Zie bijvoorbeeld http://www.flyertalk.com/forum/national ... fk-10.html, staat een vergelijkbare vraag van vandaag...RLS_SLR schreef:Heeft iemand ervaring met National op JFK, en dan met name hun Full Size SUV vloot?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien is het een idee om een roofbag aan te schaffen om een gedeelte van jullie bagage daarin op het dak te vervoeren? Dat deden wij in 2011 ook.mathnuyt schreef: We zijn een hechte groep vrienden en zouden dus graag in 1 voertuig rondtrekken. 15 pers busje is dus ook geen optie aangezien we niet over ander rijbewijs beschikken.
Zou een 8p Toyota Sienna niet lukken? Maar dan moeten we natuurlijk zeker zijn dat we deze krijgen en niet iets "similar" die weer krapper is natuurlijk.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb even niet je hele antwoord gequoted...eddepet71 schreef:Tandenfee schreef:Heb de vraag al eerder gesteld, maar iemand inmiddels ervaring met Sixt in de USA??
Wij zitten hier al een tijdje over te twijfelen, prijs is toch echt wel veel goedkoper dan aanbieders zoals Alamo of Budget.
De voorwaarde dat je alleen door aangrenzende staten mag rijden is voor ons geen probleem (ophalen in Arizona, rijden door Utah, Nevada en Californie)
Wat ons wel opviel was dat de prijs op sixt.com ruim $1000 hoger is dan wanneer je via sixt.nl zou boeken ( zelfde auto, zelfde periode en zelfde verzekeringen) navraag bij Sixt gedaan, zij geven aan dat dit komt omdat de .com site op de wereldwijde markt gefocust is... Ik blijf het toch een groot verschil vinden en vraag me af of er niet toch ergens een addertje onder gras schuilt...
Ik zou het dan ook fijn vinden als iemand mij kan vertellen een goede ervaring te hebben met Sixt in Amerika, op internet en dit forum vind ik niet zoveel namelijk (ook geen slechte ervaringen overigens...)
Geen ervaring, maar de prijs lijkt in eerste instantie mooi...
phx 21 dagen in juli mid size suv
sixt 592,00
budget.com met code 551,00
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sixt_AG
Echter als je verder leest in de verhuurvoorwaarden van sixt valt op dat ze op de meeste plaatsen een lage underage fee hebben.dat is een plus voor onze jonge vrienden.
Verder lijken deze kosten niet in de genoemde prijzen te zitten (Hinko...jij bent de expert...) of deze kosten moeten vallen onder customer facility charge?
Rental Facility Charge (RCF Charge)

Maar als ik het goed begrijp zou er dus nog een aardig bedrag bij opgeteld moeten worden aan verschillende belastingen? Wij huren voor 24 dagen een Full Size SUV in Phoenix.
Budget misschien toch voordeliger en wellicht ook betrouwbaarder?? Zitten daar deze belastingen wel bij de prijs in?
Leuke tip!michelly schreef:Misschien is het een idee om een roofbag aan te schaffen om een gedeelte van jullie bagage daarin op het dak te vervoeren? Dat deden wij in 2011 ook.mathnuyt schreef: We zijn een hechte groep vrienden en zouden dus graag in 1 voertuig rondtrekken. 15 pers busje is dus ook geen optie aangezien we niet over ander rijbewijs beschikken.
Zou een 8p Toyota Sienna niet lukken? Maar dan moeten we natuurlijk zeker zijn dat we deze krijgen en niet iets "similar" die weer krapper is natuurlijk.
Passen daar dan 2 volwaardige koffers in (incl. koffer zelf) of hoe moet ik het zien?

Dan kunnen we evt wel met zn zessen een grand dodge caravan huren. 1 koffer op de vrije plaats, 3 in de koffer en 2 op het dak?

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hadden de zachtere spullen in de roofbag gedaan. In ons geval waren dat de slaapzakken en slaapmatjes. De zak ligt op het dak van de auto en je maakt hem vast met sjorbanden dus ik zou er niet al te zware spullen in vervoeren. Wij hadden ook een matje gekocht om er onder te leggen ter bescherming van de auto.
De roofbag zelf kun je tot een redelijk klein pakketje opvouwen. Die hebben we dus ook gewoon mee naar huis genomen en gebruiken we nu nog regelmatig

De roofbag zelf kun je tot een redelijk klein pakketje opvouwen. Die hebben we dus ook gewoon mee naar huis genomen en gebruiken we nu nog regelmatig

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
@tandenfee, bij budget.com ligt het eraan op welke locatie je huurt of er nog kosten bij komen. Bijvoorbeeld bij LAX en PHX komt er in ieder geval niks meer bij. Bij LAS bijvoorbeeld weer wel.
Lees hiervoor ook even een paar pagina's terug.
Ik heb ervaring met budget, national, alamo en dollar. Voor mijn gevoel heeft Budget altijd net iets luxere auto's. Ik weet niet wat je met betrouwbaarheid bedoelt maar wij hebben met geen enkele verhuurder problemen gehad. Laat je in ieder geval bij het ophalen geen extra's aansmeren als je die eigenlijk niet wilt....
Ik heb ervaring met budget, national, alamo en dollar. Voor mijn gevoel heeft Budget altijd net iets luxere auto's. Ik weet niet wat je met betrouwbaarheid bedoelt maar wij hebben met geen enkele verhuurder problemen gehad. Laat je in ieder geval bij het ophalen geen extra's aansmeren als je die eigenlijk niet wilt....
- eddepet71
- Amerikakenner
Je kan in ieder geval best niet met harde koffers reizen. Duffels zijn het meest flexibel en kan je net wat makkelijk in dat ene vrije gaatje proppen.Passen daar dan 2 volwaardige koffers in (incl. koffer zelf) of hoe moet ik het zien?
Dan kunnen we evt wel met zn zessen een grand dodge caravan huren. 1 koffer op de vrije plaats, 3 in de koffer en 2 op het dak?
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Wij zijn op zoek naar een huurauto voor deze zomer in Seattle (vliegveld).
Heeft iemand ervaring met http://www.virginholidays.co.uk/travel-extras/car-hire ?
Is deze site betrouwbaar?
Bedankt alvast!
Heeft iemand ervaring met http://www.virginholidays.co.uk/travel-extras/car-hire ?
Is deze site betrouwbaar?
Bedankt alvast!
- eddepet71
- Amerikakenner
Heb je reden om aan te nemen dat deze site niet betrouwbaar zou zijn? Virgin holidays is een grote reisorganisatie http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Holidays
Lijkt me sterk dat ze goedkoper zijn dan de aanbiedingen waar hier de laatste paar pagina's over gesproken is, maar mocht dat toch zo zijn, deel het dan hier. Goedkoper is altijd goed...als de voorwaarden gelijk of beter zijn tenminste...
Lijkt me sterk dat ze goedkoper zijn dan de aanbiedingen waar hier de laatste paar pagina's over gesproken is, maar mocht dat toch zo zijn, deel het dan hier. Goedkoper is altijd goed...als de voorwaarden gelijk of beter zijn tenminste...
Meerdere ophaal locaties proberen bij Budget werkt super! Wij willen een auto huren vanuit New York: €460 bij ophalen op JFK, €440 voor Manhattan, €340 (!) wanneer je kiest voor een locatie net buiten Manhattan (bv. Fort Lee). Reistijd naar deze locatie is voor ons zelfs korter, dus lijkt me een goede optie!
Vraagje over Drive-usa.de (omdat ze niet reageren op mijn contact mail ).
Ik ga 18 april naar LA om dat met een vriend 2.5-3 week ongv het "westkust" stukje te doen (LA --> Vegas --> SF met alle dingen eromheen).
Alleen zijn wij beiden <25. Weet iemand toevallig of bij de Alamo U25 (via Drive usa) 2 bestuurders <25 zijn inbegrepen of gaat dit nog iets extra's kosten? Of weten jullie een andere goede aanbieder.
Met vriendelijke groet,
Frans
Ik ga 18 april naar LA om dat met een vriend 2.5-3 week ongv het "westkust" stukje te doen (LA --> Vegas --> SF met alle dingen eromheen).
Alleen zijn wij beiden <25. Weet iemand toevallig of bij de Alamo U25 (via Drive usa) 2 bestuurders <25 zijn inbegrepen of gaat dit nog iets extra's kosten? Of weten jullie een andere goede aanbieder.
Met vriendelijke groet,
Frans
- Bushmaster
- Amerika-expert
Gold Underage is inclusief: Ongelimiteerde mijlen/kilometers*, collision damage waiver, diefstalverzekering, extended protection (aansprakelijkheidsverzekering), lokale belastingen, luchthaventoeslag, toeslag voor 3 extra bestuurders, toeslag voor bestuurders onder de 25 jaar en een gratis tank benzine. Voor autohuur in de USA geldt geen eigen risico, voor Canada bedraagt het eigen risico 500 CAD, afkoopbaar d.m.v. de No-Risk Garantie. Schade aan banden is niet verzekerd in de USA en Canada, maar kunt u ook afkopen d.m.v. de No-Risk Garantie. In Manhattan (New York) ontvangt u geen gratis tank benzine als u kiest voor Alamo Gold. **De minimum huurperiode voor Alamo Gold Underage is 4 dagen.
https://www.alamo.nl/tarieven/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals ik het lees is het één maal toeslag voor maximaal 3 underage bestuurders.
https://www.alamo.nl/tarieven/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals ik het lees is het één maal toeslag voor maximaal 3 underage bestuurders.
Oké
hartelijk bedankt Bushmaster.
Van het weekend maar eens gaan doen.

Van het weekend maar eens gaan doen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!eddepet71 schreef:@tandenfee, bij budget.com ligt het eraan op welke locatie je huurt of er nog kosten bij komen. Bijvoorbeeld bij LAX en PHX komt er in ieder geval niks meer bij. Bij LAS bijvoorbeeld weer wel.
Als ik het zo lees denk ik dat we toch gewoon bij Sixt gaan reserveren, dat scheelt toch nog €400 met Budget voor dezelfde auto, of het moet zijn dat iemand nog een leuke kortingscode weet??

Wat ik verder nog graag zou willen weten; Kan het rijden in een Europees automerk (Volvo, BMW ed) nog nadelig zijn? Ik hoorde dat je hierin als toerist wat meer opvalt en hierdoor misschien een makkelijker doelwit bent voor criminaliteit??
Wat is jullie mening/ervaring?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom denk je dat je een Europees automerk meekrijgt? Sixt heeft op zijn website voorbeeld-auto's staan. Dat zijn in het algemeen niet de auto's die je meekrijgt. Je huurt namelijk een klasse, niet een merk/type.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Ik weet natuurlijk dat je een klasse huurt en geen specifiek type, maar hun aanbod bestaat wel uit veel Europese merken. Dus ik vraag me gewoon af dat wanneer je mag kiezen uit een aantal auto's of je dat gegeven dan in je keuze mee moet wegen.
Actiecode bij Budget is BCD U112000 en als je geen SUV wil kan je coupon UUWZ061 gebruiken dit is een free upgrade. Wij hebben 15 dagen een premium (fullsize betaald) gehuurd voor 350 euro, Orlando ophalen en Miami inleveren.
- eddepet71
- Amerikakenner
Tandenfee schreef:Bedankt!eddepet71 schreef:@tandenfee, bij budget.com ligt het eraan op welke locatie je huurt of er nog kosten bij komen. Bijvoorbeeld bij LAX en PHX komt er in ieder geval niks meer bij. Bij LAS bijvoorbeeld weer wel.
Als ik het zo lees denk ik dat we toch gewoon bij Sixt gaan reserveren, dat scheelt toch nog €400 met Budget voor dezelfde auto, of het moet zijn dat iemand nog een leuke kortingscode weet??![]()
Wat ik verder nog graag zou willen weten; Kan het rijden in een Europees automerk (Volvo, BMW ed) nog nadelig zijn? Ik hoorde dat je hierin als toerist wat meer opvalt en hierdoor misschien een makkelijker doelwit bent voor criminaliteit??
Wat is jullie mening/ervaring?
Sixt is duurder vanaf phx dan budget.com met code U1120000 en je weet niet of er bij Sixt nog kosten bijkomen....

Europese auto's kom je weinig tegen bij de verhuurmaatschappijen. Ik heb eens een volvo v70 gezien maar die was stukken kleiner dan de andere autos die je kon kiezen.
Op de Alamo website staat deze informatie:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... l%20driver
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1604
Maar van Alamo ter bevestiging dat mijn vriendin (spouse) zou mogen rijden als ik in Las Vegas huur krijg ik dit antwoord:
https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... l%20driver
https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1604
Maar van Alamo ter bevestiging dat mijn vriendin (spouse) zou mogen rijden als ik in Las Vegas huur krijg ik dit antwoord:
Heb nog een followup gestuurd met links naar hun eigen site. Zien wat ze antwoorden...Thank you for contacting Alamo Customer Service. When renting in Nevada you girlfriend will be an authorized driver if there is an emergency that prevents the primary driver , you, from driving. Please contact us again if you have further questions or concerns.
Heb ook via Facebook een vraag gesteld (sneller antwoord)
Dus Nevada + Alamao = gratis vervoer voor spouseWhen renting in Nevada, spouses are considered to be authorized drivers under all circumstances, and there is no fee. However, there will be an additional fee in the amount of $10.00 Per day for all other additional drivers. We hope this information helps.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht