Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Convertible in Denver; Alamo of National?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Convertible in Denver; Alamo of National?

Bericht door Aarjan »

Over een paar weken is het weer zover!
Dit keer is de bestemming Denver.

Ik heb twee reserveringen voor een convertible, dus moet er nog eentje annuleren.
Die van Alamo (Brits) is ietsje voordeliger, maar het scheelt niet veel.
Omdat ik bij National Emerald lid ben, is er geen verschil m.b.t de extra driver.
Bij beide kan ik "om de balie heen" (EC en Savetime)
Vorig jaar heb via het "Hinko" tarief bij National gehuurd, en dit voorjaar bij Alamo.
Bij National had ik een lelijke kale wat oudere SUV, bij Alamo een splinternieuwe; ervaringen uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst :wink:

Overwegingen:
- wil het liefst zelf een auto kiezen
- wat is de betere auto voor onze trip? Een Mustang of een Chrysler 200 (kampeerspullen gaan mee, waarschijnlijk wordt dit een tas op de achterbank)

Wie heeft ervaringen met Alamo/National in Denver?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
V8muscle
Amerika-ontdekker

Re: Convertible in Denver; Alamo of National?

Bericht door V8muscle »

Aarjan schreef: - wat is de betere auto voor onze trip? Een Mustang of een Chrysler 200 (kampeerspullen gaan mee, waarschijnlijk wordt dit een tas op de achterbank)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb (nog) geen ervaring met Alamo en of National. Wel zou ik als je de keuze hebt absoluut voor de Mustang gaan i.p.v. de Chrysler. De Chrysler is toch wat meer 'de auto die je meekrijgt als de Mustangs op zijn'.
Kwalitatief minder en minder leuk dan het Amerikaanse symbool; de Mustang. Qua ruimte maakt het weinig tot niets uit, zoals je al zegt zul je waarschijnlijk de achterbank moeten gebruiken.
Dat kan met beide auto's.

Buiten een Mustang cabrio zou je ook nog kunnen kijken voor een Camaro convertible. De Mustang en de Camaro (Google de 3 auto's maar eens, met '2014' ervoor)zijn wel een stukje gaver/stoerder dan de Chrysler.
Als dit je echt niks boeit kun je ook gewoon de Chrysler pakken. De zon schijnt in alle drie net zoveel.
Ik wil misschien in Vegas voor een paar dagen een cabrio huren, maar echt alleen als ze me ter plekke vertellen dat het een Mustang of een Camaro zal zijn.

Alvast een fijne vakantie gewenst!! :thumbup:
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

V8muscle schreef:
Aarjan schreef:

Buiten een Mustang cabrio zou je ook nog kunnen kijken voor een Camaro convertible. De Mustang en de Camaro (Google de 3 auto's maar eens, met '2014' ervoor)zijn wel een stukje gaver/stoerder dan de Chrysler.
Als dit je echt niks boeit kun je ook gewoon de Chrysler pakken. De zon schijnt in alle drie net zoveel.
Ik wil misschien in Vegas voor een paar dagen een cabrio huren, maar echt alleen als ze me ter plekke vertellen dat het een Mustang of een Camaro zal zijn.

Alvast een fijne vakantie gewenst!! :thumbup:
alle 3 modellen hebben een wegligging van 100 jaar geleden :lol:
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Color01 schreef:
alle 3 modellen hebben een wegligging van 100 jaar geleden :lol:

Nou, het is zeker geen BMW 4 serie cabriolet! :lol:
Maar een vergelijk met 100 jaar geleden gaat ook niet echt meer op :) Wat dat betreft hebben ze grote stappen gemaakt.
De wegligging van een BMW is ook niet helemaal wat de doelgroep van een Mustang zoekt!
Ik heb in NL gereden met een Mustang en ik vond 'm heerlijk rijden. Zeker als ik in gedachte Highway 1 afzakte. Een Amerikaanse auto komt gewoon het beste tot z'n recht in Amerika!
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

Bedankt voor jullie reacties!

Tsja, een Camaro... die zou ik blind kiezen, maar ik denk dat die in een andere categorie valt :wink:

De Mustang heb ik twee jaar terug al eens gehad, en die beviel prima.

Heb beide reserveringen nog eens nagelezen, en in die van National staat duidelijk dat ik niet langs de balie hoef, en zelf een auto kan kiezen.
Die gaat het dus worden :thumbup:
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Alamo is groter en heeft meer keus qua auto,s. Dat is in ieder geval mijn ervaring met de 2 aanbieders. Camaro en mustang zijn zelfde categorie.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Alamo en National horen beide bij hetzelfde bedrijf, Enterprise rental cars. Het gebeurd regelmatig dat ze ook auto's uitwisselen, mocht je bij de ene dus niet iets vinden wat je graag wilt vraag dan een medewerker of ze een andere auto voor je hebben, ze kijken dan soms ook bij de andere verhuurder. ( een fooi doet hierbij wonderen :wink: )
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

Nou, uiteindelijk gekozen voor National.
Bij aankomst viel er niks te kiezen...
Zeg hadden slechts 1 convertible staan; een 2014 Chevy Camaro :clap:
Deze hadden ze drie dagen vast gehouden voor ons.
Blijkbaar is het niet zo gebruikelijk om open te rijden in deze regio.
Waanzinnig mooie auto, maar één klein nadeel.....
Een kofferbak waar je werkelijk helemaal niks in kwijt kunt!
Een review volgt in het daar voor bestemde forum.
Nu op naar Badlands NP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer