Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met United airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaring met United airlines

Bericht door newbie82 »

Van de week ook eerste keer united gehad. Een binnenlandse vlucht van las vegas naar Chicago, was wel ok, er waren iig betere films te kijken allen mocht je daarvoor met je creditcard zwaaien.alleen een drankje gekregen.Daarna een vlucht naar Amsterdam, volgens mij best een oud toestel, je kon gewoon films kijken,keuze was ook wel ok, alleen werden de films constant herhaald en deed de afstandbediening niet echt goed z'n werk. Vergeleken met swiss air wel minder eten. Drinken was prima. Stoelen waren ook wel te doen. Alleen weet ik wel dat ik volgende keer wat meer neerleg voor een ticket door een klasse hoger te vliegen.man heeft lange benen en is wat meer ruimte echt wel prettiger.
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

newbie82 schreef:Vergeleken met swiss air wel minder eten.
Mooi dat jouw eerdere zorgen verdwenen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

Hahahaha ja idd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 18 okt 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet quoten -> quote verwijderd
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

newbie82 schreef:
newbie82 schreef:Vergeleken met swiss air wel minder eten.

Wat is dat relaxed he'
eerst al die sfeer op vliegveld Zurich , en dan met Swiss Air naar de USA vliegen.
PS de naam van dat vliegveld komt hier niet door de kuisheids filter
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Heenreis verliep allemaal goed met United. Terugreis was een ander verhaal:

Vrijdagochtend zijn we optijd op vliegveld LAX. Koffer afgegeven, tickets gehaald, door douane controle en check handbagage. 50 minuten voor boarding begint, sms op gsm dat vlucht overbooked is. OK, ik wacht wel tot het tijd is om te boarden en dan zien we wel. Maar er stond inmiddels een rij van meer dan 100 man voor Gate 71. Het bleek dat de vlucht naar Chicago gecancelled was vanwege het slechte weer in Chicago. Een Amerikaan voor ons zei dat dat onzin was, want zijn familie woont in Chicago en het was daar gewoon goed weer. Hij ging bellen en was weg uit de rij, kon met andere maatschappij mee. Wij in de rij blijven staan. Na een uur waren we aan de beurt (waren 6 counters open bij Gate 71. Ze zeggen dat we pas zondag mee kunnen met een vlucht naar Nederland. Dus 2 dagen wachten. Hotel of onkosten vergoeden ze niet, want het is overmacht zeggen ze. Alleen moet m'n zoon maandag naar school en ik heb belangrijke afspraak. Dus 2 dagen wachten was geen optie. Ik zeg dat ik ook via Düsseldorf of Brussel naar huis kan. Dan hebben ze zaterdag een vlucht LAX->Washington en aansluitend Washington->Brussel. Dus vanochtend (zondag) in Brussel aangekomen. In Washington 25 minuten vertraging omdat die buis die aan de deur van het vliegtuig komt (Gateway heet dat dacht ik?), er niet goed voor kan. Mensen langs en achter me missen daardoor hun aansluiting (Amerikanen, en klagen dat het altijd wat is met United). Als we in het vliegtuig van Washington naar Brussel zitten, is er storing in de electronica in de business class. Daardoor ruim 3 kwartier vertraging en in plaats van 06:15 Brussel kwamen we 07:00 Brussel aan. Wat me opviel is dat heen het vliegtuig over Groenland vloog en amper harder dan 900 km/u vloog, terug stuk onder Groenland en ruim 1.000 km/u vloog. Schiphol-Washington was 8,5 uur, Washington-Brussel 7,25 uur.

Maar dat van dat cancellen vind ik raar dat dat kan, en dat alle verantwoording weggewuifd wordt. Heb reisverzekering afgesloten en heb rechtsbijstand. Kunnen die nog iets doen? Of Fox? Heb 125 dollar extra hotelkosten moeten maken, en 33 euro extra treinkosten, en een dag verloren. United kan wel zeggen overmacht, dus we hoeven niet te betalen, maar waarom zou het dan het probleem van de passagier moeten worden?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Geen idee, De EU Regeling (261/2004) geldt hier niet want je vertrekt met een niet Europese maatschappij buiten Europa.

Ook in de Eu regeling hoeft de maatschappij niet te betalen bij slecht weer.
Hier wat info: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... liegreizen
Johan VL schreef:Wat me opviel is dat heen het vliegtuig over Groenland vloog en amper harder dan 900 km/u vloog, terug stuk onder Groenland en ruim 1.000 km/u vloog
Jetstream noemen ze dat ook wel :wink: :mrgreen:
Heen tegen, terug lekker mee :wink:
Laatst gewijzigd door Hinko op 02 nov 2014, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Johan,

Je had iets meer op je punt moeten staan in LA om overnachting e.d. te krijgen. Ze maken zich er soms gemakkelijk vanaf met te zeggen dat het overmacht is.

Wat de snelheid en route betreft, dat is volledig normaal. In het opgaan heb je tegenwind en in het terugkeren heb je wind mee. Dat is nu eenmaal zo, voor de rest zijn er afgesproken routes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik kreeg een voucher waar een website en telefoonnummer op stond dat ik kon bellen, en dan kreeg ik hotel met korting. Ik zei: is dat alles dat u voor me kunt doen? Dat was alles. Overmacht. Kijk, met mij nog ruim 200 mensen die hetzelfde hadden. Ik had al beetje geluisterd hoe het links en rechts van me ging aan de balie, maar ook daar werd iedereen met een voucher weggestuurd. Voucher is misschien niet het goede woord. Want dan klinkt het alsof United wat betaald. Maar je moet gewoon alles zelf betalen. Enige voordeel is wel dat de hotels in de regel eigen shuttlebusjes hebben, dus je hebt niet ook nog 2x taxikosten.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Goh je bent dus ook op vrijdag naar huis gevlogen, althans dat zou de bedoeling zijn :)
Wij zouden terugkomen uit San Francisco, maar om dezelfde reden (en het stormde echt wel behoorlijk in Chicago ) onze vlucht gecanceld. Wij werden automatisch overgeboekt naar een vlucht voor de volgende dag. Maar ook de dame aan de balie bij United vond dat geen oplossing. En zo werden we omgeboekt op een directe vlucht naar Frankfurt, en vandaar naar Amsterdam. Op beide vluchten zaten we comfort class. In Frankfurt hadden we helaas ook nog wat vertraging vanwege dikke mist. Wij vonden het zo prima geregeld en dat hebben wij bij Delta wel eens anders meegemaakt. ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van de luchtvaartmaatschappij wordt verwacht dat ze hun best doen om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen, overmacht of niet. De persoon die je trof heeft het zich duidelijk gemakkelijk gemaakt, soms wel begrijpelijk als je voor 200 mensen een oplossing moet zoeken.

Als passagier heb je natuurlijk ook wel rechten.

Ik heb het jaren terug ook eens meegemaakt dat we door onweer vertraging hadden en de aansluiting naar Brussel misten. We waren toen met zijn twaalven. Eerst was er ook een papiertje met trek je plan. Uiteindelijk zijn we buiten gewandeld met vouchers voor taxi, hotel en eten. Het heeft ons niks gekost.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben met united door vertraging in londen onze aansluitende vlucht in Chicago gemist. Met ons vele anderen. De reizigers werden met een kluitje in het riet weggestuurd. Velen overnachtten aan de gate. We hadden 2 kinderen bij. 9 j en 14. Manlief is blijven aandringen en uiteindelijk hebben ze taxi en hotel betaald. Je moet echt op je strepen staan.
Groetjes,
Carine
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dat het slecht weer was in Chicago geloof ik op zich wel. Het was vrijdag al minder goed weer dan de dagen ervoor, ook in LA. En dat men ook niet voor 200+ mensen hotel wil betalen, begrijp ik ook, Maar dat je dan als passagier voor alle kosten op mag draaien begrijp ik dan weer niet, zeker in combinatie met een reisverzekering.

De extra kosten die ik heb gemaakt door het cancellen zijn rond de 150 euro (hotel en extra treinkosten vanuit België, voor NL had ik al dagkaarten voor vertrek gepakt). Dus geen wereldbedrag, maar toch.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Heb je al reisverzekering gevraagd?
Dit staat er bij mij. (Interpolis)
Kosten door oponthoud door natuurgeweld of staking
Onder natuurgeweld wordt verstaan lawines, bergstorting, aardbeving, overstroming, storm, orkaan of
abnormale sneeuwval. In geval van oponthoud op de terugreis van de reisbestemming dat ontstaan is door:
- natuurgeweld
- werkstaking bij vervoersondernemingen waarvan de verzekerde tijdens de terugreis van de
reisbestemming gebruik zou maken,
zijn verzekerd de extra kosten van langer verblijf en de extra terugreiskosten naar het vaste woonadres in
Nederland, die het gevolg zijn van dit oponthoud.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ga ik vandaag bellen Hinko en laat hier weten wat hun reactie is.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor inflight entertainment bij United.

Wij vliegen er graag mee. Veel en veel en veel beter dan KLM. Ik vind KLM erg slecht. Die Amerikaanse dames zijn 1000 x vriendelijker dan die sjachie poppetjes van KLM.

Deze maand vliegen wij met 1 gratis ticket van United. Gespaard in een paar jaar tijd. Mijn vriendin vloog ook voor werk en heeft nu met deze punten een ticket voor mij besteld en zelf een ticket gekocht via cheaptickets met united zodat ze met deze vlucht weer punten spaart. Was een tipje van United zelf. We hadden net niet genoeg punten voor 2 tickets. Punten bijkopen was duurder dan 3 tickets, dus geen optie.
Mykol
Amerika-newbie

Bericht door Mykol »

2 keer met United gevlogen en 2 keer prima!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb deze terug vlucht films gekeken via de app van United, via hun wifi. Nu heb ik ook betaald voor de wifi op deze vlucht (lekker internetten tijdens het vliegen :mrgreen: ) Maar vroeg me later af of ik die wife wel nodig had voor de films en series die je op de app kunt kijken. Volgens mij niet. Ze hadden geen eigen schermpjes in de stoelen trouwens. De films en series waren ook wel verouderd op de app. En ik had die app al op mijn iPad staan, als je die app niet hebt kun je veel niet kijken.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Mykol schreef:2 keer met United gevlogen en 2 keer prima!
Ach, als je miljoenen reizigers per jaar vervoert, zullen er altijd een aantal ontevreden zijn.
Ook bij andere maatschappijen gaat natuurlijk wel eens iets mis.
Het is alleen pech hebben dat je daar dan net zelf de dupe van bent.

Zit alles mee, dan is United een top maatschappij, stormt het in Chicago...dan is het een kl***te maatschappij.
IS natuurlijk geen echt goede afspeiegeling.

En ook aan de balie is het maar net wie je treft.

Ik hebt met verschillend maatschappijen gevlogen, maar nog geen echt slechte getroffen. United, Delta, KLM, zelfs US Airways
vond ik weinig mis mee. Het zal ook wel met het verwachtingspatroon te maken hebben. Ik ben op zich niet zo'n fan van vliegen.
Opstijgen en landen vind ik wel leuk, maar die 8 uur daartussen...."not so much.." Als je er dan niet teveel van verwacht, kan het
ook niet tegenvallen ;-) Zit toch in elke kist met mijn benen in de knel...zucht...zie er nu alweer tegenop LOL...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Pipo Chris schreef: Veel en veel en veel beter dan KLM. Ik vind KLM erg slecht. Die Amerikaanse dames zijn 1000 x vriendelijker dan die sjachie poppetjes van KLM.
Tja ik heb meerdere malen gevolgen met KLM, zowel in Europa als intercontinentaal, en ik herken dit echt niet.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ook ik herken dit totaal niet, dit jaar 2 heerlijke vluchten gehad met KLM. Voor ons toch altijd een stuk beter dan de United vluchten, wij vinden juist het United personeel erg gemakzuchtig en ongeïnteresseerd, en de vliegtuigen van KLM zijn al vele jaren met perfect IFE uitgerust, United vliegt nog steeds met 767 en 777 waar een video met een paar kanalen vertoont wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer