Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Last minute naar NYC?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Last minute naar NYC?

Bericht door Florida »

Het voelt als 'tegen beter weten in', maar toch ’moet' ik de vraag stellen: heeft iemand een goede tip voor een last minute ticket naar New York City voor juli of eerste helft augustus dit jaar? Ik was aanvankelijk helemaal niet van plan om op vakantie te gaan deze zomer, maar het kriebelt toch om weer naar NYC te gaan :wink:
Heb al verschillende sites en apps afgestruind (o.a. Expedia, Ebookers, Skyscanner, KLM, Arkefly), maar er lijken alleen nog tickets van min. €1000 p.p. beschikbaar te zijn voor deze periode.
Nogmaals, ik ben me ervan bewust dat ik ws. gewoon te laat ben. Maar ik dacht misschien zie ik toch nog een optie over het hoofd...?
Alvast dank voor jullie hulp!
mtl
Amerika-expert

Re: Last minute naar NYC?

Bericht door mtl »

Zoals het er naar uitziet ga je inderdaad de hoofdprijs betalen. Misschien zakt de prijs een beetje, gewoon constant op skyscanner kijken.
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Dank voor je reactie mtl! Ga ik doen!
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik las laatst nog op een site dat echte koopjes voor de states er niet meer echt inzitten tenzij je op lijnvluchten gaat zoeken zoals arke maar die vliegen jammer genoeg niet naar NYC. het klinkt mss wat overdreven maar kijk eens voor een vlucht naar miami met arke en kijk dan eens voor een binnenlandse vlucht van miami naar JFK? misschien kan je dan samen voor een 700€ iets vinden? arke bood laatst nog vluchten voor augustus aan tegen 4-500€
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Dank voor de tip Jerre. Vind je suggestie zeker niet overdreven, maar wel creatief! :clap: Heb meteen even gekeken en de tickets worden dan al met al ws. nog ca. €900 p.p. Maar met deze tips geef ik de moed in elk geval nog niet op. :thumbup:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heb je geen mogelijkheid om later in het jaar te gaan. De prijzen zijn nu extreem hoog en juli en augustus in NYC kan vreselijk heet en vochtig zijn waardoor je gewoon niet veel buiten wilt zijn.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Misschien is vertrek vanuit Brussel een optie ?

Gisteren voor mijn zoon een ticket geboekt (19-25 aug) voor 543 euro (alles inclusief). Heen via Amsterdam (vliegen, dus geen trein/bus), en terug rechtstreeks naar Brussel. KLM/Delta.
Gezocht via skyscanner en geboekt bij airtickets24.com. Vertrek vanuit Amsterdam was allemaal 900 euro of hoger (en > 20u reistijd....)
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik zie op the matrix dat je met vertrek op 12 aug voor een weekje naar NY kan voor ong 415€. Addertje onder het gras is dat het met vertrek uit Oslo is.
Maar ik denk wel dat je vrij goedkoop een apart ticket naar daar kan boeken. (130€)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Hartstikke bedankt! Geweldige tip om via Oslo te reizen. Mijn hoofd is helemaal op hol en ben nu op zoek naar hotels!!
Dit gaat de goede kant op :D
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zorg wel voor voldoende overstaptijd in Oslo. Bij vertraging heb je een groot probleem.
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Dank voor de waarschuwing. Er zijn vluchten van AMS die om 8.40 u aankomen in Oslo en dan zijn de vertrektijden van Oslo naar NYC om 11.50 en 15.15 u. Ik neem aan dat ik dan het beste kan kiezen voor die van 15.15 u? Drie uur klinkt wel voldoende, maar met wat vertraging is het al gauw weinig...?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vind 3 uur krap. Je moet immers na het uitstappen weer naar de vertrekhal en opnieuw inchecken. Dan is 15.15 beter. Maar bedenk wel dat als er iets mis gaat met je aansluiting dat je dan nergens op kan terugvallen vanwege 2 los geboekte reizen.
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Ik begrijp dat het 2 losse boekingen zijn. Maar als ik die van 15.15 u zou nemen, waar moet ik allemaal rekening mee houden in de zin van 'als er iets misgaat met de aansluiting'? Reduceer ik risico's met aansluiting in het algemeen niet voldoende al ik de 15.15 u vlucht kies?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mocht je om wat voor reden ook toch een aansluiting missen dan moet je ter plekke een nieuw ticket kopen. De vlucht van 15.15 lijkt me in orde tenzij er extreme dingen gebeuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer