Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 3 (veelgestelde vragen)

Bericht door Njit »

Ik heb al vaker met speciale codes geboekt. De meeste Sales Agents hebben geen flauw idee wat deze inhouden en wat er voor een speciale voorwaarden op staan. Je ziet deze opmerking alleen op de website, op je uiteindelijke contract staat enkel een boekingsnummer.

Je kunt eerder de standaard opmerkingen verwachten als 'deze auto is te klein voor u', 'wilt u er een extra verzekering bij voor glasschade' etc..
En áls ze er naar vragen dan ben je het boek gewoon vergeten :mrgreen:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jolienvh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jolienvh »

Ok, ik denk dat ik gewoon de sprong ga wagen en ga boeken. Het scheelt toch wel wat in prijs.

Edit: Ik kijk nu op de website om te boeken maar de prijs voor een intermediate suv is gestegen van 240,81 pond naar 1142,22 pond! Dat kan toch niet, zo'n groot verschil? Het is voor 13 dagen, eind februari.
Kan dit verschil? Dan boeken we toch maar ergens anders....
Laatst gewijzigd door Jolienvh op 16 jan 2015, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je zou ook nog kunnen vergelijken met http://uscarhire.com/ . Die was in ons geval goedkoper dan de Brits optie.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Jolienvh schreef:
Vito schreef:Volgens mij las ik ergens in een topic dat Alamo zou gaan controleren of je echt wel recht hebt op de korting via Brits.
Klopt dit en kunnen mensen die recentelijk van deze korting gebruik gemaakt hebben hier wat over zeggen? Want dan bestel ik gewoon via Amazon zo'n gids. Is altijd nog voordeliger :wink:
Klopt dit? Alamo met deze korting zou voor ons ook het goedkoopst zijn, maar als ze dit dan gaan controleren?

Ik heb voor mezelf gisteren een aantal prijsvergelijkingen gedaan (LAS mid size suv) via de links van Hinko en in mijn geval was Budget, met kortingscode, steeds een stuk goedkoper dan Alamo. Zelfs als je de gratis tank benzine van Alamo Gold verrekend in de prijs.
1e keer in jaren dat Alamo duurder is :geek:
Jolienvh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jolienvh »

Njit schreef:Je zou ook nog kunnen vergelijken met http://uscarhire.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Die was in ons geval goedkoper dan de Brits optie.
En welke optie kiezen we daar het best om in orde te zijn qua verzekeringen enzo? Keuze tussen silver basic, silver en gold... Prijzen zien er inderdaad goed uit, zeker nu alamo/brits plots 3 keer zo duur is :(. Alamo.be valt op het eerste zicht dan ook nog mee.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

eddepet71 schreef: Ik heb voor mezelf gisteren een aantal prijsvergelijkingen gedaan (LAS mid size suv) via de links van Hinko en in mijn geval was Budget, met kortingscode, steeds een stuk goedkoper dan Alamo. Zelfs als je de gratis tank benzine van Alamo Gold verrekend in de prijs.
1e keer in jaren dat Alamo duurder is :geek:
Brits geeft geen gratis tank benzine volgens mij. Verder wel het hele gold pakket maar geen gratis tank benzine. Bij mij scheelde het ruim 100 dollar tussen gold en brits, voor 100 dollar kan ik wel 2 keer voltanken denk ik.
Verder geloof ik ook niet dat Alamo bij uitgifte van de auto nog gaat controleren of je dat boekje hebt, staat nergens aangegeven als je de huur regelt op de website of zo. Ik heb een skip the counter voucher dus de eerste persoon die ik tegenkom als ik mijn auto ophaal in Miami is de persoon bij de uitgang van de parking lot...

edit: er staat op de website http://www.alamo.co.uk/brits" onclick="window.open(this.href);return false; inderdaad wel een regeltje dat je je brit's guide bij je moet hebben bij afhalen. Voor de zekerheid misschien toch maar 1 aanschaffen...
Laatst gewijzigd door sanook op 16 jan 2015, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolienvh
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Jolienvh »

Ik begrijp niet goed hoe de prijzen bij alamo/brits ineens zo kunnen stijgen? Wij gaan van 21-2 tem 6/3. Dat zijn 13 dagen. Als ik op de website 13 dagen invul begin februari krijg ik terug 'normale' prijzen, als ik eind februari kijk zit het weer boven de 1000 pond? Ik wist niet dat autohuur prijzen zo konden veranderen. Heeft het zin om nog een aantal dagen te wachten en te hopen dat de prijzen terug zakken?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jolienvh schreef:
Njit schreef:Je zou ook nog kunnen vergelijken met http://uscarhire.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Die was in ons geval goedkoper dan de Brits optie.
En welke optie kiezen we daar het best om in orde te zijn qua verzekeringen enzo? Keuze tussen silver basic, silver en gold... Prijzen zien er inderdaad goed uit, zeker nu alamo/brits plots 3 keer zo duur is :(. Alamo.be valt op het eerste zicht dan ook nog mee.
De verschillen tussen de opties staan op hun site duidelijk uitgelegd: http://uscarhire.com/hiretypes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Qua verzekeringen zit je bij alle drie de opties goed.

Silver Basic: CDW/SLI en 1 bestuurder (4 in California). Volle tank bij ophalen en weer vol afleveren.
Silver Inclusive: CDW/SLI en 2 bestuurders (4 in California). Volle tank bij ophalen en weer vol afleveren.
Gold Inclusive: CDW/SLI en 4 bestuurders. Volle tank bij ophalen en leeg weer afleveren.
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Net nog eens vergeleken
3 weken silver basic mid size suv bij uscarhire 1047,63 en bij Budget met code 672,00. Als ik goed gelezen heb in eerdere topics is de budget prijs ook incl de benodigde verzekeringen:
De huursom is inclusief
Tax (lokale belastingen) CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade)LI (WA-verzekering)VRF (rijklaarmaakkosten)SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen)Onbeperkt aantal kilometers

Als dat inderdaad zo is dan is het prijsverschil absurd...

Edit: ook zonder kortingscode kom ik bij Budget op 672,00
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 16 jan 2015, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
FrancisP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door FrancisP »

Mooie deal geboekt bij Budget met code U112000. Standaard SUV van 25/7 tot 13/8 (19 dagen). (Standaard SUV is dus groter dan Intermediate)
Van San Francisco (Downtown) tot Los Angeles 5-(LAX). Geen one-way fee. Additional driver = 0. LDW en LSI inbegrepen. Fees, taxes = 0

Totaal = 553 euro !!!
Geboekt via Budget.com maar op die website kan je ook aangeven dat we van België komen. Lijkt me dus in orde. Via budget.be was het een pak duurder.
Via een chat sessie heb ik nog gevraagd of ik die U1120000 code mocht gebruiken: "geen probleem".

Ik vind het eigenlijk te goed om waar te zijn. Hopelijk zijn er geen addertjes.

Francis
Laatst gewijzigd door FrancisP op 16 jan 2015, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
sdxbe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sdxbe »

Zie mijn post van een tijdje terug hier, zelfde situatie.
Vrij goedkoop een standard SUV kunnen boeken zonder fees & taxes.
Ben ook een beetje sceptisch, maar geboekt en betaald, dus ja... zie niet in wat er fout mee kan gaan.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 jan 2015, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Standaard SUV van 25/7 tot 13/7 (19 dagen).
Je huurt met terugwerkende kracht? :wink:
Afbeelding
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Jolienvh schreef:Ik begrijp niet goed hoe de prijzen bij alamo/brits ineens zo kunnen stijgen? Wij gaan van 21-2 tem 6/3. Dat zijn 13 dagen. Als ik op de website 13 dagen invul begin februari krijg ik terug 'normale' prijzen, als ik eind februari kijk zit het weer boven de 1000 pond? Ik wist niet dat autohuur prijzen zo konden veranderen. Heeft het zin om nog een aantal dagen te wachten en te hopen dat de prijzen terug zakken?
Heel vreemd inderdaad, ik heb in december een auto gereserveerd voor eind februari in Miami voor 398 dollar. Kies ik nu dezelfde auto voor dezelfde periode dan kom ik op ruim 1000 dollar uit....
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

@francis met name dat taxes 0,00 klinkt wat vaag.. fingers crossed en hopen dat je het bij inlveren niet alanog moet ophoesten... :wink:
FrancisP
Amerika-ontdekker

Bericht door FrancisP »

Ja, ik vond het ook allemaal wat raar. Daarom die chatsessie geopend, eerst gevraagd achter die one-way fee. Antwoord: "alle kosten worden getoond in stap 3 van het boeken". Toen vroeg ik: "als er daar geen kosten staan, dan gaan er ook geen verrassingen zijn ter plekke?". Antwoord: "sorry, let me repeat my answer. All cost are shown in step 3 of the booking process." Ben natuurlijk benieuwd.

@Division: dank je voor de opmerking. Is gecorrigeerd. :oops:
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 jan 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

eddepet71 schreef: edit: er staat op de website http://www.alamo.co.uk/brits" onclick="window.open(this.href);return false; inderdaad wel een regeltje dat je je brit's guide bij je moet hebben bij afhalen. Voor de zekerheid misschien toch maar 1 aanschaffen...
Dat regeltje stond er vorig jaar zomer nog niet....heb een printscreen van toen waar dat niet bij staat! Misschien handig voor iedereen om te zorgen dat je zo'n magazine bij je hebt. Op Amazon goedkoop te bestellen http://amzn.to/1u8xT4a
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

@FrancisP het zal niet voor het eerst zijn dat een helpdesk onjuiste info geeft. Maak een screenprint van je chat en neem die mee zou ik zeggen.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

eddepet71 schreef:
Dat regeltje stond er vorig jaar zomer nog niet....heb een printscreen van toen waar dat niet bij staat! Misschien handig voor iedereen om te zorgen dat je zo'n magazine bij je hebt. Op Amazon goedkoop te bestellen http://amzn.to/1u8xT4a
Ook via bol.com te bestellen voor ca 20 euro. Zullen ze ook een exemplaar uit 2006 accepteren ? die staat op bol voor 6 euro :)
Op tripadvisor diverse topics over het wel/niet tonen van een exemplaar maar heb nog nergens iets gevonden dat mensen inderdaad iets moeten laten zien....
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk ook niet dat dat zal gebeuren..
FrancisP
Amerika-ontdekker

Bericht door FrancisP »

eddepet71 schreef:@FrancisP het zal niet voor het eerst zijn dat een helpdesk onjuiste info geeft. Maak een screenprint van je chat en neem die mee zou ik zeggen.
Goed idee maar daar is het nu te laat voor. Het staat wel allemaal duidelijk op het overzicht hoor.
Het volgende is wel raar. Alle prijzen werden in euro getoond. Er zal natuurlijk betaald worden in dollar. Prijs in euro kan dus nog wijzigen.
Eerst staat er "Your credit card has been charged $657.30" . (koers 1.18, niet geweldig maar ok). Een beetje verder staat er dan "€ 657.30paid online". Dat moet ik dus nog in het oog houden op mijn VISA. Als ik een e-mail adres vind van Budget.com stel ik daar wel nog een vraag over.

"Your reservation details
If this reservation was originally made on a system other than budget.com, we've recalculated your rate to reflect the most accurate pricing information available. However, the rental total at pick-up may still be slightly different from what you see now.
Confirmation number xxxxxx terms & conditions apply
Total confirmed rate € 553.42
unlimited free miles
Your credit card has been charged $657.30
We've sent a confirmation email to FRANCISxxxxxxGMAIL.COM
rate ( € EUR )
car 553.42
options 0.00
equipment & services 0.00
protections 0.00
Supplemental Liability Insurance 0.00
Loss Damage Waiver 0.00
fees & taxes 0.00
fees 0.00
one way 0.00
taxes0.00
€ 553.42 TOTAL (EUR)
€ 657.30paid online
$ 0.00 ESTIMATED BALANCE USD
C4 rate terms more information
19 day, 0 hour rental unlimited free miles Supplemental Liability included Loss Damage Waiver included 30 day maximum rental allowed
location pick-up
UNION SQUARE - US2
SAN FRANCISCO , CA
Sat, 25 Jul 2015 12:00 PM
return
LOS ANGELES INTERNATIONAL APO - LAX
LOS ANGELES , CA
Thu, 13 Aug 2015 12:00 PM
car
FORD EDGE 2WD
or similar
standard SUV automatic air conditioned smoke-free vehicle
options
Supplemental Liability Insurance (included)
Loss Damage Waiver (included)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer