Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego - Lake Tahoe in december: winterbanden, sneeuwkettingen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

San Diego - Lake Tahoe in december: winterbanden, sneeuwkettingen?

Bericht door Pepito »

In december vliegen wij naar San Diego voor familiebezoek in LA. We willen ook een weekje naar Lake Tahoe met 6 of 7 personen. In principe ben ik van plan om een minivan te huren bij aankomst in San Diego, waarmee we dan ook naar Lake Tahoe zouden gaan.
Nu kunnen de weer en weg condities in december tussen San Diego en Lake Tahoe nogal verschillen, en niet alle auto's zullen overal voor uitgerust zijn. Sneeuwkettingen of een 4x4 met winterbanden is bij Lake Tahoe hoogstwaarschijnlijk verplicht.
Nu lijkt me dat de minivan's geen 4x4 hebben en ik verwacht niet dat huurauto's in San Diego voorzien zijn van winterbanden.
En voor zover ik kan vinden is het gebruik van sneeuwkettingen bij huurauto's in de VS niet toegestaan.

Wie heeft er ervaring in december/ in de winter bij Lake Tahoe, wat kan ik verwachten?
Kom je checkpoints tegen waar ze controleren of je sneeuwkettingen bij je hebt?
Hoe zit het met sneeuwkettingen en huurauto's? En met het feit dat ze toch regelmatig wel verplicht zijn.
Hoe zit het met winterbanden in San Diego?
Is het beter om extra een aparte auto (full size SUV?) te huren om naar Lake Tahoe te gaan? Heeft die vanuit LA gehuurd dan wel winterbanden?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
yarrah
Amerika-expert

Re: San Diego - Lake Tahoe in december: winterbanden, sneeuwkettingen?

Bericht door yarrah »

Wij zijn afgelopen winter naar Canada geweest. Het was een winter from hell! :lol: echt, sneeuwval en tempraturen onder de -35 gevoelstempratuur -42.
Onze huurwagen 4x4 volkswagen tiguan. Had vier seizoen banden en geen kettingen. Het rijden ging bovenverwachtingen goed. Nooit problemen gehad met glijden e.d.
Ook de canadezen hadden geen problemen met hun MPV's of luxewagens zonder kettingen.
Waar je het meest voor op moet passen zijn vrachtwagens die rijden als idioten. Ohja, pekel kennen ze niet ze strooien grint op de wegen let wel even op de verzekering. Een chip of barst zit er zo in.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ik ben nu van plan om een full-size SUV te huren, en geen minivan. En dan maar hopen dat er 1 staat met 4x4 en goede banden. We gaan naar Lake Tahoe met 6 personen. Ik hoop dat er dan nog iets van bagage mee kan als de derde zitrij gebruikt wordt, want wat ik zo lees is dat in bijvoorbeeld een Tahoe wel heel weinig. En anders alsnog maar een upgrade ter plaatse regelen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Pepito schreef:Wie heeft er ervaring in december/ in de winter bij Lake Tahoe, wat kan ik verwachten?
Meestal zijn de wegen schoon en heb je geen sneeuwkettingen nodig. Je kunt echter pech (of geluk, het is maar hoe je het ziet) hebben, en in een stevige sneeuwbui terecht komen.
Pepito schreef:Kom je checkpoints tegen waar ze controleren of je sneeuwkettingen bij je hebt?
Als ze nodig zijn dan zeker. De doorgaande wegen naar Tahoe hebben dan 'chain areas' waar je je kettingen om moet doen, en daar wordt ook vaak door de CHP (politie) gecontroleerd.

Ik geloof dat je meestal bij een huurauto eigenlijk geen kettingen mag gebruiken. Geen ervaring mee, echter.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Pepito schreef:Ik ben nu van plan om een full-size SUV te huren, en geen minivan. En dan maar hopen dat er 1 staat met 4x4 en goede banden. We gaan naar Lake Tahoe met 6 personen. Ik hoop dat er dan nog iets van bagage mee kan als de derde zitrij gebruikt wordt, want wat ik zo lees is dat in bijvoorbeeld een Tahoe wel heel weinig. En anders alsnog maar een upgrade ter plaatse regelen.
De Dodge Grand Caravan/Chrysler Town 'n Country zijn mij erg tegengevallen. Zowel qua rijden als ook qua bagagemogelijkheden.
Ik zou in dat geval proberen een nieuw model Chevrolet Suburban te huren. Ten opzichte van de voorgaande modellen is het Tahoe/Suburban platform qua bagage indeling een stuk vooruit gegaan. Wij hadden op vakantie een nieuwe Tahoe mee. Simpelweg 2 hendels omtrekken om de stoelen compleet vlak te laten vallen. Dat was in de oude Tahoe wel anders... In jou geval heb je de derde zitrij nodig, dus is platgooien geen optie.
Ga dan sowieso voor een Suburban, want die heeft wat een Tahoe met de stoelen omhoog niet zoveel heeft; bagageruimte!
Fijne vakantie :thumbup:
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Bedankt voor jullie reacties.
Vorig jaar hadden we een Town & Country, en daar was ik best tevreden mee. Maar ja, als vergelijk heb ik hier een 13 jaar oude Zafira... De bagageruimte van de minivan viel me toen heel erg mee.

Maar voor nu heb ik een reservering voor een Full Size suv bij Dollar via usrentacar en daar kon ik voor 0 uso de optie "winterised tyres' bij klikken. Dus wie weet staat er in San Diego een SUV met winterbanden.

En we hebben al weer iets meer ruimte persoon 7 kan geen vrij krijgen voor het tripje naar Lake Tahoe, dus dat wordt nu met 5 volwassenen en een peuter. Dan moet iedereen het maar doen met maximaal een handbagage koffertje, en hoop ik dat het past.

De meeste bagage zullen we mee moeten nemen als we met 4 volwassenen en de peuter zijn, dan kan de zitrij misschien deels opgeklapt.

Het klinkt leuk om een Suburban te huren, maar de prijzen voor het huren van een grotere SUV kom ik niet zoveel tegen; degene die ik zie zijn wel veel hoger dan voor de full size, dat ik maar op een gratis upgrade hoop. (Nu voor 928 gereserveerd, en voor een premium SUV is het goedkoopste wat ik zie nu 1863, dat is net iets meer als het dubbele. Dat vind ik iets te gortig.)
En als je hier op het forum ziet dat men een Suburban mee krijgt is dat meestal als gratis upgrade, maar ja, als je hem wil heb je natuurlijk geen garantie dat je die ook 'gratis' krijgt ...

Hetzelfde geldt trouwens voor 4wd/awd, staat het er toevallig, dan heb je mazzel, maar expliciet reserveren is heel prijzig.

Afhankelijk van het weer zal ik misschien nog sneeuwkettingen halen en weer eventueel ongebruikt weer inleveren, maar inderdaad gebruiken mag volgens mij niet, maar als je langs een checkpoint komt wat moet je dan.... wachten op mooi weer?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer