Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ticket stress
Ticket stress
Help!
We zitten met een probleem.
We hadden tickets geboekt naar LA vanuit Brussel naar Londen. Door een aantal vluchtwijzigingen hebben we in Londen maar 40tal minuten tijd om over te stappen.
Uit ervaring blijkt dit onmogelijk te zijn.
We hebben aan onze travelagency gevraagd om ons ticket van 9.45 smorgens op 07-03-2015 van Brussel naar Londen om te boeken naar een vlucht van 21.05 op 06-03-2015. Zo zouden we zeker zijn van onze vlucht van Londen naar LA.
Nu die mensen die zijn precies niet van plan veel te doen voor ons. Hebben ze ondertussen al 4 keer opgebeld en elke keer krijgen we de uitleg dat dit even kan duren. Ondertussen is dit al een maand geleden, en nu geven ze nog eens als excuus van een tijdje te wachten.
Bij de luchtmaatschappij zelf, zeggen ze dat omboeken op 2 minuten kan gebeuren.
We hebben het met andere woorden vlaggen.
Ik was nu van plan om eventueel zelf aparte tickets te boeken voor de vlucht van 21.05 op 06-03-2015. Dan zou ik tenminste zeker zijn dat ik er raak.
Mijn vraag nu is of ik hier problemen mee zou krijgen? Ik heb dan m.a.w. een ticket op 06-03 en 07-03 van Brussel naar Londen. En neem in londen op 07.03 een vlucht naar LA, maar niet door over te stappen, maar door zelf terug in te checken van in het begin. Kan dit?
We zitten met een probleem.
We hadden tickets geboekt naar LA vanuit Brussel naar Londen. Door een aantal vluchtwijzigingen hebben we in Londen maar 40tal minuten tijd om over te stappen.
Uit ervaring blijkt dit onmogelijk te zijn.
We hebben aan onze travelagency gevraagd om ons ticket van 9.45 smorgens op 07-03-2015 van Brussel naar Londen om te boeken naar een vlucht van 21.05 op 06-03-2015. Zo zouden we zeker zijn van onze vlucht van Londen naar LA.
Nu die mensen die zijn precies niet van plan veel te doen voor ons. Hebben ze ondertussen al 4 keer opgebeld en elke keer krijgen we de uitleg dat dit even kan duren. Ondertussen is dit al een maand geleden, en nu geven ze nog eens als excuus van een tijdje te wachten.
Bij de luchtmaatschappij zelf, zeggen ze dat omboeken op 2 minuten kan gebeuren.
We hebben het met andere woorden vlaggen.
Ik was nu van plan om eventueel zelf aparte tickets te boeken voor de vlucht van 21.05 op 06-03-2015. Dan zou ik tenminste zeker zijn dat ik er raak.
Mijn vraag nu is of ik hier problemen mee zou krijgen? Ik heb dan m.a.w. een ticket op 06-03 en 07-03 van Brussel naar Londen. En neem in londen op 07.03 een vlucht naar LA, maar niet door over te stappen, maar door zelf terug in te checken van in het begin. Kan dit?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Ticket stress
Het reisburo dient gewoon voor een oplossing te zorgen lijkt me. Er zijn minimale tijden voor overstappen. Voor een overstap met aankomst en vertrek op Terminal 5 rekent men bijv. 60 minuten: http://www.heathrowairport.com/heathrow ... ernational
Nu vlieg je pas in maart dus ik zou er nog niet teveel om gaan stressen. En vooral niet zelf tickets gaan boeken. Want er kunnen tussentijds nog andere wijzigingen plaatsvinden waardoor je met je andere tickets ook niet uitkomt. Ik zou het reisburo vragen wanneer ze zelf denken meer duidelijkheid te kunnen scheppen.
Nu vlieg je pas in maart dus ik zou er nog niet teveel om gaan stressen. En vooral niet zelf tickets gaan boeken. Want er kunnen tussentijds nog andere wijzigingen plaatsvinden waardoor je met je andere tickets ook niet uitkomt. Ik zou het reisburo vragen wanneer ze zelf denken meer duidelijkheid te kunnen scheppen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Het probleem is dat we in al ons enthousiasme geboekt hebben met Travelgenio. Achteraf hebben we pas de heeeeeel slechte reviews op het internet gelezen over dit agentschap.
Daarom dat we vrezen dat het gewoon niet in orde zal komen als het van hen afhangt.
En hoe langer we wachten, hoe miniemer onze andere opties worden.
Volgens Heathrow hebben we trouwens 75 minuten nodig.
Daarom dat we vrezen dat het gewoon niet in orde zal komen als het van hen afhangt.
En hoe langer we wachten, hoe miniemer onze andere opties worden.
Volgens Heathrow hebben we trouwens 75 minuten nodig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wacht nog even af, je hebt nog genoeg tijd. Ik vraag me af of je geen problemen krijgt met het tweede deel van de vlucht als je op het eerste deel niet op komt dagen.
Marianne
Marianne
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vluchtwijzigingen zijn normaal. Zeker als je ver van te voren boekt. En met stressen schiet je echt helemaal niks op.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat krijg je gegarandeerd. Als je de eerste vlucht niet op komt dagen ben je een no show en dus vervalt de rest.Martin & Marianne schreef:Ik vraag me af of je geen problemen krijgt met het tweede deel van de vlucht als je op het eerste deel niet op komt dagen.
Het bedrijf waar je geboekt hebt blijven stalken en je kunt ook contact opnemen met de maatschappij waarmee je vliegt. Die zeggen in de regel als eerste dat je bij de broker moet zijn maar ze kunnen je wel degelijk helpen in veel gevallen dus zeker de moeite waard om te proberen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De maatschappij (ik gok BA) zal ook zien dat je een onmogelijke overstap hebt. Het is niet in hun belang dat je op LHR blijft steken. Dat kost ze moeite om je om te boeken, eventueel een hotelovernachting en nog veel meer ellende. Zoals Katja al schrijft, blijven bellen komt dus wel goed!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik zou het reisburo lastig blijven vallen tot ze een oplossing gevonden hebben. Mocht dat niet lukken en blijft het huidige reisschema overeind? Dan zul je bij het eventueel missen van je vlucht naar LA in Londen overgeboekt worden op een andere vlucht, daar heb je recht op. Je komt hoe dan ook op je bestemming. Absoluut geen ticket kopen om je overstaptijd te vergroten, hiermee verspeel je inderdaad je vlucht van Londen naar LA.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In geen geval afzonderlijk zelf een andere vlucht boeken naar Londen. Je hele boeking gaat daardoor immers vervallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Probeer het eens via facebook , meestal gaat het dan wat sneller.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Een dag eerder naar LHR betekent dat je de hele nacht op het vliegveld zit of daar een hotel moet boeken. Als het inderdaad om BA gaat : er gaan per dag meerdere vluchten naar LAX. BA boekt je vanzelf om als blijkt dat je je aansluiting niet hebt gehaald. Ik zou zelf echt niet een nacht eerder al vanaf Brussel naar Londen vertrekken.
Alvast bedankt voor alle reacties.
We vliegen normaal met Brussels Airlines van brussel naar Londen, en dan met Virgin Atlantic van Londen naar LA.
Het zou voor ons ook geen probleem zijn om een hotel te boeken om te overnachten. Het probleem blijft gewoon dat Travelgenio ons niet wil verder helpen.
Gisteren gaven ze ons als excuus op onze vraag waarom onze tickets nog steeds niet omgeboekt zijn, dat ze niet zeker zijn dat ze onze tickets op zaterdag 07-03-2015 wel terug kunnen verkopen aan Brussels Airlines.
Dit terwijl de vlucht van vrijdag 06-03-2015 ook van Brussels Airlines is.
Ze zijn ons echt van het kastje naar de muur aan het sturen. Ze blijven ons zeggen van te wachten en dat een omboeking een aantal weken kan duren. Maar als Brussels Airlines zelf zegt dat zoiets op een paar minuten kan gebeuren, dan is dat voor ons toch een reden om te stressen over heel deze situatie.
Ook zie ik niet in hoe zij ons gaan verderhelpen als wij in Londen staan en onze vlucht gemist hebben, aangezien zij het toch zijn die ons dan een nieuwe vlucht zouden moeten boeken?
Als ze ons nu al niet kunnen/willen helpen met een simpele overboeking...
We vliegen normaal met Brussels Airlines van brussel naar Londen, en dan met Virgin Atlantic van Londen naar LA.
Het zou voor ons ook geen probleem zijn om een hotel te boeken om te overnachten. Het probleem blijft gewoon dat Travelgenio ons niet wil verder helpen.
Gisteren gaven ze ons als excuus op onze vraag waarom onze tickets nog steeds niet omgeboekt zijn, dat ze niet zeker zijn dat ze onze tickets op zaterdag 07-03-2015 wel terug kunnen verkopen aan Brussels Airlines.
Dit terwijl de vlucht van vrijdag 06-03-2015 ook van Brussels Airlines is.
Ze zijn ons echt van het kastje naar de muur aan het sturen. Ze blijven ons zeggen van te wachten en dat een omboeking een aantal weken kan duren. Maar als Brussels Airlines zelf zegt dat zoiets op een paar minuten kan gebeuren, dan is dat voor ons toch een reden om te stressen over heel deze situatie.
Ook zie ik niet in hoe zij ons gaan verderhelpen als wij in Londen staan en onze vlucht gemist hebben, aangezien zij het toch zijn die ons dan een nieuwe vlucht zouden moeten boeken?
Als ze ons nu al niet kunnen/willen helpen met een simpele overboeking...
-
- Amerika-expert
We weten niet exact hoe jullie boeking in elkaar zit. Ik ben bijna geneigd te zeggen dat ze jullie afzonderlijke vluchten hebben verkocht, maar dat zou je eigenlijk aan de documenten kunnen zien. Je hebt dan denk ik minstens verschillende boekingnummers. Indien dat het geval is dan zal inderdaad de luchtvaartmaatschappij bij vertraging geen oplossing zoeken.
Naar een kantoor kan je natuurlijk niet gaan, want het is een online boekingbureau. Dat is uiteraard een groot nadeel. Zoeken naar de allergoedkoopste oplossing is niet steeds de beste vrees ik. Hun zetel zit in spanje en aldus onttrekken zij zich van de belgische wetgeving en kan je ook hier je beklag waarschijnlijk niet doen.
Ik zou eerst uitvissen hoe de boekingen in elkaar zitten. Is het 1 boeking dan moeten zij het echt oplossen, zijn het afzonderlijke boekingen dan kan je uiteindelijk misschien wel een oplossing zoeken.
Naar een kantoor kan je natuurlijk niet gaan, want het is een online boekingbureau. Dat is uiteraard een groot nadeel. Zoeken naar de allergoedkoopste oplossing is niet steeds de beste vrees ik. Hun zetel zit in spanje en aldus onttrekken zij zich van de belgische wetgeving en kan je ook hier je beklag waarschijnlijk niet doen.
Ik zou eerst uitvissen hoe de boekingen in elkaar zitten. Is het 1 boeking dan moeten zij het echt oplossen, zijn het afzonderlijke boekingen dan kan je uiteindelijk misschien wel een oplossing zoeken.
Ik denk niet dat het afzonderlijke vluchten zijn.
Want als ik het boekingnummer dat ik heb van de vluchten van Virgin Atlantic ingeef op hun website, dan staan onze vluchten van brussel naar londen en londen naar brussel daar ook bij vermeld, en deze zijn met Brussels Airlines.
Tenzij dit geen garantie geeft daarop?
Want als ik het boekingnummer dat ik heb van de vluchten van Virgin Atlantic ingeef op hun website, dan staan onze vluchten van brussel naar londen en londen naar brussel daar ook bij vermeld, en deze zijn met Brussels Airlines.
Tenzij dit geen garantie geeft daarop?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedoel je nu op de site van travelgenio of van virgin atlantic?
-
- Amerika-expert
Het zit volgens mij een beetje zo in elkaar:
Ofwel heeft Travelgenio een trip samengesteld en dan zijn het afzonderlijke boekingen.
Ofwel is er een boeking bij ofwel Brussels Airlines, ofwel Virgin die een deel van de reis door de ander laten uitvoeren. Dit laatste zou me dan eigenlijk enigszins verwonderen aangezien beide geen partners zijn. Op de website van Virgin Atlantic blijkt het zelfs onmogelijk om een vlucht te boeken vanaf Brussel.
Brussels Airlines maakt deel uit van de Star Alliance (toch een zeer grote alliantie) waar Virgin Atlantic niet toe behoord.
Vind je de info niet bij Virgin, dan kan misschien één van beide maatschappijen dit uitklaren.
Ofwel heeft Travelgenio een trip samengesteld en dan zijn het afzonderlijke boekingen.
Ofwel is er een boeking bij ofwel Brussels Airlines, ofwel Virgin die een deel van de reis door de ander laten uitvoeren. Dit laatste zou me dan eigenlijk enigszins verwonderen aangezien beide geen partners zijn. Op de website van Virgin Atlantic blijkt het zelfs onmogelijk om een vlucht te boeken vanaf Brussel.
Brussels Airlines maakt deel uit van de Star Alliance (toch een zeer grote alliantie) waar Virgin Atlantic niet toe behoord.
Vind je de info niet bij Virgin, dan kan misschien één van beide maatschappijen dit uitklaren.
Op de site van Virgin Atlantic.PSVwally schreef:Bedoel je nu op de site van travelgenio of van virgin atlantic?
Travelgenio heeft niet eens webpagina waar je je boeking kan bekijken.
Het enige dat we hebben is http://www.checkmytrip.com
Het laatste antwoord dat we van Brussels Airlines kregen is volgende:Marcopstal schreef:Het zit volgens mij een beetje zo in elkaar:
Bedankt voor uw email. We hebben uw reservatie even bekeken.
Oorspronkelijk had u een reservatie voor een vlucht Brussel-London op 7 maart om 09h05 's ochtends, om nadien in Londen een connectievlucht naar Los Angeles te nemen met Virgin Atlantic.
Het tijdstip voor deze vlucht om 09h05 is helaas gewijzigd naar 09h45 wat het onmogelijk maakt om uw connectie te halen in Londen.
Daarom raden wij inderdaad aan dat u uw eerste vlucht laat wijzigen naar een vlucht de avond voordien tussen Brussel en Londen. Vermits de boeking gemaakt is door het reisbureau Travelgenio zijn zij ook degene die de boeking moeten wijzigen. De tickets zijn uitgeschreven op documenten van Virgin Atlantic, dus wij mogen deze helaas niet heruitschrijven.
Een apart ticket kopen voor de avondvlucht van 6 maart is inderdaad niet aan te raden. Het klopt dat u, indien u niet opdaagt voor de eerste vlucht op uw ticket, de rest van uw vluchten automatisch geannuleerd wordt wegens "no-show".
Dus volgens Brussels Airlines is het ticket uitgeschreven door Virgin Atlantic.
Helaas zal het de TS niet helpen, maar dit is weer een goed voorbeeld waarom je beter je tickets direct bij een maatschappij kunt boeken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
Of op zijn minst in een reisbureau in je eigen land (en bij voorkeur streek) waar je ook even fysiek kan binnenwippen. Toch altijd iets makkelijker en dwingender dan als je aan een telefoonlijn hangt.
Ondertussen is het duidelijk dat het om één boeking gaat en TS zelf niets kan doen om dit te verhelpen.
Aangezien wordt aangegeven dat Virgin Atlantic de tickets uitschreef kan je misschien nog eens proberen bij hen ?
Ondertussen is het duidelijk dat het om één boeking gaat en TS zelf niets kan doen om dit te verhelpen.
Aangezien wordt aangegeven dat Virgin Atlantic de tickets uitschreef kan je misschien nog eens proberen bij hen ?
-