Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reiskoffers Achterbank: veilig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reiskoffers Achterbank: veilig?

Bericht door Aarjan »

Heb al vele roadtrips gemaakt, en eigenlijk altijd wel tassen op de achterbank gehad.
Zelfs een paar keer met een cabrio; dan moet je de achterbank wel gebruiken want in de kofferbak pas niet echt veel :wink:
Vaak zat geparkeerd bij een bezienswaardigheid, of om snel iets te eten, en de kap niet eens gesloten...
Moraal van het verhaal; geen zorgen, zeker niet buiten de steden!

Voor wat betreft de afmeting van de auto sluit ik me aan bij de andere reacties; groter is comfortabeler en zeker die paar centen extra waard
Veel plezier!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@Monique, daar heb je toch zo'n uitrolbaar afdekscherm voor? Hebben wij tenminste wel gehad in SUV's.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vast wel, in onze Jeep zit er inderdaad ook zo een. Het gaat nu om huur in Australië, voor ons is het hele rondreizen met een huurauto een beetje nieuw .-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me geen afdekscherm herinneren in de auto's die wij hebben gehad. Wel getinte ramen, dus je ziet eigenlijk niet wat er in de kofferruimte ligt (zie hier voor een foto).

Marianne
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook wij hebben nog nooit een afdekscherm gehad. En als je erin wilt kijken dan lukt dat wel, ondanks de getinte ramen.
RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo »

Bedankt allemaal voor de vele reacties en adviezen.

Even misschien een domme vraag, maar waar zit dat comfort in bij zo'n SUV? (of een midsize SUV) Wat is er leuker aan dan bv een standard gewone auto? Heb je zo veel betere zetels of zo iets? of meer ruimte rond je zitplaats heen, maar wat levert dat op, wat doe je met die ruimte? (merk je echt dat je relaxter kan gaan zitten ofzo?)
Zowel mijn vriendin als ik hebben wel eens last van onze rug en nek, kan een SUV hier iets in opleveren? Ikzelf heb al erg uitgebreide roadtrips in europa gemaakt, telkens in gewone auto's, of ford transit busjes. Ik kan me niet direct inbeelden op welke manier dit 'anders' is in die ruimere SUV, kunnen jullie dit concreet maken aub?

Alvast bedankt
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

De zit in de auto is heel persoonlijk en heeft te maken met de lichaamsbouw, eventuele lichamelijke ongemakken en de vorm/kwaliteit/positie van de autostoel.
Over het algemeen is de vorm/kwaliteit van de stoelen van een grotere auto luxer/comfortabeler. Wel zo prettig bij de grote afstanden in Amerika.
Bij een SUV-model is de zit doorgaans hoger, waardoor de instap van de auto makkelijker is, zeker bij rugproblemen.
Als je zoveel tijd in de auto doorbrengt als tijdens een "road trip", is het ook heel erg prettig als de koffers/tassen zoveel mogelijk achterin de auto (kofferbak/bagageruimte) een plaats hebben en de achterbank vrij is voor de spullen, die je graag vlot wil kunnen pakken, zoals bijvoorbeeld een cameratas, wat losse kleding, eventueel een koelbox. Ook bijzonder prettig zijn 4 deuren, zodat je makkelijk bij de spullen op de achterbank kan.

Bij de kleinere autotypen is een cruisecontrol niet gegarandeerd, hetgeen op de langere trajecten wel zo prettig is.
(Zie bijvoorbeeld bij de details op deze website van Alamo: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html)

Hierbij links naar eerdere onderwerpen over bagage in de auto:
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=47950
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=46840
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Onze eigen Mercedesbus heeft ook getinte ramen. Maar doen verzekeraars dan moeilijk over diefstal omdat er geen gesloten kofferbak is? Of gaat het puur om de zichtbaarheid van je spullen?
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij hebben 20 jaar lang kleine auto's gehuurd. Dat is altijd prima bevallen. Tot ik 3 jaar geleden een aanbieding voor een mid size suv tegenkwam. Die was $20 duurder voor twee weken. En tja, dan ben je meteen helemaal verpest.
Het rijdt veel relaxter en over het algemeen is de auto ook uitgerust met meer handigheidjes. Ik ben nogal klein van stuk en het grootste voordeel voor mij is dat ik alles beter kan overzien. Je zit hoger waardoor je zowel beter uitzicht hebt op het verkeer als de omgeving. Sindsdien hebben we dus elke keer een SUV gehuurd.
Over veiligheid gesproken. Mijn zus had bij onze laatste trip per ongeluk de passagiersportier wagenwijd open laten staan (beetje dom). Al onze bagage zat in de auto. Iemand die dat zag heeft de deur netjes voor ons dicht gedaan. :thumbup:
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Volgende keer toch maar 's een grote bak proberen als ik het zo lees :)
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

nieuwenoord schreef:Onze eigen Mercedesbus heeft ook getinte ramen. Maar doen verzekeraars dan moeilijk over diefstal omdat er geen gesloten kofferbak is? Of gaat het puur om de zichtbaarheid van je spullen?
Lees de voorwaarden eens van jouw verzekering en/of vraag het eens na bij jouw verzekeringsmaatschappij.

In dit bericht (klik hier) mijn bevindingen na intikken achterzijruit van een SUV/Crossover en diefstal in San Francisco vorig jaar. Reisverzekering met werelddekking afgesloten bij de ING = Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

We hebben een doorlopende polis bij een Engelse maatschappij, met name omdat wij ons als Spaanse residenten nergens meer in Nederland kunnen verzekeren en we ook geen basisverzekering voor ziektekosten hebben die dekking geeft buiten Europa. Trouwens een lelijk hiaat, omdat dat in Spanje altijd buiten het ziekenfonds valt en wij in Nederland bij het Zorginstituut wel recht hebben op de basisdekking en kosten gemaakt in Europa, maar niet daarbuiten. Dat was dus reden voor de Engelse club, die ziektekosten dekt zonder basisverzekering en weinig uitsluitingen kent voor bestaande aandoeningen.

Maar over de auto zegt de polis: diefstalschade is gedekt zolang de gestolen goederen niet van buitenaf zichtbaar waren. Dus toch dat rolding (in Australië misschien wel) of een donker kleed.

Pff, als wij uit Nederland komen met onze eigen bus, zit hij vaak tot het dak afgeladen met spullen. We kiezen dan sowieso altijd voor hotels met afgesloten en bewaakte parkeerplaatsen. Maar veel zegt die verzekering dus niet.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RobinCarlo schreef:Even misschien een domme vraag, maar waar zit dat comfort in bij zo'n SUV? (of een midsize SUV) Wat is er leuker aan dan bv een standard gewone auto? Heb je zo veel betere zetels of zo iets? of meer ruimte rond je zitplaats heen, maar wat levert dat op, wat doe je met die ruimte? (merk je echt dat je relaxter kan gaan zitten ofzo?)
Zowel mijn vriendin als ik hebben wel eens last van onze rug en nek, kan een SUV hier iets in opleveren? Ikzelf heb al erg uitgebreide roadtrips in europa gemaakt, telkens in gewone auto's, of ford transit busjes. Ik kan me niet direct inbeelden op welke manier dit 'anders' is in die ruimere SUV, kunnen jullie dit concreet maken aub?
Soms zit het comfort niet (alleen) qua interieur en uitrustingsniveau van de auto, maar ook in de grootte van de auto. Auto's zijn in de VS veelal groter dan in Europa (al rijden hier ook de Golfs en Fiat 500s rond), en dan kan het gevoelsmatig intimiderend zijn als je ineens in je kleine autootje tussen een aantal enorme bakken rijdt.

Je hoeft ook niet meteen een enorme SUV als een Chevy Tahoe te huren, maar iets als Ford Escape is een mooi tussenmaatje - niet te groot, niet te klein, ruim, en comfortabel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo »

Bedankt voor de reacties en feedback iedereen! Ook de informatie over verzekeringen is zeer leerrijk, ga ik zeker rekening mee houden.
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
Samarjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Samarjo »

Wij huren altijd de kleinste auto via Sunnycars (Alamo) en hebben al 7 keer een grote auto gehad.
We zijn nu net terug en onze koffers, trolleys, koeltas en alle overige spullen pastten makkelijk in de kofferbak.
Scheelt misschien wel dat we meestal zelf mochten kiezen uit een bepaalde rij. Dit jaar stonden daar minstens 5 echt grote auto's bij.

Was een heerlijke, comfortabele auto met Cruise Control, enz.
Hij was net nieuw.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

De meeste huurauto's zijn niet veel ouder dan een jaar dus dat scheelt!

Maar ik zou ook een (kleine) SUV adviseren. Veel beter overzicht op de weg, zit comfortabel en de cruise control. Ook met spullen erin en eruit(wat je heellll veel gaat doen!) Wil je echt niet je koffers tussen een stoel en deur door op de achterbank proppen. Wel dr over nagedacht dat je koffer misschien niet door de voordeur naar achter past? En benzine is gelukkig lekker goedkoop:) Dus gewoon dat laatste stukje genot erbij nemen!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben een redelijk grote personen auto (mazda 6) en ook daarmee lange road trips gemaakt maar de full size SUV die we hebben is toch veel comfortabeler op de lange baan. Alleen zuipt ie 3x zoveel.
Ik wil zelf graag een caravan aanschaffen. Dan ben ik tenminste af van die saaie hotels. Lekker je eigen bed en 's avonds een kampvuurtje en een BBQ
Fer80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fer80 »

Ik heb net even mijn eigen reisverzekering globaal doorgekeken (doorlopende reisverzekering bij de ABN-AMRO).

Bagage in een vervoermiddel is alleen verzekerd bij diefstal tussen 08:00 uur en 22:00 uur. 's Nachts dien je al je bagage mee naar je hotelkamer te nemen. Daarnaast dezelfde eisen ongeveer mbt vaste afscheiding e.d.

Daarnaast dien je al je waardevolle spullen ten alle tijden bij je te hebben (bijvoorbeeld foto- en videoapparatuur, sieraden en horloges, geld, cheques, betaalpasje en reisdocumenten). Dat zal dan ook wel niet verzekerd zijn vermoed ik. Deze dien je in een kluisje te doen danwel permanent rond te dragen. Als je dus bijvoorbeeld meerdere camera's op vakantie meeneemt, zul je ze continu allemaal rond dienen te dragen. Veel succes met de hernia dus... :shock:
MelaniedeJong
Amerika-ontdekker

Bericht door MelaniedeJong »

Ik zou adviseren geen waardevolle spullen op de achterbank te leggen wanneer je je auto parkeert.
In september zijn wij voor t eerst naar Amerika geweest. Een ruime auto, midsize suv (mazda 5) en dit was heerlijk.
Ruime kofferbak en comfortabel rijden, zeker de extra euros waard.

Toen wij onze auto hebben geparkeerd op een druk parkeerterrein bij de golden gate bridge en we 10 min later weer bij de auto terugkwamen was onze (geblindeerde) ruit ingeslagen. Tas van de achtebank weg met daarin oa portomonnee met contant geld pasjes rijbewijs enz. Gelukkig konden we de huurauto zo kosteloos omruilen voor een andere maar alle rompslomp eromheen is heel vervelend en je bent je spullen kwijt..

Ook al ben je niet op drukke plekken, ik zou het risico niet nemen..
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Ook bij ons 2 weken geleden de geblindeerde achterruit in geslagen en wat van de achterbank gejat en achter tussen de koffers wat kleine tassen meegenomen want hadden de bank plat getrokken. dit alles is gebeurt in de bocht bij het Cliffs House restaurant (waar we heel goed geholpen werden trouwens) gewoon langs de weg, en de wagen langs ons hadden ze ook te pakken, maar ook bij ons goede service van Alamo want konden de auto gewoon omruilen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer