Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke auto zal ik huren?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Welke auto zal ik huren?
Hallo allemaal,
Deze zomer gaan wij voor het eerst op vakantie naar de Verenigde Staten. Wij, dat zijn: mijn man, ik, zoon van 17 en dochter van 15. We beginnen in Denver en eindigen 3 weken later weer in Denver. We doen o.a. Rocky Mountains NP, Custer State Park, Yellowstone NP en Arches NP.
Ik kijk op verschillende sites naar de juiste auto om te huren qua grootte, en ik kom er niet echt uit. Is een SUV groot genoeg voor 4 volwassenen, 4 koffers, een coolbox en misschien nog wel meer spullen? Mijn ervaring met een SUV is dat je er erg ruim in zit, maar dat de bagageruimte niet echt overhoudt. Of moet ik meer naar een MPV kijken? Ik hoor het graag van jullie!
Vriendelijke groet,
Marion
Deze zomer gaan wij voor het eerst op vakantie naar de Verenigde Staten. Wij, dat zijn: mijn man, ik, zoon van 17 en dochter van 15. We beginnen in Denver en eindigen 3 weken later weer in Denver. We doen o.a. Rocky Mountains NP, Custer State Park, Yellowstone NP en Arches NP.
Ik kijk op verschillende sites naar de juiste auto om te huren qua grootte, en ik kom er niet echt uit. Is een SUV groot genoeg voor 4 volwassenen, 4 koffers, een coolbox en misschien nog wel meer spullen? Mijn ervaring met een SUV is dat je er erg ruim in zit, maar dat de bagageruimte niet echt overhoudt. Of moet ik meer naar een MPV kijken? Ik hoor het graag van jullie!
Vriendelijke groet,
Marion
Re: Welke auto zal ik huren?
Heb je ook gekeken naar een minivan? Dan weet je tenminste zeker dat iedereen ruim zit én je zelfs de aardappels en pindakaas kunt meenemen vanuit Nederland.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe moet een full size SUV ook wel voldoende ruimte bieden. Een intermediate en midsize zouden inderdaad in sommige gevallen wel eens voor te weinig bagageruimte kunnen zorgen. Maar dat hangt compleet af van de auto die je meekrijgt.
Een midsize SUV gaat niet lukken met 4 koffers. Wij hadden vorige jaar een Chevrolet Captiva en moesten echt proppen om 1 koffer, 2 reistassen en een handbagagetrolley er in te krijgen. Voor het laatste dagje hadden we een minivan (gratis upgrade) en hier hadden we een zee van ruimte in. Voordeel is dat je de achterste 2 stoelen nog in kunt klappen voor nog meer ruimte. Het is niet de mooiste auto, maar wel erg praktisch.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook voor een minivan gaan; dat is ons met ons gezin altijd goed bevallen. Ik denk niet dat je ergens een SUV nodig hebt, of staan er dirt roads op je programma?
Marianne
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met Minivan zit je zeker goed. Gaat je voorkeur uit naar een SUV (hogere zitpositie, uitzicht), dan is een Full Size (Tahoe, Yukon etc) de ruimste, maar wel de duurste optie. Standard Size SUV is vaak net wat te klein. 4 personen zitten dan wel goed, maar bagage ruimte is dan te klein. Neem dan in ieder geval geen harde koffers, maar gebruik reistassen, die prop je makkelijker in een hoekje. Wij hebben twee maal bij Hertz een SUV gehuurd die tussen Standaard en Full Size in viel (Chevrolet Traverse en Nissan Pathfinder). Dat was klasse L4 en waren 6/7 zitters, waarvan we de derde rij plat gooide waardoor we een zee van ruimte hadden. Ook een Ford Explorer, Buick Enclave of GMC Acadia behoren tot deze tussen-moddellen Zie voor foto bagageruimte: https://avsboz.wordpress.com/2012/07/26 ... portal-ca/
Laatst gewijzigd door avsboz op 28 jan 2015, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Het heeft mij gesterkt in de overtuiging dat de auto niet te klein moet zijn.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Marion,
Het klopt een beetje wat ze zeggen:
Kleine midsize SUV is waarschijnlijk net te klein. Je krijgt dan een Toyota RAV4 of Dodge Journey achtige auto.
Bovendien is een Fullsize SUV wel echt een Amerika beleving
! Overigens neem ik zelf niets kleiner dan een Midsize SUV, puur om me veilig te voelen tussen al die grote/hoge wagens hier.
Chevrolet Suburban zou misschien best een mooie optie zijn.
Er is hier ook een heel topic geweest over het type reistas/koffer. De meeste mensen vonden het makkelijker om reistassen mee te nemen in de auto ipv koffers omdat je die een beetje kon "vervormen" zodat ze beter pasten.
Have fun!
Het klopt een beetje wat ze zeggen:
Kleine midsize SUV is waarschijnlijk net te klein. Je krijgt dan een Toyota RAV4 of Dodge Journey achtige auto.
Bovendien is een Fullsize SUV wel echt een Amerika beleving

Chevrolet Suburban zou misschien best een mooie optie zijn.
Er is hier ook een heel topic geweest over het type reistas/koffer. De meeste mensen vonden het makkelijker om reistassen mee te nemen in de auto ipv koffers omdat je die een beetje kon "vervormen" zodat ze beter pasten.
Have fun!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Een midsize SUV zal absoluut te klein gaan zijn, voor mij en mijn vriendin is dat maar juist krap.
Twee grote koffers in de koffer + wandelschoenen en wat boodschappen en dan was hij echt vol. Frigobox op de achterbank alsook de rugzakken want die gaan er niet meer bij in de koffer. Ik betwijfel dan ook of een gewone SUV groot genoeg zal zijn, best een minivan nemen
Twee grote koffers in de koffer + wandelschoenen en wat boodschappen en dan was hij echt vol. Frigobox op de achterbank alsook de rugzakken want die gaan er niet meer bij in de koffer. Ik betwijfel dan ook of een gewone SUV groot genoeg zal zijn, best een minivan nemen

In 2013 een minivan gehuurd (familie van 4 met 2 tieners). Deze zomer gaan we opnieuw en terug gekozen voor een minivan wegens de hoeveelheid ruimte. De vorige maal hebben we de zetels van de tweede rij platgelegd, onze kinderen zaten op derde rij en konden lekker de benen strekken.
De kofferruimte was meer dan voldoende!
De kofferruimte was meer dan voldoende!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet altijd wel lachen bij dit soort verhalen, zeker als je weet wat de eigen auto van de gemiddelde nederlander is die in europa daarmee op vakantie gaat. Vandaar de grote hoeveelheid grote dakkoffers (hebben ze ook in amerika te koop trouwens. Neem geen harde koffers mee maar duffelbags. Gaat toch veel makkelijker in de auto. Op die manier gaat een midsize suv best (evt met een dakkoffer van $50). Anders neem een full size wat ik om de amerika experience te vergroten altijd zou doen als het budget het toelaat
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Kristof8 schreef:Een midsize SUV zal absoluut te klein gaan zijn, voor mij en mijn vriendin is dat maar juist krap.
Haha wat neem je dan allemaal mee?? Ben vorig jaar met 4 vrienden een rondreis door europa gaan maken. Hadden we een mercedes stationwagen mee met een dakkoffer, en dat ging best okay.
Ik denk ieder zn ding.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- bedeve
- Amerika-expert
Als je alle berichten over bagage in auto en vlucht op dit forum leest lijkt het alsof iedereen klaar is om op elk willekeurig moment te emigrerenned in MO schreef:Moet altijd wel lachen bij dit soort verhalen, zeker als je weet wat de eigen auto van de gemiddelde nederlander is die in europa daarmee op vakantie gaat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Moet je die piepers alleen wel ongezien langs customs zien te krijgenbello schreef:... én je zelfs de aardappels en pindakaas kunt meenemen vanuit Nederland.

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6555 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-