Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kinderzitjes verplicht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bartellen
Amerika-ontdekker

kinderzitjes verplicht?

Bericht door bartellen »

Hoi, een vraag, we reizen in juli naar de USA (California, Utah, Arizona,Nevada) Onze kinderen zijn dan 6,7 en 8. Moeten ze verplicht in een kinderzitje? Hoe streng is de wetgeving in de USA? Bij sommige verhuurbedrijven kan je maar 1 zitje reserveren...
iemand ervaring?
Thx!
hemmie
Amerika-expert

Re: kinderzitjes verplicht?

Bericht door hemmie »

Dat varieert per staat, en je zult dus per staat de regels moeten opzoeken. Volgens mij is er geen enkele staat waarbij kinderen van 8 en ouder nog een autostoel nodig hebben, maar in de meeste staten moet het wel tot de 8e verjaardag, tenzij het kind (ik meen) 1.45m lang is.
Hier de regels voor California, tot 8 jaar is het daar.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Overigens is een booster heel makkelijk mee te nemen, huren zou ik niet doen, dat betaal je echt heel veel voor zo'n simpele verhoger. Kijk eventueel eens naar de bubblebum, nog makkelijker mee te nemen.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Voor $10-$15 koop je een booster bij de Walmart of soortgelijke winkel. Of je neemt ze van thuis mee, al kan dat wel een gedoe zijn in het vliegtuig. Gebruiken ze thuis highback boosters of alleen boosters? Als ze gewend zijn aan het gemak van een highback is het misschien prettig om dat hier ook te gebruiken, zeker als ze in de auto in slaap vallen.

En of het verplicht is...wat maakt dat nou uit? Je wilt toch gewoon dat je kinderen veilig zijn in de auto? Tenzij het reuzen zijn zullen ze echt nog een booster nodig hebben om de gordel veilig over hun sleutelbeen en laag op de buik te laten lopen.
bartellen
Amerika-ontdekker

Bericht door bartellen »

OK! Bedankt voor de tips!
Dan kunnen we ze misschien inderdaad best ter plekke aanschaffen. We zullen al genoeg gesleur hebben met de rest van de bagage.
En natuurlijk staat veiligheid van de kids voorop, ik vroeg het me gewoon af hoe de regels ginder zijn.
Thx!
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Bij ons zitten ze, de jongste nu nog alleen, gewoon op de trolley. Maar zoveel rijden wij niet per auto in de vakantie omdat we het grootste deel per camper doen. Wij hebben ook wel eens een booster meegenomen zelf. Huren is onnodig duur. Walmart is goedkoper.
Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

bartellen schreef: En natuurlijk staat veiligheid van de kids voorop, ik vroeg het me gewoon af hoe de regels ginder zijn.
Thx!
Sorry, mijn opmerking was een beetje onaardig. Ik zie hier zo ontzettend veel kinderen die niet veilig in de auto vervoerd worden en ik kan me daar zo boos over maken. Tuurlijk is het logisch om te willen weten wat de plaatselijke regels zijn, dat betekent niet dat je van plan was om de kinderen op het dak te binden ofzo.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer