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

]
Stephen schreef: Wat ik zo een beetje van SUV's weet is dat het verbruik onderling niet zoveel verschilt. Ik lees hier verhalen over Hyundai's Santa Fe die met een 2.4 liter motor (de 'kleinste') ook de 1:10 nog niet halen en moeite hebben met comfortabel door de bergen rijden.
Vorig jaar met een Santa Fe 1:11 gereden. En niet met een zuinig voetje kan ik zeggen... :thumbup:
In de bergen moest dit motortje wel zijn best doen, maar niet irritant langzaam of traag. Natuurlijk zal een V6 of V8 smoother lopen en het verbruik zal dan ook hoger liggen.
Kan toch op 5000km grofweg zo'n 150 euro schelen. (tussen 1:11 en 1:8)
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Stephen
Amerika-ontdekker

Bericht door Stephen »

Ik wou een grotere auto dan standaard, maar dan dacht ik, echt offroad ga ja niet, en een gewone is ook best comformtabel toch...

Dit gezegd zijnde, ik WIL toch éne :-)

Ik zit met verbruik niet zo in, gewoon om een gedacht te hebben.

Ik heb gebeld met Connections hier in België.
ze zeggen dat ik dan mijn vroegboekkorting verlies (reis ligt al van oktober vast want hoe vroeger hoe goedkoper hé)
+ ze rekenen ook een "aanpassingskost"
dus moet je daarbovenop nog eens de extra kost van de auto tellen..

dus ik zal het daar bevragen met de nodige twijfel :wink: en zien wat het geeft van prijsverschil.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

guido09 schreef:]
Stephen schreef: Wat ik zo een beetje van SUV's weet is dat het verbruik onderling niet zoveel verschilt. Ik lees hier verhalen over Hyundai's Santa Fe die met een 2.4 liter motor (de 'kleinste') ook de 1:10 nog niet halen en moeite hebben met comfortabel door de bergen rijden.
Vorig jaar met een Santa Fe 1:11 gereden. En niet met een zuinig voetje kan ik zeggen... :thumbup:
In de bergen moest dit motortje wel zijn best doen, maar niet irritant langzaam of traag. Natuurlijk zal een V6 of V8 smoother lopen en het verbruik zal dan ook hoger liggen.
Kan toch op 5000km grofweg zo'n 150 euro schelen. (tussen 1:11 en 1:8)

Mooi dat de Santa Fe jou wel goed is bevallen! Ik geloof ook zeker niet dat het een slechte auto is, maar het vermogen wat hij levert is toch aanmerkelijk minder. Ik heb weleens met een Nederlandse Sante Fe gereden en hier op de vlakke weg vond ik hem al niet bijzonder vlot. Nu is dat prima voor een heleboel mensen maar ik heb er toch van andere ook negatieve verhalen over gelezen. 1:11 voor een 4 cilinder die hard moet werken vind ik in verhouding niet zuinig als je het vergelijkt met de 1:10 van een V6 en de 1:8/9 van een V8..
Overigens moet ik zeggen dat een gemiddeld verbruik van 1:11 met de Santa Fe best een knappe prestatie is van je! Heb ik nog niet eerder gehoord. Niet hier, maar ook niet op andere (auto)fora. Zeker als je ook nog eens de bergen bent in geweest.

Ik ben dan ook nog eens autoliefhebber en vind €150 op een hele vakantie in Amerika echt te verwaarlozen.. Zeker als je de €150 door 5000 gaat delen. Dan rijd je voor 3 eurocent per kilometer met een grotere auto, met meer vermogen, meer souplesse etc. Is het voor mij in een oogwenk waard!
Afgezien van de extra huurkosten natuurlijk. Verder vind ik het erg tof om eens in een auto te rijden die je in NL niet gaat tegenkomen. Toevoeging van het Amerikaanse gevoel, zou je kunnen zeggen.

Maar dat moet een ieder voor zich weten of hij/zij €150 veel geld vind. Een SUV blijft sowieso een heerlijke keuze qua (zit)comfort en ruimte, dat geldt voor allemaal! :thumbup:
Laatst gewijzigd door V8muscle op 11 jun 2014, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Stephen schreef:Ik wou een grotere auto dan standaard, maar dan dacht ik, echt offroad ga ja niet, en een gewone is ook best comformtabel toch...

Dit gezegd zijnde, ik WIL toch éne :-)

dus ik zal het daar bevragen met de nodige twijfel :wink: en zien wat het geeft van prijsverschil.

Niet iedere keuze hoeft rationeel te zijn! De leukste dingen in het leven zijn denk ik irrationeel. Dus als je daar zin in hebt; gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik zou me goed inlezen hier op het forum en de ervaringen van anderen m.b.t. het ophalen van auto's goed bestuderen.
Misschien kun je een 'tactiek' overnemen en de situatie zo toch wat naar je hand zetten.
Beslis voor jezelf wat je de upgrade maximaal waard vind en wacht af of je het tot daar kan uit onderhandelen.

Dat zou ik doen..

Succes :)
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Of je begint te rijden met de gewone Ford en als hij niet bevalt ruil je hem alsnog om bij een verhuurstation.
t Leven kan zo simpel zijn :)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

V8muscle schreef:
Mooi dat de Santa Fe jou wel goed is bevallen! Ik geloof ook zeker niet dat het een slechte auto is, maar het vermogen wat hij levert is toch aanmerkelijk minder. Ik heb weleens met een Nederlandse Sante Fe gereden en hier op de vlakke weg vond ik hem al niet bijzonder vlot.
ik ken verschillende mensen die een Santa Fe hebben, en ze hebben allemaal een 3Liter V6 motor.
Stephen
Amerika-ontdekker

Bericht door Stephen »

Allright, ik zie het daar wel ;-) bedankt! :-)

Zijn er mensen die al effectief na aankomst een andere wagen vroegen? ervaringen?
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Color01 schreef:
V8muscle schreef:
Mooi dat de Santa Fe jou wel goed is bevallen! Ik geloof ook zeker niet dat het een slechte auto is, maar het vermogen wat hij levert is toch aanmerkelijk minder. Ik heb weleens met een Nederlandse Sante Fe gereden en hier op de vlakke weg vond ik hem al niet bijzonder vlot.
ik ken verschillende mensen die een Santa Fe hebben, en ze hebben allemaal een 3Liter V6 motor.
Die V6 is geloof ik een optie, ja. De 2.4 liter is de basismotor en zul je daarom over het algemeen vinden in de huurauto's.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die een Santa Fe V6 heeft meegekregen. Iemand wel?
Maar je hebt gelijk, ze zijn er wel en de auto leent zich er ook goed voor :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer