Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet opgeladen insulinepomp
Niet opgeladen insulinepomp
Met die nieuwe regels dat alles opgeladen moet zijn, heb ik een vraag. Ik heb een reserve insulinepomp bij me als ik volgende week vlieg. Die heb ik mee omdat mijn eigen pomp kapot kan gaan. Van de apotheek die me de pomp leent, mag ik het gesealde doosje alleen openmaken als ik de pomp nodig heb. Logisch. Zouden ze op het vliegveld moeilijk doen? De vliegmaatschappij (delta) doet al vreselijk moeilijk over de pomp. Die moest af tijdens de vlucht, hahahaha. Het heeft vier mails gekost met foto's van de pomp om ze uiteindelijk ervan te overtuigen dat ik die niet af ging doen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Niet opgeladen insulinepomp
Wat stom van Delta
Maar de nieuwe regels gaan toch echt over telefoons en iPad e.d., dus lijkt mij niet van toepassing op medicatie en aanverwanten. Voor de zekerheid kun je Delta altijd even bellen natuurlijk.

Maar de nieuwe regels gaan toch echt over telefoons en iPad e.d., dus lijkt mij niet van toepassing op medicatie en aanverwanten. Voor de zekerheid kun je Delta altijd even bellen natuurlijk.
Delta bellen? Dat levert alleen maar meer problemen op. Maar je hebt gelijk, het gaat over telefoons en ipads en het betreft een douanekwestie, geen luchtvaartmy toch
Nou ja, we zien wel.
Nou ja, we zien wel.
Heb je niet liever problemen aan de telefoon dan als je op Schiphol staat?
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb Delta weleens gebeld vanuit de VS om een ticket te verlengen (de datum te wijzigen) en dat ging toen heel makkelijk en netjes. Maar heb weleens andere verhalen gehoord inderdaad.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het gaat hem om "toestellen" waaronder ipads, GSM, ... die men test om te zien of ze functioneel zijn en geen houder voor een gevaarlijk iets.
In deze zou ik me eigenlijk zeker zorgen maken bij zo een pomp. Maar als ze reserve is kan ze toch gewoon in de koffer ?
In deze zou ik me eigenlijk zeker zorgen maken bij zo een pomp. Maar als ze reserve is kan ze toch gewoon in de koffer ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
en dat kan waarschijnlijk ook in het vliegtuig gebeuren...Matjel schreef:Die heb ik mee omdat mijn eigen pomp kapot kan gaan.
Daarnaast stop je electronica in het algemeen niet in de koffer. Je bent er niet voor verzekerd als het gestolen en/of kapot gaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Als dat in het vliegtuig kan gebeuren dan zal ze wel opgeladen zijn en kan dan aangetoond worden dat het een functioneel toestel is ????
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Blijft moeilijk he, lezen

Matjel schreef:Van de apotheek die me de pomp leent, mag ik het gesealde doosje alleen openmaken als ik de pomp nodig heb.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Geef dan misschien eens een oplossing in plaats van kritiek op een ander. Aan jouw antwoorden heeft de TS ook veel.
- Bushmaster
- Amerika-expert
de TSA is er vrij duidelijk over,
http://www.tsa.gov/traveler-information ... s-diabetes
kan me niet voorstellen dat Airlines hier anders op acteren (Die Delta medewerker weet waarschijnlijk niet eens wat een insuline pomp is, en gaf voor hem/haar het meest veilige antwoord)
http://www.tsa.gov/traveler-information ... s-diabetes
kan me niet voorstellen dat Airlines hier anders op acteren (Die Delta medewerker weet waarschijnlijk niet eens wat een insuline pomp is, en gaf voor hem/haar het meest veilige antwoord)
Dank je voor de link Bushmaster. Die had ik nog niet gevonden.
En Marco, een leenpomp stop ik natuurlijk niet in mijn koffer. Als hij kwijtraakt kan ik 3500 euro betalen.
Maar het zal allemaal wel goed gaan, in Amerika zijn ze wel gewend aan mensen met diabetes
En Marco, een leenpomp stop ik natuurlijk niet in mijn koffer. Als hij kwijtraakt kan ik 3500 euro betalen.
Maar het zal allemaal wel goed gaan, in Amerika zijn ze wel gewend aan mensen met diabetes

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik vlieg al sinds 2003 met een insulinepomp en heb op 7 Amerikareizen een reservepomp mee gehad. Bovendien vlieg ik regelmatig binnen Europa.
Een pomp is niet oplaadbaar, dus?? Het is net als een fotocamera, zonder batterijen doe hij het niet, met batterijen wel. Geloof me, insulinepompen zijn bij security-mensen heel bekend hoor.
Ik koppel mijn pomp af bij security, zodat ze zien dat ik een pompdrager ben en koppel direct daarna weer aan. De reservepomp zit in mijn handbagage, zonder batterij,maar ik heb er wel een bij me.
Het is me nog nooit gevraagd, maar willen ze de pomp in werking zien, dan komt hij gewoon uit het doosje en gaat er een batterij in. Bij het terugsturen naar Medtronic, de fabrikant, gaat er dan wel een mailtje naar ze toe om te vertellen waarom ik de pomp heb uitgepakt.
Maar heel eerlijk? Ik snap niet wat het probleem is.
Een pomp is niet oplaadbaar, dus?? Het is net als een fotocamera, zonder batterijen doe hij het niet, met batterijen wel. Geloof me, insulinepompen zijn bij security-mensen heel bekend hoor.
Ik koppel mijn pomp af bij security, zodat ze zien dat ik een pompdrager ben en koppel direct daarna weer aan. De reservepomp zit in mijn handbagage, zonder batterij,maar ik heb er wel een bij me.
Het is me nog nooit gevraagd, maar willen ze de pomp in werking zien, dan komt hij gewoon uit het doosje en gaat er een batterij in. Bij het terugsturen naar Medtronic, de fabrikant, gaat er dan wel een mailtje naar ze toe om te vertellen waarom ik de pomp heb uitgepakt.
Maar heel eerlijk? Ik snap niet wat het probleem is.
Nou Niewenoord, misschien zie jij het probleem niet omdat jij al 11 jaar een pomp hebt en ik nog maar twee jaar en jij al 7 keer naar amerika bent geweest en ik nog nooit met een pomp.
Vorige keer heb ik vreselijk gezeik op Schiphol gehad omdat een of andere sukkel net zijn opleiding af had, maar het bijbehorende IQ nooit ontvangen had en mijn spuiten wilde innemen en weggooien omdat ik geen spuiten mocht meenemen. Toen kwam er een zo mogelijk nog dommer meisje bij dat hem gelijk gaf en na enige boosheid van mij kwam er een baas en die gaf me gelijk. Dus ik ben best een beetje zenuwachtig.
Vorige keer heb ik vreselijk gezeik op Schiphol gehad omdat een of andere sukkel net zijn opleiding af had, maar het bijbehorende IQ nooit ontvangen had en mijn spuiten wilde innemen en weggooien omdat ik geen spuiten mocht meenemen. Toen kwam er een zo mogelijk nog dommer meisje bij dat hem gelijk gaf en na enige boosheid van mij kwam er een baas en die gaf me gelijk. Dus ik ben best een beetje zenuwachtig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan boos op mij reageren óf bedenken dat je mijn ervaring positief kan opnemen.
Leer ervan, zou ik zeggen. Bereid je voor, zorg dat je een diabetesverklaring bij je hebt, in het Engels, ondertekend door je arts. Laat je insuline in de originele verpakking met sticker of (zoals bij onze ongestickerde verpakkingen in Spanje) met de originele recepten.
Ik, en jij ook niet, ben niet de enige met diabetes en er reizen dagelijks veel mensen met medicatie. Als je echter net zo onredelijk reageert op personeel op een vliegveld als je hier op mij doet, heb je al irritatie opgewekt en kan je problemen verwachten.
Dus: lees je in in de regels, weet waar je rekening mee moet houden en blijf netjes. En wat betreft die leenpomp, dat heeft echt niets te maken met oplaadbare apparatuur en als die doos open moet, dan doe je dat gewoon. Ook dat zal de apotheek weleens mee maken.
Leer ervan, zou ik zeggen. Bereid je voor, zorg dat je een diabetesverklaring bij je hebt, in het Engels, ondertekend door je arts. Laat je insuline in de originele verpakking met sticker of (zoals bij onze ongestickerde verpakkingen in Spanje) met de originele recepten.
Ik, en jij ook niet, ben niet de enige met diabetes en er reizen dagelijks veel mensen met medicatie. Als je echter net zo onredelijk reageert op personeel op een vliegveld als je hier op mij doet, heb je al irritatie opgewekt en kan je problemen verwachten.
Dus: lees je in in de regels, weet waar je rekening mee moet houden en blijf netjes. En wat betreft die leenpomp, dat heeft echt niets te maken met oplaadbare apparatuur en als die doos open moet, dan doe je dat gewoon. Ook dat zal de apotheek weleens mee maken.
Met zo'n ervaring vorige keer kan ik me best voorstellen dat je zenuwachtig bent, Matjel.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vraag me eerder af waarom het die keer zo mis gaan. Ik vlieg zeer geregeld en met mij meerderen van dit forum met diabetes. Nooit gehoord dat er moeilijk is gedaan over diabetesmaterialen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch nog maar even om aan te geven dat ik je voorbereiding ook niet helemaal begrijp, een quote van de pagina van Delta.com over apparatuur aan boord:
Nogmaals, zorg dat je goed voorbereid bent en meld bij security al meteen aan de eerste de beste dat je diabetes hebt en insuline en pomp bij je hebt.
Wat ik doe:
* alle medicatie in de handbagage, ook tabletten e.d.
* insuline (vloeistof) doe ik apart in een plastic doorzichtige zak, mag trouwens meer zijn dan de restrictiehoeveelheden voor gewone vloeistoffen
* overal moet en sticker op zitten voorzien van naam e.d. van je apotheek (dus de gewone originele doosjes meenemen). Stickeren doen ze in Nederland altijd, bij ons in Spanje bijvoorbeeld niet en dan gaan de recepten mee.
* infuussets, pennaalden e.d. neem ik in originele verpakking mee, maar gaan wel in de koffer, het is namelijk veel en veel te veel voor de handbagage. Mijn man heeft namelijk ook diabetes. Ik verdeel het over onze koffers.
* ik heb contact met de fabrikant van mijn insulinepomp en weet dat alle materialen daar ook te koop zijn, in geval van nood (diefstal camper/auto bijvoorbeeld) sturen ze me spullen op vanuit hun Amerikaanse vestiging
* mijn bloedglucosemeter met reservematerialen zit in mijn handbagage, mijn reservemeter bij Albert. Teststrips zitten in de handbagage verdeeld, ik weet dat ik daar alles zo kan kopen
* ik heb altijd van alle medicatie reserverecepten bij me in het Engels, zodat ik bij een apotheek alles kan halen
* en inderdaad een medisch paspoort met stempel van mijn arts erin
Kortom: zorg voor een medicijnenpaspoort, neem zoveel mogelijk mee in je handbagage en het komt vast wel goed!
Waarom heb je dan 4 emails met foto´s nodig om ze ervan te overtuigen dat je een insulinepomp mag dragen aan boord? Dit komt van hun eigen website: http://www.delta.com/content/www/en_US/ ... vices.html** Medical devices including the following items may be used during all phases of flight: hearing aids; heart monitors; heart pacemakers and other implanted medical devices; insulin pumps; nebulizers/vaporizers; approved portable oxygen concentrators; approved respirators/ventilators; approved sleep apnea machines
Nogmaals, zorg dat je goed voorbereid bent en meld bij security al meteen aan de eerste de beste dat je diabetes hebt en insuline en pomp bij je hebt.
Wat ik doe:
* alle medicatie in de handbagage, ook tabletten e.d.
* insuline (vloeistof) doe ik apart in een plastic doorzichtige zak, mag trouwens meer zijn dan de restrictiehoeveelheden voor gewone vloeistoffen
* overal moet en sticker op zitten voorzien van naam e.d. van je apotheek (dus de gewone originele doosjes meenemen). Stickeren doen ze in Nederland altijd, bij ons in Spanje bijvoorbeeld niet en dan gaan de recepten mee.
* infuussets, pennaalden e.d. neem ik in originele verpakking mee, maar gaan wel in de koffer, het is namelijk veel en veel te veel voor de handbagage. Mijn man heeft namelijk ook diabetes. Ik verdeel het over onze koffers.
* ik heb contact met de fabrikant van mijn insulinepomp en weet dat alle materialen daar ook te koop zijn, in geval van nood (diefstal camper/auto bijvoorbeeld) sturen ze me spullen op vanuit hun Amerikaanse vestiging
* mijn bloedglucosemeter met reservematerialen zit in mijn handbagage, mijn reservemeter bij Albert. Teststrips zitten in de handbagage verdeeld, ik weet dat ik daar alles zo kan kopen
* ik heb altijd van alle medicatie reserverecepten bij me in het Engels, zodat ik bij een apotheek alles kan halen
* en inderdaad een medisch paspoort met stempel van mijn arts erin
Kortom: zorg voor een medicijnenpaspoort, neem zoveel mogelijk mee in je handbagage en het komt vast wel goed!
Dat staat ook aangegeven, maar mijn recepten blijven bij de apotheek zodra ik mijn medicijnen krijgnieuwenoord schreef: .... en dan gaan de recepten mee.
Wel eens geprobeerd? mij lukte dat niet.nieuwenoord schreef: * ik heb altijd van alle medicatie reserverecepten bij me in het Engels, zodat ik bij een apotheek alles kan halen
Recepten van buitenlandse artsen worden niet ge-accepteerd
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De recepten krijg je hier in Spanje op verzoek terug, de doorslagkopie blijft bij de apotheek. Moet hier wel, want de doosjes worden hier niet gestickerd. In Nederland zijn de stickers voldoende.
En ja, ik kreeg insuline mee. Verder nooit wat nodig gehad. Voor Australië weet ik al dat ik altijd een recept van een Australische arts moet hebben trouwens.
En ja, ik kreeg insuline mee. Verder nooit wat nodig gehad. Voor Australië weet ik al dat ik altijd een recept van een Australische arts moet hebben trouwens.